Lanvin Marry Me


En av mina favoritdofter just nu är Marry Me från Lanvin, som släpptes för några veckor sedan. Marry Me är en blommig doft med undertoner av bland annat vit persika och mysk, vilket gör den lite mer intressant i min näsa.



"En modern tolkning av kärleken. Tillägnad en dynamisk ung kvinna som är förtjusande, fri, rolig och romantisk utan att för den sakens skull vara för flickig. Hon är kär men oberoende. Hon njuter av livet. Hennes parfym är en doft av känslor, ett uttryck för hennes sinnesstämning. När Lanvin talar kärlekens språk... Marry Me!"


Toppnoter: Bitter apelsin, vit persika, fresia
Hjärtnoter: Sambac jasmine, magnolia, rosblad
Basnoter: Vit cederträ, ambra, mysk



 



Jag är ingen doftexpert, och min parfymsamling är inte speciellt stor, men det här är en typisk parfym som faller mig i smaken. Den är inte jätteunik och komplex, men det är en riktigt god doft som jag tror passar och uppskattas av dom allra flesta. Den rosettformade flaskan är dessutom jättefin och är som en liten prydnad på mitt sminkbord, det här är ingen flaska man gömmer undan i badrumsskåpet! Min pojkvän reagerade direkt över att jag hade en ny parfym på mig när jag testade den första gången och påpekade att jag luktade jättegott, ett bra tecken på att doften gör skäl för sitt namn? =)

Marry Me finns i storlekarna 30 och 50 ml EdP och kostar 425 respektive 635 kr.




In English: One of my favourite scents at the moment is Marry Me from Lanvin, which was released a couple of weeks ago. Marry Me is a flowery scent with hints of white peach and musk, among other notes, which makes it a bit more interesting to my nose.

"A modern interpretation of love. Dedicated to a dynamic young woman who's delightful, free, funny and romantic withougt being too girly. She's in love but independent. She enjoys life. Her perfume is a scent of feelings, an expression for her mood. When Lanvin speaks the language of love... Marry Me!"

Top notes: Bitter orange, white peach, fresia
Heart notes: Sambac jasmine, magnolia, rose petals
Base notes: White cedar wood, ambergris, musk

I'm no perfume expert, and my perfume collection isn't that big, but this is a typical perfume in my taste. It's not extremely unique or complex, but it's a really yummy scent which I think will be appreciated by most people. Plus, the bow shaped bottle is really pretty and works like a small ornament on my makeup tabe, this is not a bottle to hide in the back of the bathroom cabinet! My boyfriend instantly reacted to the fact that I was wearing a new scent when I tried it on for the first time and pointed out that I smelled delicious, perhaps a good sign that the scent deserves its name? =)

Marry Me is available in 30 and 50 ml EdP.






Matilda

Jag har gjort en tutorial om "de perfekta röda läpparna", kolla gärna in och säg vad du tycker! Och om du har några andra tips får du jätte gärna säga till :)



http://lookgood.devote.se/blogs/6099868/tutorial---de-perfekta-laepparna.htm#WriteComment



Jag älskar din blogg och läser den varje dag, var jätte besviken för att onte du var nominerade i blog awards för du är så värd första platsen! Kram

2010-09-28 @ 16:00:51
URL: http://lookgood.devote.se
Purity

Matilda: Tack för dom fina orden! Tjusig tutorial du har gjort med =)

2010-09-28 @ 18:43:32
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy