Swatches: BBR och Creme team


Passade på att swatcha när jag ändå var i farten med att fota allt, tänkte att det kanske kan vara till nytta för någon =) Uppdaterat 13/4!



Från vänster till höger: Blow dry, Cream in your coffee, Lavender whip, Ever so rich, Petite indulgence och Red devil. Bilden är tagen i lampljus. Som ni ser så blir cremesheen-glassen rätt skira jämfört med färgen de har i flaskan, men de är sjukt sköna på läpparna och har man läppstift under så förstärker de här glossen färgen på stiftet, men färgen på stiftet lyser fortfarande igenom. Och så är de grymt snygga på egen hand på läpparna med =) Red devil-glasset kommer jag nog missbruka i sommar!




Närbild på Blonde MSF i dosan. MSF:et består av fyra rosa nyanser som går ton i ton, från ljust persikorosa till babyrosa som man antingen kan använda var för sig eller blanda ihop på borsten. Det här pudret är väldigt tacksamt att lägga på kindbenen; det ger lyster och rosar kinderna lätt och naturligt! Jag applicerar det med min skunkborste, #187 från MAC, för att få ett tunt och "lagom" lager. Skimmer är fint, men less is more när det kommer till skimmer i ansiktet =P




Blonde MSF applicerad ganska tjockt på underarmen på en bas av UDPP för att visa färgerna så bra som möjligt. Tyvärr är bilden lite halvkass eftersom den är tagen i dagsljus och det var snöstorm utanför fönstret... Från vänster till höger: alla färgerna ihopmixade, och sedan den mörkaste/mest rosa nyansen till den ljusaste/mest persikorosa nyansen.




Med blixt




Henna eyeshadow i dosan. Blev lite skakig bild men färgåtergivningen är väldigt bra. Den är väldigt lik Mink & sable (från starflash) i pannan men de blir väldigt olika på huden.




Knight eyeshadow i dosan. Var lite rädd att den skulle vara väldigt lik den andra mellangrå skuggan jag äger, Charred (originals) men Charred är snäppet mörkare och har glitterpartiklar, Knight har enbart skimmer.




Här ser ni då båda skuggorna in action =) Henna är en väldigt vacker och speciell färg, en dov guldfärg som drar lite lite åt grönt. Knight är den perfekta mellangrå färgen, den här kommer bli en favorit vid sotningar! Båda skuggorna ser nästan metalliska ut på huden tack vare allt det finmalda skimret. Så fort jag kommer hem ska jag testa Knight över Metal X-skuggan gilded ash i grått, har en känsla av att det kommer bli en grym kombination... Bilden är tagen i dagsljus.




Deep shade eyeshadow




Deep shade på en bas av UDPP




Femme Fi eyeshadow




Femme Fi på en bas av UDPP.


Ska testa Studio sculpt-foundation och concealer nu i veckan, funkar den bra ihop med min hy så blir det nog ett köp =) En recension kommer i vilket fall när jag har testat den ordentligt! Testade foundation och concealer i NW15 idag, ska testa NW20 imorgon för att se vilken nyans som passar bäst. Har NW20 i min studio fix fluid-foundation, men MUAn sa att Studio sculpt är aningen mörkare i nyanserna så vi får se om NW20 är för mörk för mig. NW15 var i alla fall inte för ljus för min bleka vinterhy, men den är nog för ljus när man börjar få lite vårsol i ansiktet och på tok för ljus på sommaren, men å andra sidan så föredrar jag mineralfoundation på sommaren och flytande foundation på vintern så jag kanske inte ens kommer använda studio sculpt på sommaren, och då försvinner det problemet... Nåja, vi får se imorgon när jag har testat NW20 som sagt =) spontant så älskar jag formulan på både foundationen och concealern än så länge, båda har lite gel-konsistens och håller huden mjuk och len under sminket hela dagen. Den liksom smälter in i huden efter några minuter, något jag gillar skarpt!




kotte

Petite indulgence <3

Ever so rich, ser ut som -host- maybe i shpouldnt say xD

oh! knight! me wants! :O

2009-02-23 @ 22:25:44
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/
Purity

kotte: Haha, ja den ser lite skum ut när man swatchar den så tjockt på handen =P men den är faktiskt jättefin på läpparna, är väldigt svag i färgen men ger en kall ton åt det man har under! Knight är min nya älskling tror jag, den är så fin!

2009-02-24 @ 20:49:53
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy