Blue brown with a twist


Pigmentet Blue Brown från MAC är en av mina favoritskuggor, speciellt över en mörk eller blå bas som jag har använt här (delft paint pot). Ihop med en klarblå skugga blir blue brown helt klockren!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - dame
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - delft
  • MAC pigment - blue brown
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC shadestick - sea me
  • MAC eyeshadow - freshwater
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  •  H&M brow fix
Läppar
  • MAC lipstick - big bow















Mayaline

pigmentet blue brown blir rent av fult på mig, det är hittills den enda mac-skugga som jag inte gillar. på dig var det däremot jättefint!

2009-04-30 @ 08:10:38
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Sminkan

Jag gillar inte heller Blue Brown på mig, men det blev ju fint på dig!

2009-04-30 @ 13:13:39
Emma P

Snyggt! Jag tycker till skillnad från de båda tidigare damerna att blue brown är en kul och snygg skugga. Dock är jag vansinnigt osams med mina MAC-pigment just nu, men det är ju en annan historia.

2009-04-30 @ 15:44:20
Linda

Blue Brown har jag inte gillat värst men denna sminkning va otroligt fin!!! Så fina övergångar och skuggan kommer så till sin rätt.

2009-04-30 @ 21:25:10
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Mayaline: Prova med en mörk eller helst blå bas under, då försvinner allt det röda och enbart det underbara blå duochromet kommer fram!



Sminkan: Tack!



Emma P: Visst är det ett underbart pigment? Varför är du osams med dina?



Linda: Tack! Ja det gäller att para den med rätt skuggor.

2009-05-02 @ 01:12:49
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

För att de regnar och vägrar bli intensiva... Särskilt golden lemon jävlas med mig, men även andra. härom dagen när jag använde teal fick jag liksom pigment på näsan, och då hade jg bara den i yttre ögonvrån... Usch vad irriterande det var... Ska dock ge mig på rose i veckan tror jag, det är en av mina MAC-favoriter så hoppas att den uppför sig. Alltså jag tyckte att deras pigment var bra förut, men nu blir det bara pannkaka känns det som...

2009-05-03 @ 22:05:41

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy