OPI La Paz-itively hot Matte


OPI lanserade nyligen sin serie med tokmatta lack, och det rosa lacket La Paz-itively hot suktade mig på direkten. Det klickades alltså hem från den svenska webshopen Nails, Body & Beauty så fort jag fick nys om att det fanns uppe. Och vilket lack sedan! Det här är helt fantastiskt, matt som krita första dagen och mer sidenmatt efter en dags slitage (som på bilderna). OPI rekommenderar att man inte använder underlack under de matta lacken, men så länge man låter underlacket torka helt innan man lackar med det matta lacket fungerar det finfint. Torktiden är nästan löjligt snabb, så det gäller att vara snabb med penseln för att få en snygg finish. Bäst blir det om man drar ett enda lite tjockare lager i ett snabbt drag över hela nageln. På bilderna har jag grundat med ett lager China Glaze Strong adhesion base coat, och sedan 2 lager La Paz-itively hot Matte över. Bilderna är tagna dagen efter jag lackade, så det är alltså ännu mattare direkt efter lackning.










In English: OPI recently launched their all matte polish line, and the hot pink polish La Paz-itively hot made my cravings go crazy. I ordered it from the swedish web shop Nails, Body & Beauty as soon as I saw it was for sale online. Wow, what a polish! It's amazing, chalky matte the first day and more satiny matte after a day's wear (as seen in the pictures). OPI recommends that you don't use any base coat underneath the matte polishes, but as long as you let the base coat dry completely before applying the matte polish it works fine. The drying time is almost ridicculously quick, so be quick with the brush to get an even finish. You get the best results if you apply a slightly thicker coat with just one quick stroke over the entire nail. I'm wearing one coat of China Glaze strong adhesion base coat and two coats of La Paz-itively hot in the pictures. They are taken the day after I polished them, so it's even more matte directly after you apply it.




Des

Vad fint det var på dig!

2009-07-27 @ 09:57:33
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Des: Tack! Jag älskar finishen, det är superskönt att ha på naglarna =)

2009-07-27 @ 12:34:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Ursnyggt, älskar matta lack!

2009-07-27 @ 14:37:54
Purity

Carolina: Jag ser fram emot de andra matta kollektionerna som lanseras till hösten!

2009-07-27 @ 19:31:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Billie

Jäklarns vad snyggt det är! Bara att spara en del av lönen till matta lack nu alltså.. Huu

2009-07-27 @ 20:43:27
URL: http://rubytail.blogg.se/
Purity

Billie: Huvva =P Vilka är du sugen på? Jag ska köpa essies matta överlack när det släpps tror jag!

2009-07-28 @ 14:28:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg synes ikke den var så feit.

2009-07-28 @ 17:43:01
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Sofie.

Hej! :)



Jag har själv köpt Russain Navy,

det mörkblå matta lacket från OPI.

Hur har lacket suttit på dig ?

Mitt skavdes av i princip samma dag, :/

så blev lite besviken, nu använde jag inte

underlack, eftersom det ju inte rekomenderades,

men ändå.

Sitter det bättre med underlack ?

2009-07-29 @ 22:45:29
Purity

Sexy Sadie: Vad betyder feit?



Sofie: Hej! Jag har också Russian Navy matte, det är urläckert! Jag tycker det håller bra mycket bättre med underlack under än utan; jag målade min mammas naglar med la paz utan underlack samtidigt som jag målade mina med underlack och mina höll sig snygga 2-3 dagar längre än hennes. Anledningen att OPI inte rekommenderar att man ska ha underlack under är om man inte låter det torka helt innan man applicerar det matta lacket så kommer inte det matta lacket stelna helt. Så kör på med underlack du, så länge du tänker på att det ska vara helt torrt innan du applicerar matte över!

2009-07-30 @ 14:12:08
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy