MAC - in Lillyland Collection


Runt årsskiftet brukar MAC släppa en kollektion i samband med en skönhetsikon. Förra året var det Dame Edna, och i år är samarbetet tillsammans med modedesignern Lilly Pulitzer.


In Lillyland
Release date: January 7th 2010 (US/Canada), Jan/Feb (International)





Lipgelee ($14.00)
  • Lush & Bright - Bright pink with yellow coral with pink pearlized pigments (Limited Edition)
  • Preppy - Blue pink with pink pearlized pigments (Limited Edition)
  • Shift to Pink - Light violet with silver pearlized pigments (Limited Edition)
  • Resort Life - Off white with pink pearlized pigments (Limited Edition)

Pearlmatte Eyeshadow ($19.50)
  • Contains three shades (white, green, pink) in a flower pattern (Limited Edition)

Pearlmatte Face Powder ($27.50)
  • Four shades in a flower pattern (Limited Edition)

Cremeblend Blush ($18.50)
  • Joie-de-Vivre - Peachy coral (Limited Edition)
  • Florida - Bright fuchsia (Limited Edition)
  • Optimistic Orange - Bright coral (Limited Edition)
  • So Sweet, So Easy - Light yellow pink (Limited Edition)

Nail Lacquer ($12.00)

  • Coconut Ice - Light yellow peach pink (Cream) (Limited Edition)
  • Steamy - Hot N Steamy pink (Cream) (Limited Edition)

Paint Pot ($16.50)
  • Rubenesque - Mid-tone frosted golden peach with gold and pink pearlized pigments (Permanent)
  • Bare Study - Champagne with gold and white pearlized pigments (Permanent)
  • Fresco Rose - Mid-tone pink with matching pearlized pigments (Permanent)

Technakohl ($14.50)
  • Graphblack - Rich graphic black (Permanent)
  • Purple Dash - Intense aubergine (Permanent)

Brushes

  • 168 (Permanent)
  • 239 (Permanent)



Shift to pink, Preppy, Lush & Bright, Resort life

 

 

Pearlmatte eyeshadow

 

 

Pearlmatte face powder

 

 

Joie-de-Vivre

 

 

Florida

 

 

Optimistic Orange

 

 

So sweet, so easy

 

 

Steamy, Coconut Ice

 

 

Rubenesque, Fresco Rose, Bare study

 

 

#239, #168, Graphblack, Purple Dash

 

 

 

Åååh, lipgelées! Jag älskar lipgelées, kul med lite nya nyanser =) Pearlmatte-skuggan och pudret är väldigt intressant för min del om texturen är bra. Vad ser ni fram emot från den här kollektionen? Tyvärr har jag hört ryktas om att varken PUB eller Åhléns i Stockholm kommer ta in den här kollektionen, så jag ska försöka hitta en langare från USA... Håller tummarna att åtminstone NK tar in den!

 



In English: At the end or beginning of each year, MAC releases a collection in collaboration with a beauty icon. Last year was Dame Edna, and this year's icon is the fashion designer Lilly Pulitzer.


Oooh, lip gelées! I love lip gelées, nice to see some new shades =) The pearlmatte eyeshadow and powder does look very interesting, I hope the formula is great! What do you look forward to from this collection?


Source: Temptalia.com




Emma

Lipgelee är så sköna mitt favotir läppglans från MAC. Sedan ser pearlmatte facepowder väldigt intressant ut. Ögonpaletten tyckte jag hade så svåra färger.

2009-10-26 @ 12:21:28
URL: http://emla82.blogspot.com
Caroline

Hejsan



Jag undrar om du vet om det finns någon återförsäljare till Special effects hårtoning i Stockholm?

2009-10-26 @ 15:26:45
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Purity

Emma: Jag älskar också lipgelées!



Caroline: Vad jag vet så går det bara att beställa på nätet, tyvärr.

2009-10-27 @ 16:29:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Tintomara

Hej hej! Cremeblend Blush, är det krämrouger? Joie-de-vivre och Florida ser väldans fina ut, men brukar inte gilla krämrouger.

2009-10-27 @ 21:40:26
Purity

Tintomara: jag antar att det är krämrouger, det är en ny produkt men det låter som krämrouge på namnet =)

2009-10-27 @ 22:27:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Den här kollektionen kommer inte till Sverige.. men krämrougerna kommer till en kollektion senare i 2010.



å

2009-10-28 @ 21:13:54

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy