Brazil Nut


Igår smet jag in på The Body Shop, eftersom jag vet att dom har upp till 50% rea på massor av produkter, och så var jag på jakt efter en hudkräm som ska skickas till Maggie i Shanghai eftersom det är svårt att hitta hudkrämer utan blekmedel(!) i där borta.

Efter mycket sniffande och testande bestämde jag mig för en lite lättare hudkräm som fanns på rean; Brazil Nut Whip body lotion för 85 kr (ordinarie pris är 160 kr), en till mig och en till Maggie. Krämen kommer i en smart och hygienisk pumpflaska, doftar helt gudomligt (som en blandning av nöt, kaffe och vanilj) och gör min hud helt gudomligt mjuk. Ett riktigt fynd med andra ord, synd att den ska utgå ur sortimentet... Så, hittar ni denna så se till att snappa åt er en flaska innan de tar slut!




In English: I went to The Body Shop yesterday to check out their sale, and to pick up a bottle of body lotion for Maggie in Shanghai, since she's got problems finding a lotion without bleach(!) in it over there.

After much sniffing and testing, I decided to get a body lotion that was on sale; Brazil Nut Whip body lotion, priced at 85 SEK (regular price is 160 SEK), one for me and one for Maggie. The lotion comes in a smart and hygienic pump bottle, smells fantastic (like a mix between nuts, coffee and vanilla) and makes my skin sooo soft! A real bargain, it's a shame that they will remove it from the product line... So make sure to pick up a bottle before it's gone forever!





Therése (Heartcore)

Mmm, en favorit hos mig också! Men jag slog till på en lite mer heavy duty-återfuktare.

2010-01-16 @ 16:35:32
URL: http://www.heartcore.se
Ilahinoor

Mmm jag köpte läppbalsamet och det är gudomligt! Läpparna blev mjuka på en sekund och doftar inbjudande ;)

2010-01-16 @ 16:46:03
URL: http://ilahinoor.blogspot.com
Anonym

I'm sure this one is great! I have the same formula with the mango scent and I think it's wonderful. it makes the skin really soft and also is quickly absorbed in the skin. I can put this on my legs when I'm in bed, then put them under the cover and not be sticky at all!



If I see this one on sale I'm definitely getting it, t hanks for the tip!

2010-01-16 @ 16:50:31
Pinch

Haha, that was me on top there.

2010-01-16 @ 16:51:20
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Therése: Jag har ett grovt body butter-missbruk, så jag tänkte att jag skulle ta en lite lättare kräm den här gången =P Var jättesugen på förpackningen med tre mini body butters som var nedsatt 100 spänn! Vad köpte du för hudkräm?



Ilahinoor: Låter lockande!



Pinch: I saw the mango one aswell, I love the mango body butter so I'll make sure to check that one out the next time! I loooove the formula of these, I've never tried them before but I'll def. buy more!

2010-01-16 @ 17:04:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Johanna

Jag fick tag på en eyeliner, ögonskuggepalett+rouge, och en mask för bara 139 kr på rean ;D

2010-01-16 @ 18:24:51
URL: http://mumbojumboo.blogg.se/
Emma

fanfanfan vad jag lackar på tbs..alltid ska mina favoriter utgå ur sortimentet, får försöka snappa åt mig några flaskor då även om jag har köpstopp =(

2010-01-18 @ 15:25:56
Maggie Makeup Addict

Aaaah, jag kan inte vänta på att få hit den! Vill haaaaa!

2010-01-18 @ 16:51:03
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy