Swatches: Gröna MAC-skuggor


Maggie önskade att jag swatchade alla mina ögonskuggor och dessutom nämnde om det är en pro-skugga, en LE-skugga eller en skugga ur det ordinarie sortimentet. Hennes önskan är min lag, så först ut är mina gröna MAC-skuggor, både pigment och pressade ögonskuggor.




MAC Gulf Stream eyeshadow (Cool Heat 2008), MAC Warm Chill eyeshadow (Cool Heat 2008)
MAC Aquavert eyeshadow (Sugarsweet 2009), MAC Golder's Green pigment (She Shines 2006)
MAC Green Space pigment (PRO), MAC Kelly Green pigment (PRO)
MAC Emerald Green pigment (PRO), MAC Humid eyeshadow
MAC Night Light pigment (She Shines 2006), MAC Golden Olive pigment
MAC Chartreuse pigment (PRO), MAC Lime eyeshadow (PRO)
MAC Bitter eyeshadow, MAC Mink & Sable eyeshadow (Starflash 2008)
MAC Rolled Gold eyeshadow (Colour Forms 2008)


In English: Maggie wanted to see swatches of all my MAC eyeshadows, and she also wanted to know if they are PRO, LE or permanent. Her wish is my command, so I'll start out with my green MAC eyeshadows, both pigments and regular eyeshadows!

 




Mawhlain

Shit vad najs! Heja Makkie med förslagen!



Hoppas du ska swatcha dina highlighterskuggor också, skulle gärna se dem brevid varandra :)

2009-05-21 @ 13:28:02
Maggie

Woho! Vad kul :D Tur att jag är pank nu, annars hade jag kastat mig över MACdisken eller cheryl för att få tag på några av dessa, hehe :D

2009-05-21 @ 13:50:14
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
aminda

Åh, jag nästan kräver en makeup med MAC green space pigment. Sjukt fin!

2009-05-21 @ 15:54:09
URL: http://biatcho.blogg.se/
Minimänniskan

Det är skrämmande hur lika våra samlingar är =)

2009-05-21 @ 19:57:42
Aurélie

So useful, thx :) Now I want the Lime, so gorgeous O_o

2009-05-21 @ 21:08:17
URL: http://poudres-et-pinceaux.blogspot.com/
Purity

Mawhlain: Highlighterskuggor kommer dom med =)



Maggie: Hehe =P nån speciell du är sugen på?



aminda: ja den är snygg! Ska försöka göra nån sminkning med den nån dag då =)



Minimänniskan: Coolt =P Får väl se om likheten består efter att jag har swatchat resten av mina skuggor då!



Aurélie: You're welcome! Lime is gorgeous and it has such a nice texture =)

2009-05-21 @ 22:55:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Tessan

Wow vilka snygga färger:)

2009-05-21 @ 23:16:51
URL: http://tessanstankaromlivet.blogspot.com
Maggie

Jag gillar den nya bilden, den var mer lättöverskådlig då de neoniga var nära varandra och de murrigare för sig :)

2009-05-22 @ 21:53:07
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Maggie

PS jag lånade lite pengar av björn för att köpa lite skuggor idag ändå, hehe, för Åhléns hade att man fick ett presentkort på 100kr om man handlade för 500kr. Köpte tre pro pans och en LE i vanlig pot så det blev 500kr EXAKT :D

Blev inget grönt dock... men var nära att jag köpte blått! Var ute efter mer naturliga, sen slant jag in på de färgglada ändå, men Åsa och Björn bannade mig och sade att jag bara fick titta på stället med naturliga bruna, svarta och grå nyanser :D :P

2009-05-22 @ 21:55:41
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy