Min sminksamling, två år senare - borstar och penslar


Häromdagen visade jag er min sminkförvaring. Idag tänkte jag ge er en liten närmare titt på mina borstar och penslar =)

I princip alla mina borstar och penslar kommer från MAC. De kostar en slant (mellan 175 och 560 kr) men de håller en otroligt hög kvalitet och så länge man tar hand om dom så håller dom nästan för evigt.





Jag förvarar mina borstar och penslar i två koppar ovanpå min byrå, en kopp för stora borstar och en kopp för lite mindre borstar. Kabukiborstarna står på byrån framför kopparna. Till höger om borstarna förvarar jag mina pennor, mascaror, primers och annat smått och gott i samma format, och bredvid dom står en flaska brush cleanser, Fix+, Mixing medium och en flaska Care blend oils.


MAC #150, #187, #188, #116, #109, #168, Kicks #203, Mini kabuki from bareEscentuals, MAC #129SH, #181SE, #182



MAC #242, #194, #195, #209, #208, #316, #226, #214, No-name small detail brush, MAC #204, #239, #217, #219, #224, #213, #222, #227.

 

 

 

När jag reser förvarar jag mina penslar i en borstväska från FACE, den rymmer många penslar (man kan trycka ner fler än en i varje fack) och dom ligger väl skyddade under transporten.

 

 

 

 

 

 

 

Hur förvarar du dina penslar? Har du något favoritmärke du föredrar på dina verktyg?

 

 

 

In English: I showed you my makeup storage the other day, today I thought I'd give you a closer look of my makeup brushes =)

I almost exclusively own MAC brushes. They are pretty expensive, but they are of really high quality and as long as you take care of them, they will practically last you forever.

I store my brushes in two cups on top of my chest of drawers, one for larger brushes and one for smaller brushes. The kabuki brushes stand in front of the cups. To the right of the brushes, I store my pencils, mascaras, primers and other stuff in the same kind of packaging, and next to that is a bottle of brush cleanser, Fix+, Mixing medium and a bottle of Care blend oils.

I store my brushes in a brush roll from FACE Stockholm when I travel. It fits a lot of brushes (you can cram more than one into each compartment) and they are well protected during the transportation.

How do you store your brushes? Do you prefer a specific brand for your tools?






Ida

Jag förvarar mina i en kopp i badrumsskåpet. Jag gillar MACs borstar, men dom är lite för dyra för min studenekonomi. Det allra bästa budgetalternativet är Kicks egna borstar! Den snedskurna ögonbrynspenseln och mellanstora ögonskuggeborsten är heeeelt underbara.

2010-09-10 @ 15:02:01
Unn (Syndroma)

Penslar osv förvarar jag i två glasvaser från Ikea. en för ansikte och en för ögon. När jag är out and about har även jag ett fodral från Face. Passade på att köpa det när jag sminkade för skolan nu i våras och fick lite rabatt hos Face (:



Om du kommer ihåg mitt gnällande om mina kassa penslar från när du hälsade på i Växjö, så har jag bytt ut dem nu. Det är Sigma för hela slanten och jag är faktiskt riktigt nöjd med de flesta. Vissa vet jag att jag vill byta ut mot något bättre i framtiden, men det är ett väldigt prisvärt "första" kit (: Och nu har de äntligen bytt ut numreringen från Mac's!

2010-09-10 @ 19:24:11
URL: http://syndromas.blogg.se/
Emma

skulle verkligen behöva ett reseetui för mina borstar, FACE väskan ser inte dum ut!

2010-09-10 @ 22:01:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Frida

Jag använder samma brush-roll från face som du för det är perfekt i storlek för min samling av borstar och penslar. Den är helt suverän då den är lätt att hålla ren och då man även har väldigt bra uppsikt över allt :)

2010-09-10 @ 22:29:53
URL: http://alittlepinkgirl.blogg.se/
peachgirl

Jag har mina ungefär som du; i olika muggar/glas så man snabbt kan plocka det man behöver. NARS är min borstfavorit, följt av Laura Mercier. Tycker det är värt att köpa den kvalitet man gillar, och som sagt om man tar hand om verktygen rätt så håller dom i många år. Man kan inte ens se att min LM rougeborste är använd och den har hängt med i 5+ år.

2010-09-11 @ 14:28:03
Junitjej

Så många borstar du har! HÄRLIGT!

2010-09-11 @ 22:13:52
URL: http://junitjejen.se
Pinch

You lucky girl with all those brushes :)

2010-09-12 @ 21:22:39
URL: http://pinchypea.ch
Purity

ida: Jag pluggar också, så borstköp blir det inte så ofta. Jag passar på att önska mig borstar och penslar i födelsedagspresent och julklapp =)



Unn: Jag har inte testat sigma än, men är jättenyfis på att testa och jämföra med MAC!



Emma: FACE-etuit är kanon och inte så dyrt heller, tror det ligger på strax över 200 kr =)



Frida: Ja visst är den bra!



peachgirl: Håller med till fullo =)



Junitjej: Rätt borstar och verktyg kan verkligen göra under =)



Pinch: I often wish for brushes for christmas and for my birthday, it's much more fun to buy colourful eyeshadows than brushes even though I love them and use them with love ;)

2010-09-13 @ 17:34:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Unn (Syndroma)

Do it! Tycker alltid det är lika roligt att se vad folk tycker när det gäller jämförande. Smidigt nog så säljs de styckvis nu för tiden dessutom (:

2010-09-14 @ 09:51:03
URL: http://syndromas.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy