Golden Indigo


Dagens make går i kallt guld och lila, två färger som passar ruskigt bra ihop enligt mig! Handlade på H&M och fick en komplimang för sminkningen av tjejen i kassan. Hon undrade om jag gillade lila eftersom jag köpte 2 lila toppar =P Jag fick nog en del färg när jag var ute och åkte båt förra veckan, måste blanda ut min vanliga foundation (NW20) till hälften med min min "efter Thailand"-foundation (NW35)!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer
  • MAC studio fix fluid foundation - 50/50 NW20 & NW35 + MAC lustre drops - pink rebel
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC beauty powder - summer rose
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • Inglot eyeshadow - #111
  • MAC eyeshadow - expensive pink
  • Inglot eyeshadow - #66
  • Inglot eyeshadow - #446
  • MAC eyeshadow - phloof
  • MUFE eyeshadow - #92
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC dazzle lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipgelée - moistly













Skuggornas placering: #111 på inre tredjedelen av locket samt i inre ögonvrån, expensive pink på mitten av locket, #66 på yttre delen av locket. #446 i globlinjen. #92 under ögat över rave. Phloof som highlighter på brynbenet.




In English: Today's makeup is in gold and purple, two colours that I find complementing each other very well. I went shopping at H&M today and the girl in the cashier commented on my makeup and said it was pretty and asked if I liked purple because I bought 2 purple tops =P I think I got quite a bit of a tan last week when I was out on a boat trip because I have to mix my regular foundation (NW20) with my "post Thailand"-foundation (NW35)!

Shadow placement: #111 on the inner third of the lid plus in the inner cormer of the eye, expensive pink in the middle of lid, #66 on the outer part of lid. #446 in the crease, #92 along the lower lash line over rave. Phloof as a highlighter on the brow bone.





Purity önskar sig...


Söndagen den 2 augusti fyller jag hela 22 år, och trots att jag egentligen inte önskar mig något speciellt finns det alltid plats för en liten beautypryl här eller där =)



1. The Body Shop Coconut shower cream -
Min favoritduschkräm, alla kategorier. Min flaska är tokslut och jag vill väldigt gärna ha en ny!
2. Borstar från MAC - Bra sminkborstar är en investering, så att få det i present gör mig jätteglad! De borstar jag känner saknas mest i samlingen just nu är #116, #188, #195, #214, #263, #204, #213 och #224.
3. Stämpelkit från Konad - Jag har varit sugen på Konad hur länge som helst men inte kommit mig för att köpa något set än. Om inte annat så köper jag nog ett set åt mig själv i födelsedagspresent!
4. Ögonskuggor från MAC - Det finns två LE-skuggor jag sparkar mig själv speciellt mycket för att jag inte köpte, och det är firespot från Moonbathe-kollektionen och springtime skipper från Barbie loves MAC. Vill ha!
5. Hudvård från Dermalogica - Den lätta peelingen daily microfoliant och rengöringsoljan precleanse vill mer än gärna flytta in i mitt badrumsskåp.


In English: It's my 22nd birthday on sunday, and while I really don't wish for anything special, there's always some room left in my drawers for more beauty stuff! =)

1. The Body Shop Coconut shower cream - This is my all time favourite shower cream. My bottle is empty and I really want a new one!
2. Brushes from MAC - Good makeup brushes are an investment, so getting a brush as a gift makes me happy! The brushes I crave the most at the moment are #116, #188, #195, #214, #263, #204, #213 and #224.
3. Nail art stamping kit from Konad - I've been wanting to try Konad for forever but I haven't bought a kit for myself yet. If all else fails, I'll probably get a set for myself!
4. Eyeshadows from MAC - There are two LE eyeshadows that I kick myself especially hard for not getting when they were released; firespot from the Moonbathe collection and Springtime skipper from Barbie loves MAC. Do want!
5. Skincare from Dermalogica - The everyday exfoliant daily microfoliant and the oil cleanser precleanse wants to move into my bathroom cabinet ASAP.





MAC #109


En borste jag har suktat över länge och äntligen kommit mig för att köpa är den lilla täta multitaskingborsten för ansiktet, MAC #109.

#109 är en ganska liten och tät ansiktsborste av svart gethår. Den här lilla borsten har många användningsområden, både till puderprodukter och krämprodukter.




Trots att jag brukar föredra borstar av äkta hår till puderprodukter och borstar av syntet till krämprodukter så fungerar den här borsten väldigt, väldigt bra till krämprodukter. Jag trodde att jag hade hittat den perfekta foundationborsten när jag köpte min #187, men efter att ha testat #109 till samma ändamål så är jag nog fast. #187 ger ett mer airbrushat resultat, speciellt om man jobbar med den i stöpplande rörelser, medan #109 ger ett väldigt mjukt och naturligt resultat. Båda borstarna ger hög täckningsförmåga och är väldigt lätta att bygga lager med, men just nu är jag nog snäppet mer förtjust i #109 än i #187.

#109 är även precis i lagom storlek för att applicera contouringprodukter, highlightingprodukter, bronzingpuder och rouge med. Eftersom den är så pass tät så är den bra att ha till hands då man vill blenda skarpa linjer. En riktig kameleonborste, med andra ord!

MAC #109 går att köpa vid samtliga MAC-diskar och kostar ca 355 kr.


In English: I've been wanting this small, dense multi tasking brush for a while now and finally decided to open my wallet and buy the #109 from MAC.

MAC #109 is a fairly small and dense mop shaped brush made out of black goat hair. This brush gives you a lot of options for using with both powder and cream products.

Allthough I usually prefer brushes made out of nautral bristles for powders and synthetic bristles for cremes/liquids, the #109 works amazingly well with creme products. I thought I had found the perfect foundation brush when I bought my #187, but I think that the #109 have proved me wrong. The #187 gives a more airbrushed result if you use the stippling technique, while the #109 gives a very soft and natural result. Both brushes provides great coverage and allows you to build layers. I do think that my #109 is the favourite at the moment, though!

#109 is also perfect to use with contouring and highlighting products, bronzing powders and blushes. Its denseness also makes it perfect to blend harsh lines with. A real multitasker, in other words!

MAC #109 is available for purchase at all MAC counters and retails for about 355 SEK.





MUFE och Inglot


Jag bad Maggie langa en ögonskugga från sminkmärket Make Up For Ever åt mig när hon var på semester i Polen, eftersom märket inte finns här i sminkets u-land Sverige. Valet föll på den knallila, matta skuggan #92, en skugga jag har suktat över läääänge. När hon kom hem och lämnade över Sephora-påsen så låg en tidig födelsedagspresent åt mig där i med, nämligen en palett med tre ögonskuggor från märket Inglot. Superfina och högpigmenterade skuggor och ett väldigt smart palettsystem, där man kan välja mellan 320 färger på ögonskugga i lösa pans som man kan kombinera hur man vill i paletter. Ursmart! Tyvärr kan man inte köpa pansen separat utan de fyller paletten åt en vid disken, och det är lite småpilligt att få upp skuggorna ur paletten, men det går i alla fall att organisera om dom om man så vill. De runda pansen har samma mått som MAC-skuggorna, dvs 26mm, och är svagt magnetiska. De sitter bra på plats i Inglot-paletterna men lossnar ganska lätt ur MACs paletter, så vill man sätta sina Inglot-skuggor i en MAC-palett kan det vara en bra idé att ändå sätta en liten magnet under för säkerhets skull. Jag är supernöjd med alla skuggorna och hoppas att både Inglot och MUFE hittar till Sverige inom en snar framtid! Tack Maggie, du vet verkligen precis vad som faller mig på läppen =)






MUFE #92




Inglot Freedom System




Inglot #111




Inglot #66




Inglot #446




Inglot #111, Inglot #66, Inglot #446, MUFE #92


In English: I asked Maggie to buy an eyeshadow from the makeup brand Make Up For Ever for me when she went on vacation to Poland, since Sweden is slow on makeup and the brand doesn't exist here. I chose the matte, bright purple eyeshadow #92, an eyeshadow I have wanted for a long time! When she got home and handed me the Sephora bag, there was an early birthday present for me in there aswell, a palette with three eyeshadows in it from the makeup brand Inglot. Very pretty and nicely pigmented eyeshadows and a smart palette system, where you can choose between 320 eyeshadow colours in loose pans that you can combine how you want in palettes. How clever! The bad thing is that you can't buy the pans seperately, you have to fill a palette, and there's not too easy to take the eyeshadows out of the palette, but with some careful picking, you can re-organise your palettes if you want to. The round pans have the same measurements as MAC eyeshadows, i.e. 26mm, and are a bit magnetised, so you can fit your Inglot eyeshadows into a MAC palette if you want to. It might be a good idea to place a small magnet underneath the pan though, to be sure that it won't fall out. I'm very happy about the eyeshadows and I really hope that both Inglot and MUFE will find their way to Sweden shortly! Thanks Maggie, you really know what makes me happy =)





Purity recenserar: Dermalogica Special cleansing gel


När jag fick prova Special cleansing gel från Dermalogica var jag fast redan efter första tvätten. Jag köpte min flaska av Maggie, som har för känslig hy för att den här produkten ska fungera bra på henne. På min lite tåligare blandhy är den däremot perfekt. Den rengör på djupet och fräschar upp utan att torka ut eller irritera min hy.



Special cleansing gel tar bort nästan all smuts, men för att vara säker på att man får bort alla makeuprester kan det vara bra att antingen börja med att rengöra med en oljerengöring, som precleanse från samma märke eller cleanse off oil från MAC, och sedan följa upp med special cleansing gel. Eller att helt enkelt upprepa tvätten med special cleansing gel. Rengöringen är väldigt dryg, en klick stor som en halv ärta kommer man långt på. Var noga med att återfukta efter tvätten för att få den där smidiga, babylena huden. Jag älskar den här rengöringen och kommer definitivt att köpa den igen!

Pris: ca 200 - 500 kr, beroende på inköpsställe, för 250 ml.
Betyg: 5/5


In English: From the first time I tried Special cleansing gel from Dermalogica, I was hooked. I bought my bottle from Maggie, since it irritated her sensitive skin. I have less sensitive combination skin and it works like a charm on me. It deep cleanses the skin without stripping it of all its moisture.

Special cleansing gel gets rid of almost all dirt, but to be sure to get rid of all makeup residue, it might be a good idea to start out with an oil cleanser, like precleanse from the same brand, or cleans off oil from MAC, and then follow up with special cleansing gel. Or simply repeat the cleaning process with the cleanser. A little goes a very long way with this cleanser, you need about half the size of a pea for the entire face. Be careful to moisturise after washing for that smooth, hydrated skin. I love this cleanser and will definately buy it again!

Price: around $25 - $65, depending on place for purchase, for 250 ml.
Rating: 5/5






OPI La Paz-itively hot Matte


OPI lanserade nyligen sin serie med tokmatta lack, och det rosa lacket La Paz-itively hot suktade mig på direkten. Det klickades alltså hem från den svenska webshopen Nails, Body & Beauty så fort jag fick nys om att det fanns uppe. Och vilket lack sedan! Det här är helt fantastiskt, matt som krita första dagen och mer sidenmatt efter en dags slitage (som på bilderna). OPI rekommenderar att man inte använder underlack under de matta lacken, men så länge man låter underlacket torka helt innan man lackar med det matta lacket fungerar det finfint. Torktiden är nästan löjligt snabb, så det gäller att vara snabb med penseln för att få en snygg finish. Bäst blir det om man drar ett enda lite tjockare lager i ett snabbt drag över hela nageln. På bilderna har jag grundat med ett lager China Glaze Strong adhesion base coat, och sedan 2 lager La Paz-itively hot Matte över. Bilderna är tagna dagen efter jag lackade, så det är alltså ännu mattare direkt efter lackning.










In English: OPI recently launched their all matte polish line, and the hot pink polish La Paz-itively hot made my cravings go crazy. I ordered it from the swedish web shop Nails, Body & Beauty as soon as I saw it was for sale online. Wow, what a polish! It's amazing, chalky matte the first day and more satiny matte after a day's wear (as seen in the pictures). OPI recommends that you don't use any base coat underneath the matte polishes, but as long as you let the base coat dry completely before applying the matte polish it works fine. The drying time is almost ridicculously quick, so be quick with the brush to get an even finish. You get the best results if you apply a slightly thicker coat with just one quick stroke over the entire nail. I'm wearing one coat of China Glaze strong adhesion base coat and two coats of La Paz-itively hot in the pictures. They are taken the day after I polished them, so it's even more matte directly after you apply it.




MAC #226


LE-borsten #226 från MAC återlanserades i och med kollektionen Colour Craft. Jag passade på att hugga åt mig en efter allt jag läst om den här borsten, och jag kan säga att jag inte är besviken!

#226 är en kraftigt avsmalnande, droppformad och fluffig borste i svart gethår. Den är som en blandning mellan #222 och #219 och passar utmärkt för att applicera ögonskugga med i ögats globlinje.




Något som jag tycker definierar en bra borste för att applicera färg med i just globlinjen är att den är tillräckligt smal och styv för att applicera färgen precist, samtidigt som den bör vara fluffig nog för att det inte ska bli några skarpa linjer. Tidigare har jag använt #219 för att applicera färgen precist med och #222 för att blenda ut den skarpa linjen. Med den här borsten är det ett överflödigt jobb att använda två borstar, för den gör verkligen ett perfekt jobb i ett enda svep. Vill man ha mer färgintensitet är #219 perfekt att gå tillbaka med och förstärka färgen med ytterligare, och #222 passar super om man vill ha en lite skirare applicering i globlinjen eller för att blenda ännu mer med.

#226 finns att köpa så länge lagret räcker hos samtliga MAC-diskar och kostar 255 kr.


In English: The LE brush #226 from MAC was re-launched with this summer's collection Colour Craft. I picked one up since I've heard a lot of great things about this brush, and I'm not dissapointed!

#226 is a heavily tapered, fluffy brush with black goat hair bristles. It's like a mix between the
#222 and #219 and fits perfectly to apply eyeshadow with in the crease.

Something I find important in a good crease brush is that it's narrow and stiff enough to apply the colour precisely, but  it should be fluffy enough to blend any harsh lines. I've used the #219 in combination with the #222 before, but this brush does the job in one single stroke. If you want even more colour intensity, the #219 is perfect to go back with to add more colour, and the #222 is great to apply the eyeshadow more sheer or to blend the eyeshadow even more.

#226 can be purchased as long as stock lasts at all MAC counters and retails for 255 SEK.





MAC Wondergrass eyeshadow


Det är en del MAC-kollektioner som jag surar rejält över att jag inte intresserade mig ett dugg av när dom släpptes. En av dom är C-shock, som släpptes våren 2007, med massvis av fina ögonskuggor i starka färger. Romping i rosa lyckades jag få tag på via en pålitlig säljare på ebay, och klargröna Wondergrass damp ner i min brevlåda för någon vecka sedan tack vare söta TheCollector på det internationella skönhetsforumet på Specktra.net. Visst är den sjukt snygg!








In English: There are some MAC collections that I'm really bummed about not being interested in at all when they were released. One of these are C-shock, that was released in spring 2007, with lots of pretty bright eyeshadows. I got the pink eyeshadow Romping through a great seller on ebay, and the green eyeshadow Wondergrass found it's way to my home thanks to the sweet memeber TheCollector on the international beauty forums at Specktra.net. Isn't it gorgeous?!





I'm back on track!


Sådär, nu är flytten överstökad (har nån låda kvar att packa upp) och båtsemestern avklarad. Satte på datorn för första gången på 2 veckor nu, jag fasar lite över hur mycket jag har att läsa och skriva ikapp ikväll =P Räkna med en drös med nya inlägg de närmaste dagarna med andra ord, för nu har jag massor av saker på lager åt er! Bland annat lite av det ni ser på bilden nedan. Var på MAC några dagar efter jag hade kommit hem och spanade in Colour Craft på NK, och jag blev faktiskt rejält besviken. Allt var rena glitterbomber förutom MSF:et porcelain pink, men jag skippade det eftersom det är väldigt väldigt likt MSF:et Blonde från Brunette Blonde Redhead. Vad jag däremot passade på att hugga var LE-borsten #226, och jag blev inte besviken. Den är som en blandning mellan #222 och #219, vilket gör den ultimat för globlinjen. Kärlek vid första ögonkastet, missa inte den här borsten!




In English: I'm almost done moving houses (one or two boxes left to unpack) and I'm back from my boat trip. I turned on my computer for the first time in two weeks now, it will be interesting to see how much I have to catch up =P Prepare for lots of new entries the next few days because I have a lot of stuff on hold for you! A couple of the stuff on the picture above, among others. I went to the MAC counter a few days after I got home to check out Colour Craft and I was really dissapointed. Glitter bombs ahead! Everything except Porcelain pink MSF but it's so similar to Blonde MSF that I didn't feel the need to own both atm. I only picked up the LE brush #226, which is like a mixture of the #222 and #219, which makes it perfect for the crease. Love at first sight, don't miss out on this perfect brush!

 




All about matta naglar


Den stora trenden inom nagellacksvärlden just nu är matta lack. Först ut var ManGlaze med sina två matta lack som främst riktar sig till män. De stora märkena är inte sena att haka på trenden, och under sommaren och hösten kommer OPI, Zoya, Orly och Essie ut med matta produkter för naglarna.




1. OPI Matte Collection - OPI lanserar 6 av deras mest populära nyanser i en matt version; Gargantuan Green Grape, Alpine Snow, Russian Navy, Lincoln Park After Dark, You Don't Know Jacques och La Paz-itively Hot. När jag säger matt menar jag verkligen matt, dessa lack är verkligen totalt platta och har inte en enda skimmerpartikel eller minsta antydan till glans. Swatches kan ni se hos Scrangie. Jag föll som en fura för La Paz-itively Hot i Rosa och klickade just hem en flaska för 149 kr (fraktfritt!) hos den svenska webbshopen Nails Body & Beauty.
2. Zoya Matte Velvet Collection - Zoya lanserar en minikollektion med halvmatta lack med nästan en sammetskänsla, som namnet på kollektionen antyder. Lacken som släpps är Dovima i svart, Loredana i grått och Posh i vinrött. Scrangie ger oss superfina swatches här med, med lacken både som matta och med blankt överlack över. Vad jag har märkt så är Zoya lite halvknepigt att få tag på från Sverige, så om någon har ett tips på en bra webbshop som skickar hit så mottages det tacksamt! Matte Velvet-lacken går på $6 från deras egna hemsida.
3. ManGlaze - Märket som var före sin tid med de matta lacken, skapade med speciellt män i åtanke. ManGlaze finns i två nyanser, Fuggen Ugly i grått och The Death Tar i svart. ManGlaze-lacken kan du köpa på deras egna hemsida, där de kostar $6.66 styck + frakt.
4. Essie Matte about you - Essie lanserar ett matt överlack till sensommaren/hösten som heter Matte about you. Med ett matt överlack kan du göra alla dina lack matta vilket är betydligt mer praktiskt och ekonomiskt än att köpa flera matta lack. Scrangie swatchade Matte about you idag och det ser onekligen lovande ut! Jag längtar tills det släpps i augusti. Matte about you kommer kosta $10 och jag antar att det svenska priset kommer hamna någonstans strax över hundralappen.
5. Orly Matte Cotoure - Orly hakar även de på den matta trenden till hösten. I september kan vi köpa Blue Suede i blått, Vinyl i Svart och Purple Velvet i vinrött och kommer kosta $7.50.


In English: The big nail trend right now is matte, matte, matte. ManGlaze was first out, and the big brands aren't lateto jump on the bandwagon. OPI, Zoya, Orly and Essie launches matte nail products this summer and fall.

1. OPI Matte Collection - OPI launches 6 of their most popular shades in a matte finish this summer; Gargantuan Green Grape, Alpine Snow, Russian Navy, Lincoln Park After Dark, You Don't Know Jacques and La Paz-itively Hot. When I say these are matte, I mean matte! There are no shimmer or shine what so ever, these are completely flat! Scrangie has made some awesome swatches of these. I just bought a bottle of La Paz-itively Hot from a Swedish web shop for 149 SEK.
2. Zoya Matte velvet collection - Zoya launches a mini collection consisting of three velvet matte polishes; Dovima in black, Loredana in grey and Posh in burgundy. Scrangie shows us swatches on how these polishes looks both matte and with a shiny top coat. These retail at $6 at Zoya.com.
3. ManGlaze - The original matte nail polish, originally formulated for men. ManGlaze comes in two shades, Fuggen Ugly in grey and The Death Tar in black. You can buy ManGlaze directly from their own website at $6.66 each + s/h.
4. Essie Matte about you - Essie launches a matte top coat in august, perfect if you want the matte polish look but don't want to buy lots of new polishes. Scrangie swatched matte about you today and it looks promising! This will retail at $10.
5. Orly Matte Cotoure - Orly releases three matte polishes this fall. In September we can buy Blue Suede in blue, Vinyl in black and Purple Velvet in burgundy. These will retail at $7.50.






En sista FOTD...


...Från Karlshamn, det vill säga =) För imorgon förmiddag bär flyttlasset av hem mot Stockholm nämligen! Ska bli så skönt att komma härifrån, har varit ensam här i 2 veckor med och jobbat klart så det ska bli riktigt kul att komma hem och få ha lite semester. Allt smink är nerpackat (tog nog en timme eller så och det märktes att samlingen har vuxit rätt mycket sen jag flyttade den sist i höstas) och det är bara lite småsaker kvar att fixa. Yay!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20 + MAC lustre drops - sun rush
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - eversun
  • MUS face mist

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - tempting
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix

Läppar / Lips
  • MAC lipstick - viva glam VI SE













Skuggornas placering: Tempting på det rörliga locket, Woodwinked längs hela globlinjen och upp en bit på brynbenet. Espresso i globlinjen och yttre v samt under ögat. Shroom som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån.




In English: My last FOTD from Karlshamn, because tomorrow I'll move back home to Stockholm. It feels good to get away from here and get some vacation. I've been here alone for the past 2 weeks so I'm really looking forward to come home to my family and boyfriend =) I've packed all my makeup (it took about an hour and I noticed that the collection has grown a lot since I moved the last time in august last year) and there's just a couple of more things left to pack. Yay!

Shadow placement:
  Tempting on lid, Woodwinked in the crease and up towards the brow bone. Espresso in the crease and outer v + along the lower lash line. Shroom as a highlighter on the browbone and the inner corner of the eye.





Purple Rite


Jag var tvungen att kopiera Maggie lite. Jag har haft den här färgkombon i bakhuvudet ett tag, great minds think alike uppenbarligen ;-) Var lite svalare idag så då orkade jag faktiskt sminka mig ordentligt. Eyelinern ser lite ojämn ut för jag fick för mig att bättra på skuggan lite efter jag lagt eyeliner så skuggan trillade ner på linjen... Bara 2 dagar kvar på jobbet nu och 4 dagar kvar i Karlshamn förresten, yay!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20 + MAC lustre drops - pink rebel
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - on a mission
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - bright future
  • MAC eyeshadow - sushi flower
  • MAC eyeshadow - vibrant grape
  • MAC eyeshadow - romping
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC pearlglide eyeliner - wolf
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - purple rite
  • MAC lipstick - sunsational














Skuggornas placering: Bright Future på inre tredjedelen av locket. Sushi flower på resten av locket. Vibrant grape i globlinjen och yttre v:et. Romping för att tona ut Vibrant Grape mot brynbenet. Femme Fi som highlighter på brynbenet.





In English: i had to copy Maggie a bit. I've had this colour combo in the back of my head for a while, great minds think alike obviously! It wasn't as unbearably hot outside today as it has been the previous week, so I could acctually do a proper makeup. The eyeliner looks a bit wonky because I applied some more eyeshadow after I applied the liner, and the shadow fell down on the line. Only two days left at my work now and 4 days left in Karlshamn by the way , yay!

Shadow placement: Bright Future on inner third of lid, Sushi flower on the rest of the lid. Vibrant grape in the crease and outer v. Romping to blend Vibrant grape upwards the brow bone. Femme Fi as a highlighter on the brow bone.






Barely There


Så här i sommartider börjar min hy se bättre och bättre ut, och det kommer bli kanon så fort jag får gå på semester och få lite färg i ansiktet med. Egentligen kände jag inte alls för att sminka mig idag, men jag ska jobba ikväll så nåt var jag tvungen att slänga på. Är skönt med så lite smink som möjligt nu när vi har 35-40 grader inomhus på jobbet =/ Något som piggar upp och gör att man ser fräsch ut var det enda jag kände att jag behövde idag! Hyn är inte perfekt, men det var inte meningen heller. Trådade brynen häromdagen med och jag är väldigt nöjd med resultatet =) Inte ett enda litet småhår i sikte!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MAC lustre drops - sun rush
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • MAC paint pot - bare study
  • MAC pigment - jardin aires
  • MAC pearlglide eyeliner - wolf
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipgelée - slicked pink













Skuggornas placering: Bare study som bas från frans till bryn, jardin aires på hela det rörliga locket applicerat skirt med en blending brush. Wolf längs undre och övre fransraden.




In English:
As the weather is getting hotter, my skin is growing better. It will look great once I'm on a holiday and can get a tan =) I really didn't feel like wearing makeup today, but I'm going to work tonight so I had to slap something on. I rather wear as little makeup as possible at work now because it's like 35-40 degrees celcius in there =/ Crazy! So I went with something that made me look a bit fresher and more alert. The skin is not perfect, allthough it's not meant to be either. I threaded my eyebrows the other day aswell and I'm very happy with the result! Not a single stray hair in sight =)

Shadow placement: bare study as a base over the entire lid and brow bone. Jardin aires on the lid applied lightly with at blending brush. Wolf along the upper and lower lash line.






MAC - Jin Soon Choi sneak peek


Michelle på nagellacksbloggen All Laquered Up visade idag upp bilder och swatches på några av de nya lacken ur den kommande höstkollektionen med nagellack från MAC. Alla ser döläckra ut, men jag är mest sugen på Cool Reserve, For Fun och Beyond Jealous.






Dirty Martini




Dance All Night




For Fun


In English: Michelle at the nail polish blog All Lacquered Up shows us pictures and swatches of some of the nail polishes from the upcoming nail polish collection from MAC. They all look delicious, but I'm lemming Cool Reserve, For Fun and Beyond Jealous the most!


Image credit: All Lacquered Up




Sun Rush lustre drops


Jag velade väldigt mycket fram och tillbaka om jag skulle köpa några lustre drops från Style Warriors eller inte. Till slut bestämde jag mig för att jag ville ha dom, men då kunde jag inte bestämma alls om jag ville ha sun rush eller pink rebel, och jag hade inte råd med båda när kollektionen släpptes. Vilket i-landsproblem va =P Till slut körde jag på pink rebel, och när jag fick hem mitt paket blev jag kär och kände att jag behövde sun rush med. Problemet är att jag inte alls bor i närheten av någon MAC-disk för tillfället (men om en vecka bor jag hemma i Stockholm igen =D) så jag fick helt enkelt hålla mig till tåls. Tror ni jag blev glad eller när min kompis Sofie sträckte fram en liten MAC-påse med just sun rush i som hon hade köpt åt mig i Göteborg?! =D TACK Sofie, du är en pärla!




Sun Rush lustre drops




Sun Rush lustre drops




Sun Rush och Pink Rebel lustre drops




Sun Rush och Pink Rebel lustre drops




Pink Rebel och Sun Rush lustre drops


Jag kan ärligt talat inte bestämma mig vilken jag tycker bäst om, båda är superfina båda två. En kall och en varm. Är jätteglad att jag fick tag på båda två! Köpte ni några lustre drops från Style Warriors?


In English: I argued back and forth for a long time if I should get any lustre drops from Style Warriors or not. I ended up deciding for wanting one, but then I couldn't decide between sun rush or pink rebel, and I couldn't afford both at the time the collection was released. Huge problem, huh? ;-) I finally went for pink rebel, and when I got my package I fell in love with it and decided that I wanted sun rush aswell. The problem was that I don't live near a MAC counter at the moment (I'm moving back home to Stockholm in a week though, wooh!) so I guess I had to wait. To my big surprise, my friend Sofie gave me a MAC bag the other day containing sun rush that she had bought for me in Göteborg. THANK YOU Sofie, you're such a doll!

I can't decide on which one of them I like the most. One warm and one cold. I'm so happy that I got ahold of both of them! Did you guys get any lustre drops from Style Warriors?





Orange


Ni kanske har märkt vid det här laget att jag gillar orange ögonskuggor. Orange är en sån där färg som många tror är väldigt osmickrande som ögonskugga, men själv tycker jag snarare tvärt om. Orange är bra mycket mer lättburet än rosa, till exempel!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • Ninja Minerals foundation - Custom shade I
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC lustre drops - sun rush
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC lipstick - bubbles













Skuggornas placering: Off the radar på hela ögonlocket, coppering i globlinje och yttre v. Femme Fi som highlighter på brynbenet. Goldmine för att blenda det orange upp mot brynbenet.




In English: You might have noticed that I like orange eyeshadow. Orange is a colour that some think, when it comes to the eyes, is very unflattering. I can tell you that I find it the extreme opposite! Orange is a more wearable colour than pink, for instance.

Shadow placement: Off the radar on the lid, coppering in the crease and outer v. Femme fi as a highlighter on the brow bone. Goldmine to blend the orange upwards the brow bone.






Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin
























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy