MAC - Opulash mascara


I sommar lanserar MAC ytterligare en ny volymmascara; Opulash. Mascaran har en medelstor/stor borste med smal tipp, vilket gör det lätt som en plätt att komma åt även de inre fransarna, och den ska ge både volym, böj och separera fransarna på en gång.



MAC Opulash mascara
Release date: May 27 2010 (US/Canada), June 2010 (International)




THE BIGGEST, BADDEST, BOUFFANT LASHES EVER ARE MAKING NOISE WITH THEIR SEXY SWEEP… the most extremevolumization ever seen! Just like going to your hairdresser for the boldest Barbarella blowout you’d ever dare to wear, Opulash creates aesthetic extremes when it gets going, for a dramatic end look. It’s all in the brush: enlarged and engineered to grab roots, lift, hold, replicate, exaggerate, and build-out like an architect intent on astounding with structural sleight-of-hand. Pick up the brush – see it volumize and curl – and you’ll know the difference. Large diameter backs you up, tapered front tip makes inner corners sleeker to reach. Needless to say, no clumping or Spider-Woman Syndrome. Superlative separation, sublime innovation: Everything a M•A•C Artist lives for!




Opulash ($13.00 / 155 SEK)

* Bad, Bad Black - Black




 

 

 

Jag är nyfiken! Det låter som att det här kan vara ett mellanting mellan Plush lash och Studio fix lash, så för er som inte gillar den gigantiska borsten på Plush lash så kanske den här passar er bättre. Själv älskar jag feta borstar, ju större desto bättre nästan. Den här mascaran kommer nog lanseras lagom tills det är dags för mig att köpa ny mascara, så det blir nog ett köp för min del!

 

 

 

In English: This summer, MAC launches yet another volume mascara; Opulash. The mascara has got a medium/large sized wand with a narrow tip, which makes it easy to reach even the lashes in the inner corner of the eye. The mascara is described to give both volume, curl and separation in one stroke.

 

I'm really curious about this one! It sounds like it could be a mix between Plush lash and Studio fix lash, so for those of you who don't like the humongous brush on Plush lash, this might suit you better. Myself, I love fat wands, the bigger the better! This mascara will launch about when it's time for me to get a new mascara, so I'll probably pick up a tube!

 

Source: Temptalia






Missne

Ja, nu funkar kommentarerna igen! Tänkte fråga dig om du kunde göra nån slags guide om mascaraborstar, eller om det BARA har med egen preference att göra? Jag har personligen aldrig riktigt förstått varför de måste finnas i femton olika varianter, då det ändå är handen som för borsten som styr resultatet - eller? Nåja, bara en tanke =)

2010-03-24 @ 09:10:59
URL: http://twitter.com/Missne
Emma

Kul med något mellanting.

2010-03-24 @ 19:11:43
URL: http://emla82.blogspot.com
Susanne

Jeg har den som heter Zoom Lash, jeg er storfornøyd :D (Ps. leser bloggen din hver dag! Stor fan fra Norge :) )

2010-03-24 @ 23:06:26
URL: http://susannemannes.blogg.no
Purity

Missne: Jag blir inte klok på blogg.se, det är verkligen hit eller miss om inläggen publiceras ordentligt eller inte =/ Jag ska forska lite i ämnet mascaraborstar så återkommer jag!



Emma: Ja den låter ju onekligen intressant!



Susanne: Vad kul att du har hittat hit! Zoom lash tycker jag är aningen för blöt för min smak, men olika fransar kräver ju olika mascaror =)

2010-03-25 @ 18:19:13
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy