MAC - Style Warriors collection


Style Warriors heter årets gigantiska försommarkollektion från MAC. Kollektionen verkar bestå av två delar; en som fokuserar på huden, och en som fokuserar på ögon, läppar, osv. Alla produkter kommer i djurmönstrade förpackningar. Promobilderna ser jättespännande ut, ser fram emot den här kollektionen!


MAC Style Warriors
Release date: 28 May 2009 (US/Canada), June 2009 (International)



Lipstick ($14.00)
  • Sunsational - Sheer frosted beige gold
  • Brave New Bronze - Creamy mid-tone pink nude
  • Purple Rite - Mid-tone frosty orchid
  • Tribalist - Creamy blackened berry

Lipglass ($14.00)
  • Liberated- Sheer yellow gold with pearl
  • Gold Rebel- Sheer copper bronze with pearl
  • Fierce & Fabulous- Bright magenta purple with pearl
  • Style Warrior- Blackened bronze brown with pearl

Eyeshadow ($14.50)
  • Soft Force - Frosty pale white gold
  • Bright Future - Frosty bright yellow gold
  • Tempting - Sinfully rich coco
  • Vibrant Grape - Bright magenta purple
  • Night Maneuvers - Deep charcoal brown with pearl

Eye Kohl ($14.50)
  • Smolder - Intense black

Pro Lash Mascara ($12.00)
  • Coal Black - Honest-to-goodness black

Beauty Powder Blush ($18.00)
  • Eversun - Neutral peach bronze with gold pearl
  • On A Mission - Pearly mid-tone plum

Solar Bits ($19.50)
  • Scatterrays - Soft metallic peach with gold pearl
  • Bronzescape - Clean yellow brown with gold pearl
  • Impassioned - Frosty cool taupe

Nail Lacquer ($11.00)
  • Peaceable - Pearly pale golden beige
  • Violet Fire - Bright creamy magenta purple
  • Mercenary - Frosted blackened bronze

Brush ($23.00)
  • 242 Firm fibre - Brush with rounded edge for smooth, even application of powder, emollient and concealer products



Bronzing Powder ($21.00)
  • Solar Riche - Mid-tone deep orange brown
  • Refined Golden - Finely spun golden with soft pearl finish

Lustre Drops ($18.50)
  • Pink Rebel - Blue pink with gold pearl
  • Sun Rush - Peachy bronze with gold pearl
  • Bronze Hero - Hot bronze with fine gold pearl

Skinsheen ($22.50)
  • Medium Dark - Sheer soft bronze with golden tan pearl
  • Dark - Golden bronze
  • Deep Dark - Deep warm bronze with rich golden pearl

Iridescent Powder/Loose ($21.00)
  • Golden Bronze - Golden brown with golden bronze shimmer

Brush ($45.00)
  • 182 Buffer - A full, dome-shaped brush of extra soft goat hair. Specially created to flawless ly blend powder onto the skin for an immaculate polished finish. Excellent for all M·A·C powders and pigments.
















Guld och djurmönstrade förpackningar, kan det bli läckrare? Lustre drops är en ny produkt, verkar vara någon sorts flytade highlighter. Ser spännande ut! Tribalist-stiftet, Style Warrior-glasset, Tempting och bright future-skuggorna, Eversun BPB, Refined Golden bronzing powder och någon av lustre drops-flaskorna står definitivt på min lista!

Källa: Temptalia.com




MAC - Double dazzle collection


Det har ryktats att dazzleglassen ska komma tillbaka och antagligen bli permanenta, så jag har längtat i månader på information om den här kollektionen! Hela 18 stycken dazzleglass (där några är repromotes och några är helt nya nyanser) kommer att släppas i och med double dazzle, samt 2 dazzle lash-mascaror. Hurra!


MAC Double dazzle
Release date: 30 April 2009 (US/Canada), May 2009 (International)



Dazzleglass ($18.00)
  • Sugarrimmed - Milky pale pink with red, teal and white pearl
  • Goldyrocks - Sheer soft yellow with pink and gold pearl
  • Moth to Flame - Sheer neutral beige with violet pearl
  • Smile - Light coral with pink and gold pearl
  • Steppin’ Out - Clean yellow pink with red pearl
  • Utterly Posh - Mid-tone orange with pink and gold pearl
  • Love Alert - Raspberry red with red pearl
  • Date Night - Deep plum with blue and gold pearl
  • Funtablulous - Purple with violet pearl
  • Extra Amps - Sheer bright blue pink with blue and pink pearl
  • Like Venus - Clean light bubble gum pink with red pearl
  • Stop! Look! - Sheer violet mauve with blue and pink pearl
  • Money Honey - Mid-tone rosy mauve with red pearl
  • Rags to Riches - Plummy pink with teal and red pearl
  • Baby Sparks - Pale pink with violet pearl
  • Bare Necessity - Caramel apricot with red and gold pearl
  • Girl’s Delight - Sheer mid-tone tan with gold pearl
  • Get Rich Quick - Warm yellow brown

Dazzle Lash ($12.00)
  • Star Brunette - Brown
  • Black Dazzle - Black





Gnnnh, jag hoppas verkligen att dom här kommer bli permanenta för jag har svårt att välja ut de nyanser jag vill ha utan att bli ruinerad på kuppen! Den enda jag inte vill ha är Love alert, för den har jag redan =P Goldyrocks, Smile, Date night, Like venus, rags to riches och funtabulous får det att vattnas i munnen på mig... Det enda som är bra med att kollektionerna släpps en månad senare i Sverige än i USA är att man hinner se ordentligt med swatches så man kan bestämma sig för vad man vill ha!

Källa: Temptalia.com




Blow dry och Red devil


Blir många LOTDs nu... Jag köpte bara två lippies från BBR-kollektionen, fast jag egentligen ville ha 6... Så det blev dom två som jag helst ville ha och inte liknar något som finns i det permanenta sortimentet eller något jag redan har; läppstiftet blow dry och läppglanset red devil, båda från redhead-delen ur kollektionen. På bilden nedan har jag kombinerat dom båda =)




Färgen blev lite för rosa på bilden, den är mer orangekorall irl... Red devil är starkare i färgen än vad Blow dry är; för sig självt gör Blow dry mina ganska pigmenterade läppar aningen starkare i färgen och mer varmtonade med ett subtilt skimmer. Lägger jag Red devil ovanpå blir det världens vackraste nyans av korall; perfekta sommarläppar med andra ord!




Creme in your coffee


Creme in your coffee är ett stift från MAC-kollektionen Creme team. Creme in your coffee är ett stift med cremesheen-formula, vilket gör att det är otroligt krämigt och känns jätteskönt på läpparna!




CIYC är ett brunrosa stift med kall underton och det passar nog i princip vem som helst. Det ger färg åt läpparna utan att kännas för mycket. Ett perfekt vardagsstift med andra ord! Jag gillar det skarpt =)




NW15 eller NW20? Del 2


Var några av er som kommenterade i mitt förra inlägg angående vilken nyans av Studio sculpt foundation och concealer från MAC jag skulle välja att jag borde sminka halva ansiktet i NW15 och andra halvan i NW20 eftersom det var svårt att se någon skillnad på två separata bilder. Sagt och gjort, så idag har jag gått omkring med två olika nyanser på foundation på varsin halva av ansiktet! I övrigt har jag använt samma smink på båda halvorna av ansiktet. Ni får ha överseende med att mitt hår ser ut som skräp, jag är trots allt på skidsemester =P




Tycker ni att det är svårt att se skillnad? Det tycker jag med, för jag såg nämligen knappt någon skillnad i verkligheten heller... Den skillnad som syns är att NW20 är aningen varmare i nyansen, och att NW15-concealern är bra mycket ljusare än NW20-concealern. NW20-concealern täckte mörka ringar under ögonen mycket bättre och smälte bättre ihop med min egna hy när jag applicerade den på ojämnheter i ansiktet. Så det blir nog NW20 på både foundation och concealer för min del, tror jag =)




Veckans bloggtema - Topp 3 läppgunk


Jag har slarvat lite med veckans bloggtema på sistone, skäms nästan litegrann... Men nu ska jag försöka skärpa mig! Den här veckan är det Beautybaby som undrar vilka våra topp 3 läppgunk är. Jag har många favoriter men dessa tre ligger mig allra närmast om hjärtat:

  • MAC see thru lip colour i färgen not so shy. See thru lip colour är ett lip stain, vilket betyder att de ger skirt med färg och sjunker in i läpparna istället för att lägga sig utanpå som ett läppstift eller ett läppglans. Not so shy använder jag flera gånger i veckan, den ger ett nykysst utseende till mina mediumpigmenterade läppar utan att klibba och sitter länge gör det med. Den är även grymt snygg som bas till läppglans! I och med A rose romance-kollektionen så släpps 3 nya see thru lip colour, det ser jag fram emot!
  • The body shop lip butter. Mjuk och skön mot läpparna, den här brukar jag smörja in mig med innan jag går och lägger mig för att vakna med babymjuka läppar. Finns i flera olika varianter, och luktar/smakar gott gör de med!
  • MAC prep + prime lip. Guld värt under läppstiften, speciellt av den högpigmenterade och matta varianten! Prep + prime lip slätar ut läpparnas struktur, återfuktar och håller stiftet på plats längre under dagen.




MAC Kitty Kotoure


Nästan en månad efter att Hello Kitty-kollektionen släppts i USA släpper MAC den lyxiga delen av HK-kollektionen; Kitty Kotoure. Kotouredelen innehåller 2 st dazzleglass och 3 st sheer mystery powder, komplett info om nyanser och liknande hittar ni här. Båda produkterna kommer i lyxiga förpackningar prydda med swarowski-kristaller, därav det hiskeliga priset; $28 respektive $90 (!) för dazzleglass och sheer mystery powder prydda med Hello Kitty i blingformat.






Visst, förpackningarna är ju grymt söta, men det känns lite i överkant att sätta en prislapp på $90 på ett puder... Någon som vet om dessa kommer till Sverige så det finns en chans att man kan få titta på dyrgriparna?

Källa: Temptalia.com




NW15 eller NW20?


Okej, behöver hjälp. Nu har jag testat både nyans NW15 och NW20 av MAC studio sculpt foundation och concealer två gånger vardera, men jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken nyans som passar mig bäst; NW20 är inte för mörk och NW15 är inte för ljus. Är inte speciellt stor skillnad på min hy eftersom jag har på ett så pass tunt lager... Tar jag NW20 finns det ingen risk för att foundationen inte blir alldeles för ljus på våren och sommaren, men det känns som att NW15 är perfekt mot min vinterhy, och jag använder i princip bara mineralfoundation på sommaren ändå.... Ni får ha i åtanke att båda foundations blir lite ljusare på bild än i verkligheten, och ljusare än huden på min hals eftersom jag står närmare fönstret med ansiktet än med resten av kroppen på bilderna.




Som ni ser så är skillnaden inte speciellt stor. Visserligen så är bilderna inte tagna vid samma tillfälle, men ungefär vid samma tidpunkt båda dagarna, och på samma plats med samma ljusförhållanden. Vilken nyans ser ut att passa bäst? Vilken skulle ni ta? Tror jag ska ta och sminka halva ansiktet med NW15 och andra halvan med NW20 imorgon, då kommer jag nog defenitivt se skillnad och vilken jag bör ta, men jag behöver lite åsikter från utomstående ögon =)




Henna och Blow Dry


Blir en serie rätt naturliga FOTD's från mig under tiden jag är i Åre, eftersom det inte är någon mening alls egentligen med att sminka sig innan man ska ut i backen, men jag gör det ändå litegrann =P

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC studio sculpt foundation - NW15
  • MAC studio sculpt concealer - NW15
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC Henna eyeshadow
  • MAC Mink & Sable eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC engraved powerpoint pencil
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC blow dry lipstick



Körde en nyans ljusare på foundation idag än igår, men ärligt talat ser jag inte speciellt stor skillnad på dom båda på min hy eftersom jag har på ett så pass tunt lager... Postar ett inlägg sen med båda nyanserna bredvid varandra så kan ni hjälpa mig att bestämma vilken som passar bäst. Har inte testat att sminka halva ansiktet med ena nyansen och andra halvan med andra nyansen än, är nog det som kommer få mig att se vilken som passar bäst antagligen. I alla fall, dagens smink =) UDPP som bas på ögonlocken. Ett tunt lager av Henna över hela det rörliga locket, och sen ett tunt lager av Mink & Sable i globlinjen, och Shroom som highlighter. Henna och Mink & Sable smälter sjukt bra ihop med varandra, Henna är mer guldig och Mink & Sable är mer grön men de går i samma färgskala! På läpparna har jag Blow Dry från redhead-delen av BBR-kollektionen. Jag har så pass pigmenterade läppar att det inte blir speciellt stor färgskillnad på läpparna, men lite rosigare och jämnare i färgen blir dom, och stiftet har ett väldigt fint skimmer. Superfint är det! Blow Dry får slåss med Lighly ripe om MLBB(my lips but better)-färg hos mig, fast dom är väldigt olika på tycker jag. Lightly ripe har en kall rosa ton som drar aningen mot lila, Blow dry har en varm rosakorallig ton som drar mot orange =)




MAC - A rose romance collection


Rosa är vårens färg, så vad passar då inte bättre än en rosa kollektion lagom tills när blommorna börjar slå ut?


MAC Rose Romance
Release date: 23 April 2009 (US/Canada), May 2009 (International)


Lipstick
  • Way To Love - Creamy light yellow pink
  • A Rose Romance - Mid-tone pink with gold pearl
  • Odyssey - Spiked-up plum

Lipglass
  • Virgin Kiss - Sheer pale pink with multi-dimensional pearl
  • Magnetique - Frosted violet fuchsia
  • Steal My Heart - Sheer bright pink with multi-dimensional pearl

See Thru Lip Colour
  • Loving Touch - Sheer pearly light pink
  • Tender Tryst - Sheer pearly plum
  • Secret Crush - Sheer red berry

Pigment
  • Mutiny - Clean sky blue with gold pearl
  • Circa Plum - Frosty dirty mid-tone laevnder

Eyeshadow
  • Of Summer - Frosted light dirty mauve
  • Et Tu, Bouquet? - Frosted pale pink gold
  • Creme de Violet - Vivid pinkish-violet flecked with gold shimmer
  • Silverthorn - Mid-tone gray with silver pearl
  • Shadowy Lady - Darkly veiled plum

Just A Pinch Gel Blush ($18.50 U.S / $22.50 CDN) - Sheer gel cheek blush in a pot delivers a rosy glow of coverage for a healthy complexion. Dewy texture blends into a thin film on skin, giving low to medium transparent coverage.
  • Just A Pinch - Sheer red pink tint

Beauty Powder
  • Blush of Youth - Clean pink with gold pearl
  • Summer Rose - Soft violet pink with pearl

Nail Lacquer
  • Love & Friendship - Creamy dirty mid-tone lavender

Creations Hue: Dejarose - A striking bouquet of lush Bulgarian, Turkish, and Tea Red Roses is ruffled with dewy watery and luminous green nuances. Velvety petals of exotic orchid, lily, jasmine and peony are teased with a hint of crimson red raspberry and the gentle texture of pink pepper. The interplay of light and dark woods, weathered teak contrasting with patchouli, adds to the intensity, while hypnotic incense vapours and amber crystals lend a sense of intrigue and allure to this sensuous creation.


Fix+ Rose - An aqua-spritz of vitamins and minerals, infused with a Calm-the-Skin blend of green tea, Chamomile, Cucumber, topped off with the scent oF 100% natural rose water. Adds radiance, finishes makeup.








OMG, fler see thru lip colours?! JA TACK! Jag älskar not so shy från Ungaro-kollektionen och säger defenitivt inte nej till fler nyanser =) Synd att det inte släpps några nya pigment, både mutiny och circa plum är repromotes... Fast mutiny är visserligen väldigt snyggt. Betuty powdren ser otroligt läckra ut, och jag är jättenyfiken på gel-rouget. Nu känner jag en stark längtan efter att det ska bli maj!

Källa: Temptalia.com




Purity recenserar: Marks & Spencer Aloe vera hand & nail cream


Mina händer är i stort behov av fukt, eftersom jag tvättar dom minst 10 ggr om dagen på jobbet och ungefär lika många gånger hemma, och på vintern så tär det på händerna extra mycket... Aloe vera hand & nail cream från Marks & Spencer är den handkräm som bor i min handväska. Egentligen borde jag smörja in händerna morgon och kväll, men tyvärr så är jag för lat och glömsk för det. Men varje gång jag faktiskt plockar fram och använder den så förundras jag över varför jag inte använder den oftare, för den är helt klart en riktigt grym handkräm!


Aloe vera hand & nail cream sjunker snabbt in i huden utan att lämna en fet hinna på händerna. Huden blir mjuk och smidig och håller sig fina hela dagen. Luktar gott gör den dessutom, svagt av gurka och aloe vera. Men det bästa med den här handkrämen måste nog vara priset; runt 13 svenska kronor betalade jag för en tub på 100 ml! Det sämsta är nog att den inte går att få tag på i Sverige, eftersom M&S är ett brittiskt varuhusmärke...

Pris: £1 hos Marks & Spencer
Betyg: 4/5





Naturlig FOTD


Så här såg jag ut idag ute i backen =) Sminket höll sig faktiskt på plats hela dagen, trots att jag har fått hela ansiktet piskat med vass snö!

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC knight eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC wolf pearlglide liner
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC not so shy see thru lip colour




Applicerade studio sculpt foundation i ett tunt lager över hela ansiktet med hjälp av MAC #187. Den täcker sjuukt bra utan att se kakig ut alls, det är en riktigt dryg foundation det här! Den smälter liksom ihop med huden och ger en sammetslen finish. Täckte lite småskavanker och mörka skuggor under ögonen med hjälp av concealern i samma serie, som beter sig på samma sätt som foundationen; a little goes a long way. Fixerade med hjälp av ett lager msf natural applicerat med en kabukiborste (MAC #182), men loose blot powder skulle nog fungera bättre på min blandhy, känner mig liksom lite kletig med msf-pudret eftersom foundationen i sig är så pass fuktighetsgivande... Ska testa det imorgon. Sen applicerade jag ett tunt lager av blonde msf, ett mattrosa skimrigt highlighterpuder, på kindbenen upp mot tinningarna, även den med MAC #187. Grundade med UDPP över hela ögonlocken och sen applicerade jag den mellangrå skuggan knight skirt över hela det rörliga locket. Highlightade på brynbenet med shroom. Under ögat målade jag med den grå skimriga pennan wolf, som är nästan exakt samma nyans som knight. En tunn tunn linje av blacktrack fluidline längs övre fransraden, fyllde i och fixerade brynen, och sen målade jag läpparna med lipstainet not so shy. Sprayade ansiktet med MUS face mist och sen var jag redo för skidbacken!

Har lite svårt att bestämma mig för om NW20 eller NW15 i den här foundationserien passar mig bäst; NW15 är inte för ljus och NW20 är inte för mörk... Eller NW15-concealern är nog i ljusaste lagret, men å andra sidan passar den då ypperligt för att ljusa upp under ögonen med. Köper jag NW20 kan jag ju i och för sig använda foundationen under våren och sommaren med, men jag använder i princip inte flytande foundation på sommaren utan bara mineralfoundation... Vilken foundation skulle du ta om du var jag? Ska testa NW15 imorgon igen och ta en bild och se om det syns nån skillnad.




Lavender whip + ever so rich = <3


Jag var lite skeptisk till ett ljuslila läppstift först, men jag var ändå tvungen att ha lavender whip-stiftet och ever so rich-glosset från Creme Team-kollektionen som MAC lanserade i förra veckan. Och jag är himla glad att jag köpte dom; färgen på både stift och gloss är riktigt unika och väldigt bärbara eftersom den lila nyansen drar något åt rosa. Både stift och gloss är vackra var för sig; lavender whip med sin krämiga formula och perfekta lila nyans, och ever so rich med sin skira, lite svalare lila ton. Men ihop är dom nog som allra vackrast!




Jag är totalt såld på cremesheen-formulan! Läppstiftet smälter liksom ihop med läpparna, även om de inte är maximalt återfuktade sedan innan, och stiften ger ifrån sig alldeles lagom mycket färg som man kan bygga upp i flera lager.




Swatches: BBR och Creme team


Passade på att swatcha när jag ändå var i farten med att fota allt, tänkte att det kanske kan vara till nytta för någon =) Uppdaterat 13/4!



Från vänster till höger: Blow dry, Cream in your coffee, Lavender whip, Ever so rich, Petite indulgence och Red devil. Bilden är tagen i lampljus. Som ni ser så blir cremesheen-glassen rätt skira jämfört med färgen de har i flaskan, men de är sjukt sköna på läpparna och har man läppstift under så förstärker de här glossen färgen på stiftet, men färgen på stiftet lyser fortfarande igenom. Och så är de grymt snygga på egen hand på läpparna med =) Red devil-glasset kommer jag nog missbruka i sommar!




Närbild på Blonde MSF i dosan. MSF:et består av fyra rosa nyanser som går ton i ton, från ljust persikorosa till babyrosa som man antingen kan använda var för sig eller blanda ihop på borsten. Det här pudret är väldigt tacksamt att lägga på kindbenen; det ger lyster och rosar kinderna lätt och naturligt! Jag applicerar det med min skunkborste, #187 från MAC, för att få ett tunt och "lagom" lager. Skimmer är fint, men less is more när det kommer till skimmer i ansiktet =P




Blonde MSF applicerad ganska tjockt på underarmen på en bas av UDPP för att visa färgerna så bra som möjligt. Tyvärr är bilden lite halvkass eftersom den är tagen i dagsljus och det var snöstorm utanför fönstret... Från vänster till höger: alla färgerna ihopmixade, och sedan den mörkaste/mest rosa nyansen till den ljusaste/mest persikorosa nyansen.




Med blixt




Henna eyeshadow i dosan. Blev lite skakig bild men färgåtergivningen är väldigt bra. Den är väldigt lik Mink & sable (från starflash) i pannan men de blir väldigt olika på huden.




Knight eyeshadow i dosan. Var lite rädd att den skulle vara väldigt lik den andra mellangrå skuggan jag äger, Charred (originals) men Charred är snäppet mörkare och har glitterpartiklar, Knight har enbart skimmer.




Här ser ni då båda skuggorna in action =) Henna är en väldigt vacker och speciell färg, en dov guldfärg som drar lite lite åt grönt. Knight är den perfekta mellangrå färgen, den här kommer bli en favorit vid sotningar! Båda skuggorna ser nästan metalliska ut på huden tack vare allt det finmalda skimret. Så fort jag kommer hem ska jag testa Knight över Metal X-skuggan gilded ash i grått, har en känsla av att det kommer bli en grym kombination... Bilden är tagen i dagsljus.




Deep shade eyeshadow




Deep shade på en bas av UDPP




Femme Fi eyeshadow




Femme Fi på en bas av UDPP.


Ska testa Studio sculpt-foundation och concealer nu i veckan, funkar den bra ihop med min hy så blir det nog ett köp =) En recension kommer i vilket fall när jag har testat den ordentligt! Testade foundation och concealer i NW15 idag, ska testa NW20 imorgon för att se vilken nyans som passar bäst. Har NW20 i min studio fix fluid-foundation, men MUAn sa att Studio sculpt är aningen mörkare i nyanserna så vi får se om NW20 är för mörk för mig. NW15 var i alla fall inte för ljus för min bleka vinterhy, men den är nog för ljus när man börjar få lite vårsol i ansiktet och på tok för ljus på sommaren, men å andra sidan så föredrar jag mineralfoundation på sommaren och flytande foundation på vintern så jag kanske inte ens kommer använda studio sculpt på sommaren, och då försvinner det problemet... Nåja, vi får se imorgon när jag har testat NW20 som sagt =) spontant så älskar jag formulan på både foundationen och concealern än så länge, båda har lite gel-konsistens och håller huden mjuk och len under sminket hela dagen. Den liksom smälter in i huden efter några minuter, något jag gillar skarpt!




BBR och Creme team


Har varit hispig hela förra veckan eftersom jag var rädd att Brunette Blonde Redhead-kollektionen från MAC, som släpptes förra söndagen, skulle sälja slut snabbare än en isglass smälter i sommarsolen, men min snälla mamma trotsade sin förkylning och tog sig ut och fick tag på alla produkter på min lista <3 Trodde att Creme team-kollektionen inte skulle släppas förrän i samband med Hello Kitty-kollektionen, så jag fick skära ner lite på BBR-listan för att ha råd med Creme Team också... Men det gör inte så mycket, för de BBR-produkter jag väl köpte var de jag kände att jag verkligen verkligen ville ha och hade blivit grymt ledsen om jag hade behövt klara mig utan. Finns quick tease lipglass och deep shade eyeshadow kvar nästa vecka när jag får åka till MAC själv (hurra!) kanske jag kompletterar med dom två... Får se =)






Alla dom här godsakerna låg i påsen jag hittade på min säng hemma hos mamma när jag var förbi en snabbis på väg upp till Åre =) Ska vara hemma en hel dag på vägen ner till Karlshamn igen, synd att jag inte kan stanna längre men det är ju alltid något...



Lipglossen! Ever so rich cremesheen glass (Creme Team), Petite Indulgence cremesheen glass (Creme Team) och Red Devil lipglass (BBR)



Läppstift: Creme in your coffee (Creme team), Lavender whip (Creme team) och Blow dry (BBR)



Blonde MSF (BBR)




Ögonskuggor: Henna (BBR) och Knight (BBR)




Samples på Studio sculpt foundation och concealer i NW15 och NW20. Sååå fina sampleburkar, såna skulle jag vilja ha till alla mina pigmentprover...




Humid golden olive


Idag hann jag fånga sminket på bild innan dagsljuset (det lilla som fanns, därav de lite halvkassa bilderna) dog eftersom jag bara jobbade till 15.30. Skönt avslut på en hektisk vecka med långa arbetspass och veterinärbesök (båda katterna blev kastrerade i torsdags). Min snälla mamma fick tag i alla saker på min BBR/Creme team-inköpslista igår, så nu slipper jag gå runt och oroa mig för att det kommer ta slut innan jag hinner åka till MAC själv =) Fick prover på studio sculpt foundation och concealer i NW15 och NW20 med, däremot så var prep + prime face slut som vanligt, har jagat den sedan i julas... Om det är någon vänlig själ där ute som sitter på en flaska de inte använder, eller som kan tänka sig att köpa åt mig från någon annan disk än de i Stockholm så hojta till!

Ansikte
  • MAC prep + prime face (allra sista skvätten, buhu)
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up concealer color corrector - peach och green
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC powder blush - dame
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC golden olive pigment
  • MAC humid eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MUS tri brow color
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lightly ripe lipstick
  • MAC ola mango! lipglass













Det skumma ljuset fick ögonskuggan att se flammig ut på de första två bilderna, vilket den inte var som ni ser på resterande bilder... I alla fall. Började med en bas av UDPP på hela ögonlocket, upp till brynet. På nästan hela det rörliga locket la jag det varma gröna pigmentet golden olive. I globlinjen och yttre ögonvrån la jag den lite mörkare, kalltonade skuggan humid. Highlightade med shroom, en champagnefärgad skugga. Målade med tealfärgade pennan covet längs undre fransraden, och över den la jag sedan golden olive och humid. Fyllde i brynen med en blandning av de två mörkaste nyanserna i tri brow color, målade eyeliner med blacktrack fluidline och fixerade brynen med brow fix. Kinderna rosades ordentligt med det rosa rouget dame, och kindbenen framhävdes med hjälp av highlight/sculptinpudrena sculpt och accentuate. Lite extra skimmer i tinningarna med soft and gentle MSF. Sprayade hela ansiktet med face mist och arbetade in det i huden med en puderborste. Målade läpparna med en färg lik min egen, lightly ripe, och sedan la jag på det persikoorange glosset ola mango!.




Mavala Graphic


Det händer inte så mycket här på bloggen just nu, jag jobbar hela tiden känns det som och de få dagar jag är ledig vill jag inte göra något annat än att vila upp mig så jag orkar med nästa arbetsdag... På söndag åker jag däremot till Åre, ska bli skönt att få vila upp sig lite! Jag har datorn med mig upp dit så jag kan blogga under tiden, men det kommer nog däremot inte bli så många FOTD's ;-) Är hemma i Stockholm en dag på vägen ner tillbaka till Karlshamn däremot, så då kommer det bli ett stopp hos MAC för megashopping (BBR, Creme team och studio sculpt har landat nu!). Nåja, om vi nu ska fokusera på det här inläggets egentliga innehåll. Idag har jag lackat mina naglar, för en gångs skull. Färgvalet föll på Mavalas Graphic, ett mellanrosa krämlack med kall underton och små små skimmerpartiklar. Två lager lack på bilderna, inget underlack eller överlack eftersom jag måste ta bort lacket ikväll inför jobbet imorgon.








Ignorera att mina nagelband ser förskräckliga ut... Lacket täcker inte helt efter två lager, tre lager skulle nog vara optimalt men jag nöjer mig med två lager eftersom jag har korta naglar och därmed inte får någon tydlig VNL (Visible nail line). Det här lacket är en favorit hos mig på tånaglarna under sommarmånaderna!




Off the radar


Orange, rött och rosa. Låter det missmatch i era öron? Otroligt nog så fungerar de färgerna ihop så länge man håller dom var för sig, tycker jag i alla fall =)

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • Everyday minerals intensive foundation - light neutral
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAD minerals taxi
  • MAC juiced eyeshadow
  • MAC off the radar pigment
  • MAC coppering eyeshadow
  • MAC vanilla pigment
  • Urban decay 24/7 glide on eye pencil - lucky och zero
  • MAC rapidblack penultimate eyeliner
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC magenta lipliner
  • MAC girl about town lipstick
  • MAC cult of cherry lipglass













Som vanligt började jag med en bas av UDPP. Sen la jag den citrongula skuggan taxi i inre ögonvrån. Sedan applicerade jag den ljuseorange skuggan juiced över mitten av ögonlocket. På yttre locket la jag det orange pigmentet off the radar. Yttre ögonvrån markerades ytterligare med hjälp av coppering. Skuggorna lades sedan i samma ordning längs undre fransraden. Målade eyeliner längs övre fransraden samt kajal innanför undre fransraden, fyllde i brynen och målade mascara. Kindbenen highlightades med hjälp av MSF:et soft and gentle, och skulpterades fram ytterligare med hjälp av sculptingpudret sculpt. Sedan målades läpparna först rosa med hjälp av läppennan magenta och läppstiftet girl about town, men för att göra färgen mer dov och röd så la jag det röda glosset cult of cherry över.




The body shop wild cherry body butter


Äntligen kom jag iväg till en stad som har en body shop-butik och en burk wild cherry body butter fick följa med mig hem!




Den här godingen är redan en favorit i body butter-samlingen, den luktar otroligt fräscht och gott av körsbär utan att lukta för mycket, och doften är inte ens i närheten av syntetisk utan luktar verkligen körsbär! Den går snabbt in i huden och återfuktar min vintertorra hy alldeles lagom, och den blir din för 165 kr. Purity rekommenderar!




Limepuff


Jag fick lite skuggor från Ninja Minerals i julklapp, varav en av dem var den citronlimegröna skuggan limepuff. Så det blev premiäranvändning för den idag!

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • Clinique pore minimizer instant perfector - invisible light
  • Everyday minerals intensive foundation - light neutral
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC blush - dame
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAD minerals taxi
  • Ninja Minerals limepuff
  • MAC lime eyeshadow
  • MAC humid eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC penultimate eyeliner - rapidblack
  • MUS tri brow color
  • MAC plush lash mascara
  • MAC pearlglide liner - wolf
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC mystic lipstick
  • MAC rich & ripe lipglass













Det är massa smådetaljer i den här maken jag inte är riktigt nöjd med; min hy är knastertorr, ögonbrynen ville inte samarbeta alls (dags för en trimning tror jag), eyelinern blev lite knackig... Får skylla på att jag skulle iväg och hämta saker åt min sambo i hans skola eftersom han har vinterkräksjukan och inte kunde åka själv. Nåväl, tillbaka till sminkningen ;-) Jag började med en bas av UDPP på hela ögonlocket. I inre ögonvrån la jag den citrongula skuggan taxi från MAD minerals. På nästan hela locket la jag sedan limepuff, och på yttre ögonlocket la jag MAC-skuggan lime. Längst ut i yttre ögonvrån suddade jag in den mörkt skogsgröna skuggan humid, även den som MAC. Jag använde min favorithighlighter, shroom, på brynbenet och för att sudda skarpa kanter med hjälp av en fluffig blending brush (MAC #217). Målade eyeliner längs övre fransraden och la en grå glitterpenna, wolf, längs undre fransraden. Fyllde i brynen och målade mascara. Läpparna målades brunröda med läppstiftet mystic och fick lite gloss med hjälp av glosset rich & ripe som är i samma färgskala men lite ljusare. La lite rosa rouge på kinderna och skimrigt MSF-puder på kindbenen. Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist för att fixera och återfukta.




Special effects blood red, round 2


Fick hjälp att bleka och tona om håret i helgen (tack Susanne!) och det blev verkligen himla stor skillnad, är så nöjd nu när jag har tvättat det för första gången! Är bara liiite av topparna längst ner som är mörkare nu, men det stör mig inte speciellt mycket så nu får dom nog vara tills jag klipper topparna för jag vet inte om jag vågar bleka det håret en gång till... Blekte först de mörkare topparna med ett bleach bath (lika delar blekningspulver, väteperoxid, vatten och schampo) och sedan utväxten, och sen slängde vi i en runda blood red från special effects, en enkomponentstoning som sitter hur bra som helst på blekt hår! Toningen fick sitta i ca 5 timmar, eftersom det inte är någon kemisk reaktion inblandad så kan man lämna den i i princip hur länge som helst, ju längre den får sitta i desto djupare sätter sig färgpigmenten. Här ser ni resultatet, efter en tvätt, jämfört med hur det såg ut för en månad sedan då jag blekte ner håret från permanent svart och tonade det första gången:




Visst är det enormt stor skillnad! Jag är supernöjd med färgen som den är nu, det syns inte ens att mitt hår var kolsvart för 1½ månad sen =) Nu väntar jag bara på att håret ska växa ut och bli långt igen...





Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin
























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy