Favoriter 2010 - del 4


Dags att runda av mina favoritprodukter under 2010 med en sista lista! Hudvård och hårvård är vad som står på tapeten den här gången.

Vilka produkter har varit dina favoriter under 2010? Kopiera gärna listan och fyll i med dina egna svar i en kommentar!




Duschtvål: TreacleMoons one ginger morning bath and shower gel faller både mig och pojkvännen i smaken, jag får inte ha den ifred i duschen ;-)
Kroppsvårdsprodukt: Jag har varit en storförbrukare av The body shops whipped body lotions under 2010. Min favorit Brazil nut har desvärre utgått ur sortimentet, snyft!
Fotvårdsprodukt: Arganolja! Lite lite av de dyrbara, gyllene dropparna gör underverk för fnasiga hälar och vintertorra fötter. Min olja är direktimporterad från Marocko av min pappa.
Handvårdsprodukt: CND's mango & coconut-handkräm ur scentsations-serien i miniflaska är en trogen följeslagare i min handväska. Luktar mums och fixar torra händer på ett kick!
Hårvårdsprodukt: Jag som generellt sett är urkass på att använda hårinpackningar föll som en fura för Over night hair repair från Sachajuan. Den går löjligt fort att använda eftersom den inte behöver sköljas ur, och den gör stor skillnad på mitt hår.
Stylingprodukt: Schwarzkopfs got2b smooth n' chic hårspray har inte bara en sjukt fin flaska, den doftar dessutom godis och ger precis lagom mycket stadga för vardagsbruk. Den har varit stapelvara hemma hos mig sedan jag upptäckte den i juni!
Doft: Lanvins Marry me har använts flitigt sedan jag introducerades till doften under Riga-resan. Det är ingen utmärkande speciell doft, men den faller mig i smaken och passar vid alla tillfällen.



 

 

 

In English: Time to round off my favourite products from 2010 with one final list! Skincare and haircare is the subject this time around.

Which products have been your favourites during 2010? Feel free to copy the list and fill in with your own answers in a comment!



Shower gel/creme: One ginger morning bath and shower gel from TreacleMoon is a favourite for both me and my boyfriend, he won't let me keep it to myself in the shower ;-)
Body lotion:
I've been a huge consumer of The body shop's whipped body lotions during 2010. My favourite Brazil nut has sadly been discontinued though, sob!
Foot care product:
Argan oil! A few drops of the valuable, golden drops makes wonders for dry feet. My oil was bought in Marocko as a gift from my dad.
Hand care product:
CND's mango & coconut hand creme from the scentsations series in a mini bottle is a faithful companion in my handdbag. Smells yummy and is a really quick fix for dry hands!
Hair care product:
I'm generally really bad at using leave in hair treatments, but I really fell for Over night hair repair from Sachajuan. It's insanely quick to use since you don't have to rinse it, and it makes a really big difference for the quality of my hair.
Styling product:
Schwarzkopf got2b smooth n' chic hair spray hasn't only got a gorgeous bottle, it also smells like candy and gives the perfect ammount of strength for everyday use. It's been a staple at my house since I discovered it in june!
Scent: I've been using
Lanvin Marry me a lot since I was introduced to the scent during the Riga trip. It's not a very special or distinguishing scent, but I really like it and it works for every occasion.




Carina

Gillar doften på Schwarzkopfs got2b produkter. Har använt dem i flera år nu :) köper alltid på mig ett litet lager i USA.

2011-01-05 @ 19:54:24
URL: http://www.totalbeauty.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy