MAC #208


Ni får stå ut med den gigantiska mängden borstinlägg som dyker upp här på bloggen nu, när man väl har kommit igång att skriva om något är det svårt att sluta innan man är klar ;-) #208 var den första MAC-borsten jag köpte, och den är fortfarande en av de borstar jag har mest användning av, till bland annat ifyllning av bryn, eyeliner och precis applicering av ögonskugga.

MAC #208 är en platt, snedskuren borste med blandade borst i både syntet och äkta hår. Blandningen av de olika borsten gör att borsten blir precis lagom hård; enbart syntetborst gör borsten för styv, och enbart äkta hår gör borsten för mjuk.




När jag köpte min #208 var jag egentligen ute efter både en brynpensel och en tunn eyelinerpensel, men MUAn på MAC på Åhléns city i Stockholm tipsade mig om att den här passar utmärkt för båda ändamålen. Jag har efter detta även köpt en klassisk tunn, spetsig eyelinerpensel (MAC #209) men inget slår #208 när det kommer till jämn och fin applicering av eyeliner! I alla fall inte på mina egna ögon; av någon konstig anledning tycker jag att det är bra mycket enklare att applicera eyeliner med en platt, snedskuren pensel på mig själv, och en tunn , spetsig pensel på andra. Själv applicerar jag min eyeliner i många, korta drag med #208, vilket ger mig mycket kontroll över slutresultatet. Dessutom får man en sjukt jämn linje eftersom man kommer ner med penseln ordentligt mot huden tack vare att den är platt.

Något annat #208 är super till är att fylla i ögonbrynen med. Den är tillräckligt tunn och tillräckligt "stunsig" för att ge bra precision när jag fyller i mina bryn. Tack vare syntetblandningen i borsten får man en mjuk och fin linje utan att linjen blir för bred, som den lätt kan bli med för breda penslar. Jag funderar på att köpa en till #208 så jag kan ha en till brynen och en till eyeliner, eftersom jag alltid måste fylla i brynen innan jag målar eyeliner nu eftersom jag använder samma borste till båda ändamålen.

Letar du efter en borste som du kommer åt att applicera skuggor längs nedre fransraden med kan #208 vara något för dig. Tack vare den snedskurna formen kommer man lätt åt under de nedre fransarna. Jag gillar att applicera skugga längs nedre fransraden med flera, korta drag, precis som när jag applicerar eyeliner längs övre fransraden.

För perfekta röda läppar kan du även använda #208 för att applicera en tunn linje av concealer utanför läpplinjen. Det gör att läppstiftet håller sig på plats hela dagen och inte "läcker" utanför läpplinjen. Målar du fel med läppstiftet eller läppennan kan du dessutom "sudda" med concealer efteråt för att få en perfekt, skarp linje.

MAC #208 har två systerborstar, MAC #263 som är i samma storleksordning som #208, och MAC #266, som är aningen större. Både #263 och #266 är i enbart syntetborst däremot, så letar du efter en borste som är lite fastare än #208 är det antagligen #263 eller #266 du söker. MAC #208 finns att köpa hos alla MAC-diskar och kostar ca 200 kr.





[Make-Up Your Mind]

Jag tycker det är jättekul att läsa om hur och till vad du använder dina borstar, och då jag planerat att uppdatera min bortsamling ordentligt nästa gång jag besöker en MAC-disk är inläggen perfekta. Så jag står ut i alla fall :)

2009-03-31 @ 10:03:06
URL: http://mym.blogg.se/
Emma P

Den här borsten tror jag att jag ska köpa vid något tillfälle, för den verkar himla bra!

2009-03-31 @ 10:51:55
Carolina

För mig gör det inget om du så skulle publicera 15 inlägg om dan som handlar om borstar..haha. Dina inlägg är långt ifrån tråkiga!

2009-03-31 @ 11:25:42
Purity

Vad söta ni är allihopa! =D

2009-03-31 @ 12:05:49
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Har denna borste också och håller med den är toppen till att applicera eyeliner med. Jag använder min typografic (som carbon)ögonskugga till en mjuk eyeliner och med denna borste blir det toppen.

2009-03-31 @ 12:35:49
URL: http://emla82.blogspot.com
Josephine

Jag tycker också att det är roligt att läsa om dina penslar, bra penslar är verkligen grunden till en bra makeup, förutom hudvården :)

2009-03-31 @ 17:18:43
URL: http://makeuponista.wordpress.com
josefin

Tack för en helt underbar blogg!

2009-12-10 @ 21:34:35
URL: http://vermillion.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy