MAC #168


Vi kör vidare för fullt med borstarna i min borstsamling, idag tänkte jag skriva lite om den vita, snedskurna rouge/contouringborsten MAC #168.

#168 är en halvstor, mjuk och fluffig snedskuren borste i vitt gethår. Den kan användas för att applicera contouring, rouge och till och med highlighter. En bra borste att börja med om du inte vill köpa tre separata borstar till olika ändamål!




#168 är som sagt främst anpassad för att applicera contouring under kindben, men jag tycker den passar alldeles utmärkt för att applicera rouge och highlighter med också. En snedskuren borste ger lite bätttre precision än en rundad borste tycker jag, eftersom den inte yvar ut sig så himla mycket!

Ska jag applicera en highlighter i ansiktet med väldigt lite skimmer i (typ MAC accentuate) så använder jag den här borsten. Till lite mer skimriga highlighters använder jag mig av MAC #187 eftersom den ger en skir applicering så man inte ser ut som en glitterbomb. För att highlighta kindbenen börjar jag helt enkelt med borsten på kindbenets högsta punkt, det vill säga precis ovanför själva "äppelkinden", och sveper upp mot tinningen. Upprepar vid behov. Den här borsten är jättebra att highlighta käkbenet med också; börja längst bak på själva gångjärnet av käken och svep borsten mot hakan. Upprepa på andra sidan. Använd en highlighter med minimalt med skimmer för detta, det är bättre att välja en som är aningen ljusare än din egen hudton som ger en lysterfinish!

Vill du applicera en contouringskugga för att framhäva kindben, få en skarpare käklinje eller få ansiktet att se smalare ut är det här den perfekta borsten. När man lägger en contouringskugga under kindbenen är det viktigt att komma ihåg att man ska börja högst upp närmast tinningen och svepa nedåt (tvärtemot hur man gör när man applicerar rouge, med andra ord) för att det ska se naturligt ut. Placera #168 högst upp under kindbenet, närmast örat, och svep försiktigt nedåt. Var noga med att inte applicera för mycket contouringskugga för det kan lätt se flammigt och smutsigt ut, och var noga med att blenda! Applicera heller inte din contouring för långt ner på kinden, den ska sluta innan du kommer till själva äpplet på kinden. För att få ett intryck av en skarpare käklinje kan du svepa #168 med en contouringskugga precis som när du applicerade highlighter på käkbenet, fast den här gången ska du applicera skuggan under käkbenet.

När det kommer till att applicera rouge så är den här borsten väldigt bra. Jag ska införskaffa en borste enbart lämpad för rouge (funderar på MAC #129) inom en snar framtid men än så länge duger den här mer än väl! Placera borsten på äpplet av kinden och jobba in rouget med cirkulära rörelser, upp mot kindben och tinning, men gå inte för långt upp. Var noga med att blenda blenda blenda efteråt, skarpa rougekanter är ingen hit!

MAC #168 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar någonstans mellan 300 och 350 kr. Jag har ingen exakt prisuppgift eftersom min är inköpt i England.






Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy