MAC #187


Efter att tidigare ha skrivit om tre ögonskuggspenslar kände jag att det var dags för en borste lämpad för ansiktet. En av mina favoriter är MAC #187 som är en s.k. duo fibre-borste eller skunkborste. Den består alltså av både av svart lite kortare gethår, och vitt lite längre syntetborst.




Det jag gillar så mycket med den här borsten är att den har så otroligt många användningsområden, tack vare kombinationen av äkta borst och syntetborst. Jag använder den för att applicera foundation, highlighter och rouge för att nämna några användningsområden. Nedan förklarar jag hur jag använder den här borsten till de tre olika ändamålen!

Tidigare använde jag en latexssvamp för att applicera foundation. Detta blev däremot väldigt dyrt i längden, eftersom svampar är ohygieniska och måste bytas ut ofta, plus att svampen suger åt sig mycket av produkten. När jag bestämde mig för att gå över till foundationborste, både av hygieniska och ekonomiska skäl, så tänkte jag först köpa en traditionell foundationborste, a la MAC #190, men bestämde mig för att satsa på #187 efter att ha läst på lite. Hur applicerar man då foundation med denna borste på bästa sätt? Själv har jag en glaspalett, som egentligen är ett ljusfat i glas köpt på Ikea för 5 kr, som jag trycker ut lagom mängd foundation på. Sedan duttar jag in foundationen i syntetborsten på #187 genom att "stöppla" borsten i foundationen på paletten. När jag har fått upp lagom mängd foundation på borsten duttar jag ut foundation på halva ansiktet, men lämnar pannan tillsvidare. Foundationen lägger sig då som små prickar i ansiktet. Härifrån kan du gå vidare på två sätt; antingen fortsätter du att stöppla in foundationen med lätta rörelser för en airbrushad effekt, eller så kan man jobba med #187 i cirkulära, lite tryckande rörelser. Det förstnämnda alternativet ger en grymt snygg airbrushad effekt, och det sistnämnda ger en täckande och glowig finish, tack vare att gethårsborsten precis går emot huden och "buffar" in foundationen, samtidigt som syntetborsten sprider ut foundationen jämnt över ansiktet. Jag gör sedan samma sak på andra halvan av ansiktet, och allra sist applicerar jag foundation i pannan.

Något annat #187 passar ypperligt till är att applicera highlighter och färgstarka rouge. Tack vare att syntetborsten varken tar upp eller lämnar ifrån sig lika mycket pigment som äkta borst gör, samt syntetborstens lite glesare placering i borsten, får man en jämn, skir och lagom applicering av skimriga highlighters och färgstarka rouge!  Själv använder jag alltid #187 för att applicera Mineralize skinfinish från MAC på kindbenen för att få ut det bästa av produkten utan att se ut som en vandrande discokula =)

Så, är du ute efter en bra och mångsidig ansiktsborste kanske #187 är något för dig! #187 har även en lillasyster, #188, som är i princip samma borste fast i mindre format, och den lämpar sig väldigt bra till speciellt rouge och highlightning. MAC #187 finns hos alla MAC-diskar och kostar ca 435 kr.





P'ssion Emelie

Kanske är en sån jag ska satsa på nu när jag har 20 % rabatt hos Åhléns (hoppas att det gäller i macdisken då också!). Börjar känna att jag inte klarar mig utan en.

2009-03-21 @ 19:15:01
URL: http://www.pssion.se
Purity

P'ssion: Åhlénskupongerna gäller hos MAC, i alla fall de som är 50-100-osv kr kuponger så då borde ju 20%-kuponger gälla med =) bra att passa på att handla nåt dyrt när man har rabatt!

2009-03-21 @ 19:18:38
URL: http://purity.webblogg.se/
anki

jättebra, jag har tittat på den ett tag men inte riktigt vetat om ifall den är värd priset eller inte. nu blir det till att skaffa en. tack så mycket för infot!

2009-03-21 @ 19:56:41
Veronica

Vad kostar 190 borsten då? :O

2009-03-21 @ 20:28:45
URL: http://weby.wordpress.com
Emma

Köpte den lilla #188 är väl inte riktigt nöjd med den kanske får ta och vänja mig vid en och inte köra på de gamla korten...

2009-03-21 @ 22:01:07
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

anki: Hoppas du tycker om den lika mycket som jag gör!



Veronica: Har inte #190 så jag har ingen exakt prisuppgift, men jag skulle gissa att den ligger på någonstans runt 300-350 kr.



Emma: Vad använder du den till? Jag köpte #187 istället för #188 eftersom jag ville kunna använda min till foundation, vilket #188 är för liten för...

2009-03-21 @ 23:20:37
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

Har nylien upptäckt din blogg som jag fallit för! Jag är också tokig i MAC (efter att alla ni andra har dragit ner mig i junkie-träsket via pret-ty...) och njuter av att läsa alla dina inlägg. Du har speciellt så fina läpp-make uper tycker jag. Du får till det så fint med olika kombo läppstift och gloss. Nu undrar jag om du kan tänka dig att lägga en bild på blow dry med nice to be nice över? Skulle bli så tacksam om du ville det!! Jag var sååå sugen på detta gloss, men kunde inte rikigt se när jag skulle använda det eftersom jag ser sjuk ut i bara det. Så, jag köpte den rosa varianten istället (nice kitty tror jag den hette), samt fast friends. Jag är till skillnad från dig väldigt ljus och blek. Kom precis på att det kan vara finst med Blow dry under... Allt för att hitta en ursäkt för att kunna köpa det, elelr hur?!

Kram på dig!! Du är väldigt söt,förresten!

2009-03-22 @ 01:13:24
Purity

creme-idiot: Vad roligt att du har hittat hit! Visst kan jag göra det, jag kan lägga upp några olika kombos där nice to be nice är glosset, har en känsla av att det kommer bli jättefint över röda och rosa läppstift med! =) Fast friends var jag sugen på med men bestämde mig för att vänta på de lila dazzleglassen som släpps med double dazzle...

2009-03-22 @ 11:19:59
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Tja, vad har jag den till...Hade köpte den efter jag hade varit på en makeup lektion på MAC och där användes den till att applicera foundation och fuktkräm. Har haft den till det och blev väl inte riktig överlycklig. Ska testa den till mitt nya mineralblush och till Tippy, så de kanske inte blir så intensiva på kinden. Öven till highlight:er skrev du att den skulle funka till. Bra med liten nya tips!

2009-03-22 @ 13:23:02
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Emma: Jag tycker #188 är för liten för att applicera foundation med, den passar mycket bättre till rouge och highlightning. #187 är bättre till foundation eftersom den täcker ett större område. Färgintensiva rouge är #187 och #188 perfekta till båda två, Tippy är ju väldigt knallig så din #188 borde tona ner färgen lite. Hoppas du får den att funka för dig, och be dem demonstrera #187 ihop med foundation för dig nästa gång du är på MAC och se om du gillar den bättre!

2009-03-22 @ 13:42:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma2

Jag har också 187 - och jag håller med dig. Den är superbra! Men jag funderar på att köpa den lilla också, eftersom jag inte orkar tvätta av 187 varje dag om jag skall ha den till rouge också - Så en till foundation och en till rouge blir min lyxmelodi :-) Din blogg är superbra! Du kan verkligen sminka dig!

2009-03-29 @ 10:02:50
Amandaauuuuu

hmm funderar verkligen på att köpa denna borste..har testat den på mac, och den är såå mjuk!går inte att beskriva..hmm jaa blir nog att ja köper den nästa gång det bär av till stockholm :D

2010-04-08 @ 01:08:17
Angelica

Den låter ju helt fantastisk! Vet du om det finns någon mac disk på Arlanda?

2010-07-02 @ 14:17:36
URL: http://angelicai.blogg.se/
Purity

Angelica: Tyvärr finns det ingen disk på Arlanda, dom funderade på att öppna en men det blev MUS istället.

2010-07-03 @ 12:40:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Angelica

Okej, det var ju väldigt synd! Är det säkert att beställa borsten här? http://allcosmeticswholesale.com/mac-brush-187-duo-fibre-face-br187.html

Och vet du ungefär hur länge leveransen tar?

2010-07-04 @ 01:18:59
URL: http://angelicai.blogg.se/
Angelica

Såg just att den inte fanns kvar i sortimentet där längre, så jag får helt enkelt vänta till jag ska till Schweiz!

2010-07-04 @ 01:25:23
URL: http://angelicai.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy