MAC - Riveting collection


I mars släpper MAC, utöver Spring colour forecast och Viva Glam from our lips, en kollektion inspirerad av nitar och Rock n' roll: Riveting. Det här är en kollektion som faller mig extremt mycket i smaken, och för er som missade läppstiftet Bubbles med Sugarsweet-kollektionen förra året så gör det ett återbesök i och med Riveting!


OBS! Denna kollektion kommer tyvärr inte till oss i Sverige.


MAC Riveting
Release date: February 18th 2010 (US/Canada), March 2010 (International)



Glossy images of leggy, Rock ‘n’ Roll Hall -of-Fame uber-models are as riveting, ravishing – and relevant – as ever. Hot shots of super-babes and rock chicks, edgy but never grungy, the lion’s mane of hair, the spectacular cheek bones, the luscious lashes, and a certain fearlessness when it comes to conquering with colour – Riveting is a rock-steady metal collection that pays homage to the Jerry Halls and Pat Clevelands of the world, their strength and their power! Part of a sexy ’80s fashion moment, these girls are modern versions of the real thing: Rock Goddesses never afraid to strut their stuff and step up to the spotlight. A fashion trend, true, but oh-so-much more is what makes these girls Riveting.



Lipstick ($14.00 / 180 SEK)
  • Bubbles - Sheer pale white pink ice (Glaze) (Limited Edition) (Repromote)
  • Metal Maven - Pale frosted silver (Frost) (Limited Edition)
  • Riveting - Mid-tone dirty mauve taupe (Glaze) (Limited Edition)
  • Show Orchid - Vivid hot pink (Amplified) (PRO)

Lipglass ($14.00 / 165 SEK)
  • Rock Out - Light icy silver with pearl (Frost) (Limited Edition)
  • True Babe - Creamy mid-tone bright blue pink (Cream) (Limited Edition)

Penultimate Eyeliner ($16.50 / 180 SEK)

  • Rapidblack - True black (Repromote)

Blush ($18.50 / 215 SEK)

  • Dirty Plum - Deep Plum (PRO)
  • Full Fuchsia - Very bright iridescent fuchsia (PRO)

Nail Lacquer ($12.00 / 140 SEK)
  • Black Enough? - Matte black (Matte) (Limited Edition)
  • Studded - Matte true silver with pearl (Matte) (Limited Edition)
  • Wham, Bam, Glam - Matte cool dark taupe (Matte) (Limited Edition)

Brush ($34.00 / 305 SEK)
  • 188 - Small duo fibre face (Permanent)

Lashes ($13.00 / 120 SEK)
  • #48 Lashes (Permanent at Freestanding)


Rock out, True babe

 

Bubbles, Metal maven, Riveting, Show orchid

 

Black enough?, Studded, Wham, Bam, Glam

 

Full fuchsia

 

Dirty plum

 

188 Small duo fibre brush

 

#48 lashes

 

Penultimate eyeliner

 

 

Åh. Åh. ÅH! Mars kommer bli en fattig månad för mig =P Läppstiftet metal maven och läppglanset rock out står högt på min önskelista, och jag är väldigt sugen på show orchid-stiftet och rouget full fuchsia med... Kul att MAC hakar på tåget med de matta nagellacken med, ska bli spännande att se hur det matta silverlacket ser ut! Är det  något från den här kollektionen som frestar er?

 

 

In English: Besides Spring colour forecast and Viva Glam from our lips, MAC releases another collection in March (international): Riveting. Riveting is inspired by rivets and Rock n' roll, and this is truly a collection that really rocks my boat! Those of you who missed out on the lipstick Bubbles from last year's sugarsweet collection, here's another chance to pick one up =)


Oh. Oh. OH MY! March will be hard on my poor wallet =P The lipstick metal maven and lipglass rock out sounds very interesting to me, aswell as show orchid and full fuchsia... I'm glad to see that MAC finally jumps on the matte nail polish trend, I''m looking forward to see how that silver looks on the nail! Do you want anything from this collection?

 

 

Source: Temptalia

 





Therése (Heartcore)

Jag blir också sugen på Full Fuchsia, har spanat på den innnan. Och Bubbles hade gärna fått flytta in, blev sugen efter jag såg dina swatches kommer jag ihåg. Fin att kombinera med andra stift.

2010-02-06 @ 10:52:23
URL: http://www.heartcore.se
Purity

Therése: Jag är jättesugen på just full fuchsia och show orchid, men eftersom de faktiskt är permanenta i PRO-sortimentet så kanske jag avvaktar lite då jag har fått tag på en PRO-langare nu, så det inte blir minus på kontot i mars =P Bubbles är supersnyggt över andra stift, speciellt rosa! Eller över en läppenna =)

2010-02-06 @ 11:01:18
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

iiihhh, jag vill ha full fuschia! Den är Pro nu va? Ja det är den, läste din kommentar ovan, du behöver alltså inte svara på det:) Iaf ser det vanvettigt läckert ut!

2010-02-06 @ 12:02:00
Carolina

Oh ooh yes vilken härlig kollektion! Jag gillar allt, men i första hand lockas ögonen på glosset Rock out, eyelinern, båda rougen och den lilla duo borsten som gärna får göra sällskap i påsen hem! ^^ Jag är otroligt nog fortfarande MAC oskuld men nu känns det som att det börjar närma sig det förgångna ;)

2010-02-06 @ 12:03:02
funambuline

Matte Nail Laquer, really ? Can't wait !!!

2010-02-06 @ 12:15:40
URL: http://funambuline.unblog.fr
Linnea

Metal maven och Show orchid hamnade högt på listan av smink jag vill ha nu!

2010-02-06 @ 12:16:59
Maggie Makeup Addict

Haha, kan man få köpa behån? Annars vill jag bara ha "metal maven"... kan vi få swatches nu? :P :D

2010-02-06 @ 12:21:29
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Emma P: Visst gör det!



Carolina: Once you go MAC, you never go back ;)



funambuline: I'm really curious about them too!



Linnea: De är säkert skitsnygga ihop =D



Maggie: Haha, ja den var snorläcker ju! Ska swatcha den här kollektionen så fort den kommer, och tänker spana in extra hos Temptalia runt den 18:e =)

2010-02-06 @ 13:15:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Angelicai

Det skulle vara jättekul om du hade gjort någon festsminkning med Show orchid eller en liknande färg på läpparna :)

2010-02-06 @ 16:13:40
URL: http://angelicai.blogg.se/
Emma

Detta såg härligt ut! Tycker nog att läppstifen Bubbles (missade denna förra gången), metal maven och matte (!) nagellacket Studded är super snyggt.

2010-02-06 @ 16:24:04
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Angelicai: Kan fixa en knallrosa läpp imorgon, var länge sen jag gjorde det nu! =D



Emma: Bubbles är riktigt härligt, ska bli spännande att se hur metal maven blir på läpparna, kan tänka mig att det blir något liknande fast mer metalliskt =D

2010-02-06 @ 17:33:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg kan gjerne tenke meg å fingre i Show Orchid, for å si det sånn.

2010-02-06 @ 17:47:33
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Lina

Allt! Underbart MAC <3

2010-02-06 @ 20:57:52
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Moa

Jag köpte Snow Orchid i somras på MAC Pro Store Berlin. Det är en helt lovely knallrosa färg med lite frostigt skimmer. Helt fantastiskt!

2010-02-07 @ 12:10:47
Angelicai

Vet du om det går att få tag i Show Orchid fast jag inte är PRO? Eller om det finns någon likadan färg någon annanstans?

2010-02-07 @ 15:47:16
URL: http://angelicai.blogg.se/
Purity

Sexy Sadie: Det är riktigt snyggt, har swatchat det några gånger vid MAC-disken då det har kommit i LE-kollektioner och varit lika sugen varje gång men aldrig kommit mig för att köpa det!



Lina: Haha! =P



Moa: Nu blir jag ännu mer sugen, har inte testat det på läpparna utan bara på handen. Gnnh!



Angelicai: Show orchid kommer till de vanliga diskarna i och med den här kollektionen, men är LE där. Däremot är det permanent i PRO-butikerna (som bara finns utomlands), och där får alla handla oavsett om man är makeupartist eller inte.

2010-02-07 @ 16:12:21
URL: http://purity.webblogg.se/
å

Jag e ledsen men den här kollektionen kommer inte till Sverige..

2010-02-07 @ 22:34:19
Purity

å: skojar du!? Varför måste dom skippa alla dombösta kollektionerna för! gråter en smula

2010-02-08 @ 08:28:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Dom bästa skulle det stå, inte dombösta... Dumma iPhone =p

2010-02-08 @ 08:29:16
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy