Tutorial: sotade ögon i gråskala


Jag fick en förfrågan på att göra en tutorial på hur jag gör när jag lägger mörka skuggor, så jag passade på att ta bilder under tiden jag la på dagens smink. Det här är en väldigt enkel och lättburen sotning, eftersom det inte krävs så många olika skuggor, och den är dessutom inte alltför mörk så om man inte är van att ha mycket färg runt ögonen så fungerar den rätt bra ändå, det är alltså en bra "nybörjarsotning". Skuggningstekniken jag har använt mig av är en klassisk skuggning med ljust på locket och i inre ögonvrån, och sedan lite mörkare på yttre locket och mörkast i globlinje och yttre v. Det här är en metod jag använder mig av ganska ofta, i olika varianter.

In English: I got a reader request to make a tutorial on how I apply dark eyeshadow, so I took some pictures while putting on today's makeup.This is a pretty simple and easy to wear smokey eye, since you don't need that many different eyeshadows and it's not too dark, so even if you're not used to wear a lot of colour around your eyes, it looks great anyway. The technique I've used to put on the eyeshadow is a pretty classic shadowing thechnique; light colour on the lid, darker on the outer lid and even darker in the crease and outer v. This is a method I use pretty often while doing my eyeshadow!


Vad jag har använt / Products used:

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • Urban Decay Primer potion
  • MAC pigment - silver fog
  • MAC eyeshadow - knight
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - lollipop loving
Borstar / Brushes
  • MAC #194
  • MAC #187
  • MAC #150
  • MAC #182
  • MAC #227
  • MAC #239
  • MAC #222
  • MAC #217
  • MAC #219
  • MAC #208



Steg 1 -
Börja med ett rent och återfuktat ansikte.

Step 1 - Start with a clean and moisturised face.



Steg 2 - applicera primer (jag använder MAC prep + prime face) i hela ansiktet. Lägg sedan på concealer på partier där det behövs extra täckning, t.ex. under ögonen, runt näsvingarna och på blemmor och röda partier. Jag lägger på min studio sculpt concealer från MAC med en concealerborste, MAC #194, och sen jobbar jag in den i huden med rena fingrar.

Step 2 - Apply your face primer, I use MAC prep + prime. Put on your concealer where you need extra coverage; i.e. under your eyes, around your nose and on red spots on your face. I apply my studio sculpt concealer from MAC with a concealer brush, MAC #194, and then I blend it into my skin with my fingers.




Steg 3 - applicera din foundation. Jag gillar studio sculpt foundation från MAC, den återfuktar huden och ger grym täckning. Jag lägger på min foundation med en s.k. duo fibre brush, MAC #187, genom att "stöppla" på foundation med borsten. Det ger ett väldigt täckande men ändå tunt resultat.

Step 3 - apply the foundation of your choice. I like studio sculpt foundation from MAC, it moisturises my skin and gives awesome coverage. I put on my foundation with a duo fibre brush, MAC #187 , by stippling it on with the brush. It provides coverage while the application is still sheer.






Steg 4 - Puderdags! Puder är viktigt för att fixera din bas och för att hålla huden matt hela dagen. Jag börjar med att applicera ett löspuder, MAC loose blot powder, över hela ansiktet med en fluffig puderborste, MAC #150. Sedan så buffar jag in ett mineralpuder, MAC mineralize skinfinish/natural, med en kabukiborste, MAC #182, eftersom det pudret ger en så fin finish.

Step 4 - Powder time! It's important to use powder because it fixes your foundation and concealer in place, plus it keeps your face from going oily during the day. I start by applying a loose powder, MAC loose blot powder, over the entire face with a fluffy powder brush, MAC #150.Then I buff a mineral powder, MAC mineralize skinfinish/natural,  into my face with a kabuki brush, MAC #182, beacuse MSFN gives such a glowy finish.




Basen färdig. Ett enkelt steg som gör grymt stor skillnad!

The base is done! A simple step that makes such a difference.




Steg 5 - När ansiktsbasen är färdig är det viktigt att lägga en bra bas på ögonlocken för att skuggan ska sitta på plats hela dagen och inte lägga sig i veck. Med en bas fäster dessutom skuggorna mycket bättre, och dom blir mycket mer färgintensiva än om man lägger dem på bar hud. Min favoritögonprimer heter Primer Potion och kommer från Urban Decay. Jag applicerar 2-3 streck med applikatorn på ögonlocket och sen smetar jag ut det jämnt över ögonlocket med ett finger.

Step 5 - When the base for the face is done, it's important to apply a good eye primer so that your eyeshadow will stay in place the entire day and not crease on your lid. With a good primer, the shadows will stick much better, and the colours will be more vibrant than they would be on bare skin. My favourite eye primer is Primer Potion from Urban Decay. I apply 2-3 lines with primer on my lid using the applicator, and then I smudge the primer over the entire lid with my finger.




Steg 6 - lägg på ett löspuder under ögat för att skydda mot nerfallande pigment. Trillar det ner ögonskugga under appliceringen och du har löspuder under ögat så är skuggan lätt att borsta bort efteråt tillsammans med löspudret.

Step 6 - apply some loose powder underneath your eye, to catch up any fallout from the eyeshadow during application. The fallout will be easy to brush off later together with the loose powder.










Steg 7 - börja innifrån med den ljusaste skuggan. Jag har använt en lösögonskugga i silver, silver fog från MAC. Packa på pigmentet med en platt ögonskuggsborste, MAC #239. På yttre halvan av locket har jag packat på en mellangrå skugga, MAC knight, på samma sätt med samma borste. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag sedan en matt svart skugga, MAC carbon, med hjälp av en crease brush med lite längre strån, MAC #222. Sist la jag på en highlighter, MAC shroom, på brynbenet med hjälp av en fluffig blending brush, MAC #217.

Step 7 - Start from the inner corner of your eye with the lightest eyeshadow. I've used the pigment silver fog from MAC. Pack the pigment on with a flat eyeshadow brush, MAC #239. On the outer half of the lid, apply a medium grey shade. I've used knight from MAC. Pack it on in the same way as you did with silver fog. In the crease and outer v, I applied a matte black eyeshadow, MAC carbon, with a crease brush, MAC #222. The last step is to put on a neutral highlighter eyeshadow, MAC shroom, on the browbone with a fluffy blending brush, MAC #217.










Steg 8 - Sudda, sudda, sudda! Det är nästan det viktigaste när det kommer till en snygg sotning. Skarpa linjer är alltså en big no no. Jag använder MAC #217 för att sudda skarpa linjer med, mellan övergångarna mellan skuggorna och upp mot highlightern på brynbenet. Oftast så mattas färgerna ner lite av suddandet så jag brukar lägga på mer färg där det behövs med min blending brush. I yttre v:et bättrade jag på ytterligare med mer svart med hjälp av min crease brush, och sen la jag lite svart på min blending brush för att tona skarven ännu mer.

Step 8 - Blend, blend blend! This is the most important step when doing a smokey eye. Sharp edges are a big no no. I use MAC #217 to blend any harsh lines, between the different colours and up towards the brow bone. The shadows will often be a little duller after blending, so I usually put on more colour where it's needed with my blending brush. I put on more black in the outer v with my crease brush, and finished by applying a bit of black with the blending brush to get rid of the last harsh lines.




Steg 9 - Nu när du är klar med ögonskuggan på locket är det fritt fram att borsta bort löspudret under ögat =) Jag trycker ihop min puderborste lite för att komma åt riktigt nära ögat.

Step 9 - Now when you're done with the eyeshadow, you can brush off the loose powder underneath your eye =) I press my powder brush flat with my fingers to get really close to the eye.








Steg 10 - När jag är klar med ögonskuggan fyller jag alltid i brynen. Det här är ett jätteviktigt steg för mig när jag sminkar mig eftersom välformade bryn gör så himla stor skillnad, de liksom ramar in hela ansiktet. För att fylla i brynen använder jag tri brow colour från Make up store, och jag använder en blandning av de två mörkare färgerna. Jag börjar med att dra ett streck längs undre linjen av brynet med en platt snedskuren borste, MAC #208. Sen gör jag samma sak längs övre kanten av brynet, och sen fyller jag i mellanrummet. Sist så suddar jag skarpa linjer med en tops för att det ska se mer naturligt ut, och för att få en snygg avsmalning på brynet.

Step 10 - When I'm done with the eyeshadow, I always fill in my brows. This is an important step for me when doing my makeup, since well shaped brows make a big difference, because they frame your entire face. I use tri brow colour from Make up store to fill in my brows, a mix of the two darker colours. I start out by drawing a line with a flat angled brush, MAC #208, along the lower line of my brow. I then repeat the stroke along the upper line of the brow, and then i fill in the space between the lines. I finish the brows by blending harsh lines with a q-tip.










Steg 11 - Måla eyeliner längs övre fransraden. Jag använder en gel-liner, MAC fluidline, och samma borste som jag använde till brynen för att få en jämt och fin linje. Jag drar hela linjen i ett streck och sen bättrar jag på lite efteråt och gör vingen lite tjockare. Under ögat målar jag med en svart kajalpenna, här har jag använt MAC powerpoint pencil. I inre ögonvrån highlightar jag lite med silver fog för att få intrycket av en piggare blick med hjälp av en smudger brush, MAC #219. Jag använder sen samma borste för att sudda lite grått (knight) och svart (carbon) över den svarta kajalpennan för att fixera pennan och sota linjen ytterligare.

Step 11 - Draw eyeliner along your top lashline. I use MAC fluidline with the same brush I used for my brows. This combination gives a nice and even line. I draw the entire line with one stroke and then I go back to perfect it and to make the wing a bit thicker. Along the lower lashline, I apply a black pencil. I've used a powerpoint pencil from MAC here. In the inner corner of the eye, I highlight with silver fog to brighten the eyes a bit with a smudger brush, MAC #219. I use the same brush to apply some grey (knight) and black (carbon) over the black pencil to fixiate it and to make the line smokier.




Steg 12 - Lägg på mascara och brynfix och du är klar med ögonen!

Step 12 - Apply mascara and brow fix to finish off the eyes!








Steg 13 - Till sotade ögon tycker jag om att bara framhäva kindbenen med sculpting och highligting och brukar skippa rouge. Med en snedskuren rouge/contouringborste, MAC #168, så applicerar jag först mitt matta, gråbruna sculptingpuder, sculpt från MAC, precis under kindbenet. Jag börjar närmast hårfästet och drar borsten ner mot kinden. Sen applicerar jag highlightingpuder, här har jag använt MAC mineralize skinfinish perfect topping, med samma borste. Jag börjar då mitt på kindbenet och sveper borsten uppåt mot tinningen. Jag avslutar med att blenda ihop allting med en kabukiborste för att undvika skarpa linjer.

Step 13 - I like to skip blush and only contour and highlight my cheekbones when doing a smokey eye. With an angled contouring brush, MAC #168, I apply my matte, greybrown sculpting powder sculpt from MAC, right under the cheekbone. I start at my hairline and sweep the brush down towards my cheek. I then apply my highlight powder with the same brush, but when highlighting, I start out at the highest point of the cheekbone and sweep the brush up towards my hairline. I finish by buffing everything together with my kabuki brush to avoid sharp lines.




Steg 14 - Lätt färgade läppar är snyggt till en sotning. Jag börjar med att applicera en läpprimer, MAC prep + prime lip, i ett tunt lager över hela läpparna för att jämna ut läpparnas yta och för att ge ett bra fäste för läppstiftet. Sen målar jag på läppstiftet direkt ur hylsan. Här har jag använt lollipop loving från MAC.

Step 14 - Lightly coloured lips looks nice with smokey eyes. I start out with applying a lip primer, MAC prep + prime lip, on my lips to even the surface of the lips and provide a good foundation for the lipstick. Then I put on the lipstick. I've used MAC lollipop loving here.




Steg 15 - Fixera din makeup och bli av med puderkänslan genom att spraya ansiktet med en fixeringsspray. Jag använder Face mist från Make up store. MAC gör en fixeringsspray också, Fix+ heter den.

Step 15 - Fix your makeup with a fixing spray. I use Face mist from Make up store. MAC does also make a fixing spray, Fix +.




Och här har ni slutresultatet! Phew, det tar mycket längre tid att sätta ihop en tutorial än vad man tror, totalt har nog den här tagit mig 3-4 timmar... Är det något ni tycker att jag har missat eller borde förklarat på något annat sätt? Är det för mycket bilder? Vill ni se fler tutorials från mig i framtiden? Har ni några speciella önskemål i så fall? Berätta gärna i en kommentar!

And here's the finished result! Phew, it takes a lot more time than you think to do a tutorial, this one has probably taken me 3 or 4 hours... Is there something that you think I have missed or should have explained in another way? Too many pictures in the tutorial? Would you like to see more tutorials from me in the future? If so, do you have any requests? Share your thoughts in the comment section!






Piraya

Inte bara är du grym på att sminka, du är ju pedagogisk också ;)! Superbra tutorial, orkar du får du gärna göra fler, tur att maken inte tar lika lång tid som att få det på pränt.

2009-05-07 @ 23:29:27
Andariel

Måste tacka dig för en bra tutorial, som jag gärna ser fler av i framtiden. Helt lagom med bilder, som dessutom var tydliga och klara i färgerna.



Tummen upp tjejen! Bra jobbat, kommer garanterat snegla på dina tutorials för inspiration. ^_^

2009-05-07 @ 23:34:45
ALICIA - shopping & foto

vad duktig du är :)! jättefina bilder.

har du något tips på en bra primer under sminket?

2009-05-07 @ 23:42:04
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
caroline

Jag älskar! Önskar absolut fler tutorials!

Fast så mkt nybörjare känns det inte som :P

2009-05-07 @ 23:44:07
Pleu

Du är asgrym både på sminkning och tutorials! Vill definitivt se fler tutorials från dig i framtiden! :)

2009-05-08 @ 00:36:47
URL: http://pleu.blogg.se/
creme-idiot

Jösses! Att du var duktig visste jag. Vacker likaså. Men, att du kunde undervisa också!!! detta var kanon! Supersnygg sminkning, framför allt din sculpting gav mig bra tips. Jag kunde för en gångs skull se exakt var jag ska lägga vad, det är något av det såvraste tycker jag!

Rara, söta du, sluta inte nu när du har börjat! Förresten, skulle svarat tidigare, när du undrade om vi ville du skulle beskriva med ord (som innan) eller mer visa med bilder var du lagt vilken ögonskugga (som du börjat med på sistone). Absolut det bästa när du visar det med bilder, på en "karta",liksom!

Gillar verkligen din blogg. Du är "skyldig" till mååånga skugg- och gloss/stiftinköp på sistone, din buse!

Kraaaam

2009-05-08 @ 02:19:33
Veronica

Ojoj :D fancy. Jag vill gärna se fler tutorials, gärna med skuggorna, orange och goldmine. ^^

2009-05-08 @ 03:21:50
URL: http://weby.wordpress.com
Malin

Jag är grymt tacksam för detta, jag var (en av dom) som bad om en tutorial, så tack för all tid du lagt ner!

Jag kommer ha stor använding av detta, nu vet jag exakt vart ögonskuggan ska placeras och tillomed vad jag ska använda mig av för smink och vertyg! (Nu hoppas jag bara att det blir lika bra som ditt!)

Enda är nu att jag är super avis hur bra du ser ut även utan smink, haha :)



Jag hade sett framemot fler tutorials :) För detta kunde ju inte blir bättre.

Tack ännu en gång.

2009-05-08 @ 07:47:24
Moa

Superbra tutorial! Jag är lite nyfiken på hur man gör det magiska v:et. Har försökt och försökt men jag lyckas inte. Ligger hemligheten i penslarna eller i tekniken?

Återigen grym sminklektion :D

2009-05-08 @ 08:55:57
URL: http://themoie.blogg.se/
disa

superbra tutorial! ser fram emot fler :)

2009-05-08 @ 09:10:15
Malin

Du har gjort en helt underbar tutorial! Jag gillar att du har med rätt många bilder istället för bara en på varje ställe, då ser man lättare vad det är du gör :)



Du får absolut göra fler! :D

2009-05-08 @ 10:35:12
URL: http://www.infektia.net
Katy

Wow great tutorial ! thank you !

2009-05-08 @ 11:16:42
URL: http://www.poopoopidoo.com
Purity

Först av allt vill jag bara säga: Oj, vad mycket respons! =D Tack ska ni ha, allihopa!



Piraya: Haha ja, själva maken tar mig nog inte mer än 20 minuter att göra i vanliga fall. Tack!



Andariel: Vad kul att du tyckte om den! Något speciellt du vill se tutorial på i framtiden?



Alicia: Tack ska du ha! Vad för sorts primer är du ute efter? Har nämnt både ansiktsprimer, ögonprimer och läpprimer i tutorialen. MAC prep + prime är den bästa ansiktsprimer jag har testat, den jämnar ut hudtonen och håller sminket på plats utan att täppa igen porerna eller irritera huden. Urban Deacy primer potion är svårslagen när det kommer till ögonprimers, jag brukar kalla den för "klistret" =P



caroline: Tack! Jag tycker den känns som en nybörjarsotning i alla fall, det krävs ju lite övning för att få till mörka skuggor snyggt =)



Pleu: Tack sötnos!



creme-idiot: Ojojoj vad jag gottar mig i allt beröm nu =D TACK söta du! Vad roligt att du gillade tutorialen och mina nya "kartor", vad glad jag blir! Du får be din plånbok om ursäkt från mig =P



Veronica: Tack! Ska se om jag kan slänga ihop något med dom skuggorna =)



Malin: Vad kul att du tyckte den var bra! Övning ger färdighet, sotade ögon är svåra att få till men med rätt verktyg så blir det faktiskt bra mycket lättare.



Moa: Tack! Det första man ska göra för att måla ett snyggt v är att hitta vart v:et ligger just på dig. Känn efter med fingrarna där ögonhålan slutar, det är där ditt v ska ligga =) en rund, smal borste med lite längre strån är helt klart att föredra när man ska applicera skuggor i v:et, jag gillar att använda mig av små, cirkulära rörelser med penseln vinkelrätt mot locket. Lycka till!



Malin: Vad bra att ni inte tycker det var för många bilder, det är trots allt lite över 30 st så jag var lite orolig över att det skulle bli lite bildspam över det hela... Fler kommer jag absolut att göra i framtiden!

2009-05-08 @ 11:51:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Katy: I'm glad you liked it! =D

2009-05-08 @ 11:51:52
URL: http://purity.webblogg.se/
DevilCandy

Helt fantastisk tutorial, inte alls för många bilder. Som någon annan sa, för en gångs skull kan man se vad som ligger var. :-)



Gillar också dina "kartor" där du pekar ut vilka skuggor du lagt var, mycket inspirerande!



Har nyss köpt min första borste från MAC, 219 är numret. Först var jag skeptisk till att det verkligen skulle kunna vara sån skillnad från pensel till pensel, men jisses! Snacka om penslarnas Rolls Royce! Ska definitivt investera i fler MAC-penslar nästa gång jag har pengar.

2009-05-08 @ 13:36:21
Makeuponista

Jättefin och välarbetad tutorial, :D

2009-05-08 @ 16:01:08
URL: http://makeuponista.wordpress.com
fröken frodig

Så himla bra tutorial och jättesnygg sotning! Mer sånt! Men är imponerad av att du kan lägga en sån make på bara 20 min, för mej hade det lätt tagit en timme! Tar ju 25 min för min standardmejk på morgonen med EN skugga och lite mascara! Lägger mkt tid på grunden dock, den tar ju lika mycket tid som ögon, läppar, bryn o ev solpuder sammanlagt.

2009-05-08 @ 16:49:40
Veronica

Kul =) det är först om två månader jag kan shoppa loss på Mac :( då ska jag i alla fall införskaffa orange och chrome yellow, och ännu mer.

2009-05-08 @ 18:02:13
URL: http://weby.wordpress.com
malena

wow! vilket superbra jobb du gjort :) jättebra förklaringar, tycker det är super att du även skriver vilken borste du använder. ser fram emot mer tutorials

2009-05-08 @ 20:21:11
Sublim

Den bästa tutorial jag sett! Mera, Mera, MERA!:D

2009-05-08 @ 21:29:35
Emma

Riktigt, riktigt bra! klart jag vill se flera :)

2009-05-08 @ 21:56:36
URL: http://emla82.blogspot.com
Viveka

Toppenbra!Jag vill ha undervisning av dig.Kommer du till Uppsala någon gång så....Skriv då i bloggen

2009-05-08 @ 22:54:13
Maja

WOW! Vilken snygg tutorial, verkligen snygga, detaljerade bilder i bra färger! Det är verkligen häftig att se skillnaden mellan ditt rena ansikte och det fullsminkade.



Tack som tusan!

2009-05-08 @ 23:36:17
Johanna

Helt perfekt, jag vill se mer mer mer!!!!!

2009-05-08 @ 23:52:06
URL: http://jolimas.blogg.se/
Susanne

Hej! Vad du är proffsig! Nu blev jag återigen jättesugen att köpa en massa skuggor, foundations och borstar och öva på att mig sminka mig på ett nytt sätt. Har ju kört samma sätt i 30 år nu, typ.. Kram, och hoppas allt är bra med er där nere!

2009-05-10 @ 21:20:12
Tessan

Har bara ett ord å säga WOW.

Detta va grymt läckert och toppen bra med steg för steg.

Jag är mycket äldre än dig men fick verkligen en "kick" av dina sminkningar.

Gör det något om jag lägger till dig på min blogglista?

sminkjante

Håller med de som skrivit tidigare. Superbra tutorial, pedagogisk och bra skrivit, bra bilder. En stor eloge till dig.

2009-05-11 @ 21:04:10
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Purity

DevilCandy: Vad kul att du gillade den! #219 är en jättebra smudger brush =) Kan rekommendera #239 och #217 om du ska köpa fler MAC-borstar, båda är verkligen super!



Makeuponista: Tack!



fröken frodig: Tack ska du ha! =D Tror det går fortare att lägga "mycket" smink om man är van att lägga så mycket varje dag. Övning ger snabbhet =) basen är ju allra viktigast, ibland när jag har dåliga huddagar kan jag stå hur länge som helst och pilla med basen...



Veronica: Orange köpte jag i påskas, den är super!



malena: Tack! =D



Sublim: Oj, wow! Det kommer en till snart, lovar =)



Emma: Tack! Ska försöka göra en till nästa vecka eller så!



Viveka: Lovar att skriva ett inlägg om jag skulle åka till uppsala nån gång =)



Maja: Tack för feedbacken, kul att du gillade den!



Johanna: Yay, tack!



Susanne: Ja det är farligt att titta i sminkbloggar och bli inspirerad, det var så jag fastnade i träsket, haha =P rekommenderar verkligen borstarna från MAC, dom är hur bra som helst! Mycket bättre än de från Make up store som ligger i samma prisklass. Får ta med dig på sminkshopping i sommar kanske? =P Allt är bra här nere, jobbar mycket nu bara. Hoppas allt är bra hemma med!



Tessan: Vad kul att du har hittat hit och att du gillar mina sminkningar =D klart du får lägga till mig!



sminkjante: Tack för dom snälla orden, jag blir så glad! =)

2009-05-11 @ 22:57:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Viktoria

Nu är jag lite seg med mina kommentarer hehe men som vanligt är du vacker och dina sminkningar är to-die-for. Att du har gjort denna som en tutorial kunde inte vara bättre :D om du orkar/har tid och vill skulle jag gärna se flera tutorials :D Tackigen för all tid du lägger ner för oss läsare :D:D:D

2009-05-13 @ 15:47:19
Elisabeth

Jättebra tutorial, känns som jag skulle våga mig på den supersnygga sminkningen själv.

2009-05-13 @ 21:21:11
Ida

Jag vill tacka för ytterligare en jättebra tutorial och passar på att påminna om att en Queen Mab-tutorial fortfarande är mycket efterlängtad ;)

2009-05-20 @ 16:15:33
URL: http://jiddisch.blogg.se/
Anonym

Viktoria: Tack så mycket! Förhoppningsvis kommer en ny tutorial nästa vecka =)



Elisabeth: Tack! Klart du gör, vore kul att se bilder!



Ida: En queen mab-inspirerad tutorial är vad jag hade tänkt göra näst, så håll utkik!

2009-05-21 @ 12:05:27
ALICE RISHOLT

Grym tutorail, tack så mycket!

2009-06-10 @ 22:09:47
URL: http://alicerisholt.blogg.se/
Lowa

Grymt bra!

2009-07-20 @ 14:58:27
URL: http://sketchahalo.blogg.se/
Kabuki-Emma

Tack för underbar tutorial! Väldigt bra och pedagogiskt, jättebra med så mkt bilder så man verkligen ser skillnaden mellan varje steg. Keep up the good work!

Kram, kram!

2009-11-07 @ 23:15:06
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Robin

Vad söt du är utan smink. _

2010-12-17 @ 11:53:43

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy