MAC #195


Mina damer och herrar, får jag lov att presentera: concealerpenslarnas rolls royce!

MAC #195 är en platt och ganska bred pensel i syntetfibrer. Den har en spetsig topp vilket underlättar enormt när det kommer till att komma åt i alla vinklar och vrår.





Eftersom den här penseln är relativt bred och flexig, så fungerar den jättebra för att jämna ut concealern med. Jag har använt MAC #194 innan, som är en lite längre och smalare concealerpensel, men med #194 har jag behövt gå över med fingrarna efteråt för att jämna ut kanterna när jag har applicerat concealer på lite större områden, som under ögonen. #194 är däremot suverän när det kommer till att täcka enstaka finnar eftersom den är så pass smal och man kan vara väldigt lätt på handen med den.

Förutom till concealer är den här borsten superbra till att applicera andra krämprodukter med, som paint pots och paints.

MAC #195 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 235 kr.


In English: Ladies and gentlemen, may I introduce; the rolls royce of concealer brushes!

MAC #195 is a flat and pretty wide concealer brush made out of synthetic bristles. It has a pointed top which helps a lot when it comes to apply product in the corners.

Since this brush is pretty white and flexible, it works great for blending concealer with. I've used MAC #194 for applying concealer before, which is narrower and longer, but I've had to go over and blend with my fingers after using the #194 on bigger areas, such as underneath the eyes. The #194 works great on small imperfections though, since it's so narrow and allows a light application.

Except for concealer, this brush works great for applying other creme products with, such as paint pots and paints.

MAC #195 costs about 235 SEK and can be purchased at all MAC counters.





Maria

Den där köpte jag när den kom med BBR-kollektionen, och jag älskar den också! Däremot har den börjat spreta på bredden, det ser inte alls kul ut. Och ja, jag har tvättat och torkat den så "som man ska".. Tycker du att jag ska gå tillbaks till MAC med den? :S

2009-08-20 @ 08:49:43
URL: http://elmikas.blogspot.com
Maggie

Jag behöver fortfarande gå över med fingrarna när jag använt den här till concealer, men aaaaaaah! den är UNDERBAR till paint pots! Love it!

2009-08-20 @ 09:53:17
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maria: Den kom väl med Well defined? Som i och för sig släpptes samtidigt som BBR. Vad knasigt, gå till MAC och fråga vad som kan vara fel med den tycker jag!



Maggie: Visst är den kanon!

2009-08-24 @ 18:01:43
URL: http://purity.webblogg.se/
Maria

Ja just det, Well Defined :) Jag köpte den samtidigt som ett läppglans från BBR - nog därför jag blandat ihop det.



Jag ska nog fråga när jag går förbi disken idag. Däremot var jag där i lördags och då verkade dom inte ha den inne :/ Lite tråkigt om jag inte får en ny, utan bara pengarna tillbaka..



Tack för hjälpen :)

2009-08-25 @ 08:37:40
URL: http://elmikas.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy