Blotting papers


Blotting papers är mina bästa kompisar sommartid, då min hy lätt blir blank i värmen. Att slänga på puder i tid och otid kan lätt bli kaka på kaka, jag fixerar alltid min bas med puder när jag sminkar mig på morgonen och har en dosa med pressat puder med mig i handväskan för nödsituationer, men jag sträcker mig hellre efter min förpackning med blotting papers (Shine eraser från e.l.f.) som suger upp överflödiga oljor i ansiktet på nolltid. Dessutom tar dom i princip ingen plats alls och kostar ynka 15 kr för 50 ark. En riktig räddare i nöden!




In English:
Blotting papers are my best friends during summer, when my skin tends to get oily quicker in the heat. Applying layer after layer of powder can be cakey, I always fix my base with powder when I do my makeup in the morning and carry a compact with me in my purse for emergencies, but I rather reach for my pack of blotting papers to soak up excess oils in no time. The ones I use are from e.l.f. and are called Shine eraser, and costs practically nothing - only £1.50 for 50 sheets. A real savior!





Martine

Har dessa också, tycker de fungerar jättebra och de är ju löjligt billiga

2011-05-13 @ 14:24:09
Carros Skönhet&Hälsa

Åh de där skulle rädda mitt liv. Haha nu kanske jag är lite dramatisk men jag är så jäklans oljig i T-zonen och det fungerar inte att få bort det.

2011-05-13 @ 15:05:06
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Tova

Åh! Vart kan man köpa dem?

2011-05-13 @ 15:22:54
URL: http://magnifik.blogg.se/
Purity

Martine: visst är dom bra!



Carro: Dom är väldigt effektiva, speciellt på sommaren =)



Tova: klicka på länken i inlägget.

2011-05-13 @ 15:55:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Ida

Har du någon aning om hur den går ihop med känslig hy?

2011-05-13 @ 17:00:38
Purity

Ida: Dom innehåller inte direkt några ingredienser som hamnar på huden, enda ingrediensen som står listad är grönt te och det är ju en snäll ingrediens. Det dom gör är att suga upp oljorna, så det ska nog inte vara några problem med känslig hy.

2011-05-13 @ 17:19:09
URL: http://purity.webblogg.se/
Lulillan

Perfekt, måste jag testa!!

2011-05-13 @ 19:02:03
URL: http://lulillan.wordpress.com
Aila

Måste skaffas!

2011-05-13 @ 22:21:57
Ellen ♥

Jag har faktiskt testat sånna en gång! men de var rätt dyra tycker jag! jag försökte göra sånna hemma och kom på att bakplåtspapper fungerar Utmärkt! så jag klippte bara så många jag ville ha under dagen och tog på under behov! bra och billigt! ♥

2011-05-14 @ 09:38:23
URL: http://beautylover.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy