MAC - In the groove collection


I slutet av sommaren släpps MAC-kollektionen In the groove, som är lite av en uppföljare på förra årets mineralize-kollektion Color Craft. Kollektionen innehåller bland annat mineralrouge, MSF, mineralskuggor och cremesheen glass.


MAC In the groove
Release date: July 8th 2010 (US/Canada), August (International)





Lipstick ($14.00 / 180 SEK)
  • Call My Bluff - Mid-tone creamy coffee (Cremesheen) (Limited Edition)
  • Jazzed - Bright coral pink (Cremesheen) (Limited Edition)
  • Creme de Nude - Pale muted peach beige (Cremesheen) (Permanent)
  • I Like It Like That - Deep Blue pink (Cremesheen) (Limited Edition)
  • All Styled Up - Bright yellow pink (Cremesheen) (Limited Edition)
  • Go For It - Mid-tone blue purple (Cremesheen) (Limited Edition)

Cremesheen Glass ($18.00 / 210 SEK)
  • On the Scene - Light Coral beige (Limited Edition)
  • You’ve Got It - Mid-tone silver grey (Limited Edition)
  • Going Casual - Sheer lilac (Limited Edition)
  • Fashion Whim - Light Beige (Limited Edition)
  • Right Image - Mid-tone blue pink (Limited Edition)
  • Chillin’ - Light white blue (Limited Edition)

Mineralize Eye Shadow (Trio) ($19.50 / 210 SEK)
  • Love to Love - Satin beige/Pearly Bronze/Satin Brown (Limited Edition)
  • In the Groove - Satin green/Pearly burgundy/Satin coral (Limited Edition)
  • Making It Easy - Satin red brown/Pearly beige rose/Satin dark beige (Limited Edition)
  • Togetherness - Satin lavender/Pearly purple/Satin grey (Limited Edition)
  • Style Influencer - Satin silver/Pearly deep blue/Satin deep mauve brown (Limited Edition)
  • Soften the Mood - Satin light brown/Pearly rose/Satin light blue (Limited Edition)
  • Fresh & Easy - Satin pink/Pearly burgundy/Satin grey (Limited Edition)
  • Calm, Cool, & Collected - Satin deep green/Pearly green/Satin beige (Limited Edition)
  • Blue My Mind - Satin light blue/Pearly deep teal/Satin black (Limited Edition)

Powerpoint Eye Pencil ($14.50 / 150 SEK)
  • Stubborn Brown - Deep Rich Brown (Permanent)
  • Permaplum - Deep plum with pink shimmer (Permanent)
  • Navy Stain - Royal blue with shimmer (Permanent)

Zoomlash ($13.00 / 155 SEK)

  • Zoomblack - Rich Black (Permanent)

Mineralized Skinfinish ($28.00 / 270 SEK)
  • By Candlelight - Golden pink (Frost) (Limited Edition) (Repromote)
  • Stereo Rose - Coral with golden/bronze shimmering nuances (Frost) (Limited Edition) (Repromote)
  • Comfort - Golden bronze (Frost) (Limited Edition) (Repromote)
  • Petticoat - Pale rose with gold and amber veining (Frost) (Limited Edition) (Repromote)

Mineralize Blush (Duo) ($23.00 / 265 SEK)

  • Happy Together - Satin caramel/Pearly beige (Limited Edition)
  • A Little Bit of Sunshine - Satin light brown/Pearly beige (Limited Edition)
  • Hang Loose - Satin bright pink/Pearly lavender (Limited Edition)
  • Band of Roses - Satin blue pink/Pearly light plum (Limited Edition)
  • New Vibe - Satin deep rose/Pearly bronze (Limited Edition)

Brush ($42.00 / 435 SEK)

  • 187 Brush - A large full circular brush used for lightweight application and blending of face powder or pigments. Use to create soft layers or add textures. Made from a soft blend of goat and synthetic fibres.




 

 

 

Calm cool & collected, Blue my mind, Togetherness

Soften the mood, Style influencer , Fresh & easy

(Missing in this picture: Love to love, In the groove, Making it easy)

 

 

Fashion whim, On the scene, Right image, Going causual, Chillin' (?), You've got it (?)

 

 

Creme de nude, Call my bluff, Jazzed

 

 

All styled up, I like it like that, Go for it

 

 

Permaplum, Navy stain, Stubborn brown

 

 

Hang loose, Band of roses, New vibe

A little bit of sunshine, Happy together

 

 

Comfort, Stereo rose

Petticoat, By candlelight

 

 

Jag är tokförtjust i färgschemat! Väldigt mycket godbitar som känns väldigt lockande, bara MAC har lyckats med mineralize-formulan den här gången. Låter ju onekligen lovande att färgerna beskrivs som "satin" om man, som jag, inte är förtjust i förra årets glitterbomber, Love to love och Calm, cool & collected ser ut att vara riktigt fina. Läppstiftet Go for it, cremesheen-glasset Chillin' och mineralize-rouget New Vibe låter intressanta med! Men jag måste säga att jag blir lika besviken varje gång jag ser att MAC repromotar gamla MSF-färger, men aldrig Lightscapade som jag så gärna vill ha... Snyft! Dock kommer jag nog knipa ett exemplar av Stereo rose och eventuellt Petticoat.



In English: At the end of the summer, MAC launches In the groove, which is a kind of a follow-up of last year's mineralize collection Color Craft. The collection consists, among others, of mineralize blushes, MSF, mineralize eyeshadows and cremesheen glasses.


I'm stoked about the colour scheme! This collection has got lots of goodies if MAC nails the mineralize formula this time. The "satin" colour descriptions does feel very appealing if you, like me, don't like last year's glitter bombs - Love to love and Calm, cool & collection looks really pretty. The lipstick Go for it, the cremesheen glass Chillin' and the mineralize blush New vibe sounds interesting aswell! Allthough I have to admit that I get a bit dissapointed every time I see that MAC re-releases old MSF shades but never Lightscapade, which is at the top of the top of my wish list... I will probably pick up Stereo rose and maybe Petticoat, though.


Source: Temptalia, MACKarrie





beautymuffin

Soften the mood, Style influencer, Go for it och Stereo Rose ser to die for ut! <3

2010-05-29 @ 15:47:55
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Emma

MAC verkar gilla deras mineralaize-serie, tycker alltid att man ser dessa ;) Gillar färgerna lite av pastell undertoner, cremesheen glassen är ju mina favoriter så det kommer säkert att bli något där ifrån. Även cremesheen lipstick:en är ju också underbara. Hoppas att ögonskuggorna håller bra klass och har bra täckning, de från jul-kollektionen var ok.

2010-05-29 @ 16:02:30
URL: http://emla82.blogspot.com
anki

tyckte detta såg lite trist ut, kanske kniper något läppstift eller så men annars näe. petticoat är asfin.

2010-05-29 @ 16:53:50
Anonym

Kommer denna kollektion till sverige?

2010-05-29 @ 17:42:55
Lina

Creamsheen jag älskar creamsheen!!! Är sugen på All styled up, I like it like that och Go for it. Ska bli så kul att se swatches, kommer nog att beställa från USA jag en del.

Going casual och Right Image låter som något jag skulle gilla men är också nyfiken på Chillin'.

Stereo Rose känns lite som att man måste skaffa med tanke på hur hypat det är... petticoat har jag också funderat på. Har Soft and gentle men är inte riktigt förtjust i den faktiskt så jag är lite osäker på just MSF.



Hang loose och New vibe verkar också spännande!

Blue my mind måste jag spana in, älskar färgerna!



Låter inte bra för min stackars plånbok det här....

2010-05-29 @ 17:51:08
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Emelie

Ser jag i syne eller är det ett grönt läppglans? Coolt i så fall men jag tvivlar på att det kommer göra sig så bra på läpparna. Möjligtvis för att skapa effekt över någon annan färg.

2010-05-29 @ 18:03:00
URL: http://www.pssion.se
Sexy Sadie

Vi får se. Jeg ser frem til hva du vil skrive om den når du får fingrene fatt i det du vil ha.



For meg selv så tror jeg ikke at det er noen godbiter her.

2010-05-29 @ 21:25:57
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Pinch

I'm mostly excited about the cremesheen lipsticks. I really like Creme de Nude and Crosswires! I guess I'm excited about Stereo Rose just because of the hype. But it's not something I'll pay triple price for on ebay :P

2010-05-29 @ 22:56:41
URL: http://pinchypea.ch
Fridde

Lightscape hade jag också hoppats på, den vill jag ha så jag dör haha

2010-05-30 @ 00:24:57
Maggie Makeup Addict

WAAAH! Så mycket jag vill ha :B

2010-05-30 @ 12:53:11
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Potatisbruden ~ Michilicious

Personligen vill jag kolla in Jazzed, All Style Up, Calm Cool & Collected, Hang Loose, Band of Roses, alla läppglansen, Stereo Rose och Petticoat!

2010-05-30 @ 13:09:59
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Emma P

Åh, nya mineralizeblush! Hoppas jag har ordning på min ekonomi i slutet av sommaren för jag skulle hemskt gärna vilja ha några...

2010-05-30 @ 13:23:30
URL: http://sminkan.blogg.se/
Potatisbruden ~ Michilicious

Jag kanske skippar mineralize blushesarna förresten...

2010-05-30 @ 21:27:30
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Potatisbruden ~ Michilicious

Jag menar Stereo Rose och Petticoat

2010-05-31 @ 19:57:28
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Potatisbruden ~ Michilicious

och kollar på Togerthness istället :D

2010-05-31 @ 19:57:56
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Mikaela

hrmph, surfade runt lite på tradera o vips dök det upp ett purity-öga i en annons. Tänkte du kanske ville veta det. Inte ett dugg okej om du inte godkänt det ju!

http://www.tradera.com/MAC-brun-ogon-penna-eyeliner-smink-auktion_341500_113533508

2010-05-31 @ 21:47:52
AgnesONutter

Tack för bilderna. En anledning att längta till augusti. Jag får se till att vara riktigt sparsam under sommaren, för det blir en låååång önskelista...Stereo Rose och Petticoat är givna, naturligtvis. Sedan får jag se. Band of Roses, New Vibe och Happy Together ser intressanta ut. Av skuggorna lockar Blue My Mind (hoppas den är blågrön och inte blåblå) och Calm, Cool & Collected och Love to Love mest.

2010-06-01 @ 19:15:32
Linnea

Ser lovande ut, och hoppas precis som du att de inte är så glittriga som color craft..

2010-06-02 @ 10:32:56
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Purity

beautymuffin: Jag ser mest fram emot Stereo rose tror jag =)



Emma: Ja, det kommer en stor serie varje sommar och ögonskuggor brukar dessutom komma i julkollektionerna med! Håller tummarna för att dom här mineralize-skuggorna blir av en bra formula, för färgerna ser jättefina ut =)



anki: Jag är lite tveksam på petticoat fortfarande eftersom jag har light flush, och dom två är rätt lika varandra...



anonym: japp, det gör den!



Lina: Just soft and gentle är ett extremt glittrigt MSF, själv är jag mer förtjust i de färgerna som ger mer av ett glow på hyn - t.ex. stereo rose, light flush, perfect topping, by candlelight och blonde.



Emelie: Jag är lite förvirrad över läppglansen för färgbeskrivningarna går inte ihop med bilderna - ska vara ett silvergrått och ett ljusblått, men på bilderna är det ett gråblått och ett lila... hm.



Pinch: I love the cremesheens aswell! I agree about the MSF's, I really want Lightscapade but no way that I will pay over $100 on ebay - not worth it! I'll keep my fingers crossed that it's the next shade to be repromoted =)



Fridde: Får hålla tummarna att den kommer nästa gång.



Maggie: Farligt detta!



Potatisbruden: Lång lista =)



Emma P: Ja, är dom bara glitterlösa så är dom riktigt härliga i formulan!



Mikaela: Tack för att du sa till! Fick mail från en annan läsare häromdagen också som påpekade detta, jag har kontaktat tradera och dom har tagit ner auktionen. Jag blir så trött på folk som inte fattar att det inte är okej att använda andras bilder hur som helst =/



Linnea: Håller tummarna!

2010-06-02 @ 21:29:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Monica H

Så många sköna färger!

2010-06-03 @ 11:40:21
URL: http://nagelbloggat.blogspot.com/
Mika

super exalterad!!!

2010-06-03 @ 19:59:09
URL: http://getsuperficial.blogg.se/
Alice och Louise

Vill ha ALLT!!!



Längtar...



Kolla in vår blogg förresten! :D

2010-06-04 @ 16:50:12
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Johanna

Hej hej, jag ska på avslutningsmiddag nästa vecka då jag slutar nian! Jag ska ha en petrolblå klänning, men vill inte ha brun ögonskugga, då jag brukar ha det till vardags. Har du något bra tips på sminkning/ögonskuggefärg? :)

2010-06-06 @ 12:23:24
stephanie

Hejsan jag ska köpa nytt smink snart jag vet att Mac har väldigt fint smink, jag undrar om du kan ge mig tips på den mest naturliga contour till att framhäva kindbenen en färg som inte har glitter som är matt och kall choklad brun så att det ser naturligt ut och en highlight som man kan använda på ansiktet och ljusrosa matt blush. jag skulle verkligen uppskatta det.. tycker du har en jättebra blogg mycket inspiration :)

2010-06-07 @ 00:57:20
Purity

Monica H: Jag gillar verkligen färgschemat i den här kollektionen, riktigt snyggt kombinerat! =)



Mika: =D



Johanna: Hej, och grattis till slutet på 9 hårda år i grundskolan =) Lila tror jag skulle vara riktigt snyggt till en petrolblå klänning, känner du dig obekväm i starka färger så finns det en hel del dova, varmtonade lila som drar lite mot brunt. En lätt, lila sotning med korallrouge på kinderna och ett lätt gloss på läpparna tror jag skulle bli superfint!



stephanie: Hej, och tack så mycket för dom fina orden - vad glad jag blir! Tyvärr så är min favorit när det kommer till contouring-produkter från MAC en PRO-produkt, så den går inte att köpa i Sverige =/ Sculpt sculpting powder heter det och är matt gråbrunt, perfekt att använda till contouring. Fråga vid din MAC-disk annars om dom har rouget Strada kvar i lager, det finns inte kvar i sortimentet egentligen men har du tur har dom fortfarande kvar det på lager - det är väldigt likt sculpt. Finns inte det så spana in Prism eller Harmony, båda dom funkar också finfint till contouring. Ett tips om du inte hittar ett contouringpuder eller brunt rouge som passar är att köpa en ögonskugga i rätt färg, det fungerar att använda till contouring med =) När det kommer till highlighting hos MAC så är jag väldigt förtjust i deras mineralize skinfinish, om du vill ha ett lite mer diskret resultat, eller det lösa pudret irridescent powder/loose i nyansen silver dusk - burken är gigantisk, så du kan utan problem dela den med en vän eller så. Kallt rosa rouge skulle jag rekommendera dame eller coygirl.

2010-06-07 @ 12:24:32
URL: http://purity.webblogg.se/
a

Intressant! Vet du ungefär när i slutet av sommaren de släpps? Jag ska till London i slutet av juli och

det skulle verkligen vara kul att kunna handla av denna kollektionen där man har möjlighet att köpa ;)

2010-06-07 @ 16:59:21
URL: http://bbbu.blogg.se/
Emilie

Jag är rätt sugen på Calm cool & collected och Blue my mind men vi får väl se vad jag bestämmer mig för :P Det gröna läppglanset känns märkligt om det nu är grönt, men jag såg någonstans att det borde vara blått? :S Aja, myskofeelings.

2010-06-09 @ 20:18:23
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

a: Augusti ska kollektionen släppas internationellt, men ska du till London i slutet av Juli är det mycket möjligt att dom har fått upp kollektionen då med - om inte annat, fråga så kanske du får handla ändå om dom har fått in produkterna!



Emilie: enligt produktbeskrivningen ska det vara ett ljusblått och ett grått läppglans!

2010-06-09 @ 22:06:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Litenoumjuq

Läppstiften, särskillt Creme d'Nude, All styled up och Go for it, känns intressanta. Läppglansen förvånar mig lite dock. Chillin' är mögelgrönt i mina ögon, och även om jag gärna springer runt med knallblå eller svarta läppar till vardags, så känns det på tok för extremt för min smak. Färgbeskrivningen av den lockar mig faktiskt mer. Är det faktiskt ljusblått och grått det är frågan om blir det plötsligt ganska intressant.

Stereo rose såg förövrigt härlig ut den med.

2010-06-12 @ 18:01:25
Camilla

Hej Sanna!

Tack för en jättebra och inspirerande blogg!

Tänkte höra om du vet om In the groove kollektionen ska släppas tidigare i Sverige också? Såg att den släppts i UK idag.

:-)

2010-07-01 @ 20:24:08
Purity

Litenoumjuq: bra val! Jag tycker att promobilderna är enormt missvisande om man jämför med färgbeskrivningarna, kolla swatches hos karlasugar.net för hur färgerna ser ut!



Camilla: tack, vad kul att du har hittat hit! Jag har inte hört något svenskt släppdatum men eftersom den släpps tidigt i juli är det möjligt att den kommer upp i de svenska diskarna den 15e juli. Jag kollar upp det och återkommer!

2010-07-02 @ 09:35:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

15 juli verkar vara det som gäller för oss i Sverige!

2010-07-02 @ 11:05:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Camilla

Åh vad bra!Tack för ditt snabba svar!:-)

2010-07-02 @ 14:35:04

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy