Svartgrå sotning


Idag har jag gjort en enkel och basic sotning i svart och grått. Har tagit bilder för en tutorial till den här sminkningen med som jag tänkte lägga upp lite senare under dagen om jag hinner, annars kommer den ikväll!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - silver fog
  • MAC eyeshadow - knight
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - lollipop loving













Skuggornas placering på ögonlocket: silver fog på inre halvan av locket, knight på yttre halvan. Carbon i globlinjen och yttre v:et och shroom som highlighter på brynbenet. Silver fog i inre ögonvrån, knight och carbon längs undre fransraden.




In English: I went for a simple and basic black and grey smokey eye today. I have taken pictures to make a tutorial for this look that I will publish later today!

Shadow placement: Silver fog on inner lid, knight on outer lid. Carbon in the crease and outer v, shroom as a highlighter on the brow bone. Silver fog in the inner corner of the eye, knight and carbon along the lower lash line.






Mademoiselle C.

Simple but very nice. Suits you very well :) I love the shade of you lips.

2009-05-07 @ 15:21:20
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Carolina

Ooh, den här gillar jag! Enkelt men snyggt! Får lite metalliska vibbar över det hela, måste vara silvret som gör de! Vill även inflika att jag uppskattar den sista bilden med skuggnamnen! ;)



2009-05-07 @ 16:10:28
Maggie

Yummy yummy! Riktigt snyggt!



Väldigt fina och pedagogiska pekbilder du gör med. Insåg inte förrän du börjat med dem hur underbara såna är :D

2009-05-07 @ 16:59:38
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
[Make-Up Your Mind]

Snyggt, som alltid ;)



Måste fråga hur du bär dig åt när du applicerar Studio Sculpt-concealern. Jag har testat med både fingrar och de olika penslar jag har, men det ser inte bra ut alls. Jag kan bara ta pyttelite annars ser det torrt och kakigt ut, men då täcker den inte mina mörka ringar alls. Jag tycker den är helt hopplös, men jag kanske gör något fel? :/

2009-05-07 @ 17:41:08
URL: http://mym.blogg.se/
Purity

Mademoiselle C: Thank you! =D Lollipop loving is my favourite nude =)



Carolina: Tack! Kul att du gillar översiktsbilden!



Maggie: Åh vad bra att dom även kan komma till nytta för en annan MAC-nörd! ;-)



Make-Up-Your Mind: Jag applicerar först med en borste eftersom jag inte vill peta med fingrarna i burken, och då får jag dessutom ett lagom tjockt lager på huden. Sen jobbar jag i den med ett finger. Funkar super för mig! Har hört att folk har haft problem med studio sculpt under ögonen om man inte återfuktar ordentligt, testa att använda en ögonkräm först om du inte redan gör det!




2009-05-07 @ 23:17:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Anette

Jag är verkligen jätteglad över att du skriver på bilden var du lagt de olika skuggorna! Tack!

2009-05-10 @ 21:42:18
Purity

Anette: Vad kul att du uppskattar "kartan" =)

2009-05-11 @ 22:27:03
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy