MAC - Nail Trend F/W 2010 collection


Till hösten släpper MAC, för andra året i rad, en nagellackskollektion ihop med nagelgurun Jin Soon Choi. Förra årets lack var krämlack, i år har lacken kinainspirerade namn och man har valt att fokusera på frostlack med kontrasterande skimmer till basfärgen.



Nail Trend F/W 2010
Release date: August 2010 (US/Canada), September 2010 (International)





Nail Lacquer ($12.00 / 140 SEK)
  • Concubine - Blackened red with red shimmer (Frost) (Limited Edition)
  • Earthly Harmony - Muted Taupe with copper shimmer (Frost) (Limited Edition)
  • Ming Blue - Cobalt blue with teal and red shimmer (Frost) (Limited Edition)
  • Rain of Flowers - Blackened violet with violet shimmer (Frost) (Limited Edition)
  • Imperial Flower - Bright reddish orange with gold and red shimmer (Frost) (Limited Edition)
  • Jade Dragon - Emerald green with teal shimmer (Frost) (Limited Edition)



 

 

Overlacquer, Earthly harmony, Imperial flower, Ming blue, Jade dragon, Concubine, Rain of flowers

 

 

 

 

Jag blir direkt sugen på Ming blue, Imperial flower och Jade dragon, nom!



In English: For the second year in a row, MAC releases a nail polish collection for fall in collaboration with nail guru Jin Soon Choi. Last year's collection were all cremes, this year's polishes have got China inspired names and are all about frost shades with shimmer that is contrasting to the base colour.

Ming blue, Imperial flower and Jade dragon immediately caught my attention, nom!


Source: Temptalia





Lina

Blir riktigt sugen på Ming Blue, Jade Dragon och Rain of Flowers!

2010-07-13 @ 11:38:05
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com/
Emma

Earthly Harmony och Jade Dragon verkar vara ursnygga!

2010-07-13 @ 12:29:00
URL: http://emla82.blogspot.com
Veronica

Oj, det låter som intressanta färger och jag ser verkligen fram emot när det börjar trilla in ordentliga bilder på dem. Just nu låter Earthly Harmony som ett perfekt lack för mig. Concubine, Jade och Ming Blue låter också fina. Även om jag har svårt för blått på mina naglar så lät Ming Blue väldigt orginell och det gillar jag :-)

2010-07-13 @ 13:42:43
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Andrea

ååh, låter ju super!

Flera som verkar intressanta, men Rain Of Flowers.. mmmm!



Kommer alltså dessa till Sverige? Vet du när de släpps? :)

2010-07-13 @ 13:57:25
Michilicious ~

Jag vill ha ALLT! <3 Men jag kommer antagligen inte ha råd, så jag nöjer mig nog med Ming Blue, Imperial Flower och Jade Dragon :3 Fast jag ska inte bestämma mig innan jag ser bilder på dem :P

2010-07-13 @ 15:46:27
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Michilicious ~

... Fast okej, kanske Earthly Harmony då. ~ <3 Men ändå, måste ha råd med det oxå ;P

2010-07-13 @ 15:47:47
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Maggie Makeup Addict

Jag vill ha ALLT! :o

2010-07-13 @ 17:20:40
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Eme

Hej! På tal om naglar så fick jag mitt Konad kit idag och jag undrar bara ungefär hur lång tid det tog för dig att lära dig hur man gör det bra och snyggt?

2010-07-13 @ 17:27:11
URL: http://wwwfairygloss.blogg.se/
Purity

Lina: bra val!



Emma: Jade dragon är jag speciellt sugen på, nom nom!



Veronica: Ja, jag längtar efter swatches! Blått är jättefint på naglarna, speciellt de lite dammigare och dovare nyanserna är lite mer lättburna än de knallblå =)



Andrea: 8:e september släpps dessa i Sverige!



Micilicious: swatches är nästan ett måste när det kommer till nagellack tycker jag, det är väldigt svårt att bestämma sig utifrån flaskbilder!



Maggie: Jag med! Men jag kommer få nöja mig med några stycken om jag ska ha råd med dom andra septemberkollektionerna...



Eme: För mig tog det några övningsnaglar att få det snyggt, på tredje försöket ungefär började det se bra ut! Och psst, du behöver inte ställa samma fråga i två inlägg - jag har varit bortrest i helgen så jag svarar frågorna så fort jag hinner =)

2010-07-14 @ 17:32:08
URL: http://purity.webblogg.se/
peachgirl

Snyggt! Jag vill såklart ha det gröna...och det orange...och det taupe (taupeiga?) ;)

2010-07-15 @ 02:21:35

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy