MAC #222


Nu är det dags för borstinlägg nummer tre! Den här gången hade jag tänkt skriva lite om MAC #222, som är en ganska smal, rund borste med lite längre, halvmjuka borst i vitt gethår. Den här borsten passar speciellt bra till att sudda in mörkare färger i globlinjen med!

#222 passar bra till att tona med i globlinje och yttre v:et. Tack vare dess smala avrundade topp, lite längre borst och lagom storlek passar den perfekt in i globlinjen. Borsten är dessutom lite styvare än på blendingborsten #217, vilket ger en grymt bra precision.




Lättaste sättet att jobba med den här borsten är att antingen jobba i långa, svepande rörelser för en skir, perfekt blendad applicering, alternativt att applicera skuggan med små, cirkulära rörelser för att på så vis får man ut bra färgintensitet, samtidigt som man tonar ut skuggan och lämnar på så vis inga skarpa kanter efter sig. Hur man arbetar med borsten avgör helt vilka resultat man får!

När jag applicerar ögonskugga med den här borsten börjar jag nästan alltid med att packa på en ljusare färg på hela det rörliga locket med hjälp av MAC #239. Sedan lägger jag till djup och definition i globlinje och yttre v:et med hjälp av #222. I själva globlinjen applicerar jag en mörkare skugga med hjälp av #222 och långa, svepande rörelser för att mörka ner precis lagom mycket. Jag arbetar gärna i flera, tunnare lager och bygger på färg allt eftersom. När jag är nöjd med globlinjen går jag över till yttre v:et, där jag oftast vill ha ett lite mörkare och mer färgintensivt resultat än i själva globlinjen. Därför arbetar jag med korta, cirkulära rörelser med borsten vinkelrätt mot ögonlocket. Även här tycker jag om att applicera flera tunna lager.

#222 har även en systerborste, MAC #224, som är aningen större och är gjord i svart gethår. Jag valde mellan #222 och #224 men kom fram till att #222 passade mig bättre än #224 eftersom den ger bättre precision på grund av den lite smalare formen. MAC #222 har tidigare varit en pro-borste men kan numera köpas hos alla MAC-diskar för runt 270 kr.





Emma

Blev riktigt sugen på denna borste då jag har #224 och #217 både du och RQ tycker att denna är toppen så varför inte testa den...

2009-03-21 @ 16:42:49
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Emma: Om du upplever att #224 är lite klumpig och stor så är den här nog perfekt för dig, den här ger mycket bättre precision!

2009-03-21 @ 17:00:22
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy