Swatches: Lösa glitter från MAC


För att avsluta mina swatches på mina MAC-skuggor och pigment tänkte jag visa er de lösa glitter jag har som kommer från MAC. MACs lösa glitter kommer i tre olika varianter; reflects, crystalled och vanligt glitter. Reflects-glittret är det mest finmalda och känns därför lite som en blandning mellan ögonskugga och glitter. Själva glitterpartiklarna i det här glittret reflekterar ljuset från hela åtta olika vinklar vilket ger en riktig blingbling-effekt! Crystalled-glittret har mediumstora glitterpartiklar, och det vanliga glittret är det där glitterpartiklarna är som störst. Inget av MACs glitter är eye safe, kan tilläggas, så använd dessa runt ögonen på egen risk.

Här hittar ni samtliga av mina swatches på MAC-skuggor och pigment:

Gröna MAC-skuggor
Guld, Gula och Orange MAC-skuggor

Blåa MAC-skuggor
Lila MAC-skuggor
Rosa och Röda MAC-skuggor
Bruna MAC-skuggor
Silver, Gråa och Svarta MAC-skuggor
Vita, Creme och Beige MAC-skuggor





MAC Reflects Blackened Red glitter (PRO), MAC Reflects Antique Gold glitter (PRO)
MAC Black glitter (DC), MAC Red glitter (PRO)
MAC Neon 60's Pink glitter (Holidazzle 2003), MAC Fuchsia glitter (PRO)
MAC Crystalled Purple glitter (PRO), MAC Turquoise glitter (PRO)
MAC Jewelamarine glitter (Jewelescent 2006), MAC Crystalled Lime glitter (PRO)


In English:
I thought I'd wrap up my MAC eyeshadow swatching series with my loose glitters. The loose glitters from MAC comes in three different varieties; reflects, crystalled and regular glitter. The reflects glitter is the most finely milled glitter of them all, it almost feels like a mix between pigment and glitter. The glitter particles in the reflects glitters reflects the light from eight different angles, so there's a big bling factor here! They Crystalled glitter is medium-fine milled, and the regular glitter is the most chunky of them all. None of the MAC glitters are eye safe, so it's on your own risk to use these around the eye area!

You can find all of my MAC eyeshadow swatches here:


Green MAC eyeshadows

Gold, Yellow and Orange MAC eyeshadows
Blue MAC eyeshadows
Purple MAC eyeshadows
Pink and Red MAC eyeshadows
Brown MAC eyeshadows
SIlver, Grey and Black MAC eyeshadows
White, Creme and Beige MAC eyeshadows





Maggie

Synd att det svarta är DC!!! Det är så läckert!



Vad är DUO-glittren för något btw? Alltså vad är skillnaden från de andra? Tänker då på reflects purple duo. Menar de då att det är två lila nyanser av reflects-glitter? För det är så det ser ut :)

2009-06-08 @ 15:34:56
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Visst är det! Fast galet grovkornigt... Hoppas hoppas det kommer ett svart reflects-glitter med den svarta kollektionen i höst =D



Har ingen aning om hur duo-glittren skiljer sig från dom andra tyvärr, det måste nästan vara så att det är två olika glitterfärger blandade.

2009-06-08 @ 15:53:59
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Hehehe, det hoppas jag verkligen! >:D



Ja, det är nog så. Har bara ett, och det är blå(lila) och lila i det så...

2009-06-08 @ 19:46:27
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Marina

Hej! Jag undrar lite över skuggorna du använde i Sminkans tutorialtävling... Jag SPRANG till MACdisken för att införskaffa de två lila skuggorna, men till min besvikelse så hade de dem inte. Expediten trodde att det var "limited" skuggor ur någon kollektion. Vet du om det är så? Har du någon aning om de går att få tag i någon annanstans? De är ju dööödligt snygga!

2009-06-08 @ 22:45:05
URL: http://www.marinamake.blogspot.com
Purity

Maggie: Är någon på Specktra som har fått testa ett svart läppstift och ett svart dazzleglass, så jag har riktigt höga förhoppningar! =D



Marina: Hej! Den mörkare lila skuggan, Indian Ink, är tyvärr en pro-skugga och går därför inte att köpa i Sverige =( Vibrant grape, den mellanlila skuggan, är också en pro-skugga, men den kommer att släppas i och med Style Warrior-kollektionen nu den 15 juni, lägligt nog! Så den kommer gå att få tag på nästa måndag i alla fall =) Indian Ink går säkert att få tag på på ebay, eller via säljesforumet på specktra.net. Lycka till, hoppas du får tag på dom! Underbara skuggor båda två.

2009-06-08 @ 23:34:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Ooooooh! Fantastiskt :D :D :D

Annars hoppas jag på svart glitter just för jag såg för länge länge sedan en sminkning med sotade ögon där sotningen var enbart svart glitter. SÅ LÄCKERT!

2009-06-09 @ 12:45:08
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
TiWi

jisses! vilken himla snygg design!!

2009-06-11 @ 18:34:54
Purity

Maggie: Jag kommer nog go crazy över en svart kollektion, jag hoppas verkligen den blir verklighet!



TiWi: Oh, tack så mycket! =D

2009-06-11 @ 22:28:26
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy