Naturlig FOTD


Så här såg jag ut idag ute i backen =) Sminket höll sig faktiskt på plats hela dagen, trots att jag har fått hela ansiktet piskat med vass snö!

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC knight eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC wolf pearlglide liner
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC not so shy see thru lip colour




Applicerade studio sculpt foundation i ett tunt lager över hela ansiktet med hjälp av MAC #187. Den täcker sjuukt bra utan att se kakig ut alls, det är en riktigt dryg foundation det här! Den smälter liksom ihop med huden och ger en sammetslen finish. Täckte lite småskavanker och mörka skuggor under ögonen med hjälp av concealern i samma serie, som beter sig på samma sätt som foundationen; a little goes a long way. Fixerade med hjälp av ett lager msf natural applicerat med en kabukiborste (MAC #182), men loose blot powder skulle nog fungera bättre på min blandhy, känner mig liksom lite kletig med msf-pudret eftersom foundationen i sig är så pass fuktighetsgivande... Ska testa det imorgon. Sen applicerade jag ett tunt lager av blonde msf, ett mattrosa skimrigt highlighterpuder, på kindbenen upp mot tinningarna, även den med MAC #187. Grundade med UDPP över hela ögonlocken och sen applicerade jag den mellangrå skuggan knight skirt över hela det rörliga locket. Highlightade på brynbenet med shroom. Under ögat målade jag med den grå skimriga pennan wolf, som är nästan exakt samma nyans som knight. En tunn tunn linje av blacktrack fluidline längs övre fransraden, fyllde i och fixerade brynen, och sen målade jag läpparna med lipstainet not so shy. Sprayade ansiktet med MUS face mist och sen var jag redo för skidbacken!

Har lite svårt att bestämma mig för om NW20 eller NW15 i den här foundationserien passar mig bäst; NW15 är inte för ljus och NW20 är inte för mörk... Eller NW15-concealern är nog i ljusaste lagret, men å andra sidan passar den då ypperligt för att ljusa upp under ögonen med. Köper jag NW20 kan jag ju i och för sig använda foundationen under våren och sommaren med, men jag använder i princip inte flytande foundation på sommaren utan bara mineralfoundation... Vilken foundation skulle du ta om du var jag? Ska testa NW15 imorgon igen och ta en bild och se om det syns nån skillnad.




H_B

wow, vilken hållbarhet må ja säga! Är så himla sugen att få testa studio sculpt foundationen, vad säger du, håller den va dom lovar ang. torr hy?

2009-02-24 @ 22:01:54
Purity

H_B: Jag tycker absolut den håller vad den lovar angående torr hy, jag brukar bli toktorr när jag är i fjällen men jag har inte känt mig det minsta torr i ansiktet hittills! Jag har ju blandhy men jag blir rätt torr i ansiktet på vintern, så den här fungerar alldeles utmärkt för mig nu på vinterhalvåret i alla fall! Gå till MAC och be om ett prov, det kostar ingenting och då kan du testa hur foundationen fungerar ihop med din hy och vara säker på att du får rätt nyans =)

2009-02-24 @ 22:30:19
URL: http://purity.webblogg.se/
MissHyper

Helt underbart, du är så himla snygg :)

2009-02-25 @ 10:41:00
Maggie

Såg att du inte lagt upp någon bild där du har NW15 på dig... Du får lägga upp jämförelsbilder!



På den bilden innan där du haft NW20 tycker jag nästan att den ser lite ljus ut, men här såg det PERFEKT ut.

2009-02-25 @ 16:17:13
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

MissHyper: Vilket smicker, tack ska du ha!



Maggie: Lägger upp på NW15 idag =) studio fix fluid blir ljusare på bild än irl av någon anledning, den är en perfekt matchning med min hud egentligen men jag blir lite blek på bild =P

2009-02-25 @ 17:14:56
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy