MAC - Brunette Blonde Redhead collection


Utöver Hello Kitty-kollektionen så släpper MAC ännu en gigantisk kollektion i början av nästa år, nämligen brunette blonde redhead. Jag är varken blond, brunett eller rödhårig men jag är supersugen på den här kollektionen ändå!

MAC Brunette Blonde Redhead
Release Date: 8 January 2009 (US/Canada) Unknown (International)



Lipstick: (LE) - $14.00USD

Brunette
  • Chignon – Red plum (glaze)
  • What a 'Do! – Neutral pink coral (frost)
Blonde
  • B-Babe – Rich pink (frost)
  • All’s Fair – Light purple pink (lustre)
Redhead
  • Marquise d’ – Sandy cream peach (lustre) (Repromote from Antiquitease: Royal Assets Coral Lip Palette)
  • Blow Dry – Pink coral (frost)

Lipglass: (LE) - $14.00USD

Brunette
  • Quick Tease – Red purple
  • Soft Wave – Tan bronze
Blonde
  • Strawberry Blonde - Deep red pink
  • Peroxide – White pink
Redhead
  • Live and Dye – Cool pink
  • Red Devil – Coral orange

Eye Shadow (LE) $14.50USD


Brunette
  • Deep Shade – Dusty blue (frost)
  • Henna – Dark gold (veluxe pearl)
  • Femme-Fi – Frosty golden cream (veluxe pearl) (Repromote from Neo Sci Fi)
Blonde
  • Pincurl – Dusty white (frost)
  • Knight – Dark grey (veluxe pearl) (Repromote from Antiquitease: Royal Assets Smokey Palette)
  • Top Knot – Deep black purple (velvet)
Redhead
  • Flip – Bronze gold (frost)
  • French Cuff – Ice pink (lustre) (Repromote from Tailor Made)
  • 100 Strokes – Burgundy purple (frost)

Brow Set (Permanent repromotes) $13.50USD
  • Show Off (Brunette) – Full-bodied brown
  • Clear (Blonde) – Colour free
  • Girl Boy (Redhead) – Fawned over blondette

Eye Kohl (Permanent repromotes) $14.50USD
  • Smolder (Brunette) – Intense black
  • Phone Number (Blonde) – Smudgy charcoal
  • Teddy (Redhead) – Dark-eyed bronze

Mineralize Skinfinish (LE) $28.00USD (Each has four stripes of colors)
  • Brunette - Soft coral to copper bronze degrade
  • Blonde - Soft pink to rose degrade
  • Redhead - Gold to salmon degrade

Brushes

  • #165 - Tapered cheek, highlight brush (LE) $24.00USD
  • #226 – Small tapered blending brush(LE) $24.50USD
  • #214 - Short shader brush (LE for counters, but will become permanent at MAC stores) $23.00USD








Jag säger bara en sak; min stackars plånbok! Uj uj uj, så mycket fint det finns i den här kollektionen... MSF:erna är ju bara att dö för! Och ögonskuggorna... Jag vill nog ha de flesta av dom, men top knot MÅSTE jag ha! Lippiesarna ser grymt fina ut dom med, kommer nog bli ett gloss och ett stift från varje del av kollektionen. Som sagt. DYRT... Och den här släpps innan HK. Hur ska jag ha råd?!

Källa: Specktra.net




Liten bloggpaus


Som ni kanske har märkt har bloggen varit rätt död på sista tiden. Detta beror på att jag inte har någon inspiration alls just nu, varken till att sminka mig eller att blogga. Dessutom så ska jag åka hem till Stockholm över jul och nyår, så jag har haft rätt fullt upp med att fixa saker inför den resan, utöver att jobba så bloggen har halkat lite efter. Ska försöka komma igång igen efter jul och blogga, förhoppningsvis kommer jag ha en hel del nya produkter att blogga om då eftersom Stockholm = shopping!

Försöker dra ner på antalet timmar jag sitter framför datorn varje dag nu med, så när jag väl kommer igång med bloggandet igen så kommer blogginläggen kanske inte komma med lika täta mellanrum som dom har gjort innan. Känns som att jag nog kommer ha mer lust att blogga och sminka mig för att jag verkligen vill och har lust istället för att jag känner att jag "måste" =)

Ha en god jul allihopa!

In English: As you might have noticed, the blog has been quite dead over the past few days. I'm having no inspiration at all, plus I'm going home to Stockholm over the holidays so I have lots of things to plan before the journey... I'll try start blogging againg after new years. Have a merry christmas everyone!






Veckans bloggtema - Tips om makeup inför helgerna


Den här veckan vill Mayaline ha tips om makeup inför helgerna. Jag som älskar färgstarka, glittriga makeuper tar förstås tillfället i akt vid glammiga högtider som jul och nyår att kräma på lite extra! Här kommer lite tips på makeuper och produkter du kan använda för att få till riktiga glammiga jul-eller nyårssminkningar!



Svart, rött, guld, silver, blått och grönt är nyanser som jag sträcker mig efter extra gärna så här till jul och nyår. MAC har släppt en hel drös med mineralskuggstrior, där mittenstrecket består av glitterpartiklar. Danger Zone heter dosan i rött, silver och svart och den kostar ca 185 kr. Med highlighter/skimmerpudret mineralize skinfinish får din hy en underbar vinterlyster, soft and gentle heter en av nyanserna och den är perfekt mot min hudton! Jag applicerar med min skunkborste, MAC #182, för att få en skir applicering, less is more med det här vackra pudret som kostar runt 265 kr. Läpparna målar jag gärna röda till jul, LE-stiftet "red" she said från MAC är jag grymt sugen på! 170 kr kostar den här godingen. Eller varför inte glittra till ordentligt i decembermörkret med ett par glittrande läppar? Lime Crime säljer ett löst glitter som är säkert att använda både till ögon och läppar, på bilden ovan ser ni glittret "banshee" applicerat över ett brunt läppstift. Urläckert! Glittren kostar $12. Silver och blått är en favoritkombo hos mig till nyår, och jag kombinerar gärna med en glittereyeliner, t.ex. Heavy Metal glitter eyeliner från Urban Decay. De finns i flera olika nyanser för 199 kr hos blush.se. Ett annat löst glitter jag är förtjust i är MACs glitter, några favoriter är red, 3D silver och black. Du kan köpa samples av dessa glitter hos bl.a. Cheryl's shiny eyes eller en fullsizeburk hos MAC för ca 210 kr. Svarta sotningar passar även de bra i vintermörkret, speciellt i samband med silverglitter! Min favoritbas för svarta sminkningar är Sharkskin shadestick från MAC. Applicera MAC black tied, en högpigmenterad svart ögonskugga med silverglitter, över sharkskin och du har ett par glammiga, glittriga nyårsögon på ett kick! Dofta gott ska väl huden få göra också, varför inte låta både huden och näsan njuta samtidigt med ACOs bodylotion golden delicious apple & vanilla? 59 kr kostar den hos ditt närmaste apotek, men skynda att fynda för den finns enbart i en begränsad upplaga nu till jul!

Hur sminkar du dig till jul och nyår? Tar du ut svängarna lite extra som jag gör, eller lägger du bara till små detaljer för extra jul/nyårskänsla? Kommentera gärna!




Belle (Skönheten och Odjuret)


Dags för den vackra disneyprinsessan Belle, från en av mina favorit-Disneyfilmer Skönheten och Odjuret, att få träda fram =) Belle har en vacker guldklänning på sig när hon går på bal med Odjuret, så ögonskuggan fick matcha hennes klänning. Rosa läppar klär alla prinsessor, så det matchade jag ögonen med!

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color correctors - peach och green
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC gold dusk pigment
  • Taylor Made Minerals centaur
  • MAC carbon eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MUS tri brow color
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lovelorn lipstick
  • MAC moistly lipgelée


(här är vänster öga belyst med dagsljus och höger öga belyst med lampljus, därför är det en naynsskillnad)









Det ser lite mesigt ut på bilderna, för metallicglansen är väldigt svår att fånga på bild, speciellt i kasst dagsljus... Det är hemskt när man måste tända lampor inomhus klockan 10 på morgonen för att inte fumla i mörkret! Borde ha kört på lösfrallor, men jag ska jobba ikväll så jag orkade inte hålla på =P Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket, som vanligt. Sedan applicerade jag vitguldiga pigmentet gold dusk från MAC i inre ögonvrån och längs övre franslinjen. Metallicguldiga skuggan centaur applicerades över resten av locket. Lite av svarta carbon suddades in med cirkulära rörelser i yttre ögonvrån och yttre globlinjen för att ge lite djup. Solar white, en skimrig champagnefärgad skugga, fick agera highlighter. Gold dusk, centaur och carbon applicerades även längs undre fransraden, och svarta pennan zero från Urban Decay lades innanför undre franslinjen. Blacktrack fluidline lades i en tunn linje längs övre fransraden. Mascara, och brynen fylldes i. Käkbenen framhävdes lätt med hjälp av sculptingpudret sculpt. Kindbenen och tinningarna fick lyster av MSF:et soft and gentle. Läpparna målades ljusrosa med hjälp av lovelorn, och färgen mörkades ner och intensifierades med hjälp av bärfärgade lipgeléet moistly. Slutligen sprayade jag hela ansiktet med MUS face mist.




Jag vill ha Belles klänning, den är så fin! Och så vill jag ha hennes svallande, mörkbruna hår med...




Jasmine (Aladdin)


Prinsessa nummer tre, Jasmin från Aladdin, fick jag inspiration till med xsparkages Jasmine-sminkning i bakhuvudet. Min blev lite annorlunda däremot, eftersom det var ett tag sedan jag såg hennes video på youtube, så här är alltså min version av prinsessan Jasmines sminkning!

Ansikte
  • Smashbox photo finish primer
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC teal pigment
  • MAC carbon eyesahdow
  • MAC shroom eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet och zero
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC moistly lipgelée












Åh vad jag önskar att jag hade haft Rouaas stora, bruna ögon och gyllene, strålande hy när jag gjorde den här sminkningen... Nåja, jag får väl vara en blek, skandinavisk version av en exotisk prinsessa! Provade låta Pore minimizern torka in lite innan jag applicerade min mineralfoundation, och det funkade lite bättre, men den fungerar ändå allra bäst ihop med flytande foundation tycker jag... Jag började med att applicera UDPP från frans till bryn. Sedan la jag mattsvarta skuggan carbon i ett ganska tjockt V i yttre ögonvrån. Sedan applicerade jag pigmentet teal över hela locket och upp i globlinjen, och även över carbon. Sedan applicerade jag min favorithighlighter, shroom, på brynbenet, och använde min blendingborste #217 från MAC för att sudda skarpa linjer. Sedan applicerade jag lite mer carbon i yttre v:et igen med min mjuka creaseborste med långa strån, MAC #222, i cirkulerande rörelser. Längs inre undre fransraden la jag den gröna pennan covet, och längs yttre undre fransraden samt innanför undre fransraden la jag den svarta pennan zero, båda från Urban Decay. Över covet applicerade jag teal, och över zero lite carbon. Övre fransraden svärtades med blacktrack fluidline som drogs ut i en liten vinge. Mascara på fransarna och fyllde i brynen. Skulpterade fram kindbenen med hjälp av sculptingpudret sculpt, och la MSF:et soft and gentle som highlighter på kindben och i tinningar. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist som jag borstade in lätt i huden med en puderborste. Läpparna fick lite glans och färg med det bärfärgade lipgeléet moistly.





Julklappstips 4


Nu är det mindre än två veckor kvar till jul, dags att börja tänka på de där sista julklapparna man inte har handlat än! Här kommer tips på 6 skönhetsprodukter att ge bort till någon du tycker om, eller kanske unna dig själv?



1. Tangle Teezer - Den magiska borsten som reder ut alla tovor, både i torrt och vått hår, enkelt och skonsamt. Finns i svart och rosa och går att köpa bland annat på satine.se för 169 kr!
2. Japonesque eyelashes - Stiliga lösfrallor med korslagda strån som finns i svart, svart med glitter, lila, rosa och blått! En liten pincett och franslim medföljer. Du kan klicka hem dom för 89 kr hos eleven.se.
3. Make up store "Do you have something to hide?" kit - Ett kit innehållandes MUS bästsäljande concealer, cover all mix, samt en concealerpensel i syntet. Concealerpaletten innehåller tre nyanser; en neutral, en rosatonad för att neutralisera blå ringar under ögonen samt en gul för att neutralisera röda plitor i ansiktet. Ca 250-300 kr hos Make up store!
4. Treat Whipped Coconut Thaitian Vanilla Organic Body Cream - En fluffig hudkräm med doft av kokos, vad mer kan man begära? 169 kr hos satine.se.
5. The Body shop white musk delights - Ett presentkit perfekt för myskdoft-älskaren! Innehåller White Musk Smooth Satin Body Lotion 60 ml, White Musk Sumptuous Silk Shower Gel 60 ml, White Musk Chiffon Cheer Body Mist 100 ml, samt White Musk Eau De Toilette 30 ml. Priset är 355 kr hos the body shop!
6. Konad Nail Art set B - Skapa knivskarpa vackra mönster i ditt nagellack med hjälp av det här stämpelsetet från Konad! Setet innehåller 3 stora speciallack (10 ml), 4 bildbrickor (7 motiv på varje), 1 skrapa samt 1 stämpel och finns att köpa på nagelshop.se för 350 kr!




MAC - Hello kitty, fler promobilder!


Specktra beauty news la precis upp dessa nya bilder från den hypade Hello Kitty-kollektionen som MAC släpper i februari (mars i Sverige) nästa år. Omg omg omg, behöver jag säga att jag blir ännu mer sugen nu?! Jag MÅSTE börja spara pengar, NU! Och ringa Åhléns city i Stockholm och be dom lägga undan alla godingar så fort den officiella infon har släppts ;-)





















Ser ni den lilla hello kitty-outlinen i läppstiften?! OMG, jag är kär! Jag måste ha! Jag vill att det ska vara februari nu så man kan börja tråna över produkterna på riktigt i väntan på att de kommer till Sverige...

Läs mer om Hello Kitty-kollektionen här!

Källa: Specktra beauty news och Kissandmakeup




Snövit (Snövit och de sju dvärgarna)


Disneyprinsessa nummer två är Snövit =) Snövit är en av mina favoritprinsessor, med sin bleka porslinshy och röda läppar är hon helt gudomligt vacker!

Ansikte
  • Smashbox photo finish primer
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC blush - dame
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC brulé eyeshadow
  • MAC espresso eyeshadow
  • MAC crystal avalanche eyeshadow
  • MAC tri brow color
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC cherry lipliner
  • MAC russian red lipstick
  • MAC cult of cherry lipglass














Snövits ögonmakeup är väldigt diskret, det är läpparna som står i fokus. Lite ovant för mig, men omväxling förnöjer! Jag började som vanligt med en bas av UDPP över hela locket, från frans till bryn. Över det applicerade jag den cremefärgade, matta skuggan brulé över samma område. Sedan suddade jag in 4-5 tunna lager med den matta chokladbruna färgen espresso med en mjuk creaseborste. Längst ut i ögonvrån applicerade jag espresso lite kraftigare med hjälp av en lite fastare, liten rund borste. Samma borste använde jag för att sota espresso lite lätt längs undre fransraden. Highlightade lite lätt under ögonbrynet med den vita, skimriga skuggan crystal avalanche. Fyllde i brynen och målade ett tunt streck svart eyeliner längs övre fransraden, utan vinge idag som jag i princip nästan alltid brukar köra på. Fransarna fick två lager mascara. Läpparna fylldes först i med läppennan cherry och sedan med det vamp-röda läppstiftet russian red. Avslutade med ett tunt lager rött läppglans med lite skimmer, cult of cherry, för att ge läpparna ett fylligare intryck. Kinderna rosades med det kalla rosa rouget dame, kindbenen och tinningarna highlightades med msf:et soft and gentle och under kindbenen och under käkbenet körde jag lite contouring med hjälp av sculptingpudret sculpt. Avslutade med att spraya ansiktet med face mist från MUS.



Vackra snövit!




Ninja Minerals är här!


För några veckor sedan skrev jag om att en vän till mig, Sara, håller på att starta upp sitt eget sminkmärke; Ninja Minerals. Nu har hon äntligen testat klart sin ögonskuggsformula på oss försökskaniner, och de första skuggorna är uppe för försäljning!




Priser:
Grupp 1: 1, 4-6, 10, 13-17, 20-22: 17kr/ sample
Grupp 2: 2-3, 8-9, 26: 18kr/ sample
Grupp 3: 11, 19, 23-25, 27: 19kr/sample

Proverna ligger på ca 1/4 tsk/st




Så här lagom till jul har hon även tagit fram en presentpåse innehållandes 4 st valfria provburkar med ögonskugga, en 10-gramsburk fylld med hennes egna hudkräm för ansiktet, kung fu for ze face, samt ett kung fu lipbalm, allt förpackat i en vacker påse. Presentpåsen blir din för 150 kr inkl. frakt!

För att handla Ninja Minerals kan du kontakta Sara via e-mail (ninjaminerals [at] gmail.com) via bilddagboken (ninjakotte.bilddagboken.se, gästlösen: kotte), eller genom hennes blogg (ninjaminerals.blogspot.com). I bloggen och på hennes bilddagbok finns mer info, fler bilder, produkter och paketerbjudanden!




Purity recenserar: Clinique pore minimizer instant perfector


Som ni kanske vet så har jag problem med fet hy och stora porer i t-zonen och på kinderna och letar ständigt efter produkter som kan hålla glansen borta och förminska eller dölja porernas storlek. När det kommer till det sista, att dölja porernas storlek, har jag tidigare testat pore erasern från Pure Luxe cosmetics. Den höll inte vad den lovade, men jag har hört så mycket gott om den liknande produkten från Clinique att jag var tvungen att testa pore minimizern innan jag gav upp hoppet om att en sådan mirakelprodukt skulle existera.



Clinique pore minimizer instant perfector är en färgad kräm som kommer i två nyanser, jag har den ljusa som heter invisible light. Den känns väldigt silkig på huden, nästan som en silikonbaserad ansiktsprimer. Man kan applicera den både under och över foundation, eller helt enkelt för sig själv på huden. Jag applicerar min över min ansiktsprimer men under min foundation, då tycker jag den fungerar allra bäst. Fungerar den då? Jajamensan, bara man använder den på rätt sätt! De porer som inte är extremt förstorade täcks väldigt bra, men på kinderna där jag har extremt förstorade porer så behövs det lite mer produkt för att fylla i porerna, och de täcks inte till 100% men dom syns betydligt mindre än vad de gjorde innan eller med bara foundation så jag är mer än nöjd med detta resultat =) Däremot så fungerar den inte riktigt som den ska under mineralfoundation i puderform; foundationen liksom flagar och ser torr ut och pore minimizern arbetas upp ur porerna när man buffar in foundationen med kabukiborste, vilket är synd eftersom jag använder mineralfoundation till vardags, så där får produkten ett litet minus. Å andra sidan så funkar den desto bättre ihop med flytande foundation, som jag använder när jag har lite mer tid på mig, och det är ju oftast då som man har tid att hålla på med pore minimizern, så det här är nog en produkt jag tänker fortsätta använda och kommer köpa igen när tuben tar slut =)

Pris: ca 200-250 kr
Betyg: 3/5





Veckans bloggtema - vad vill jag själv ha i julklapp?


Varje vecka har vi nätverkare på pret-ty.se ett tema att blogga kring. Den här veckan är det Mayaline som vill veta vad vi själva önskar oss i julklapp, så här efter alla julklappstips! Jag måste erkänna att jag hade svårt att komma på något riktigt speciellt jag önskade mig i år, men det finns ju alltid en stående lista på diverse beautyprodukter som alltid är välkomna att komma och bo hemma hos mig...


1. MAC prep + prime lip - Mina läppar blir grymt torra på vintern, speciellt när jag använder en del läppstift. Prep + prime för läpparna återfuktar, håller stiftet på plats och jämnar ut läpparnas struktur. Kostar ca 160 kr hos MAC.
2. MAC eyeshadow - Min ögonskuggssamling uttökas ständigt, och nu kommer det bli ännu lättare att fylla på paletterna när MAC på Åhléns city i Stockholm har börjat sälja både paletter och refillskuggor! De skuggor som står högst upp på min önskelista är bland annat stars n' rockets (på bilden), hepcat, humid och orange. Refillerna kostar 105 kr/st, i pots kostar de 145-150 kr/st.
3. MAC little darlings coral lips set - Jag vill såå gärna ha det här setet, och pink lips med för den delen men usch vilka vackra läppglans dom har satt ihop i det här setet! Har ingen exakt prisuppgift, men jag tippar på att det kostar mellan 300 och 400 kr.
4. MAC cleanse off oil - Jag har problem med fet hy och stora porer i t-zonen, och eftersom fett löser fett är jag grymt sugen på en oljerengöring jag kan använda till oljemassage! Ca 230 kr.
5. Vichy normaderm ansiktsvatten - Ett riktigt bra ansiktsvatten som rengör och drar ihop porerna utan att torka ut alltför mycket. Ihop med min ansiktskräm, aqualia thermal från Vichy, fungerar den perfekt. Mitt är slut, så jag skulle bli jätteglad över en ny flaska! Kostar 145 kr hos apoteket.
6. Dermalogica daily microfoliant - Jag är på jakt efter en bra ansiktspeeling och har hört från många håll att den här från dermalogica ska vara bra. Dock är den lite dyr, ligger på ca. 400-500 kr och uppåt beroende på inköpsställe, så jag passar på att önska mig den i julklapp!
7. Björn Axén hårspray och mousse - Jag gillar Björn Axéns produkter, de är inte alltför dyra (moussen och sprayen ligger på ca 125 kr/st), räcker länge och funkar jättebra tillsammans med mitt hår. Jag önskar mig dessa, eller bra mousse och spray från något annat märke!




MAC - Monogram collection


Varje år släpper MAC en lite lyxigare (och dyrare) kollektion i tjusiga förpackningar så här lagom till jul. Själv tror jag inte att jag kommer köpa något från Monogram-kollektionen, om den nu ens kommer till Sverige, men jag dreglar lite över dom supertjusiga och lyxiga förpackningarna!


MAC Monogram
Release Date: 27 November 2008 (US/Canada), Unknown 2008 (International)



Lipstick

  • Flourish - Frosty mid-tone red (frost)
  • All Mine - Creamy mid-tone blue pink (frost)
  • Marque - Soft light neutral pink (frost)
  • Status Symbol – Warm mid-tone reddish brown (frost)

Lipglass

  • Posh Life – Mid-tone bright pink with gold pearlized pigments (frost)
  • Identity – Pale baby pink with gold pearlized pigments
  • Distinguished – Sheer yellow beige with gold pearlized pigments
  • Monodramatic – Bronzy brown with gold pearlized pigments

Sheerspark Pressed Powder
  • Commemorate - Frosted pale gold with gold pearlized pigments
  • Keepsake – Frosted pale pink with gold pearlized pigments
  • Personal Touch – Frosted light peach with pink pearlized pigments
  • Old English – Frosted light bronze with gold pearlized pigments

Sheer Mystery Powder
  • Light Medium – Pale Ivory
  • Medium Plus – Tan beige
  • Dark Secret – Deep Caramel

Brushes
  • 129 Monogram SE
  • 224 Monogram SE

Fragrance
  • Two 15 ml fragrance vials packaged in a pouch made of faux patent with a metallic finish. The fragrance is Air d'Style.

Clutch

  • Glossy patent clutch in midnight red with red and gold monogram plaque/closure



















Visst är förpackningarna bara för fina, speciellt puderdosorna! Skulle vara kul om kollektionen kom till Sverige så man fick titta och klämma på produkterna, fast å andra sidan kanske det kommer bli svårt att hålla sig från att köpa något då, alla produkter kostar nästan dubbelt så mycket som de vanliga MAC-produkterna gör så hittar jag något jag gillar kommer det bli dyyyyrt....

Källa: Specktra.net




Ariel (den lilla sjöjungfrun)


Bloggen har varit lite död de senaste dagarna, jag har jobbat så mycket i helgen och igår när jag väl var ledig orkade jag inte sätta mig framför datorn efter att ha fikat med en vän på stan och stått i tvättstugan hela kvällen... Däremot kommer det komma en hel del nya inlägg idag, utöver denna FOTD =) Therése kom med ett jättebra förslag på FOTD-tema när hon såg den här, så några veckor framöver kommer jag göra sminkningar inspirerade av disney-prinsessor! Först ut är Ariel, prinsessan från den lilla sjöjungfrun. Ariels makeup är rätt diskret, så jag hämtade färgerna på ögonskugga från färgerna på Ariels fjäll!

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color corrector concealer - peach och green
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC chartreuse pigment
  • MAC parrot eyeshadow
  • MAC freshwater eyeshadow
  • MAC deep truth eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric, zero och yeyo
Läppar
  • MAC lightly ripe lipstick
  • MAC rich & ripe lipglass











Jag började med att grunda med UDPP över hela locket, upp till brynet. På inre tredjedelen av locket och längs nästan hela övre fransraden la jag det gröna pigmentet chartreuse från MAC. På nästan resten av locket applicerade jag turkosblå parrot. I yttre ögonvrån och i globlinjen applicerades klarblå freshwater. Jag fördjupade färgen aningen genom att applicera mörkblå deep truth med en liten och fast, rund pensel, MAC #219. Sen applicerade jag highlightern, solar white, och suddade ihop allt på det rörliga locket med lite parrot på en flufflig blending brush, MAC #217. Sedan suddade jag de skarpa kanterna med cirkulerande rörelser med hjälp av en lite mjukare crease brush, MAC #222, och freshwater. Applicerade vita pennan yeyo i inre ögonvrån och längs inre tredjedelen av undre fransraden. Längs resten av undre fransraden applicerade jag den klarblå pennan electric. Över yeyo applicerade jag chartreuse, och över electric applicerade jag parrot och deep truth. Innanför nedre fransraden målade jag med den svarta pennan zero, den enda pennan som blir riktigt svart och inte irriterar på vattenlinjen för mig. Blacktrack fluidline applicerades i en tunn linje och ut i en liten vinge längs övre fransraden. Fyllde i brynen och applicerade två lager mascara. Sculptade fram kindbenen med hjälp av mitt sculptingpuder från MAC, och highlightade med accentuate. Uppe på kindbenen och i tinningarna applicerade jag det skimrande pudret soft and gentle. Avslutade med att spraya ansiktet med MUS face mist. Läpparna målades med en färg nära min egen läppfärg, lightly ripe, och fick lite gloss med det aningen mörkare lipglasset rich & ripe.




Och här har vi då en bild på originalprinsessan =)




Julklappstips 3


Svårt att hitta en bra julklapp till din pojkvän/pappa/bror? Skäm bort honom med en lyxig skönhetsprodukt, något många män är dåliga på att unna sig!


1. Vichy Homme Hydra mag C - En återfuktande och stärkande ansiktskräm som innehåller magnesium och C-vitamin för att stimulera cellförnyelsen. 198 kr på apoteket.
2. ghd sculpting wax - Ett vax med matt finish, idealiskt för att forma korta frisyrer och ge struktur till håret. Klicka hem denna burk för 259 kr hos eleven.se!
3. Lacoste red edt -
Jag fullkomligt älskar den här doften, precis lagom tung och fräsch. Toppnoterna i denna parfym är äpplen och blommor, mellannoterna är jasmin och cederlöv, och basnoterna består av ädla träslag, vit mysk och patchouli. Finns hos de flesta parfymerier, från 400 kr och uppåt!
4. Dermalogica multivitamin hand & nail treatment -
Även män får torra händer! Den här krämen både återfuktar och skyddar händerna mot väder och vind. Du kan köpa den bland annat hos lookfantastic.com, där den kostar £14.45 (ca 182 svenska kronor).
5. H&M deo stick for men -
Ett väldoftande deostick i snygg förpackning till ett bra pris! 49.50 kr hos H&M!
6. The body shop for men razor relief -
En återfuktande och väldoftande after shave-kräm som absorberas lätt av huden och lugnar den. Priset ligger på ca 165 kr hos The Body Shop!




Lipgloss Bitch's adventskalender!


Ni har väl inte missat att Lipgloss Bitch har en adventskalender där hon lottar ut olika pangpriser varje dag fram till jul? Dagens pris är en Freeze 24/7, Go Instant Smoother & Brightener! Kika in och tävla du med =)





Julklappstips 2


Aminda ville ha budgetjulklappstips, så här kommer en hel drös med prisvärda produkter som passar bra i julstrumpan =)



1. Japonesque touch up tube - pink -
En söt liten påttub innehållandes en liten puder/rougeborste, två ögonskuggspenslar, en concealerpensel och en läppensel. Perfekt att ha i handväskan! 149 kr hos Satine.se och eleven.se.
2. MAD minerals indelible waterproof gel eyeliner - venomous -
En riktigt bra gel-liner som kommer i många olika färger, både matta och skimriga eller glittriga. Mörklila venomous är en favorit hos mig och kostar $8.99 (ca 75 kr) hos madminerals.org.
3. Viva la diva rött glitterlack -
Den här godingen tänker jag nog köpa åt mig själv, jag blev helt såld på den efter att ha sett Sminkan bära upp det här julröda lacket på sina vackra naglar... Kostar 35 kr och finns hos bland annat Lindex och Åhléns!
4. H&M glitter eyeliner - turkos -
Vad passar inte bättre till jul och nyår än glittersmink? Den här eyelinern finns även i silver, svart och brons utöver den turkosa och kostar 29.50.
5. Lila sminkväska från H&M -
En lagom stor, gudomligt vacker sminkväska i lila satin, perfekt att ha i handväskan! Den här blir din för 29.50 kr.
6. Oliva by CCS handkräm -
Olivolja gör under för mina torra händer så här i vintertid när kylan torkar ut min hy. En 40 ml tub kostar 24 kr på apoteket!




Pink pearl


Gårdagens FOTD som jag inte hann lägga upp innan jag stack till jobbet... Hade tänkt göra något med mina ninja minerals-pigment, men jag fick lite bråttom så jag hann inte experimentera utan körde på ett säkert kort istället.

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC blush - dame
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pink pearl pigment
  • MAC bright fuchsia pigment
  • MAC vanilla pigment
  • MAD minerals indelible gel eyeliner - venomous
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC slicked pink lipgelée











Köpte pore minimizern förra veckan, hittils gillar jag den skarpt men den behöver testas lite till innan det kommer en recension =) Jag började med en bas av UDPP, som vanligt, och sedan la jag pigmentet pink pearl från MAC över hela det rörliga locket. Jag älskar det här pigmentet, det är en perfekt rosa färg som skimrar i blått! Sen tog jag min blendingborste #222 från MAC och arbetade in det mörkt knallrosa pigmentet bright fuchsia med cirkulära rörelser i yttre ögonvrån och i globlinjen, som sedan suddades aningen med highlightern vanilla som jag la på brynbenet upp till ögonbrynet. Sedan applicerade jag den matta, lila gel-linern venomous från MAD minerals längs övre fransraden och ut i en liten vinge, och den lila glittriga pennan rave från MAC under ögat. Avslutade med mascara och fyllde i brynen. Kindbenen fick lite färg med det kalla rosa rouget dame från MAC och lite lyster med MSF:et soft and gentle. Läpparna fick lite gloss med lipgeléet slicked pink. Till sist sprayade jag ansiktet med MUS face mist och buffade in den i huden med min puderborste.




Veckans bloggtema - julklappstips


Veckans bloggtema på pret-ty.se står Lipgloss Bitch för, som tycker det är hög tid för julklappstips! Jag håller med, för igår postade jag nämligen mitt första inlägg med julklappstips för den här julen =) Det inlägget hittar ni här!

Jag ska försöka posta nya julklappstips en eller två gånger i veckan ända fram till jul (för ibland behöver man ju faktiskt lite sista minuten-tips också), så håll utkik!






Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin
























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy