MAC #188


MAC #188 är en mediumstor, rund borste med lite längre syntetborst och lite kortare svart gethår. Tack vare blandningen av syntet och äkta hår passar den utmärkt för applicering av krämprodukter och för skir applicering av puderprodukter.




Först och främst använder jag #188 för att applicering av produkter på kinder och kindben, som en tätare borste i enbart äkta hår skulle få mig att se ut som en påskkärring, alternativt discokula. Har du ett supersnyggt rouge som blir alldeles för mycket när du applicerar med en vanlig rougeborste? Prova applicera med #188 och du får det där alldeles lagom resultatet. En highlighter som blir jätteglittrig? #188 gör om din glitterbomb till en snygg, glowig produkt. Till krämprodukter är den överlägsen eftersom det är extremt lätt att få en lätt, jämn och snygg finish.

Den här borsten har en storasyster, #187, som är likadan fast ungefär dubbelt så stor. Jag har klarat mig på #187 länge (den använder jag bland annat till foundation) men kände att den var i största laget för att kunna applicera produkter mer precist. Båda borstarna är suveräna, och #188 går faktiskt att använda till foundation med om man vill det, det tar bara lite längre tid. Jag känner att jag har användning för båda två, så det är absolut inget dubbelköp att äga båda!

MAC #188 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 305 kr.


In English: MAC #188 is a medium sized, round brush with longer synthetic bristles and shorter bristles made out of black goat hair. Thanks to the mixture of synthetic and natural bristles, this brush is great for applying creme products and a sheer application of powder products.

I mostly use this brush for application of products on my cheeks and cheekbones, where a denser brush would make me look like an easter egg or a disco ball. Do you have a blush that is waay too much when you apply it with a regular blush brush? Try applying with the #188 and you'll get the "just enough" result. A highlighter that's a glitter bomb? The #188 will tone it down to a glowy goodness. For creme products, this brush is superior since it makes it soo easy to get an even, light and nice finish.

The #188 has a big sister, the #187, which looks the same but is about twice as big. I've done just fine with the #187 for quite a while now (I use it mainly for foundation), but I felt that it was a bit too large for more precise application. Both brushes are great, and the #188 can be used for foundation too if you like, it just takes a little longer. I use both of them so I don't feel that one excludes the other.

MAC #188 can be bought at all MAC counters and costs about 305 SEK.







Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy