Swatches: Rosa och Röda MAC-skuggor


Jag har en hel uppsjö med rosa och röda skuggor, trots att rosa kan vara en lite svårburen färg när det kommer till ögonskugga. Jag älskar att kombinera rosa med allt, från guld till grönt till lila till turkost, till sotningar eller bara för sig självt på ögonlocket. Tidigare har ni sett mina gröna, orange, guld och gula, blåa samt lila ögonskuggor.




MAC Radial Pink eyeshadow (Colour Forms 2008), MAC Wintersky eyeshadow (Chill 2008)
MAC Kitschmas pigment, MAC All Girl pigment (Rock It 2004)
MAC Romping eyeshadow (C-shock 2007), MAC Pink Pearl pigment (PRO)
MAC Fuchsia pigment, MAC Pink Vivid pigment (DC)
MAC Pink pigment (DC), MAC Magenta Madness pigment (PRO)
MAC Sunset B eyeshadow (Starflash 2008), MAC Sushi Flower eyeshadow
MAC Tancentric eyeshadow (Colour Forms 2008), MAC Passionate eyeshadow
MAC Bright Fuchsia pigment (PRO), MAC Red Electric pigment (PRO)
MAC Accent Red pigment (Rockocco 2006), MAC Rustic eyeshadow (Colour Forms 2008)
MAC Ruby Red pigment (PRO), MAC Revved Up pigment (Rushmetal 2007)
MAC Maroon pigment (DC), MAC Basic Red pigment (PRO)


In English: I have loads of pink and red eyeshadows, even though they can be a bit hard to wear as eyeshadows. I love pink and it's great to combine it with every other colour there is, like golds, greens, purples, blues, in smokey eyes or just by itself. You can see some of my other eyeshadows in these previous posts: green, orange, gold and yellow, blue and purple.




creme-idiot

Var får du tag på alla pro-pigment?

2009-05-25 @ 19:31:39
creme-idiot

Sötnos!

vet ej var min kommentar tog vägen: Undrade var du får tag på alla pro-pigment?

2009-05-25 @ 19:33:55
Maggie

Hm, wintersky var ju fin ju! Varför fastnade jag aldrig för den i butik? :P



Creme-idiot: Dem får man tag på i Pro stores. De finns i bl.a London och USA. Antingen åker man dit eller ber en kompis som ska dit att langa ;)

2009-05-25 @ 20:41:16
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
aminda

Magenta Madness var ju superfin!

2009-05-25 @ 21:15:13
URL: http://biatcho.blogg.se/
Purity

creme-idiot: I princip alla mina pigmentprover är samples, så jag har köpt från folk som har köpt fullsizes utomlands =)



Maggie: Jag tänkte köpa arctic grey först men är glad att jag fastnade för wintersky istället, den är supersnygg!



aminda: ja, och UV-reaktiv!

2009-05-25 @ 21:25:38
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

Du har inget tips på någon som säljer... Shinyeyes, har hon samples även på pro?

2009-05-25 @ 22:47:54
Purity

creme-idiot: Cheryl's shiny eyes har det största utbudet av pigment samples av alla säljare, väldigt många av hennes pigment är pro =)

2009-05-26 @ 11:41:51
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

tack.

2009-05-26 @ 22:30:31

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy