Vinnare av Black Shatter


Vinnaren i Black Shatter-utlottningen är...




Grattis Linnea! Jag har mailat dig angående dina kontaktuppgifter, din vinst kommer på posten inom kort.


In English: Congratulations to Linnea who won a bottle of OPI Black Shatter!




Burt's Bees till Sverige!


För 20 år sedan släpptes dom första skönhetsprodukterna från det amerikanska märket Burt's Bees, däribland deras storsäljande läppbalsam, och nu har märket äntligen lanserats på den svenska marknaden. Burt's Bees strävar efter att ha 100% naturliga ingredienser i sina produkter, vilket ungefär hälften av sortimentet uppfyller i dagsläget.

Sortimentet innehåller allt från läppbalsam till hudvård till hårvård, och en av huvudingredienserna i flera av produkterna är just honung eller bivax. Inga ingredienser eller produkter testas på djur, produkterna är fria från kemiska konserveringsmedel och förpackningarna är tillverkade av största delen återvunnet material.






Jag har fått hem några produkter att testa, så lite recensioner kommer inom kort! I dagsläget kan du köpa Burt's Bees i Sverige via deras egen webshop



In English: 20 years ago, the first beauty products from american brand Burt's Bees were launched, one of them was their bestselling lipbalm, and now the brand has finally launched on the Swedish market. Burt's Bees' goal is to produce their products out of 100% natural ingredients, which about half of the product range lives up to today.

The range spreads from lip balms to skincare to hair care, and one of the main ingredients in many of the products is honey or beeswax. No ingredients or products have been tested on animals, the products are free from chemical preservatives and the packaging is mainly made out of recycled material.

I've been sent some products to try out, so I'll be back with reviews shortly!






Rescue Beauty Lounge Scrangie


Scrangie heter den här fina pärlan från Rescue Beauty Lounge, som är designat av bloggerskan med samma namn. Inspirationen bakom färgen är en skalbagges vingar, och jag tycker att Scrangie har träffat mitt i prick - det här är ett otroligt vackert lila lack med turkost duokromt skimmer som är svårt att sluta titta på. Tre lager krävdes för full täckning, jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.













In English: This beautiful gem from Rescue Beauty Lounge is called Scrangie, and it's designed by the blogger with the same name. The inspiration behind the shadow is a beetle's wings, and I think that Scrangie is spot on - this is a gorgeous purple polish with turquoise duochrome shimmer that is difficult to stop staring at. I needed three coats for full coverage, I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.




OPI & Serena Williams - Glam Slam Simply Smash-ing


Under våren och sommaren lanserar tennisstjärnan Serena Williams en nagellackskollektion i fyra delar tillsammans med OPI - Glam Slam. En lackduo med ett färgat lack och ett effektlack släpps inför varje turnering, och först ut är Australian Open och duon Simply Smash-ing.





Simply Smash-ing innehåller ett gulgrönt skimmerlack, Simply Smash-ing, och ett krackeleringslack, Black Shatter. Klockren duo, Simply Smash-ing är verkligen tennisbollgult och det blir en riktigt snygg effekt med Black Shatter över. Duon kostar 300 kr och finns ute i butik nu.


Psst! Ni har väl inte missat att jag lottar ut en flaska Black Shatter?




Simply Smash-ing (3 coats)



Simply Smash-ing + Black Shatter



In English: During spring and summer, tennis star Serena Williams launches a four part nail polish collection in collaboration with OPI - Glam Slam. One polish duo contenting a colored polish and an effect polish will launch together with each tournament, and the first one is Australian open and the duo Simply Smash-ing.


Simply Smash-ing contains a yellow green shimmer, Simply Smash-ing, and a crackle polish, Black Shatter. It's a spot on duo, Simply Smash-ing is really the same shade as tennis balls and it's a very neat effect with Black Shatter on top!


Psst! You haven't missed my Black Shatter giveaway, have you?





Tävling: OPI Black Shatter


Tävlingsdags! Jag har en oöppnad flaska av OPI's svarta krackeleringslack här hemma, Black Shatter, som jag tänkte lotta ut till en av er läsare. 

För att vara med och tävla är det enda du behöver göra att berätta vilken din favoritfärg på nagellack är i en kommentar till det här inlägget senast klockan 23.59 torsdagen den 28/4, sedan drar jag en vinnare på måfå. Endast ett tävlingsbidrag per person, och glöm inte att lämna en giltig e-mailadress så jag kan kontakta dig om du har vunnit. Lycka till!






In English: Time for a small giveaway! I have a spare unopened bottle of the OPI Black Shatter polish sitting here at home that I thought I'd give away to one of you readers.

To enter the giveaway, all you have to do is leave a comment to this entry where you tell us what your favourite nail polish shade is. The contest ends at 11.59 pm (CET) on thursday april 28, and then a winner will be picked at random. Only one entry per person please, and don't forget to leave a valid e-mail address so I can contact you if you're the winner. Good luck!




Tribeca


Mycket neutrala ögonsminkningar just nu, med korall-läppar till =P Kommer något mer färgglatt snart, lovar!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • MAC scultping powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - stereo rose
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • PURE triple eyeshadow - tribeca
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • Dior Diorshow 360 mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - barcelona red



















Skuggornas placering: den ljusbruna skuggan på det rörliga locket, den mörkbruna skuggan i globlinjen och längs den nedre fransraden, highlighterskuggan på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: I'm posting a lot of neutral eye makeup atm, with coral lips to match =P Will do something more colourful soon, promise!

Shadow placement: the light brown shadow on the lid, the dark brown shadow in the crease and along the lower lash line, the highlgihter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Purity recenserar: Wet n' Wild Megalash Clinical mascara & serum


Fler och fler märken utökar sina sortiment med en fransnäring, och på senaste tiden har det poppat upp budgetversioner lite här och var. Ett av budgetmärkena är Wet n' Wild och deras fransnäring heter Megalash, och består av ett serum och en mascara som ska stärka fransarna och få dom att växa sig längre.




Wet n' Wild megalash clinical mascara and clinical serum


Serumet ska stimulera tillväxten och ge längre, tjockare samt tätare fransar och ska appliceras längs fransraden över natten. Mascaran är berikad med näring och stimulerande komplex för att komplettera ögonfransserumet under dagtid. Wet n' Wild lovar synligt resultat inom 4 veckor, och jag har testat både serum under natten och mascara dagtid ihop den senaste månaden.




Wet n' Wild megalash Clinical serum



Wet n' Wild megalash Clinical mascara



Bare lashes (left) vs. 2 coats of Wet n' Wild megalash Clinical mascara



Jag älskar när det kommer budgetvarienter på snordyra produkter som faktiskt funkar nästan lika bra eller till och med lika bra som den dyrare varianten, men tyvärr hör WnW's serum inte till den skaran. Jag har inte märkt av längre eller fylligare fransar över huvud taget av serumet. Mascaran är däremot en riktigt trevlig vardagsmascara som ger både volym och längd, den fäller inte under dagen och klumpar inte.


Pris: 199 SEK (set med serum + mascara)
Betyg: 1/5 (serum), 3/5 (mascara)




In English: More and more brands extend their range with a lash nourishment, and lately a few budget versions have popped up here and there. One of the budget brands are Wet n' Wild and their lash nourishment is called Megalash, which consists of a serum and a mascara that is supposed to strengthen the lashes and make them grow longer.

The serum is supposed to stimulate the lash growth and provide longer, thicker and fuller lashes and is applied on the lash line overnight. The mascara is enriched with nourishing ingredients and stimulating complexes to complete the eyelash serum during the day. Wet n' Wild promises a visible result within 4 weeks, and I've been testing both the serum during night and the mascara during the day for the last month.

I love it when there are budget versions available for insanely expensive products that actually works almost as good or even as good as the expensive version, but the WnW serum doesn't belong in that product category. I haven't noticed longer or fuller lashes at all from the serum. The mascara is a nice everyday mascara though, it provides both length and volume, doesn't smudge during the day and doesn't clump.


Price: $6.99 (serum), $4.99 (mascara)
Rating: 1/5 (serum), 3/5 (mascara)





OPI Sparrow me the drama


Det lack ur OPI's Pirates of the Caribbean-kollektion jag trodde att jag skulle gilla minst blev helt plötsligt en favorit så fort det kom på naglarna. Sparrow me the drama är ett dammigt gammelrosa krämlack med lila undertoner, färgen påminner mig lite om blåbärsyoghurt. Jag har burit det här lacket på mina tår dom senaste veckorna också, perfekt vårdiskret sådär innan fötterna har hunnit få färg! Lacket är hyfsat lättlackat, det flyter ut fint över nageln men det krävs tre lager för att få till en jämnt täckande yta.

OPI Pirates of the Caribbean finns i butik från och med slutet av maj.















In English: The polish that I thought I'd like the least from the OPI Pirates of the Caribbean collection suddenly became a favourite as soon as I applied it on my nails. Sparrow me the drama is a dusty muted pink creme with purple undertones, the shade reminds me about blueberry yoghurt. I've been wearing this polish on my toe nails for the past few weeks aswell, it's really nice and discrete against my winter pale feet! The polish is pretty easy to work with, it flows nicely onto the nail but you will need three coats to get an even surface.

OPI Pirates of the Caribbean will be available in May.




FOTD av Efwa: Natural


Jag är så ledsen att jag varit borta så länge som jag har. Jag sminkar mig varje dag men det
blir inte som jag vill, alls. Jag vet inte om det är någon annan som ser att jag inte är nöjd, på
jobbet, i affären eller var man nu är. Men så pass onöjd att jag inte fotar en enda sminkning i
alla fall. Jag skriver alltid upp vad jag använt som den duktiga flicka jag är men de kommer
inte ens ner på nedervåningen där kamera och dator finns.
Nu fick det bli en ”gymnasiesminkning” och jag gillar den så pass mycket att det nog kan bli
den i många dagar efter denna.
Gymnasiesminkning är så som jag sminkade mig då, nästan. Jag ska nämna skillnaderna
snart. Dessutom är det faktiskt himla billigt och bra för de utan pengar, dvs de som pluggar.
Jag har nämligen bara använt 4 produkter varav brynfärgen egentligen är ny för min ålder. Jag
använde ingen när jag gick i gymnasiet.
Den enda skillnaden med denna sminkning och den jag gjorde förr är att jag helt utelämnat
kajal eller liner denna gång. Jag hade tjock liner med vingar jämt men idag ville jag inte ha
det. Så, här är de 4 produkterna:
EDM foundation Beige Natural (original glo)
NYX blush Cocoa (som ögonskugga och rouge)
MAC plush lash Brownette
Oriflame eye brow kit Wild west cotour
Jag är så ledsen att jag varit borta så länge som jag har. Jag sminkar mig varje dag men det blir inte som jag vill, alls. Jag vet inte om det är någon annan som ser att jag inte är nöjd, på jobbet, i affären eller var man nu är. Men så pass onöjd att jag inte fotar en enda sminkning i alla fall. Jag skriver alltid upp vad jag använt som den duktiga flicka jag är men de kommer inte ens ner på nedervåningen där kamera och dator finns.

Nu fick det bli en ”gymnasiesminkning” och jag gillar den så pass mycket att det nog kan bli den i många dagar efter denna. Gymnasiesminkning är så som jag sminkade mig då, nästan. Jag ska nämna skillnaderna snart. Dessutom är det faktiskt himla billigt och bra för de utan pengar, dvs de som pluggar. Jag har nämligen bara använt 4 produkter varav brynfärgen egentligen är ny för min ålder. Jag använde ingen när jag gick i gymnasiet. Den enda skillnaden med denna sminkning och den jag gjorde förr är att jag helt utelämnat kajal eller liner denna gång. Jag hade tjock liner med vingar jämt men idag ville jag inte ha det. Så, här är de 4 produkterna:

  • EDM foundation Beige Natural (original glo)
  • NYX blush Cocoa (som ögonskugga och rouge)
  • MAC plush lash Brownette mascara
  • Oriflame eye brow kit Wild west couture




In English: I'm so sorry that I haven't posted in a while. I do my makeup everyday for work but it just doesn't turn out the way I want it at all. I don't know if anyone else notice that I'm not pleased with it, at work, in the store or where I might be at. But I'm really not pleased with how it turns out so I don't bother to take any pictures of it. I always note what I've used, as the good girl I am, but the notes won't even make it downstairs where I keep my computer and camera.


This time, I decided to do a "high school makeup" and I really like it so I might do it many times after this. A High school makeup is how I did my makeup way back then, almost. I will mention the differences soon. Plus, it's quite cheap and great for those with a limited budget, i.e. students. I've only used 4 products in total for this makeup, where the brow colour is a new product for my age. I didn't use one when I went to high school. The only difference from when I used to do it in high school is that I've skipped the eyeliner. I used to do a thick cat eyeliner wing all the time, but this time I didn't feel like it. These are the 4 products I've used:


 

  • EDM foundation beige natural (original glo)
  • NYX blush cocoa (as an eyeshadow and blush)
  • MAC plush lash mascara brownette
  • Oriflame eye brow kit wild west couture

 





NYX Jupiter round lipstick


Round lipstick i färgen Jupiter från NYX är ett skirt kallt ljusrosa stift med frostfinish. Det är mjukt och glider lätt på läpparna och framhäver inte torrflagor på läpparna så mycket som froststift har en tendens att göra.



NYX Round lipstick - Jupiter






Dom här läppstiften är tokigt billiga, på eBay och hos cherryculture.com kan du klicka hem dom för ungefär 16 kr/st räknat i dagens dollarkurs. Dom finns i många olika färger och finishes och sitter helt okej för sitt låga pris. Det enda negativa är doften - dom luktar riktigt billigt, som teatersmink från leksaksaffären ungefär, men det är överkomligt med tanke på det låga priset.



In English: Round lipstick in the shade Jupiter from NYX is a sheer cool light pink lipstick with a frost finish. It's soft and glides nicely onto the lips and doesn't accent dry flakes on the lips like most frost finish lipsticks tend to do.

These lipsticks are insanely cheap, you can order them off eBay and cherryculture.com at about $2.50 each. They're available in many different shades and finishes and the wearing time is good for the low price. The only negative thing is the scent - they smell really cheap, like toy store grease makeup, but it's endurable at this low price tag.




Rosy tan


Krystal Leigh ville se en sminkning gjord med Diors Rosy tan-palett. Ljuset var jättekonstigt när jag tog dom här bilderna, så dom blev inte riktigt bra... Shit happens, right?


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • PURE mineral blush - sparkling rose
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • Dior 5 couleurs eyeshadow palette - rosy tan
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • Dior Diorshow 360 mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • Deborah light creator shine & volume lipstick - #3 Lady rose




















Skuggornas placering: Den ljusbruna skuggan på det rörliga locket, den mellanbruna skuggan i globlinjen, den mörkbruna skuggan i yttre v:et och längs nedre fransraden. Den rosa skuggan i övre globlinjen, highlightern på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: Krystal Leigh wanted to se a FOTD with the Dior Rosy tan palette. The light was really wierd when I took the pictures, so they didn't turn out that great... But shit happens, right?

Shadow placement: The light brown eyeshadow on the lid, the medium brown shadow in the crease, the dark brown shadow in the outer v and along the lower lash line. The pink shadow in the upper crease, highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




PURE


I December 2010 slog dörrarna för ett nytt svenskt kosmetikaföretag upp dörrarna till sin konceptbutik i Stockholm - PURE. Idén bakom PURE är att alla ska hitta något dom gillar, och i sortimentet ingår bland annat hudvård, över 200 läppstiftsnyanser, 160 ögonskuggor och 64 foundationnyanser. Samtliga produkter är allergitestade, innehåller vårdande vitaminer och mineraler och är inte testade på djur.



PURE Concept store, Mäster Samuelsgatan 11, Stockholm



Sparkling rose mineral blush (190 SEK), Tribeca triple eyeshadow (265 SEK), Euphoric liquid luster (200 SEK)



Sparkling rose mineral blush



Tribeca triple eyeshadow





Jag gillar dom minimalistiska och stilrena förpackningarna på produkterna, och både rouge och ögonskuggor är väldigt högpigmenterade och lätta att applicera. Jag är grymt nyfiken på att spana in mer ur PUREs sortiment, framförallt är jag nyfiken på deras enorma foundationsortiment!

Du kan läsa mer om PURE här, och produkterna finns att köpa i deras concept store på Mäster Samuelsgatan 11 i Stockholm.



In English: In December 2010, a new Swedish cosmetics company opened the doors to their concept store in Stockholm - PURE. The idea behind PURE is that everyone is supposed to find something they like, and they offer skincare, over 200 lipstick shades, 160 eyeshadows and 64 shades of foundation, among others. All products are allergy tested, contains nourishing vitamins and minerals and are not tested on animals.

I really like the minimalistic and clean packaging, and both blushes and eyeshadows are very highly pigmented and easy to apply. I'm really curious about the rest of the PURE range, especially the huge foundation range!

For now, PURE is only available at their concept store in Stockholm (Mäster Samuelsgatan 11), but you can read more about the brand here.




Manly 120 eyeshadow palette 2nd edition


Vi har sett oändliga många varianter av den populära 120-ögonskuggspaletten poppa upp hos diverse nätbutiker dom senaste året. Originalet, däremot, kommer från kinesiska Manly, och den färgglada varianten av paletten finns i två varianter: 1st edition och nylanserade 2nd edition.



Manly 120 eyeshadow palette 2nd edition


120 palette 2nd edition innehåller 120 ögonskuggor i alla regnbågens färger, från brunt till neonrosa, i både matt och skimrig finish. Varje skugga är ungefär lika stor som en femtioöring, och skuggorna ligger i två lösa paletter som ligger på varandra då paletten är stängd, och läggs ut i vardera del av insidan av locket när man öppnar paletten.







Vill du snabbt bygga upp en ögonskuggssamling för en billig peng är det här en bra investering, för dom allra flesta av skuggorna är väldigt bra pigmenterade (framförallt de skimriga) och sitter bra så länge du använder en schysst ögonskuggsbas. Skuggorna må vara små, men när man har så många att välja på så tar det en stund innan man använder upp dom.












Paletten kostar runt $25 och finns att klicka hem från KKCenterHK och på eBay. Det man bör tänka på när man beställer paletten är att skuggorna verkar vara ganska sköra - en av mina var helt krossad fast den var väl förpackad i typ 10 lager bubbelplast - så man får vara beredd på att eventuellt behöva pressa om en eller några skuggor.



In English: We have seen an endless amount of varieties of the popular 120 eyeshadow palette pop up at web shops all around the world the latest year. The original, however, is manufactured by Chinese Manly, and the colorful version of the palette is available in two different versions: 1st edition and 2nd edition.

120 palette 2nd edition contains 120 eyeshadows in all the colours of the rainbow, from brown to hot pink, in both matte and shimmer finish. Each shadow is about the size of a penny, and the shadows are placed in two loose palettes that are on top of each other when the palette is closed, and is placed in each part of the lid when you open the palette.

If you wish to build up an eyeshadow collection quickly and cheap, this is a good investment, because most of the shadows has got great pigmentation (especially the shimmery ones overall) and will last long on the lid as long as you use a good eyeshadow base. The eyeshadows may be small, but when you have that many to choose from, it will take quite a while to finish each shadow.

The palette costs around $25 and is available at KKCenterHK and at eBay. One thing you should be aware of when you order it is that the shadows seem to be pretty brittle - one in my palette was completely shattered even though it was properly packed in at least 10 layers of bubble wrap - so be prepared to eventually have to re-press one or a few shadows.






OPI It's totally fort worth it


Vissa lack ser helt fantastiska ut i flaskan, men blir en himla stor besvikelse när det kommer på nageln. It's totally fort worth it från OPI's Texas-kollektion trillar tyvärr in i den kategorin. I flaskan är det urtjusigt, ljusgrått med rosa skimmer, men på nageln blir det blaskigt, skirt och det fina rosa skimret försvinner helt. Tråkigt! Jag har fyra lager på bilderna, underlacket är Scratch nails ridgefiller och överlacket är Seche vite.
















In English: Some polishes look gorgeous in the bottle, but is a huge dissapointment once on the nail. It's totally fort worth it from the OPI Texas collection unfortunally falls into that category. It's very pretty in the bottle, a light grey with pink shimmer, but on the nail it's dull, sheer and the pretty pink shimmer is nowhere to be seen. Boring! I'm wearing four coats in the pictures, the base coat is Scratch nails ridgefiller and the top coat is Seche vite.




Dior 5 Couleurs - Rosy tan


I sin sommarkollektion Electric tropics släpper Dior två stycken ögonskuggspaletter med 5 skuggor i varje - Rosy Nude och Rosy Tan. Båda paletterna innehåller en highlighter, en rosa och 3 bruna skuggor, där Rosy nude innehåller ljusare och varmare nyanser och Rosy tan innehåller lite kallare och kraftfullare färger.



Dior 5 coloeurs - Rosy tan


En Diorpalett är nästan höjden av lyx för mig - allt från den blanka, tunga dosan och sammetspåsen som den kommer i, till de mjuka, högpigmenterade ögonskuggorna med inpräntat mönster. Rosy tan-paletten innehåller 5 väldigt bärbara nyanser som går att kombinera med varandra i väldigt många olika varianter - vill du slå till på en riktigt lyxig palett som du vet att du verkligen kommer få användning av så är det här ett säkert kort!

Paletten kostar ca 585 kr och släpps i butik under våren 2011.
















In English: In their summer collection for 2011, Electric tropics, Dior releases two eyeshadow palettes with 5 eyeshadows each - Rosy Nude and Rosy Tan. Both palettes contains a highlighter, a pink and 3 brown eyeshadows, where Rosy nude contains lighter and warmer shades, while Rosy tan contain cooler and deeper colours.

A Dior palette is kind of the height of luxury for me - everything from the shiny, heavy compact and the velvet bag that it comes in, to the soft, highly pigmented eyeshadows with the classy imprint. The Rosy tan palette contains 5 very wearable shades that can be combined in almost an endless amount of ways - if you want to splurge on a really luxurious palette that you know that you will get much use out of, this is a safe bet!

The palette will cost about $58 and will be available in spring 2011.





Burning rose


Nu börjar det äntligen bli varmare i luften och jag längtar hur mycket som helst efter mitt sista sommarlov någonsin - bara lite drygt 8 veckor kvar nu! Här kommer en sminkning med sommarvibbar, en guldbrun sotning parat med korall-läppar.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • MAC powder blush duo - amazon princess
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC pearlglide eye liner - molasses
  • MAC chromaline - black black
  • L'oréal lash architect 4D mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • L'oréal color riche lipstick - 286 burning rose



















Skuggornas placering: Woodwinked på det rörliga locket, Espresso i globlinjen. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: It's finally getting warmer outside and I'm really really looking forward to my last summer break ever - only 8 weeks left! Here is a makeup with summer vibes, a golden brown smoky eye paired with coral lips.

Shadow placement: Woodwinked on the lid, Espresso in the crease. Shroom as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Deborah Light creator shine & volume lipstick


2011 är året då skira läppstift fått sitt genombrott - bland annat har IsaDora lanserat sina Jelly kiss-stift, MAC sina Sheen supreme lipstick och YSL har släppt sina lyxiga Volupté sheer candy. Italienska Deborah är inte sena att haka på tåget och presenterar Light creator shine & volume lipstick i 7 nyanser.





Light creator shine & volume är ett skirt och glossigt läppstift, som en blandning mellan ett stift och ett läppglans fast ändå inte. Det känns nästan som en gelé på läpparna och ger typ en wet look. Stiften innehåller dessutom hyaluronsyra som ska skapa volym och fyllighet, detta är dock inget jag känner av när jag har burit stiften på läpparna.






1 Brown sugar, 2 Ginger style, 3 Lady rose, 4 Red kiss, 5 Fuxia star, 6 Vintage rose, 9 Magic ruby























Jag är väldigt förtjust i dom här stiften, det känns som nyanser som alla kan bära eftersom dom är så pass genomskinliga, dom känns sköna på läpparna och kommer i en jäkligt snygg rosa hylsa med lyxig tyngd.

Light creator shine & volume lipstick kostar 110 kr och finns att köpa hos parfymeributiker.



In English: 2011 is the year when sheer lipsticks will have their breakthrough - IsaDora have launched their Jelly kiss lipsticks, MAC released their Sheen supreme lipstick and YSL have released their luxurious Volupté sheer candy. Italian Deborah aren't late to jump on the bandwagon and presents Light creator shine & volume lipstick in 7 shades.

Light creator shine & volume is a sheer and glossy lipstick, like a mix between a lipstick and a lipgloss but at the same time not. It almost feels like a jelly on the lips and gives kind of a wet look. The lipsticks also contains hyaluron acid that is supposed to create volume and fullness, this is not something that I notice when wearing them on my lips though.

I really like these lipsticks, they feel like shades that anyone can wear since they're so transparent, they feel nice and soft on the lips and comes in a gorgeous pink casing with a luxurious weight to it.






China Glaze LOL


China Glaze släppte en kollektion med holografiska nagellack för några år sedan med namnet OMG, där alla lacken har namn hämtade från internetförkortningar, som LOL, L8R G8R, FYI och BFF. Jag äger silverfärgade OMG, gröna L8R G8R och lila LOL, men skulle gärna lägga till turkosa DIV8, rosa QT och guldiga GR8 i samlingen - dom är hur läckra som helst allihop!

LOL är som synes ett mellanlila hololack. Holoeffekten kommer fram allra bäst i direkt solljus, i skugga ser det ut som nästan vilket annat lila lack som helst. Jag har tre lager på bilderna - först två lager, sen ett lager överlack och sen ett lager till ovanpå överlacket, eftersom holoeffekten dämpas lite av ett överlack. Jag la överlacket under det sista lagret lack för att få lite bättre hållbarhet än att bara ha lacket för sig självt på nageln. Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.















In English: China Glaze released a collection with holographic polishes a couple of years ago named OMG, where all the polishes have been named after internet abbrevations such as LOL, L8R G8R, FYI and BFF. I own silver OMG, green L8R G8R and purple LOL, but I would love to add turquoise DIV8, pink QT and golden GR8 to my collection - they're all awesome!

LOL is, as you can see, a mid purple holo. The holo effect is best visible in direct sunlight, it looks almost as any other purple polish in the shade. I'm wearing three coats in the pictures - first two coats, then a coat of top coat and than another coat on top of the top coat, since the holo effect is less visible if you wear a top coat on top. I applied the top coat underneath the last coat to get a bit more durability than wearing the polish for itself on the nail. I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.




China Glaze Below Deck


Below Deck från China Glaze är ett krämlack med svårdefinierad färg. Det är som en blandning av grått, brunt och lila, och antar olika nyanser beroende på ljus och vilken färg man jämför det med. Jag älskar såna här färger, väldigt diskreta och bärbara men lite udda och uppseendeväckande på samma gång! Två lager behövdes för full täckning, jag använde Scratch nails ridgefiller till underlack och Seche vite till överlack.















In English: Below Deck from China Glaze is a creme polish with a hard to define shade. It's like a mix of grey, brown and purple, and it looks different in different lights and depending what colour you compare it with. I love shades like this, very discrete and wearable but a bit odd and noticeable at the same time! I needed two coats for full coverage, I used Scratch nails ridgefiller as base coat and Seche vite as top coat.




Dr Hauschka Balancing teint powder


Genom att skulptera och highlighta ansiktet kan man åstadkomma ganska markanta effekter med väldigt små och diskreta medel. Med sin vårkollektion Lavender Dreams släpper Dr Hauschka släpper ett skulpterings/highlightingpuder i samma dosa - Balancing teint powder.



Dr Hauschka Balancing teint powder


Pudret innehåller tre nyanser - en gråbrun, för skulptering, ett ljust benvitt, för highlighting, och ett ljust rosa som jag antar är till för att blanda med de andra två färgerna. Samtliga nyanser har en satinfinish, dvs inte helt matt men ändå inget påtagligt skimmer.





Jag reagerade först på den lite speciella uppdelningen av färger på pudren i dosan, men det är ändå ganska lätt att plocka upp pudret på borsten (jag använder en snedställd rougeborste för att skulptera). Pudren innehåller bland annat silke och är väldigt finmalet.

Det här är en jättebra puderdosa om du vill ha en väldigt diskret skulpteringseffekt, har väldigt ljus hy eller inte vill riskera att överdosera, för inget av pudren är speciellt högt pigmenterade. Personligen tycker jag att det är trevligt med lite mer tryck i färgen i ett skulpteringspuder så man kan välja själv om man vill ha en lite starkare effekt, och jag har gärna lite mer skimmer i ett highlighterpuder, men det här är en jättebra vardagsdosa om man vill trolla fram lite extra markerade kindben, skarpare käklinje eller en smalare näsa.





Balancing teint powder finns att köpa bland annat hos utvalda Åhléns, välsorterade hälsokostbutiker och Dr Hauschkas webshop och kostar 298 kr.



In English: By sculpting and highlighting your face, you can achieve pretty big effects with very small and discrete tools. Dr Hauschka launches a sculpting/highlighting powder with their spring collection Lavender Dreams - Balancing teint powder.

The powder contains three shades - a grayish brown, for sculpting, a light bone white, for highlighting, and a light pink that I assume is for blending the other two shades. All shades have a sating finish, i.e. not entirely matte, but without any noticeable shimmer.

At first, I reacted at the peculiar division of the colours of the powders in the pan, but it's actually pretty easy to pick up the powder on your brush (I use an angled blush brush for sculpting). The powders contain silk and is very finely milled.

This is a great powder if you want a very discrete sculpting effect, have got really light skin or don't want to risk overdosing, because none of the powders have got especially high pigmentation. Personally, I like a bit more pigmentation in a sculpting powder so that I can choose myself how strong the effect will be, and I prefer a bit of shimmer in a highlighting powder, but this is a great everyday powder if you want to magically conjure higher cheek bones, a sharper cheek line or a narrower nose.





3 lila favoriter


Lila är helt klart färgernas färg våren 2011 - vi har sett hellila kollektioner hos bland annat Lancôme, Estée Lauder och Dr Hauschka poppa upp i sminkdiskarna dom senaste veckorna. Lila är en av mina absoluta favoritfärger och kommer i oändligt många nyanser, det finns en lila färg som passar alla, oavsett om du vill bära det på naglar, ögon eller läppar!





  • China Glaze Light as air nail lacquer - ljuslila kan vara lite svårt att bära på naglarna, men det här pastelliga lacket med lite grå undertoner är hur smickrande som helst!
  • Make up Forever #92 eyeshadow - Make up forever är ett märke jag önskar fanns här i Sverige, närmaste fysiska butik ligger i Finland. Det här är den enda MUFE-produkten jag äger men också min absolut finaste lila ögonskugga.
  • MAC Up the amp lipstick - Lila läppar behöver inte få dig att se förfrusen ut. Ett lila stift med bäriga inslag är hur snyggt som helst!


In English: Purple is definitely the spring colour of 2011 - we have seen all-purple spring collections at brands such as Lancôme, Estée Lauder and Dr Hauschka popping up at the makeup counters the past few weeks. Purple is one of my absolute favorite colours and is available in an endless amount of varieties, there is a purple shade for everyone, no matter if you wish to wear it on your nails, eyes or lips!

  • China Glaze Light as air nail lacquer - light purple can be a bit tricky to wear on the nails, but this pastel polish with grey undertones is actually very flattering!
  • Make up forever #92 eyeshadow - I wish we had Make up forever here in Sweden. This is the only MUFE product I own, but it's also my absolute favorite purple eyeshadow.
  • MAC Up the amp lipstick - Purple lips don't have to make you look like a frozen corpse. A purple lipstick with berry undertones looks gorgeous on almost anyone!





Push the edge


Är ni trötta på skira ögonsminkningar än? ;-) Ett sätt att piffa till en relativt enkel ögonsminkning är att dra på en färgad eyeliner, till exempel i lila. Har du ingen färdig färgad eyeliner kan du blanda en lösögonskugga med mixing medium istället!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • Dr. Hauschka Balancing teint powder
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - girlie
  • MAC eyeshadow - cranberry
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC pigment - push the edge
  • MAC mixing medium water base
  • Wet n' Wild megalash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • Dr. Hauschka lip gloss novum - 01 Rose




















Skuggornas placering: Girlie på det rörliga locket, Cranberry i globlinjen. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån. Push the edge blandat med mixing medium som eyeliner.




In English: Are you tired of sheer eye makeup yet? ;-) A fairly simple way to spice up a simple eye makeup is to add a coloured eyeliner, like purple. If you don't own a coloured eyeliner, you can mix a loose eyeshadow with mixing medium instead!

Shadow placement: Girlie on the lid, Cranberry in the crease. Shroom as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye. Push the edge mixed with mixing medium as eyeliner.




Purity recenserar: Syoss color protect shampoo & conditioner


Jag är ett troget fan av frisörmärket Redkens schampo och balsam för färgat hår sedan flera år tillbaka, men eftersom det kostar en slant här i Sverige så brukar jag passa på att beställa det från utländska webshopar, eller ännu bättre - handla i butik hos amerikanska frisörer, där dom säljer enlitersflaskor snorbilligt. Desvärre tog mina enlitersflaskor hux flux slut för ett tag sedan, och jag hade varken pengarna att köpa nytt här i Sverige eller tid att vänta på att få levererat från en utländsk webshop eller från någon som kunde langa nya åt mig från USA. Jag högg därför närmaste flaskor av schampo och balsam med påstådd "salongskvalité" på mataffären, och i korgen hamnade schampo och balsam från Syoss color protect-serie.



Syoss color protect shampoo and conditioner


Color protect-serien utlovar skydd mot att hårfärgen mattas av och ska göra håret mjukt och glänsande. Jag har inte märkt någon speciellt stor förändring i min hårfärg - intensivtoningen mattas av ungefär i samma takt som när jag använder redken-produkter - men det är nog också den enda snarlika egenskapen mellan de båda märkena.

Jag kan börja med doften på Syoss produkter. Dom luktar nästan sött, och har inte alls den där fräscha frisörschampodoften som jag tycker väldigt mycket om. 

Schampot är hyfsat drygt, en klick på en enkronas storek ungefär räcker per schamponering för mitt hår som räcker en bit nedanför axlarna, och jag schamponerar alltid två gånger per tvätt. Håret känns rent, men samtidigt lite torrt och trassligt i längderna. Det är ett helt okej nödschampo, med andra ord.

Balsamet däremot är en smärre katastrof. Jag behöver en klick som täcker i princip hela min handflata för att mina törstiga längder ska bli nöjda, och efter att jag har sköljt ur det så känns håret nästan lika trassligt och torrt som det gjorde innan jag hade i balsamet. Det är sjukt odrygt och gör inte direkt någon skillnad alls på mitt hår, och jag är tveksam till att jag ens kommer använda upp den stora flaskan trots att det går åt i rasande fart.

Jag hade inte förväntat mig salongskvalitet i närheten av redken till det här låga priset (och dessutom i mataffären), men jag har testat schampon och balsam från andra märken som är både billigare och bättre. 


Pris: ca 69 kr/500 ml
Betyg: 3/5 (Schampo), 1/5 (Balsam)



In English: I'm a faithful fan of the salon brand Redken's shampoo and conditioner for coloured hair since many years, but since It's bloody expensive here in Sweden, I usually order it from abroad, or even better - buy it at american hair salons, where they sell 1 litre bottles for nearly no money at all. Unfortunally, my 1 litre bottles were finally finished a while ago and I didn't have the money to buy more here in Sweden, or the time to wait for delivery from abroad. I therefore bought the first "salon quality" bottles I found at the supermarket, which were shampoo and conditioner from Syoss' color protect series.

The color protect series promises protection against colour fading, and is said to make the hair soft and shiny. I haven't noticed any difference in my hair colour - it fades in about the same pace as it does when I'm using redken - but that's probably the only near assemblence between the two brands.


I can start out with the scent of the Syoss products. They smell kinda sweet, and haven't got that fresh salon shampoo scent that I really love.


The shampoo is pretty ok when it comes to value, a dab about the size of a quarter is enough per shampooing for my hair that reaches a bit below my shoulders, and I always shampoo twice per wash. The hair feels clean, but at the same time a bit dry and tangled at the lengths. It's an ok emergency shampoo, in other words.


The conditioner, on the other hand, is a disaster. I need a dab about the size of my palm to satisfy my thirsty lengths, and after I've rinsed it, my hair feels almost as tangled and dry as it did before I applied the conditioner. It hardly makes any difference at all to my hair, and I doubt that I will finish the big bottle despite that I need a lot of product per wash.


I wasn't expecting salon quality near redken's at this low price (and for being a supermarket brand), but I've tried lots of shampoos and conditioners from other brands that were both cheaper and better than this.



Price:
69 SEK/500 ml

Rating: 3/5 (Shampoo), 1/5 (Conditioner)





Beauty tag


Fina Fröken Rosa taggade mig i en beauty-meme, här kommer mina svar! 


1. Vilken foundation använder du?
Jag använder i regel flytande foundation, just nu är favoriterna MAC PRO longwear och Shiseido dual balancing foundation.

2. Favoritconcealer?
MAC Select cover up eller PRO longwear.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Neutral med en hint mot kalla undertoner.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Svårt. Vissa fransar är lättare att få dit, Ardells fransar lyckas jag bäst med, och ett bra lim är ett måste - jag kör på DUO.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Den ryker efter mellan 3-6 månader, det är typ då den börjar bli smulig/ta slut så jag går mer efter det än på exakt tid.

6. Vilken är din favoritmascara?
MAC Plush lash och Dior Diorshow 360.

7. Favoritapplikatorer?
Jag älskar alla mina MAC-borstar, men dom jag använder mest är #182 (kabukiborste), #187 (duofibreborste till foundation) #195 (concealer), #150 (puder), #116 (rouge), #217 (blending), #224 (fluff), #214 (liten stubbig platt pensel) och #208 (platt snedskuren till bryn och eyeliner).

8. Använder du någon primer?
MAC Prep + Prime skin till ansiktet, UDPP till ögonen.

9. Favvoögonskugga?
Om jag måste välja en blir det nog MAC Shroom.

10. Favvoläppstift?
MAC Patisserie

11. Favvoläppglans?
MAC moistly lipgelée

12. Favvoblush?
En nyfunnen älskling - MAC pink cult

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Dyrt = inte alltid bäst! Finns massor av superbra billigare produkter.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Jag skulle vilja gå en utbildning i SFX-makeup.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mörk/orange foundation och påmålade bryn med onaturlig form.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Det beror på... Älskar färg, men ibland känner man sig som absolut snyggast i en naturlig makeup.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
MAC! surprise, anyone? ;-)


Jag taggar: Katta Kvack, Heartcore-bruttorna och SaintBella


In English: My answers to a Swedish beauty meme.





OPI Stranger tides


Först ut att testas av OPIs dammiga pastellack ur sommarkollektionen Pirates of the Caribbean är det grågröna Stranger tides. Det ser mer grått ut i flaskan än det gör på naglarna där det definitivt antar en grön ton, som faktiskt är väldigt smickrande mot min hudton och är väldigt bärbar. Det var lite knepigt att få lacket jämnt däremot, lacket är ganska tjockt så det blir synliga penseldrag om man lackar för tunt - jag har tre tunna lager och ett tjockt lager på naglarna på dessa bilder för att få en snygg yta, men jag tror det skulle räckt med två tjockare lager täckningsmässigt. Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.

OPIs Pirates of the Caribbean-lack finns att köpa i svensk butik från och med slutet av maj 2011.















In English: The first polish to be tried on of the OPI dusty pastels from the summer collection Pirates of the Caribbean is the grey-green Stranger tides. It looks more grey in the bottle than on the nails where it's definately green, which acctually is very flattering against my skintone and it's very wearable. It was a bit hard to get the polish even though, it's pretty thick so I got visible brush strokes if I did layers that were too thin - I'm wearing three thin coats and one thick in these pictures to get an even surface, but I think that two thicker coats probably would have provided the same result. I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.

The OPI Pirates of the Caribbean polishes will be available in May 2011.





Efwas "hårgrejer"


Någon frågade om mina fina ”grejer” i håret på en av helbilderna och jag lovade bilder.
Jag har två av de här och jag har fått dem av min far för säkert 30 år sedan när han var i
Nordamerika. Han sa sig ha köpt dem på ett reservat av en indian. Jag har använt dessa sedan
dess även om jag haft kort hår några år mellan. Jag tycker de är så häftiga och ingen annan i
Sverige har sådana vad jag vet.
Someone asked about my beautyful ”gadgets” I had in my hair on one of my full face pictures
and I promised pictures.
I´ve got two of these and it was a present from my dad and he got them thirty years ago or
so when he was in North america. He said that he bougth them on a reserve from a native
american´s shop. I´ve allways used them, with a few years of , when I had short hair. I think
they are so cool and I think no one in Sweden got anything like them.
Av Efwa

Någon frågade om mina fina ”grejer” i håret på en av helbilderna och jag lovade bilder. Jag har två av de här och jag har fått dem av min far för säkert 30 år sedan när han var i Nordamerika. Han sa sig ha köpt dem på ett reservat av en indian. Jag har använt dessa sedan dess även om jag haft kort hår några år mellan. Jag tycker de är så häftiga och ingen annan i Sverige har sådana vad jag vet.











In English: By Efwa

Someone asked about my beautyful ”gadgets” I had in my hair on one of my full face pictures and I promised pictures. I´ve got two of these and it was a present from my dad and he got them thirty years ago or so when he was in North america. He said that he bougth them on a reserve from a native american's shop. I've allways used them, with a few years exception when I had short hair. I think they are so cool and I think no one in Sweden got anything like them.




Vårfavoriter


Jag har en tendens att falla för olika produkter och färger beroende på årstid, här är några jag har sträckt mig efter i sminklådan lite extra ofta på sistone!




  • MAC mineralize skinfinish natural - ett bakat mineralpuder med låg täckning som ger det där lilla extra glowet och snygga finishen till min hy.
  • China Glaze Hey sailor - det är någonting med färgen på det här lacket som gör mig alldeles lycklig inombords!
  • Dior Diorshow 360 mascara - lyxig, spejsad och ger grymt snygga fransar.
  • Too Faced peach leopard - vinterbleka kinder får en solkysst, varm look av den här bronzern.
  • MAC creme cup lipstick - den perfekta blandningen mellan nude och rosa!
  • MAC pink cult blush - mitt absoluta favoritvardagsrouge just nu, det ser inte mycket ut för världen i dosan men blir helt gudomligt fint på kinderna!
  • Scratch nails nail food - nagelolja har varit min räddare i nöden under de iskalla vintermånaderna, äntligen börjar mina torra nagelbäddar och nagelband återhämta sig. I januari oljade jag minst en gång om dagen, nu räcker det med 1-2 ggr/vecka för att naglarna ska hålla sig snygga. Win!

Har du några speciella vårfavoriter just nu?



In English: I tend to fall for different products and shades depending on the season, here are a few ones I've been reaching for a lot lately!

  • MAC mineralize skinfinish natural - a baked mineral powder with low coverage that gives the extra glow and perfect finish to my skin.
  • China Glaze Hey sailor - there's something about the colour of this polish that makes me totally happy inside!
  • Dior Diorshow 360 mascara - luxurious, spaced out and provides awesome lashes.
  • Too Faced peach leopard - winter pale cheeks will get a sun kissed, warm look with this bronzer.
  • MAC creme cup lipstick - the perfect blend of nude and pink!
  • MAC pink cult blush - my absolute favourite everyday blush at the moment, it doesn't look too exciting in the pan but it's gorgeous on the cheeks!
  • Scratch nails nail food - nail oil have been my saviour this long, cold winter, my dry nail beds and cuticles are finally starting to recover. In january, I oiled my nails at least once a day, now I get by with 1-2 times a week to keep my nails pretty. Win!

Do you have any favourite products for spring?





OPI Y'all come back, ya hear?


Jelly verkar vara en sån nagellacksfinish som man antingen älskar eller hatar. Jellylack kan aldrig bli helt täckande på nageln, så man får stå ut med lite VNL (visible nail line), men i utbyte får man ett enormt högglansigt lack med djup och dimension.

OPI släppte 6 stycken jelly-lack med sin vårkollektion Texas, själva kallar dom sin jellyfinish för "sorbet". Ett av de sex är det orange Y'all come back, ya hear? som jag blev stormförtjust i så fort jag såg det i flaskan - älskar orange lack! Jag lackade 4 lager för maximal täckning, vilket kan tyckas mycket men varje lager blir extremt tunnt och torkar väldigt fort så det gör mig absolut ingenting. Jag använde Nubar foundation som underlack och Seche vite som överlack.















In English: Jelly seems to be a nail polish finish that people either love or hate. Jellies can never be entirely opaque, so you will have to endure some VNL (visible nail line), but in exchange, you will get an extremely glossy polish with depth and dimension.

OPI released 6 jellies with their spring collection Texas, which they call their "sorbet" finish. One of the six is the orange Y'all come bac, ya hear? which I fell for immidiately as soon as I saw the bottle - love orange polishes! I did 4 coats for maximal opacity, which might sound like a lot but since each coat is very thin and dries very quick, it doesn't bother me at all. I used Nubar foundation as a base coat and Seche vite as a top coat.




Paragon


Snabbt, sotat, skimrigt plus rosa läppar. Det behöver inte vara helt perfekt jämt!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MAC beauty powder - shell pearl
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • Urban Decay eyeshadow - gunmetal
  • MUS eyedust - paragon
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MAC chromaline - black black
  • Wet & Wild megalash mascara
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - chatterbox





















Skuggornas placering: Gunmetal på det rörliga locket, Paragon i globlinjen och längs den nedre fransraden över Zero. Sugarshot som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: Quick, smokey, shimmery plus pink lips. It doesn't have to be perfect all the time!

Shadow placement: Gunmetal on the lid, Paragon in the crease and along the lower lash line on top of Zero. Sugarshot as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.





Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin
























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy