MAC - A rose romance collection


Rosa är vårens färg, så vad passar då inte bättre än en rosa kollektion lagom tills när blommorna börjar slå ut?


MAC Rose Romance
Release date: 23 April 2009 (US/Canada), May 2009 (International)


Lipstick
  • Way To Love - Creamy light yellow pink
  • A Rose Romance - Mid-tone pink with gold pearl
  • Odyssey - Spiked-up plum

Lipglass
  • Virgin Kiss - Sheer pale pink with multi-dimensional pearl
  • Magnetique - Frosted violet fuchsia
  • Steal My Heart - Sheer bright pink with multi-dimensional pearl

See Thru Lip Colour
  • Loving Touch - Sheer pearly light pink
  • Tender Tryst - Sheer pearly plum
  • Secret Crush - Sheer red berry

Pigment
  • Mutiny - Clean sky blue with gold pearl
  • Circa Plum - Frosty dirty mid-tone laevnder

Eyeshadow
  • Of Summer - Frosted light dirty mauve
  • Et Tu, Bouquet? - Frosted pale pink gold
  • Creme de Violet - Vivid pinkish-violet flecked with gold shimmer
  • Silverthorn - Mid-tone gray with silver pearl
  • Shadowy Lady - Darkly veiled plum

Just A Pinch Gel Blush ($18.50 U.S / $22.50 CDN) - Sheer gel cheek blush in a pot delivers a rosy glow of coverage for a healthy complexion. Dewy texture blends into a thin film on skin, giving low to medium transparent coverage.
  • Just A Pinch - Sheer red pink tint

Beauty Powder
  • Blush of Youth - Clean pink with gold pearl
  • Summer Rose - Soft violet pink with pearl

Nail Lacquer
  • Love & Friendship - Creamy dirty mid-tone lavender

Creations Hue: Dejarose - A striking bouquet of lush Bulgarian, Turkish, and Tea Red Roses is ruffled with dewy watery and luminous green nuances. Velvety petals of exotic orchid, lily, jasmine and peony are teased with a hint of crimson red raspberry and the gentle texture of pink pepper. The interplay of light and dark woods, weathered teak contrasting with patchouli, adds to the intensity, while hypnotic incense vapours and amber crystals lend a sense of intrigue and allure to this sensuous creation.


Fix+ Rose - An aqua-spritz of vitamins and minerals, infused with a Calm-the-Skin blend of green tea, Chamomile, Cucumber, topped off with the scent oF 100% natural rose water. Adds radiance, finishes makeup.








OMG, fler see thru lip colours?! JA TACK! Jag älskar not so shy från Ungaro-kollektionen och säger defenitivt inte nej till fler nyanser =) Synd att det inte släpps några nya pigment, både mutiny och circa plum är repromotes... Fast mutiny är visserligen väldigt snyggt. Betuty powdren ser otroligt läckra ut, och jag är jättenyfiken på gel-rouget. Nu känner jag en stark längtan efter att det ska bli maj!

Källa: Temptalia.com




Maria

Visst ser det läckert uuut! :D Haha, jag hade helt missat att det var Lip tints med, fan vad kul! Jag älskar också mitt från Ungaro, mina läppar är så bleka by nature så det är toppen för mig :)

2009-02-25 @ 14:48:06
URL: http://crossovercosmetics.blogspot.com
Maggie

Jag ser fram emot lippiesarna och mutiny, som jag missade sist :)



Jag har blivit helt galen i läpprodukter nu! Det är min nya grej, haha

2009-02-25 @ 16:12:18
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maria: Jaa, jag blir supersugen! Har köpt på mig en extratub av not so shy från Ungaro till och med, för den jag hade sen innan är halvslut =P



Maggie: Jag vill också ha mutiny! Ska börja samla på fullsizepigment nu tror jag =) Jag har också blivit en lippiegalning, haha =P när jag flyttade till Karlshamn hade jag 2 läppglans och 4 stift, nu har jag 16 läppglans, 11 stift och 1 lipstain...

2009-02-25 @ 17:20:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Haha shit! :P

Jag har 4 stift och tre gloss och jag har inget att variera med känns det som :P

Fullsize is the shit, men nu är dollarn gått upp i 9(!!)kr så är det ju knappt värt att beställa från usa om det ska fortsätta såhär :C

2009-02-25 @ 18:34:51
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy