Veckans bloggtema - Topp 3 läppgunk


Jag har slarvat lite med veckans bloggtema på sistone, skäms nästan litegrann... Men nu ska jag försöka skärpa mig! Den här veckan är det Beautybaby som undrar vilka våra topp 3 läppgunk är. Jag har många favoriter men dessa tre ligger mig allra närmast om hjärtat:

  • MAC see thru lip colour i färgen not so shy. See thru lip colour är ett lip stain, vilket betyder att de ger skirt med färg och sjunker in i läpparna istället för att lägga sig utanpå som ett läppstift eller ett läppglans. Not so shy använder jag flera gånger i veckan, den ger ett nykysst utseende till mina mediumpigmenterade läppar utan att klibba och sitter länge gör det med. Den är även grymt snygg som bas till läppglans! I och med A rose romance-kollektionen så släpps 3 nya see thru lip colour, det ser jag fram emot!
  • The body shop lip butter. Mjuk och skön mot läpparna, den här brukar jag smörja in mig med innan jag går och lägger mig för att vakna med babymjuka läppar. Finns i flera olika varianter, och luktar/smakar gott gör de med!
  • MAC prep + prime lip. Guld värt under läppstiften, speciellt av den högpigmenterade och matta varianten! Prep + prime lip slätar ut läpparnas struktur, återfuktar och håller stiftet på plats längre under dagen.




Anonym

hur mycket kostar The body shop lip butter? :)

2009-02-26 @ 12:24:10
Purity

anonym: 95 kr kostar dom!

2009-02-26 @ 17:02:18
URL: http://purity.webblogg.se/
Heidi

I'm not even going to try to comment in swedish, since mine's so rusty..

But I have to say that I have owned one TBS lip butter, I think it was the Brazil Nut, and didn't like it at all. I felt that it didn't moisturize my lips and if I put in before bed a sort of bitter after taste started to linger in my throat, and it felt sort of acid in my mouth and throaht too. I was so sad since I really wanted to like these because they smell so good!

Now I use Carmex and though the taste is quite awfull (but you get used to it) that moisturizes better and doesn't get me that bitter burning sensation in my throath and mouth.

2009-02-27 @ 01:32:34
URL: http://blackkohl.blogspot.com/
Anonym

Jag gillar också The Body Shops Lip Butter! Jag har det i papaya. Det luktar ju så himla gott, jag använder det varje dag! Det negativa är att nu på vintern måste jag alltid peela mina läppar men den tandborste innan den används, annars "flagnar" mina läppar och det är väldigt obehagligt. Men annars är det jättebra!

2010-02-02 @ 19:58:56

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy