MAC-kollektioner 2010


MAC släpper ju som bekant en hel del kollektioner varje månad, och det kan vara lite knepigt att hålla koll på vad som är vad och i vilken ordning de släpps. Därför tänkte jag att en lista över de MAC-kollektioner som släpps under året kanske kunde vara på sin plats, som jag kommer uppdatera kontinuerligt när det kommer mer information om nya kollektioner =)

Här i Sverige släpps kollektionerna den 8:e den månad det är dags för internationellt släpp.

In English: As you might know, MAC releases quite a few collections each month, and it can be a bit tricky to keep up with what's what and in what order each collection is released. So I thought that I'd make a list over the MAC collections that are being released during 2010, which I will update when I get information about new collections =)






  • Love Lace (December 2009 US/Canada, January 2010 International)
  • Warm & Cozy (December 2009 US/Canada, January 2010 International)
  • In the studio (December 2009 US/Canada, January 2010 International)
  • In Lillyland (January 7th US/Canada, February International) (Ej Sverigeaktuell)
  • Mineralize foundation SPF15 (February 4th US/Canada/International)
  • Riveting (February 18th US/Canada, March International) (Ej Sverigeaktuell)
  • Art Supplies (April 1st US/Canada, April International) (Ej Sverigeaktuell)
  • Mineralize eye shadow (April 29th US/Canada, May International)
  • Superglass (May 5th US/Canada, July International)
  • Opulash (May 27th US/Canada, June International)
  • Alice + Olivia (July 8th US, August Japan/Korea) (Ej Sverigeaktuell)
  • Digi-Pops (July 8th US/Canada, August International)
  • Dare to Wear (July/August US/Canada, August International)
  • MAC for Rodarte (September 16th US/Canada, Fall International) (Ej Sverigeaktuell)
  • PRO longwear (September 16th US/Canada, September International)
  • MAC & Nicki Minaj Pink Friday Lipstick (November 26, December 3, December 10 and December 17, 2010 at maccosmetics.com only) (Ej Sverigeaktuell)
  • Stylishly yours (December 26th US/Canada, January 2011 International) (Ej Sverigeaktuell)
  • False lashes mascara (December 26th US/Canada, January 2011 International)
  • Cham Pale (December 26th US/Canada, January 2011 International)




Emma

Rätt så kul, då jag själv hade skrivit ner alla kollektioner för att hålla reda på saker och ting :) Det lär behövas för alla dessa släpp.

2010-02-14 @ 18:09:40
URL: http://emla82.blogspot.com
Pernilla

Ramlade in på din blogg via Bjooti och jag är så glad för det! Jag har saknat en blogg som skriver om MAC i Sverige och du är så duktig på det och dina sminkningar är underbara! Vet du när kollektionerna kommer till Sverige? I England vet jag att de alltid släpps typ tredje torsdagen varje månad.

Kram P

2010-02-14 @ 19:50:11
Emilie

yaay, äntligen så får man allt samlat istället för att få härdsmälta varje gång man ska försöka lista ut vilka kollektioner det handlar om ^^

2010-02-14 @ 20:20:09
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emma: eller hur! Jag har en lista på datorn över vad jag funderar på att köpa ut varje släpp med, annars blir jag totalförvirrad =p



Pernilla: kul att du har hittat hit! I regel släpps MAC-kollektionerna den 15:e varje månad, oftast månaden efter USA-släppet men ibland under samma månad om kollektionen släpps tidigt i månaden där borta.



Emilie: kul att den kommer till nytta! =)

2010-02-14 @ 22:01:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg er glad for at jeg ikke er en MACfan sånn sett, fordi da hadde jeg ikke hatt kroner til overs for andre ting.

2010-02-15 @ 16:24:51
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Hannah

Jättebra! En sådan här sammanställning har jag längtat efter! Kram

2010-02-15 @ 19:20:10
Hanna

Bra lista! Har bara en fråga, i inlägget skriver du att kollektionerna brukar släppas den 8:e medan i kommentarerna skriver du den 15:e så jag undrar, när brukar de släppas?

2010-08-04 @ 22:33:49
Hanna

En till fråga, endel kollektioner ska ju släppas i samma månad tex. Fabulous Felines och Nail trend F/W 2010, betyder det då att båda släpps samma dag i sverige? Skulle vara väldigt tacksam för svar!

2010-08-04 @ 23:36:18
Purity

Hanna: släppdatumet har tidigare varit den 15:e men ändrades nyligen till den 8:e, därför står det olika i inlägget och kommentarerna =) släpps det fler kollektioner samma månad kommer de båda upp den 8:e.

2010-08-06 @ 08:23:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Katja

Har allerede et par billeder af et par af A Tartan Tale produkterne her:



http://www.pudderdaaserne.dk/2010/10/05/eksklusivt-sneakpeak-mac-a-tartan-tale/

2010-10-05 @ 16:30:28
URL: http://www.pudderdaaserne.dk
Purity

Katja: Åååh, vad kul med inprints i skuggorna, det borde MAC göra oftare! Jag är supersugen på paletterna, och seten (mycket för dom fina burkarna och förpackningarna =P). Jag lägger upp mer om kollektionen när jag har fått mer info från MAC, tack för att du delade med dig av dina bilder!

2010-10-05 @ 22:53:20
URL: http://purity.webblogg.se/
Pauline

vilken av dom är julkollektionen?

2010-10-13 @ 20:02:37
Purity

Pauline: Julkollektionen i år heter A Tartan Tale.

2010-10-21 @ 20:14:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisa

Vilken affär finns MAC på?! Måste ha!

2010-11-10 @ 20:26:42
URL: http://typisktlisaa.blogg.se/
Purity

Lisa: http://purity.webblogg.se/2009/september/puritys-guide-till-mac.html det räcker med att du ställer en fråga i ett inlägg för övrigt, jag får en mailnotis varje gång jag får en kommentar så jag ser alla kommentarer, don't worry =)

2010-11-10 @ 20:47:19
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy