Blue brown with a twist


Pigmentet Blue Brown från MAC är en av mina favoritskuggor, speciellt över en mörk eller blå bas som jag har använt här (delft paint pot). Ihop med en klarblå skugga blir blue brown helt klockren!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - delft
  • MAC pigment - blue brown
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC shadestick - sea me
  • MAC eyeshadow - freshwater
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  •  H&M brow fix
Läppar
  • MAC lipstick - big bow















MAC Peppermint Patti


Min rosa flakelack-manikyr blev inte långlivad eftersom jag var tvungen att måla på Peppermint Patti så fort jag hade slitit upp paketet =D På bilden har jag målat tre lager, inget överlack eller underlack.











Det blir liiite strimmigt men ett bra överlack löser nog det problemet, jag har en flaska China Glaze fast forward på väg hem till mig men så länge får jag klara mig utan överlack... Ska jobba imorgon, får egentligen inte ha lack då men jag kanske ska ta och "glömma" att ta bort lacket för jag vill inte behöva ta bort den här snyggingen från mina naglar än. Peppermint Patti är aningen mörkare i verkligheten än vad som fångas på bild, annars är själva nyansen samma på bild som på nageln.




Äntligen mitt!


Whoo, idag trillade mitt efterlängtade nagellack Peppermint Patti från MAC äntligen in genom brevinkastet =D eller ja, avin trillade in och jag hämtade paketet på posten, men ja ni fattar vad jag menar =P Fick med ett gratis glitter från Pure Luxe med, det ser superfint ut och är precis i min smak!



MAC Peppermint Patti och Pure Luxe flashcube magic










Peppermint Patti är precis så fint som jag hade föreställt mig, jag älskar det och är superglad att jag budade hem den här godbiten från Ebay =)




EOTD i lila och silver


Gårdagens smink, hann bara ta bilde rpå ögonen innan kameran dog tyvärr! Så det blir en enkel EOTD idag :)

Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - silver fog
  • MAC eyeshadow - satellite dreams
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC shadestick - royal hue
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix









Mavala Freshy + Depend 156


Köpte ett nytt nagellack i måndags, nr 156 från Depend. Det är ett skirt skirt rosa lack med flakes som skimrar från rosa till guld. Ursnyggt! Invigde det idag tillsammans med det knallrosa lacket Freshy från Mavala. 2 lager freshy, och sen 2 lager 156 över det. Inget topplack.










Usch vad svårt det är att fånga flakesen på bild! Ringfingret är lite smudgeat för jag målade naglarna under tiden jag höll på i tvättstugan, dumt nog...




Turkos måndag


Är inne på turkost just nu. Turkost får mig att tänka på sommaren och jag längtar verkligen efter sommaren nu, av flera olika anledningar =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfnish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - electric eel
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - aquavert
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - solar white
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC see thru lip colour - not so shy















Monokroma prickar med ManGlaze


En NOTD idag! Jag trodde att det var mitt Peppermint Patti som hade kommit på posten i fredags när jag fick en avi, men det var mina linser =/ snacka om besvikelse... Så jag lekte lite med mina matta ManGlaze-lack idag istället. Gråa Fuggen Uggly i två lager som bas, och sen gjorde jag prickarna med hjälp av svarta The Death Tar och en uppböjd hårnål. Prickarna är inte perfekt runda (ska klicka hem en dotting tool från ebay ikväll) men jag tyckte det blev fint ändå!










Inget överlack på bilderna; dels för att jag inte äger något (än, ska också klickas hem ikväll från H2T) och dels för att ett glansigt överlack förstör den snygga matta ytan som ManGlaze-lacken har. Ytan blir lite ojämn, men det är inget jag stör mig jättemycket på =)




Skogssjö


Blått för sjön, grönt för skogen =) Gårdagens FOTD som jag inte hann ladda upp eftersom jag skulle iväg till jobbet. Därav det hafsigt applicerade läppglanset också, kan tilläggas...

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - grand duo
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - cool heat
  • MAC pigment - emerald green
  • MAC eyeshadow - humid
  • MAC eyeshadow - lime
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - crystal avalanche
  • MAC fluidline - blacktrack
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lipglass - red devil















20% på alla sminkborstar hos Åhléns


Just nu har alla Åhléns i hela landet 20% rabatt på alla sminkborstar, oavsett märke. Erbjudandet gäller för alla klubbmedlemmar fram tills den 6/5.




Jag funderar på om jag ska ladda upp med lite fler MAC-borstar eftersom dom aldrig har rea, en #188 och en #109 saknas bland annat i min samling. Passa på och ladda upp med borstar innan det här suveräna erbjudandet tar slut!




Gårdagens blåbär


Här kommer gårdagens FOTD som jag aldrig hann lägga upp. Den går i blått och lila, precis som ett blåbär =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • Everyday minerals blush - apple
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - lotusland
  • MAC eyeshadow - spot colour
  • MAC eyeshadow - blue spill
  • MAC eyeshadow - slate smoke
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • NInja minerals kung fu lip balm - hallonlakrits













Hm, jag har kört väldigt mycket med den "klassiska" formen på ögonskugga på sistone... Ska nog testa något annorlunda idag. Får se. Alla ögonskuggor i den här sminkningen förutom lotusland och sugarshot kommer förresten från min Cool Eyes-palett från Colour forms-kollektionen. Jag började med lotusland som är en krämig ljuslila, över inre halvan av ögonlocket. I globlinjen la jag blue spill, en blå skugga med lila undertoner. För att blenda ihop det ljuslila med det blå applicerade jag den blålila skuggan spot colour mellan de två färgerna. Underbar färg på den här skuggan men jobbig formula eftersom det är en lustre-skugga... Krävs med andra ord lite jobb för att få den snygg. I yttre v:et mörkade jag ner ytterligare med den mörkgrå, matta skuggan slate smoke. Under ögat la jag även samma färger, i samma ordning. Highlightade brynbenet med den krämvita skuggan sugarshot, även den är i lustre-formula men betydligt trevligare att arbeta med än spot colour. Eyeliner, mascara och fyllde i brynen. På kinderna la jag det rostrosa rouget apple från everyday minerals. Det är inte ett dugg äppelfärgat, men det är ganska fint ändå. Highlightade kindbenen med MSF blonde i rosa. Läpparna fick ett lätt rosa skimmer (och lakritssmak!) med ninja minerals kung fu lip balm i färgen hallonlakrits. Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




Purity recenserar: MAC studio sculpt concealer


I februari köpte jag både concealer och foundation från MACs nya serie studio sculpt, som lanserades i och med kollektionen Well Defined. Nu tycker jag att jag har testat både concealer och foundation tillräckligt för att recensera, först ut att skriva om blir Studio Sculpt Concealer.






Studio sculpt concealer är en krämconcealer med lite av en gel-formula. Denna formula gör att concealern snabbt smälter in i huden och blir i princip osynlig. Inga torrflagor här inte! I varje fall inte på min blandhy. Den ger hög täckning utan att för dens skull se kakig ut; den här concealern är väldigt krämig och lätt att tona ut. Den sitter på plats under hela dagen, genom svett, regn och frityrflott och den varken torkar ut huden eller täpper igen porerna. Dryg är den också, jag fick två prover på den här innan jag köpte den, och varje prov var lika stort som en ärta. Det tog 1½ månad för mig att använda upp dom två små proverna, så den här burken (ca 4 cm i diameter, samma storlek som paint pot-burkarna) lär räcka läääänge. Det här är en av dom bästa concealers jag har testat, jag kräver som sagt rätt hög täckning av mina concealers så vill du ha en lätt täckning så kan du behöva blanda ut den här concealern med en hudkräm eller liknande för att få lagom konsistens. Själv älskar jag den precis som den är =)

Pris: ca 175 kr
Betyg: 4/5





My Manicure - Nail art tutorials and design ideas


Jag har mer och mer börjat fascineras av nail art; dvs smyckning av naglarna. Det finns en hel mängd bloggar där ute som skriver om just detta ämne, min favorit just nu är Asamis blogg My Manicure. Asami är en otroligt kreativ och duktig tjej och hennes blogg är fullspäckad med tutorials, tips och bilder att inspireras av. Guldpärlorna är helt klart den stora mängd med nail art-tutorials, där hon visar hur man enkelt dekorerar naglarna med t.ex. akrylfärg. Jag blir väldigt sugen på att dekorera mina naglar när jag ser hennes bilder, varenda nagel är som ett litet konstverk i sig. Ta en titt in på hennes blogg om du inte har gjort det redan!
















Image credit: My Manicure




Burn baby, burn


Mycket FOTDs och lite annat här på bloggen nu för tiden... Känner mig lite trött och hängig just nu så det är nog därför inspirationen sinat lite. Det kommer annat än FOTDs så småningom, lovar! Idag kände jag för orange och korall, jag längtar till sommaren!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - gingerly
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - orange
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - adore it
  • MAC lipglass - red devil













Tråkigt att kameran äter upp så mycket av färgskiftningarna som syns på locket på riktigt, det blir så himla platt på bild på något sätt =(
Jag började med en bas av UDPP. På hela det rörliga locket la jag pigmentet off the radar, en mellanmörk orange färg med glitter i. I globlinjen mörkade jag ner med den kopparorange skuggan coppering. Mitt på locket, där jag tidigare applicerat off the radar, highlightade jag lite med den guldiga skuggan goldmine. I yttre v:et mörkade jag ner ytterligare med den rödrosa skuggan passionate. Highlightade på brynbenet med femme fi i guldchampagne. Under ögat målade jag med den mörkaste nyansen i MUS tri brow längs undre fransraden, och under detta så målade jag med den matta orange skuggan orange. Eyeliner, mascara och fyllde i bryn. Kinderna fick en lätt solkysst look med det orangebruna rouget gingerly, och kindbenen highlightades med det varma, rätt så skimriga MSF:et soft and gentle. Läpparna målades i rosa korall med det rödrosa stiftet adore it som bas och toppades med det korallorange läppglanset red devil, Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




Pink gold


Blir mycket rosa sminkningar just nu! Dami ville se en kombo av guld och rosa, så jag gjorde ett försök =) Jag höll på att göra en lila sminkning först, det gick bra fram tills dess att jag råkade blåsa ut nästan hela min provburk platinum pigment över hela ansiktet och var tvungen att börja om =/ Sjukt klantigt. Så nu behöver jag en ny burk platinum...

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - gold dusk
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - sushi flower
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - electro
  • MAC dazzleglass - love alert














Jag började med en bas av UDPP från frans till bryn. I inre ögonvrån la jag det vitguldiga pigmentet gold dusk. Mitt på locket la jag den mer gulguldiga skuggan goldmine. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag den rödrosa skuggan passionate. Suddade upp mot brynbenet med sushi flower, en varm korallrosa. Highlightade med femme fi i guldchampagne. Under ögat sotade jag med den mattsvarta skuggan carbon. Ganska tjock eyeliner med blacktrack fluidline (behöver köpa en ny, min är snart snustorr och dessutom nästan slut), fyllde i bryn och målade mascara. Kindbenen lyftes fram med sculptingpudret sculpt, och kinder och kindben fick glow med perfect topping MSF. Läpparna blev starkt korallrosa genom att grunda med det knallorange stiftet electro och toppa med det rödrosa dazzleglasset love alert. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




MAC Colour Craft - promobilder


MAC har släppt lite promobilder för Colour Craft-kollektionen som släpps i början av juli i USA och Canada via hemsidan Trendhunter.com. Lipglassen kommer tydligen i samma fyrkantiga förpackningar som sugarsweet-glossen (boooh, jag gillar dom runda förpackningarna!), och de fyrfärgade mineralskuggorna ser minst sagt spännande ut!












Promobilderna bara skriker sommar och medelhavet, de är otroligt vackra! Ska bli spännande att se bilder på resten av produkterna, just nu är jag mest sugen på de fyrfärgade mineralskuggorna och de trefärgade MSF:en tror jag.




Pinkety pink


Som ni kanske har märkt så gillar jag rosa. Igår gjorde jag en väldigt rosa sminkning, med både rosa ögon, kinder och läppar!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skin finish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - wintersky
  • MAC eyeshadow - sunset B
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - big bow
  • MAC lipglass - snowscene











På en bas av UDPP applicerade jag först den kalla ljusrosa skuggan wintersky på inre halvan av ögonlocket. Den varma, lite mörkare rosa skuggan sunset B fick ta plats på yttre halvan. I globlinjen applicerade jag den rödrosa, matta skuggan passionate, och i yttre v:et suddade jag in lite av den matta mörklila skuggan indian ink för att skapa lite djup. Kajal under ögat, eyeliner läns övre fransraden. Fyllde i bryn och målade mascara. Kinderna blev rosa med det knallrosa rouget tippy. Highlightade kindbenen med perfect topping MSF. Läpparna målades i skirt neonrosa med glaze-stiftet big bow som toppades med det vita multiskimrande glosset snowscene. Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




Ninja Minerals Kung Fu Lipbalm


När jag var hemma i Stockholm över påsken så träffade jag bland annat Sara på Ninja Minerals som var gullig nog att blanda till ett special-lipbalm åt mig och lite prover på ögonskuggor. Skuggorna ska ni få se senare, för idag tänkte jag skriva lite om läppbalsamet. Det hon blandade till åt mig är hallonrosa med lakrits/anis-smak, så vi döpte det till Hallonlakrits =)




Ninja Mierals Kung Fu lipbalm innehåller en mängd återfuktande ingredienser som gör mina läppar både snygga och glada. De går att få i i princip vilken färg man vill och med eller utan smak/dofttillsats. Man kan behöva "sätta igång" läppbalsamet  första gången man använder det (eller om man inte har använt det på ett tag) genom att svepa det några gånger över baksidan av handen för att få fram ordentligt med färg, men annars så fungerar det hur fint som helst och jag är supernöjd med mitt! Det ger alldeles lagom med diskret färg och lite skimmer samtidigt som det återfuktar läpparna, och så smakar det sjukt gott. Rekommenderas!
 







Golden Eye


Har fått några efterfrågningar på en guldsminkning, så här är dagens försök! Har lite fler guld-idéer i bakhuvudet men jag ska jobba ikväll så dom får vi spara till någon annan gång ;-)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - grand duo
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - cash flow
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • Taylor Made Minerals - centaur
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • Urban Decay eye shadow transforming potion
  • MAC reflects glitter - antique gold
  • Urban Decay 24/7 glide on eye penci - zero
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - racy













Nu undrar ni säkert vart metallicskimret är. Och reflects-glittret. Svaret är att det finns där, men det är sjukt svårt att fånga på bild om man inte fotar i studioljus! Man anar lite av skimret och glittret på närbilden på ögat, men det är så himla mycket snyggare i verkligheten. Ser nästan lite flammigt ut på bild =/
Började med en bas av UDPP från frans till bryn. Ovanpå detta applicerade jag den kalltonade guld-paint poten cash flow. På inre halvan av locket applicerade jag den gulguldiga skuggan goldmine. På yttre halvan applicerade jag den aningen mer gröntonade centaur som har metallicfinish. För att djupa ner globlinjen applicerade jag den matta mörkbruna skuggan espresso. I yttre v:et la jag den matta svarta skuggan carbon. Highlightade med femme fi i guldchampagne. Applicerade reflectsglittret antique gold på yttre halvan av locket genom att pensla på lite eye shadow transforming potion på en platt syntetpensel (MAC #242) och doppade sedan denna i reflects-glittret. Sen tryckte jag fast glittret på locket. Applicerade eyeliner, kajal och mascara, fyllde i brynen. Kinderna fick bli hallonrosa med grand duo och kindbenen highlightades med MSFet perfect topping. Målade läpparna med racy, ett brunvinrött stift. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Purity suktar efter nagellack


Jag fick ett himla sug efter nagellack ikväll efter att ha diskuterat Konad-stämplar med Kotte. Alla är så fina i sina målade naglar, speciellt nu när det börjar bli varmt ute, jag vill också ha fastän jag inte får ha lack på jobbet! Jag har spanat in några lack jag vill ha från Head2Toe som jag väldans gärna vill beställa när lönen trillar in!

  • China Glaze Fast Forward Top Coat - Eftersom jag äger typ 6 lack så har jag inget överlack eller underlack. Skäms på mig! Fast forward verkar smidigt eftersom det torkar samtliga lager lack på bara några minuter.
  • China Glaze Strong Adhesion Base Coat eller Ridge Filler - Jag behöver ett bra baslack. Vilket ska jag välja? Jag har ju inte världens jämnaste naglar, därför jag funderade på ridge fillern. Å andra sidan så verkar strong adhesion vara väldigt bra...
  • China Glaze Custom Kicks - Det här lacket verkar vara den perfekta sommarblå. Vill ha!
  • China Glaze Breakin' - Mellanorange med lite skimmer i. Orange som är så snyggt på naglarna, det här behöver jag!
  • China Glaze White on White - Tippfärg till fransk manikyr. Enkelt och klassiskt!
  • China Glaze Sensous - En naturlig beigerosa basfärg är alltid trevligt att ha.
  • O.P.I Koala Bear-y - Såg det här hos Sminkan och jag håller med henne; det är det perfekta rosa lacket!
  • O.P.I Give me a Coral Sometime - Jag är svag för koraller, och det här ser ut att vara ruskigt snyggt!
  • Color Club Black - Har inget svart lack. Skäms på mig. Egentligen vill jag ha China Glaze Liquid Leather men H2T har det inte i lager...
  • Color Club Ultra Violet - Som ni såg på mina ögonskuggspaletter så är lila en favvofärg hos mig. Ultra Violet är lila med blått skimmer och jag tror det kommer vara väldigt väldigt snyggt på mina naglar!
Sen så är jag ju lite sugen på Konad också... För er som inte är insatta så är Konad ett företag som tillverkar produkter för att stämpla lackade motiv på naglarna; väldigt läckert och väldigt enkelt. Någon som har testat att blanda deras speciallack med varandra för att få en ny färg? Då menar jag inte hela flaskan då, utan att blanda lite direkt på en plastpalett eller så. Följande är jag sugen på i alla fall:

  • Stämpel och skrapa
  • 4-5 speciallack. Har inte riktigt bestämt mig med färgerna än, vilka är mest användbara?
  • Stämpelbrickor M3, M20, M57, M63 och M69


Sen så vill jag ju hemskt gärna ha Peppermint Patti från MAC med, som släpptes idag i och med Sugarsweet-kollektionen. NK i Stockholm var den enda disken som hade fått in några få och självklart hann de sälja slut innan jag fick tag på något (tack Maggie för en tapper insats!). Har budat på ett på ebay men har inga större förhoppningar på att det ska gå vägen, så jag håller istället tummarna för att Åhléns city och PUB får in PP snart dom med så man kan få knipa ett!




Någon mer än jag som har nagellacks-cravings just nu?




Smoke & Diamonds


Kom på att det var ett tag sedan jag använde den underbart vackra greige skuggan Smoke & Diamonds, så den fick pryda mina ögonlock idag tillsammans med blått =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC mineralize spf15 foundation/loose - light
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - smoke & diamonds
  • MAC eyeshadow - freshwater
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC pearglide liner - fly-by-blue
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - adore it













Visst är Adore it dödligt snyggt?! =D Jag började med en bas av UDPP från frans till bryn. På inre halvan av locket applicerade jag smoke & diamonds. På yttre halvan applicerade jag den mörkt svartblå skuggan deep shade. Jag blendade dessa med hjälp av den klarblå skuggan freshwater. Den matta svarta skuggan carbon fördjupade det yttre v: et ytterligare. Highlightade med Femme fi i guldchampagne. Längs yttre halvan av nedre fransraden målade jag med den mörkblå glitterpennan fly-by-blue. Över den applicerade jag deep shade. Eyeliner, mascara och fyllde i brynen. Kinderna blev dovt rosa med rouget dame, som piggades upp med MSF:et blonde. Målade läpparna med det rödrosa läppstiftet adore it. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Bubbles


På allmän begäran fixade jag en swatch på läppstiftet Bubbles ensamt på läpparna. Visst är det fint? Var noga med att återfukta läpparna innan bara, för varenda torrflaga kommer fram extra tydligt med det här stiftet...




Bubbles släpps i Sverige imorgon i och med Sugarsweet-kollektionen. Missa den inte!




Mina MAC-paletter


Rei ville se bilder på hur min sminksamling ser ut nu jämfört med för ett halvår sedan då jag tog bilder sist. Det tar otroligt lång tid att ta bilder på allting, och jag hade tänkt spara det tills i höst så det blir ett år mellan bilderna, men en liten sneak peak tänkte jag att ni kunde få på mina MAC-paletter med ögonskuggor eftersom jag nyligen utökat från 3 paletter till 6 st. Paletterna är visserligen bara halvfulla nu, men det betyder att jag har plats att växa i ;-)



Jag håller reda på vilken palett som innehåller vad genom att fästa små runda etiketter i olika färger längst upp i högra hörnet. På så sätt hittar jag lätt den palett jag letar efter utan att behöva öppna allihopa =)




Naturliga paletten, med highlighters och bruna skuggor.
Översta raden: solar white, sugarshot, shroom, femme fi, brulé
Mellersta raden: Henna, Warming trend, Woodwinked
Nedersta raden: Espresso, Glamour check!, Beauty marked




Gråskalepaletten
Översta raden: Club, Smoke & Diamonds
Mellersta raden: Knight, Charred
Nedersta raden: Mont black, Carbon, Crystal avalanche




Gröna paletten.
Översta raden: Gulf stream, Warm chill, Aquavert
Mellersta raden: Humid, Lime, Bitter
Nedersta raden: Mink & Sable




Blå/Turkosa paletten
Översta raden: Climate blue, Deep shade, Blue flame
Mellersta raden: Deep truth, Freshwater, Electric eel
Nedersta raden: Parrot, Cool heat




Lila paletten
Översta raden: Top hat, Indian ink, Purple haze
Mellersta raden: Satellite dreams, Lotusland, Wintersky
Nedersta raden: Vibrant grape, Stars n' rockets, Hepcat, Romping




Rosa/röd/orange paletten
Översta raden: Sunset B, Sushi flower, Passionate
Mellersta raden: Expensive pink, Coppering, Orange
Nedersta raden: Juiced, Goldmine, Canary yellow








MAC #150


En klassisk puderborste är otroligt användbar. Jag gillar puderborstar som är stora och fluffiga, så därför föll valet på MAC #150!

MAC #150 är en stor, fluffig puderborste i svart gethår. Den är mjuk och skön mot huden och både plockar upp och ger ifrån sig puder bra.




Jag använder min #150 främst för att applicera och borsta bort löst puder med. Jag fixerar all flytande foundation med löspuder, och det passar den här borsten utmärkt för. Den ger en lätt och skir applicering och sprider pudret jämnt över ansiktet. Jag borstar alltid på mitt löspuder uppifrån och ner i ansiktet, dvs att jag följer riktningen på ansiktshåren. På så sätt ser pudret mer naturligt ut. Alla ser pudriga ut direkt efter applicering, men de flesta puder smälter ihop med foundation och ansiktsoljor efter ca 15-20 minuter.

När jag applicerar en färgstark eller mörk ögonskugga så tycker jag om att lägga en stopper av löspuder under ögat med hjälp av MAC #227, som är en paddelformad ögonskuggsborste modell större. Löspudret fångar upp pigment som gärna faller ner från ögonlocket under applicering, så istället för att fastna under ögat och på kinderna är pigmenten lätta att borsta bort tillsammans med löspudret. #150 är perfekt för att borsta bort löst puder med, då den tar med sig allt puder i ett enda svep och lämnar en fin och jämn yta.

MAC #150 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 435 kr.





Rising sun


I fredags skulle jag träffa Jill och Kotte (vet inte vart det blev av Maggie =() så det blev en soluppgång på ögonen!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - moon river
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - orange
  • MAC eyeshadow - juiced
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC shadestick - sea me
  • MAC eyeshadow - electric eel
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - sweet thing
  • MAC dazzleglass - love alert













Jag började som vanligt med en bas av UDPP på hela locket. På det rörliga locket la jag den fuchsiarosa skuggan romping. I globlinjen la jag den matta orange skuggan orange, och på brynet highlightade jag med femme fi, en varmtonad guldchampagne. För att blenda orange med femme fi la jag goldmine i guld och juiced i orangeguld i skarven med en blending brush. Under ögat grundade jag med det knallblå shadesticket sea me, och över det applicerade jag electric eel som går i samma ton. Målade eyeliner, använde även fluidline på vattenlinjen. Fyllde i brynen och målade mascara. Kinderna fick en svag persikoton med den enfärgade sidan av MSF-rouget  moon river, och kindbenen highlightades med den melerade sidan. Läpparna målades med det skira fuchsiarosa stiftet sweet thing, som toppades med dazzleglasset love alert som går i samma ton. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Rosalila festsmink


Min söta mamma fyllde 50 i torsdags, så självklart var man ju tvungen att göra sig lite fin =) Fick sminka mamma också men det blev ingen bra bild på det, tyvärr... Själv var jag lila och rosa!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - lotusland
  • MAC eyeshadow - stars n' rockets
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC cremestick liner - cranapple
  • MAC lipstick - bubbles
  • MAC lipglass - snowscene













Mina ögonbryn ser rent utav förskräckliga ut, dags för ett plock! Jag började med en bas av UDPP på hela ögonlocket, från frans till bryn. På inre tredjedelen av locket applicerade jag den lavenderlila skuggan lotusland. Mitt på locket fick rosalila stars n' rockets ta plats, och på yttre tredjedelen och i globlinjen applicerade jag den fuchsiarosa skuggan romping. Yttre v:et mörkades ner ytterligare med den mattsvarta skuggan carbon. Highlightade med den cremeguldfärgade skuggan femme fi, och precis under brynet la jag sugarshot i off-white. Målade eyeliner och fyllde i bryn. Jag använde även brynskuggan till att sota under ögat. Mascara. Kinderna rosades med det knallrosa rouget Tippy, och kindbenen fick lyster med perfect topping MSF. Fyllde i hela läpparna med läppennan cranapple, som ljusades upp och fick skimmer med det krämvita skimmerstiftet bubbles. Avslutade med läppglanset snowscene som går i samma nyans som bubbles för extra glans och skimmer. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Cranapple med Bubbles


Jag var tveksam till om jag ville ha läppstiftet Bubbles från MAC-kollektionen Sugarsweet, eftersom bleka läppar oftast inte fungerar speciellt bra på mig. Till slut gav jag efter och skaffade det ändå, eftersom det är så snyggt över andra mörkare läppstift, läppennor och lip stains! Här har jag parat bubbles med cremestick linern Cranapple, även den från MAC.




Jag är sååå glad att jag köpte bubbles, kolla vilken lyster det ger till den matta, rödrosa pennan! Bubbles fungerar även utmärkt om man vill tona ner en stark läppfärg, eller få den att bli kallare. Ett tunt lager ensamt på läpparna är riktigt fint det med, så länge man tänker i banorna "less is more", speciellt om man har ganska pigmenterade läppar som jag har, för att inte få idominsalvaläppar...




Påskshopping, del 2


Som jag skrev i Påskshopping del 1 så blev det två shoppingrundor, en på onsdagen och en på lördagen. Det här var vad jag fick med mig hem från runda 2 =)



Brush cleanser, Gently off eye and lip makeup remover, 2 läppstift och 2 läppglans (freebies) från Adoring carmine-kollektionen som släpptes i julas, passionate eyeshadow, snowscene lipglass och 2 tomma sampleburkar. Köpte även ytterligare en 15 pan palett.




Passionate eyeshadow




Passionate eyeshadow




Passionate på en bas av UDPP




Passionate vs. Romping. Passionate är mer rödrosa medan Romping är en stark fuchsiarosa.




Snowscene lipglass, en backup eftersom jag älskar det här läppglanset och det är LE.




Gently off eye and lip makeup remover. Den här tar bort precis allt smink i ett enda mjukt svep, även vattenfasta produkter som annars sitter som berget. Jag älskar den, det här är min andra flaska sedan i jul!




Frostlight lipglass, Adore it lipstick, Racy lipstick och Delicate crush lipglass. Samtliga är från Adoring carmine-kollektionen som var en del av julkollektionerna, snälla MUA:n Åsa slängde ner dom i påsen åt mig när jag hade betalat =D




Frostlight och Delicate crush




Adore it




Racy




Racy, Adore it, Delicate crush, Frostlight






Påskshopping, del 1


Min mamma lurade med mig in till stan redan på onsdagen då jag kom med flyget hem till Stockholm, och självklart kunde jag inte låta bli att gå på MAC redan då istället för på lördagen som jag egentligen hade tänkt... Köpte lite grejer som jag inte har kommit mig för att införskaffa förut, min syster Tove hade köpt Femme Fi från BBR och Deep blue green pigment från Hello Kitty åt mig i förväg som låg och väntade på mig hemma, och så fick jag tag på det sista jag ville ha från sugarsweet Oh, just det, på tal om sugarsweet. Frågade på både PUB och Åhléns city om dom skulle få in alla produkter, PUB hade inte fått in något än och det enda Åhléns city väntade på var peppermint patti. Visserligen släpps inte kollektionen förrän på onsdag så dom kanske kommer få in det. Vi håller tummarna =)


3 ögonskuggor i pro pan, 2 ögonskuggor i pots, 1 pigment, 1 cremestick liner, 1 mascara, 1 läppstift, 2 tomma sampleburkar och 2 st 15-panpaletter.




Electric eel, Orange och goldmine




Goldmine, Orange, Electric eel




Goldmine, Orange och Electric eel på en bas av UDPP




Sugarshot (Sugarsweet) och Femme Fi (Brunette Blonde Redhead)




Deep Blue Green pigment (Hello Kitty)




Cranapple cremesick pearl liner




Cranapple på bar hud




Plushblack plush lash mascara




Bubbles lipstick (Sugarsweet)


Jag har uppdaterat inläggen med sugarsweet-swatches, Hello Kitty-swatches och BBR-swatches om ni är sugna på att se swatches på bubbles, sugarshot, femme-fi och deep blue green =)




BRB


Har varit lite dött här i påskhelgen som ni har märkt, det beror på att jag har varit hemma i Stockholm och inte haft tid att sätta på datorn förrän nu idag då det är dags att åka tillbaka ner till Karlshamn om några timmar. Så förbered er på en massiv uppdatering ikväll för jag har en hel drös med nya inlägg på g!

In English: I've been home in Stockholm for the past few days, a massive update will come shortly!






Vårgrönt


Det här är en sminkning som jag gjorde i lördags, men hann inte ta kort på, så det blev en favorit i repris idag =) Jag älskar grönt!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - aquavert
  • MAC eyeshadow - lime
  • MAC eyeshadow - humid
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - lollipop loving
  • MAC lipgelée - slicked pink













Jag började med en bas av UDPP från frans till bryn. På inre halvan av locket la jag den mintgröna skuggan aquavert. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag den skogsgröna skuggan humid. Jag blandade ihop aquavert och humid genom att lägga den limegröna skuggan lime mellan det ljusa och det mörka. Jag använde även lime för att tona ut det gröna mot highlightern. På brynbenet highlightade jag med solar white. Under ögat målade jag med den svarta pennan engraved, och längs övre fransraden målade jag svart eyeliner med blacktrack fluidline. Fyllde i brynen och målade mascara. Knallrosa Tippy fick pryda mina kinder idag, ihop med champagnefärgade perfect topping MSF på kindben för extra glow. Läpparna målades med lollipop loving, ett nudekorallstift med grön duochrome, och fick lite gloss med lipgeléet slicked pink. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




MAC Romping eyeshadow


Romping är en ögonskugga jag har suktat efter länge, länge. Den släpptes första gången i och med C-shock kollektionen i Juni 2007, och repromotades i samband med Hello Kitty-kollektionen som släpptes i februari i år i paletten "Too Dolly". Den enda skuggan jag ville ha ur Too Dolly-paletten var just romping, så det kändes väldigt onödigt att köpa hela paletten. Lycklig blev jag när my-boo-kitty på ebay la upp Romping från C-shockreleasen till salu och la tassarna på den fort som bara den för ett helt okej pris =)








Som ni ser så är Romping en fuchsiafärgad ögonskugga med blålila duochrome. Lite som en blandning av pink pearl och fuchsia pigment skulle jag kunna beskriva den som. Åh vad jag älskar den!




Swatches: Moon River vs. Blonde vs. Perfect Topping


Var en tjej på Specktra som ville se en jämförelse mellan Moon River MSF blush duo, Blonde MSF och Perfect Topping MSF. Kom på att detta kanske kan vara till hjälp för några av er läsare, så jag lägger upp bilden här med!




Moon River är ett duorouge med en solid, persikorosa sida, samt en melerad sida med inslag av krämvitt, rosa, blått och lila. Båda sidorna ger skimmer, men den melerade sidan passar ypperligt till highlighterändamål då den blir en kall, ljust rosa ton med blåa undertoner. Blandar man de båda sidorna får man en mer rosatonad highlighter. Blonde MSF består av 4 ränder som går från ljust persikorosa till babyrosa, och blandar man samtliga får man en varm, persikorosa nyans med skimmer som går att använda både som highlighter eller som rouge, antingen ensamt eller över ett annat rouge. Perfect Topping MSF är ett melerat puder som går alltifrån persika till kall lavender. Blandar man pudret på borsten får man ett underbart champagnefärgat puder med rosa undertoner, som skimrar mindre än både Blonde och Moon River men ger ett fantastiskt vackert glow.




MAC #242


Det har varit lite dött på bloggen under helgen, jag har antingen jobbat eller varit ute och tagit vara på det fina vädret så bloggen har hamnat lite på efterkälken de senaste dagarna... Jag ska skärpa mig nu i veckan, lovar!

Vi rullar på med borstinläggen, idag hade jag tänkt skriva om en platt syntetborste, MAC #242.

MAC #242 är som sagt en platt, ganska styv borste med medellånga borst i syntet. Det här är den enda ögonskuggsborste i syntet jag äger, då jag föredrar borstar i äkta hår för sin mjukhet och underbara förmåga att både plocka upp och släppa ifrån sig pigment i puderform med hög färgintensitet och jämn finish. En syntetborste, däremot, fungerar super vid applicering av krämprodukter eller en skirare applicering av puderpigment.




Jag använder min #242 främst till applicering av paint pots, som är en sorts krämskugga/krämbas som kommer i många olika färger och finishes. Den är också super för att applicera skugga och eyeliner med längs undre fransraden, tack vare att den är så platt. #242 kan även användas till att applicera skuggor tunt, eller för att trycka fast pigment/glitter med i en klistrig bas.

Fördelen med att använda en borste i syntet då man applicerar en krämskugga/krämbas/annan krämprodukt är att borsten inte suger åt sig av produkten och pigmenten som en borste i äkta hår gör. Detta bidrar även till att det går åt mindre produkt, eftersom den lägger sig utanpå borsten och inte sugs in i stråna. Krämprodukter behöver dessutom ofta en lite mer fettlösande rengöring för att borsten ska bli helt ren efteråt, och en syntetborste blir inte uttorkad av denna behandling till skillnad från borstar i äkta hår.

Tack vare att #242 är så platt och styv så passar den väldigt bra för att sudda in eyeliner och skuggor (både i krämform och i puderform) längs undre fransraden. Med den här borsten kommer man verkligen åt att få in färgen mellan fransarna, utan att den suddade linjen blir alltför tjock. Man kan även använda #242 för att applicera kajalpenna med om man föredrar att arbeta med pensel istället för penna; måla helt enkelt på spetsen av borsten med din penna!

Jag brukar också använda min #242 för att applicera shadesticks med. Shadesticks är krämvaxskuggor på stiftform som ger en bra och färgfördjupande bas. Jag tycker däremot att det är svårt att applicera shadesticket direkt på ögonlocket eftersom det är svårt att få det jämnt, då shadesticket liksom "drar" i locket och gör det svårt att applicera. Jag lägger därför min #242 på en bit papper, och sen målar jag helt enkelt med shadesticket på borsten (därför man bör ha ett papper under, så att man inte målar på ytan som penseln ligger på).

Eftersom #242 är så styv passar den bra för att trycka fast glitter och korniga pigment med på en klistrig bas. Glittret/pigmentet hamnar på plats, utan att följa med borsten tillbaka då glitter och pigment släpper lättare från en syntetborste än från en borste i äkta hår. Dock bör man tänka på att borsten även tar upp glitter/pigment sämre än en borste i äkta hår, så vill du ha en täckande och sidenmatt puderyta bör du använda en äkta borste (t.ex. MAC #239).

MAC #242 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 240 kr.





Swatches: Sugarsweet


Sugarsweet får mig verkligen att tänka på muffins och godis, här har MAC verkligen lyckats! Swatchade allt förutom Dear Cupcake, då jag ska försöka se om jag kan byta den mot Sugarshot. De två sugarsweet-skuggor som jag redan äger, stars n' rockets och club, fick vara med på swatch-bilderna med! =) Kommer att uppdatera detta inlägg med sugarshot då jag har fått tag på den. Uppdaterat 13/4 med bubbles lipstick, sugarshot eyeshadow och dear cupcake eyeshadow på huden!



Perfect Topping MSF




Perfect Topping applicerat i flera lager på ljus hy. Som ni ser så är det ett rent highlighterpuder som snarare ger glow och lite skimmer än massvis med glitter. Jag älskar det!




Dear Cupcake eyeshadow




Aquavert eyeshadow. Den perfekta kalltonade ljusgröna färgen!




Sugarshot eyeshadow




Dear Cupcake, Sugarshot, Stars n' rockets, Club och Aquavert eyeshadows, applicerade på en bas av UDPP.




Lollipop Loving lipstick. Ser ni det underbara gröna skimret som kikar fram?




Sweet Thing lipstick. Glitteeeeeer! =D Det här känns ungefär likadant i formulan som Big Bow från Hello Kitty.



Bubbles lipstick




Sweet Thing och Lollipop Loving applicerat i flera lager på bar hud




Bubbles applicerat i flera lager på bar hud




Lollipop Loving på mediumpigmenterade läppar, applicerat i flera lager




Sweet Thing på mediumpigmenterade läppar, applicerat i flera lager




Bubbles på mediumpigmenterade läppar, applicerat i flera lager




Big Bow (Hello Kitty) vs. Sweet Thing (Sugarsweet)





Sugarsweet! =D


Igår damp äntligen mitt efterlängtade sugarsweet-paket ner i brevlådan! Som jag har suktat =) Tyvärr så hade min langare lyckats se fel på en av ögonskuggorna, hon köpte dear cupcake i rosa istället för highlightern sugarshot, vilket var lite trist eftersom sugarshot var den sak ur kollektionen jag ville ha allra mest, och dear cupcake är så sjukt lik sushi flower att det inte känns berättigat att äga båda två... Men men. Så kan det gå. Hon bad jättemycket om ursäkt i alla fall och erbjöd sig att betala returfrakt så hon kunde byta den åt mig men jag ska se om jag kan byta den här i Sverige själv först, och om inte det funkar så köper jag helt enkelt sugarshot så får jag försöka sälja eller byta bort dear cupcake. Känns så omständigt att skicka tillbaka till USA, men det var ju en gullig gest av henne i alla fall =) Får uppdatera det här inlägget när sugarshot har inhandlats. Bilder ska ni få, varsågoda!





Perfect Topping MSF. Jag älskar detta, det ger en sån naturlig lyster!



Lollipop loving lipstick och Sweet thing lipstick. Båda är ganska skira i färgen då LL är i glaze-formulan, och ST är i lustre-formulan.



Dear cupcake och aquavert.


Såå, nu ser jag med andra ord fram emot den 15:e april så att jag får tag på sugarshot till slut ;-) Vad är ni sugna på från den här kollektionen? Jag kanske måste ge efter och köpa läppstiftet bubbles med, jag velar fortfarande angående det... Vet inte om jag tycker det är snyggt eller fult =P




MAC - Euristocrats II Collection


Förra året släpptes Euristocrats-kollektionen exklusivt i Europa, med ett gäng läppstift där olika europeiska länder och städer stod för inspirationen av namnen. I år släpps en uppföljare, och den här gången slinker det även med några Dazzleglass i kollektionen. Dessutom kommer kollektionen att släppas i USA med (jag hoppas för guds skull att vi får den före här i Europa, eller åtminstone samtidigt, annars vore det orättvist!). Samtliga läppstift är repromotes från Euristocrats I.


MAC Euristocrats II
Release Date: 2 July 2009 (US/Canada), Unknown (International)



Lipstick (Limited Edition)

  • Costa Chic - Light coral (Frost)
  • Naked Paris - Mid-tone brown with multi deminsional pearlized pigments (Lustre)
  • Patisserie - Creamy neutral pink (Lustre)
  • Milan Mode - Deep pink with multi-dimensional pearlized pigments (Lustre)
  • London Life - Deep berry with multi-pearl pigments (Lustre)
  • Saint Germain - Pastel pink (Amplified)
  • Cockney - Yellow red with multi-diminsional pearl pigments (Lustre)

Dazzleglass
  • Date Night - Deep plum with blue and gold pearl (Permanent)
  • Euro Beat - Peach coral with gold pearl (Limited Edition)
  • Internationalist - Yellow pink with blue pearl (Permanent at MAC Stores Only)
  • Local Colour - Neutral yellow pink with gold pearl (Permanent at MAC Stores Only)
  • Roman Holiday - Med brown coral with pink pearl (Permanent at MAC Stores Only)
  • Rue de Rouge - Light red with pink pearl (Limited Edition)
  • Vie Veneto - Light violet with blue pearl (Limited Edition)

Lip Pencil
  • Magenta - Vivid pinkish-purple
  • Cherry - Vivid bright bluish-red
  • Subculture - Underground pink
  • Whirl - Dirty rose











Jag är supersugen på Costa Chic, London Life och speciellt Cockney eftersom jag missade Euristocrats I! Är lite ledsen över att Barcelona Red inte repromotas, den ser ut att vara den perfekta korallfärgen =( Euro Beat och Rue de Rouge dazzleglass låter väldigt intressanta med!

Källa: Specktra.net, Temptalia.com




MAC - Colour Craft Collection


Lagom till sommaren släpps ytterligare en mineralize-kollektion. Den här gången kommer det bland annat 6(!) nya MSF, och ögonskuggorna består av 4 "tårtbitar" av olika färger! =D


MAC Colour Craft
Release date: 9th July 2009 (US/Canada), Unknown (International)



Lipstick

  • Madly Creative - Pink neutral with white pearl (Frost)
  • Ever Embellish - Plum brown with red pearl (Lustre)
  • Made with Love - Bright coral pink (Lustre)
  • Colour Crafted - Milky pink (Frost)
  • Trimming Talk - Bright fuschia (Frost)
  • Most Popular - Purple with yellow undertone (Lustre)

Lipglass
  • Pretty Pattern - Warm mid-tone beige
  • Crazy Haute - Blue pink
  • Nice Mix Up - Burnt ginger
  • Funky Fusion - Pink coral
  • Eclectic Edge - Cool violet
  • Miss Marble - Muted pink

Mineralize Skinfinish
  • Sunny by Nature - Rich bronze with pink pearl pig
  • Cheeky Bronze - Soft golden coral wth bronze pearl
  • Porcelain Pink - Soft pinky coral wth gold veining
  • Triple Fusion - Left: Soft champagne gold, Center: Soft golden peach, Right: Rose pink with gold nuances
  • Smooth Merge - Left: Soft champange pink, Center: Deep rose, Right: Pale cool pink
  • Warm Blend - Left: Antique gold, Center: Mahogany Bronze, Right: Copper

Mineralize Eyeshadows
  • Assemblage - White with silver pearl / Deep grey / Black with silver glitter / Warm yellow gold
  • Odd Bits - Mid-tone silver grey / Dusty rose with gold pearl / Dark burgundy/ Peachy bronze
  • Fashion Patch - Ice blue / Off white / Black with silver glitter / Light white pink
  • Eccentricity - Rich gold / Light violet / Deep plum/ Rich bronze
  • Natural Flare - Copper / Yellow orange / Mid-tone brown / Rich gold
  • Girlish Romp - Mid-tone violet / Yellow white with gold pearl / Light pastel coral / Mid-tone pink

Mineralize Blush

  • Hand-Finish - Light pink with deep gold veining
  • Fab-dabulous - Mid-tone burnt coral with yellow gold veining
  • Daft Pink - Deep blue pink with light white gold veining
  • Improvise - Mid-tone neutral coral with light white yellow gold veining
  • Cheek & Cheerful - Mid-tone bronzy brown with yellow gold veining
  • Style Demon - Mid-tone brick red with copper veining

Brush
  • 226 Small Tapered Blending Brush - Small tapered blending brush (Limited Edition)
  • 109 Small Contour Brush - Use on the face to apply, blend or contour powder products. Softly rounded dome tip delivers just enough colour; smoothly blends colour into the face. Of natural fibres. (Permanent)
  • 130 Brush - Flat Tapered Face Brush with short natural hairs and long synthetic fibres (Limited Edition)





























Ååååååh vad jag ser fram emot produktbilderna från den här kollektionen! Tre av MSF:en är melerade och tre har tre "ränder", som med BBR-MSF:en. Kul med lite variation! Efter att ha bara läst färgbeskrivningarna så vill jag ha Made with love l/s, Funky fusion l/g, Triple fusion MSF, Eccentricity e/s och Style Demon och/eller Daft Pink MSF blush. Är det något från den här kollektionen som lockar er? Uppdaterat med produktbilder 2/7 2009.

Källa: Specktra.net och Temptalia.com




Medelhavsblått


Jag vill åka utomlands och bada i ett ljummet, knallblått hav... Det var det som var inspirationen till den här sminkningen, i alla fall! Börjar bli vår på riktigt här nere i söder nu, var varmt i luften även sent på kvällen. Dags att plocka fram vårjackan! =D

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - moon river
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - cool heat
  • MAC eyeshadow - freshwater
  • MAC eyeshadow - climate blue
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC pearlglide eyeliner - fly-by-blue
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC see thru lip colour - not so shy!
  • MAC lustreglass - budding













Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. På inre tredjedelen av ögonlocket la jag den turkosblå, guldskimriga skuggan parrot. Sedan applicerade jag den klarblå skuggan freshwater på nästan resten av locket. Jag blendade de två färgerna med hjälp av den djupt turkosa skuggan cool heat. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag den kalla, mörkt lilablå skuggan climate blue. Yttre v:et mörkades ner ytterligare med den väldigt mörkt blå skuggan deep shade. Highlightade med solar white i guldpärlemor. Under ögat la jag den glittriga blå pennan fly-by-blue, som sedan fixerades med climate blue och parrot. Fyllde i bryn, målade eyeliner och mascara. Kinderna rosades lätt med den enfärgade sidan av det persikorosa mineralrouget moon river. Highlightade kindbenen med den melerade sidan i samma duorouge. Läpparna målades rödrosa med lip stainet not so shy! och toppades med det korallrödrosa lustreglasset budding. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.





Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin
























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy