Vårfavoriter


Jag har en tendens att falla för olika produkter och färger beroende på årstid, här är några jag har sträckt mig efter i sminklådan lite extra ofta på sistone!




  • MAC mineralize skinfinish natural - ett bakat mineralpuder med låg täckning som ger det där lilla extra glowet och snygga finishen till min hy.
  • China Glaze Hey sailor - det är någonting med färgen på det här lacket som gör mig alldeles lycklig inombords!
  • Dior Diorshow 360 mascara - lyxig, spejsad och ger grymt snygga fransar.
  • Too Faced peach leopard - vinterbleka kinder får en solkysst, varm look av den här bronzern.
  • MAC creme cup lipstick - den perfekta blandningen mellan nude och rosa!
  • MAC pink cult blush - mitt absoluta favoritvardagsrouge just nu, det ser inte mycket ut för världen i dosan men blir helt gudomligt fint på kinderna!
  • Scratch nails nail food - nagelolja har varit min räddare i nöden under de iskalla vintermånaderna, äntligen börjar mina torra nagelbäddar och nagelband återhämta sig. I januari oljade jag minst en gång om dagen, nu räcker det med 1-2 ggr/vecka för att naglarna ska hålla sig snygga. Win!

Har du några speciella vårfavoriter just nu?



In English: I tend to fall for different products and shades depending on the season, here are a few ones I've been reaching for a lot lately!

  • MAC mineralize skinfinish natural - a baked mineral powder with low coverage that gives the extra glow and perfect finish to my skin.
  • China Glaze Hey sailor - there's something about the colour of this polish that makes me totally happy inside!
  • Dior Diorshow 360 mascara - luxurious, spaced out and provides awesome lashes.
  • Too Faced peach leopard - winter pale cheeks will get a sun kissed, warm look with this bronzer.
  • MAC creme cup lipstick - the perfect blend of nude and pink!
  • MAC pink cult blush - my absolute favourite everyday blush at the moment, it doesn't look too exciting in the pan but it's gorgeous on the cheeks!
  • Scratch nails nail food - nail oil have been my saviour this long, cold winter, my dry nail beds and cuticles are finally starting to recover. In january, I oiled my nails at least once a day, now I get by with 1-2 times a week to keep my nails pretty. Win!

Do you have any favourite products for spring?





olivia

hej! Kan man använda mineral skinfinish natural som foundation? Jag använder en från id minerals nu, jag behöver ingen täckning alls då jag har concealer. :)

En annan fråga, passar alla blushes alla personer? Jag är mörkhårig, brunögd och lite halv ljus i hyn nu på vintern. :)

2011-04-03 @ 11:38:41
Katrin

Håller med om Nail Food! Har en liten bebis hemma, och med alla blöjbyten och tillhörande handtvättningar så är det drömmen för mina naglar! Och en bra handkräm såklart, lyxar med OPI:s Avoplex High-intensity Hand & Nail Cream. Är en periodare när det kommer till naglar, men nu är jag heeelt inne på det och shoppar nagelprodukter på löpande band och stökar på kvällarna. A England har btw 20% rabatt på alla köp fram till 6/4 med koden MY-MYTHICALS. Har shoppat nio lack so far - de är underbara, och bara £3.00 i frakt! http://www.a-england.co.uk/6-the-mythicals :o)

2011-04-03 @ 12:55:19
Katrin

Skrev visst fel, det ska vara fram till och med den 16/4 som A England ger 20% på alla köp.

Lönar sig att vara med på deras FB-sida :o) http://www.facebook.com/aengland.fb

2011-04-03 @ 13:03:44
Anna

Hejsan! Jag har en liten fråga:

För någon tid sedan skrev du om att hur man tar han dom naglarna och där skrev du om att man inte ska pilla med föremål under naglarna för att skiten fastnar ännu lättare då. Är det samma sak när man pillar under naglarna med en annan nagel om man säger så? Vet inte om jag formulerat mig bra men hoppas du förstår mig fråga. Hehe



Ta hand om dig!

2011-04-03 @ 13:14:49
URL: http://akjensdottir.blogg.se/
Purity

olivia: ids foundations har betydligt mer täckning än MSFN. En concealer är ju tänkt att du ska använda för punkttäckning där du behöver lite extra, typ under ögonen och på blemmor och så, och en foundation ska jämna ut hudtonen. Att använda en concealer för att täcka i hela ansiktet blir ju lite smått oekonomiskt, jag använder det verkligen bara där det behövs och sen använder jag tunt, tunt med foundation bara där det behövs. Less is more! Är du ute efter ett mineralpuder som mattar ner och ger ytterst lite utjämning till huden så är nog MSFN det du söker. Jag tycker att alla passar i alla route, men har man kalla undertoner så brukar rosa rouge vara mer lättburna än t.ex. persiko/koralltoner, och tvärt om. Jag har kalla undertoner i min hy men jag bär alla rouge ändå, även fast vissa passar mig bättre än andra.



Katrin: Tack for tips!



Anna: Att pilla med en annan nagel är betydligt bättre än att peta med ett vasst föremål, det river inte upp fåror på samma sätt under nageln som ett spetsigt föremål gör.

2011-04-03 @ 14:32:13
URL: http://purity.webblogg.se/
bella

Funderat länge nu på att testa den där dior mascaran.

Även sugen på skinfinish.

2011-04-03 @ 16:24:00
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Lotta

De produkter jag använt extra mycket de senaste veckorna är:

- Annemarie Börlind Fluid Makeup foundation

Äntligen en naturlig ekologisk flytande foundation som är riktigt bra! Ger vårfrisk hud med lyster.

- MAC Margin blush

Funkar bra som en slags övergång innan solpuder/bronzer när man är så blek som jag är. Och så är det ju så snyggt och ger så fint men diskret skimmer!

- MAC Instant Chic blush

Snygg korallig vårig färg.

- Dr. Hauschka Transparent Bronze Bronzing Liquid

Att blanda en droppe i dagkrämen gör mig en gnutta mindre vinterblek.

- MAC Petting Pink tinted lip conditioner

Så fin och vårig vardagsfärg.

2011-04-03 @ 20:37:15
Mia

MAC är awesome ! :)Fin blogg! Inspirerande

2011-04-03 @ 22:33:16
URL: http://moili.blogg.se/
Unn (Syndroma)

Ser väldigt trevligt ut, och jag kan hålla med om Hey Sailor. Allt från färg till namn blir man bara glad av :D



Sen ville jag bara tacka dig för din Ebay guide. Jag klickade precis hem en pryl för första gången och hade din guide som stöd! Hade varit lagom förvirrad utan den kan jag meddela!

2011-04-04 @ 02:02:05
URL: http://syndromas.blogg.se/
Helena

Ååå jag älskar det röda lacket!! Vet du om det är stor skillnad på det och OPIs red my fortune cookie? Det är mitt favoritröda lack :)

2011-04-04 @ 22:08:38

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy