MAC - Give me Liberty of London Collection


Lite senare i vår, i april närmare bestämt, släpper MAC en kollektion tillsammans med det brittiska varuhuset Liberty, som är speciellt kända för sina vackra och unika tyger. Det här är en kollektion jag skulle kunna gå bananas över enbart för förpackningarnas skull - jag måste lägga vantarna på den där läppstiftshylsan!


MAC Give me Liberty of London
Release date: March 11th 2010 (US/Canada), April 2010 (International)





Beauty Powder ($25.00)


The luxurious, soft pearl finish of M·A·C Beauty Powder packaged in a glossssy white compact. Lid is decorated with an exclusively created flower and bird pattern for the Give Me Liberty of London collection. Limited edition.

  • Shell Pearl - Pale peach with gold pearl (Limited Edition) (Repromote)
  • Summer Rose - Soft violet pink with pearl (Limited Edition) (Repromote)

Eyeshadow ($14.50)
  • Give Me Liberty of London - Flat creamy pink (Matte) (Limited Edition)
  • Free to Be - Creamy true coral (Matte) (Limited Edition)
  • Dame’s Desire - Frosty mid-tone reddish purple (Frost) (Limited Edition) (Repromote)
  • Birds & Berries - Frosted dark green blue (Veluxe Pearl) (Limited Edition)
  • Bough Grey - Mid-tone bluish grey (Satin) (Limited Edition)

Lipstick ($14.00)

  • Ever Hip - Creamy light coral (Cremesheen) (Limited Edition)
  • Peachstock - Neutral peach (Satin) (PRO)
  • Petals & Peacocks - Creamy bright magenta pink (Amplified) (Limited Edition)
  • Blooming Lovely - Creamy greyed lilac mauve (Amplified) (Limited Edition)

Lipglass ($14.00)
  • Frankly Fresh - Neutral pink beige with soft pearl (Limited Edition)
  • Perennial High Style - Creamy bright pink coral (Limited Edition)
  • English Accents - Creamy mid-tone blue pink (Limited Edition)
  • A Different Groove - Deep purple brown with pearl (Limited Edition)

Blush ($18.50)
  • Dirty Plum - Sheer dark plum (Limited Edition)
  • Prim & Proper - Neutral nude (Limited Edition)

Nail Lacquer ($12.00)
  • Vestral White - Creamy white (Cream) (Limited Edition) (Repromote)
  • Blue India - Dark green blue with pearl (Cream) (Limited Edition)

Liberty of London Makeup Bags
  • Small - A limited-edition laminated makeup bag decorated with an exclusively created flower and bird pattern for the Give Me Liberty of London collection. Zip closure boasts a fabulously outsize floral pull. Measures 8″ x 2.75″ x 3.5″. ($22.00)
  • Medium - A limited-edition laminated makeup bag decorated with an exclusively created flower and bird pattern for the Give Me Liberty of London collection. Zip closure boasts a fabulously outsize floral pull. Measures 8″ x 2.75″ x 5″. ($25.00)

Liberty of London Scarf ($95.00)

A limited-edition scarf designed with an exclusively created floral pattern for the Give Me Liberty of London collection. Rows of coral, orange, yellow and blue flowers form a repeating pattern on a white background. The fabric is a soft wool/viscose blend. Made in Italy. Measures 27″ x 82″.



 

 

Summer Rose Beauty Powder

 

Dame's Desire Eyeshadow

 

Ever Hip Lipstick

 

Perennial High Style Lipglass

 

Blue India Nail Lacquer

 

Liberty of London scarf

 

Shell Pearl Beauty powder, Ever hip lipstick, Perennial High Style lipglass, Free to be och Birds & Berries eyeshadow och Indian blue nail lacquer gör mig riktigt, riktigt sugen på att det ska bli april. Scarfen var ju rätt saftigt prissatt om man säger så, undrar vad den kommer hamna på i svenska kronor om dom tar in den här =P

 

 

In English: In late spring, MAC releases a collection together with the british warehouse Liberty, well known for their beautiful and unique fabrics. This is a collection I'd go bananas for for the packaging only - I NEED that lipstick!


Shell Pearl beauty powder, Ever hip lipstick, Perennial High Style lipglass, Free to be and Birds & Berries eyeshadow and Indian blue nail lacquer makes me want april right now! That scarf is really expensive though, I wonder how much it will cost in Europe...

 

Source: British Beauty Blogger, Temptalia






Emma

ALLT är bara så snyggt och ALLT vill jag ha!

2010-01-10 @ 17:41:26
URL: http://emla82.blogspot.com
Elin

Hej, Purity! Har länge varit på jakt efter var man kan köpa NYX-grejer då jag har hört så mycket bra om deras skuggor, och tack vare din lista hittade jag till Cherry Culture. Thx och big thumbs up! Det jag undrar är om de märker paketen med "gift" eller om man måste betala tull på paketet? Beställde från Coastal Scents en gång och fick betala ganska dyr tullavgift, och har inte någon större lust att behöva göra det igen. Har du betalat tullavgift på paket från Cherry Culture? Tacksam för svar.

Ha det gott!

2010-01-11 @ 00:13:51
Fia

Åh, vad jag vill ha! Längtar verkligen till våren. Visst är Summer Rose en repromote från A rose romance? Hajpade rosrougen? :)

2010-01-11 @ 10:43:25
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Purity

Emma: Håller med!



Elin: När jag beställde från Cherry Culture åkte jag på tull tyvärr, tror det är svårt att slinka igenom eftersom dom har relativt höga fraktkostnader =(



Fia: Det stämmer! Skitsnyggt är det, speciellt i rosform =)

2010-01-11 @ 17:36:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Marie B

Jag slapp tull från cherry culture när jag beställde. Men beställde för under 200 SEK, har för mig att tullen brukar låta sådant slika igenom..

2010-01-11 @ 18:05:31
Elin

Okay, tack Purity och Marie B för era svar! När jag beställde från coastal scents fick jag betala lite under en tredjedel av vad mitt paket var värt, så jag använder det som måttstock :)

2010-01-11 @ 21:30:04
doolallymakeup

Ooh det ska bli kul när man får se det i butik :)

Har följt din blogg ett tag men detta är min första kommentar hihi ^_^

ha det bra

Nicole

2010-01-12 @ 20:44:11
URL: http://http://doolallymakeup.blogg.se/
Matilde

Skönt att MAC äntligen ger ut en LE-kollektion som tilltalar mig såhär mycket! Tycker att julkollektionen var lite småtråkig nämligen. Jag vill ha allt, men det vill inte min plånbok.. ;)

2010-01-12 @ 21:40:00
cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

wow galet snyggt alltihop!

2010-01-12 @ 22:06:59
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Diana

Åh underbar kollektion!

Har en liten fråga bara, vet du om Back 2 Mac finns i Sverige?

2010-01-12 @ 22:59:26
Purity

Marie B: Jag tror gränsen går vid typ $50 värde på paketet (inkl frakt) eller nåt sånt där för tull, men ibland slinker det igenom ändå och ibland fastnar det i alla fall.



Elin: Postens avgifter + tull brukar bli runt 25-30% av värdet på varor + frakt, så en tredjedel är en bra måttstock att räkna med =)



doolallymakeup: Kul att du har hittat hit! Visst ser produkterna helt fantastiska ut?



Matilde: Jag har lite svårt för julkollektionerna jag med, jag brukar inte köpa något själv utan önskar mig i julklapp istället. Den här och resten av vårkollektionerna ser helt underbara ut, stackars plånboken!



cecilie: Eller hur!



Diana: Back 2 MAC finns tyvärr inte i Sverige, vi är typ det enda landet som inte har det av någon anledning =( Jag brukar B2M'a när jag åker på kryssning till Helsingfors eller Tallinn, eller i London!

2010-01-13 @ 13:10:10
URL: http://purity.webblogg.se/
doolallymakeup

^__^vägen hit hitta jag för ett tag sen, gör mig hörd eller sedd nu Tehe :-)



produkterna har en stor I need factor på dom :D

ska bli kul när de kommer in i butik

2010-01-13 @ 21:52:02
URL: http://doolallymakeup.blogg.se/
Olivia

med tanke på att de fuskade med datumet för Blush Ombre här i stockholm, när tror de Libery of London kommer ut? Man kanske borde checka varje dag....?

2010-03-21 @ 00:59:38
URL: http://minipri.blogg.se/
Purity

doolallymakeup: Samma här, dreglar över förpackningarna!



Olivia: Fuskade och fuskade, Åhléns city skulle ha event på Spring colour forecast och fick alltså börja sälja kollektionen redan den 6:e, de andra diskarna skulle börja sälja den 15:e men började sälja i förväg innan de hade fått upp produkterna på ställen. Den 15:e är datumet som gäller för den här kollektionen, sedan om diskarna väljer att börja sälja innan de får upp produkterna på ställen vet man inte.

2010-03-21 @ 19:36:40
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy