MAC - Too Fabulous collection


I mars kommer det många nya kollektioner, det kanske är därför svenska MAC har bestämt sig för att inte ta in Riveting... Too Fabulous heter en av kollektionerna, och den är inspirerad av glass. Jag älskar glass och jag älskar MAC, så what's not to like liksom? Jag tycker att flera av dom här produkterna ser riktigt riktigt mumsiga ut!



MAC Too Fabulous
Release date: 4 March 2010 (US/Canada), March 2010 (International)



Lips and cheeks get the pretty young thing treatment…Cremesheen Glass makes a comeback for Spring 2010. Introducing six new très jolie shades and three bring-back essentials, because the world wants more of this creamy, high-flying gloss formula that provides sheer, Just Superb colour with a touch of sex-o-shine!


To accentuate them, a combination of six Lip Pencils ranging from neutral to pinks and browns, to delight and define. And here’s a lovely thought: six new Mineralize Blush Duos are also making a limited appearance. Inspired by the original, they provide a gossamer sheer and lightweight application…all Too Fabulous.



Ice Cream Lip Gloss /Cremesheen glass ($18.00 / 205 SEK)
  • Fashion Scoop – pure pink
  • Just Superb – natural pink
  • Naked Boy Bait – light nude color
  • Partial To Pink – light peach pink
  • Richer, Lusher – peach coral
  • Loud & Lovely – micro – Blue-Pink
  • Double Dare – Rojo Alicante
  • Delight – natural intermediate colors
  • Over Indulgence – naked brown

Soft Ice Cream Blusher – Mineral Blush Duo ($23.00 / 265 SEK)
  • Rhapsody in Two – light pink and peach colors (frost)
  • Two Virtues – light pink and violet (frost)
  • Chic Couple – light yellow-brown with peach (frost)
  • Bi-Tone – rose red with brown (frost)
  • Buddy Up – deep rosy pink with yellow (frost)
  • Sun & Moon – natural brown with pink-brown (frost)

Eye Color Lip Pencil ($13.00 / 150 SEK)

  • Mouth Off – deep peach coral
  • Trimmed in Pink – slight blue pink
  • Boldy Dare – dark red-brown
  • Chesnut - brown









Oooh, promobilden med rougen gör riktigt så att det vattnas i munnen på mig! =D Jag älskar cremesheen-glossen från MAC, och mineralize-rougen börjar falla mig mer och mer på läppen ju mer jag använder dom. De som släpptes förra sommaren var helt hemskt glittriga däremot, men dessa ser ut att vara mer i min smak med enbart lite lyster i... Rhapsody in two och Two virtues gör mig enormt sugen!


In English: March offers us quite a few MAC collections, maybe that's why Swedish MAC won't bring us Riveting... Too Fabulous is one of the collection, and it's inspired by ice cream. I love ice cream and I love MAC, what's not to like? Several of these products look really yummy to me!

Oooh, the promo picture with the blushes really make my mouth water =D I love the cremesheen glasses from MAC, and I'm really getting into the mineralize blushes more and more. The ones that were released last year were awfully glittery though, but these seem to be more in my taste with a more lustre formula... Rhapsody in two and Two virtues looks so pretty!



Source: Chic Profile

 





kia

you said it right! totally drooling over those blushes!!! i'm tempted to have almost all of those hot cakes and lipliners... i'll have to see about those cremesheens.

2010-02-10 @ 19:36:23
URL: http://yummy411.blogspot.com
Lina

Åh Rougen ser otroligt spännande ut.... Blev lite glassugen nu måste jag säga.

2010-02-10 @ 22:47:18
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Veronica

OMG! jag älskar promo-bilderna och skall ha två gloss och iaf minst ett rouge, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas den kommer till Sverige :( jävla skitinköpare på Åhléns.

2010-02-11 @ 03:45:19
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Purity

kia: The blushes are soo hot! =D



Lina: Haha, samma här!



Veronica: Den här kollektionen kommer att komma till oss i Sverige =)

2010-02-11 @ 13:13:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Ser riktigt glassigt ut :)

2010-02-11 @ 13:18:30
URL: http://emla82.blogspot.com
Veronica

YAY! HOOOOOOORRRRRAAAAAAAAAAAY! kan jag köpa på mig lagom till min födelsedag, wohooooo!

2010-02-11 @ 13:45:13
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Purity

Emma: Där slog du huvudet på spiken! ;)



Veronica: Födelsedagspresenter till sig själv är alltid trevligt!

2010-02-11 @ 13:53:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

Wiie! Nya mineralrouge, hurra hurra hurra!

2010-02-11 @ 15:00:10
Linda

skulle kunna köpa hela kollektionen om ja hade pengar i överflöd hihi!

2010-02-11 @ 18:33:37
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Emma P: Yay!



Linda: Jag med, i alla fall samtliga rouge!

2010-02-11 @ 21:36:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Åh jag gillar också promobilden, och de nya rougerna såg riktigt lockande ut!

2010-02-12 @ 06:55:52
Linnea

Men nej! varför inte Riveting! Den hade ju de mest intressanta läppstiften på länge..



Denna kollektion var inte riktigt lika kul. Men rougen kan nog vara fina, så vida de inte glittrar för mycket.

2010-02-12 @ 15:50:54
Purity

Carolina: Visst är den tjusig! Rougen ser nästan ut som kakor, mums!



Linnea: Jag hade hellre tagit riveting än den här kollektionen om jag hade fått välja... Men rougen ser faktiskt väldigt lovande ut så länge de inte är glitterbomber =)

2010-02-12 @ 17:59:34
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh vad fint det ser ut på promobilden! Ljust och rosa! :)

2010-02-12 @ 23:12:56
URL: http://michilicious.blogg.se/
Julia ♥

Åh, så vacker bild!! Fastnade verkligen för den där nästan dock-looken. ♥

2011-02-27 @ 01:15:57
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy