Purity recenserar: Dior Diorshow 360 mascara


Ibland får man möjlighet att testa riktigt lyxiga produkter som man kanske inte skulle direkt impulsköpt själv. Dyrt behöver inte alltid betyda bra, men ibland lever kvaliteten verkligen upp till varenda liten krona.



Dior Diorshow 360 mascara


Mascaran Diorshow 360 från Dior (som är en uppdaterad version av bästsäljaren Diorshow) lanserades runt årsskiftet och är en volym-och längdmascara i ett med en roterande borste för att täcka och böja varenda liten frans. Borsten kan rotera åt båda håll, vilket justeras med en ratt på själva korken, så att du kan använda den på både de undre och övre fransarna, oavsett om du är högerhänt eller vänsterhänt.




Dior Diorshow 360 mascara - rotation switch



Dior Diorshow 360 mascara wand


Själva mascaratuben ligger lyxigt tungt i handen, vilket motorn och batteriet i korken antagligen ligger bakom. Borsten är en spiralformad historia som ser ut ungefär som en DNA-sträng, och själva mascaran är kolsvart och återfuktar och formar fransarna med sin vaxformula.

Det är lite knepigt att lära sig appliceringstekniken med den här mascaran - först måste man lista ut vilket håll man vill att borsten ska rotera åt (nedåt på de nedre fransarna och uppåt på de övre fransarna), och det gäller att hålla borsten stilla vid fransrötterna och göra sitt jobb och inte börja sicksacka själv, för då får man alldeles för mycket mascara på fransarna och det blir klumpigt. När man väl har fått in tekniken däremot blir resultatet fruktansvärt snyggt - många, långa, separerade, klumpfria, mjuka och böjda fransar med massor med volym - jag kan ärligt talat inte önska mig något mer från en mascara.




Bare lashes (left) vs. two coats of Diorshow 360 (right)


Hade det inte varit för det minst sagt saftiga priset hade jag inte tvekat att köpa den här igen, men det känns inte värt att lägga 400 kr på en produkt som man ändå måste slänga inom 3-6 månader. Jag kommer passa på att köpa den här mascaran utomlands och i taxfreen, för den är minst sagt GRYM!


Pris: 405 SEK
Betyg: 5/5



In English: Sometimes, you get the opportunity to try out a luxurious product that you probably would have debated a lot before you considered to buy it yourself. Expensive doesn't always mean good, but sometimes the quality really lives up to every single penny.
The mascara Diorshow 360 from Dior (which is an updated version of the bestselling Diorshow) was launched during late 2010 and is a volume and length mascara in one with a rotating wand to cover every single lash and pump up the curl. The wand rotates in both directions, which can be adjusted with a switch on the cork, so you can use it on both upper and lower lashes, no matter if you're left-handed or right-handed.
The mascara tube has got a luxurious weight in the hand, which the motor and battery in the cork probably helps with. The wand is a double helix one, and the mascara itself is pitch black and nourishes and shapes the lashes with its wax formula.
It's a bit tricky to learn how to use this mascara - firstly, you have to figure out which way you want the brush to rotate (downwards on the lower lashes and upwards on the upper lashes, and you have to keep the wand quite still and let it do its job and not start to zig-zag, because then you will get too much mascara on the lashes which will make the clump. Once you've got the right technique, though, the result is bloody gorgeous - long, many, separated, clump-free, soft and curled lashes with lots of volume - I can honestly not wish more from a mascara.
If it hadn't been for the quite hefty price, I wouldn't have doubted to buy this again, but I really don't feel like splurging 400 SEK (about $60) on a product that I will have to toss in 3-6 months. I will buy this mascara when I'm travelling abroad and can get it cheaper, because it ROCKS!
Price: $36
Rating: 5/5
In English: Sometimes, you get the opportunity to try out a luxurious product that you probably would have debated a lot before you considered to buy it yourself. Expensive doesn't always mean good, but sometimes the quality really lives up to every single penny.

The mascara Diorshow 360 from Dior (which is an updated version of the bestselling Diorshow) was launched during late 2010 and is a volume and length mascara in one with a rotating wand to cover every single lash and pump up the curl. The wand rotates in both directions, which can be adjusted with a switch on the cork, so you can use it on both upper and lower lashes, no matter if you're left-handed or right-handed.

The mascara tube has got a luxurious weight in the hand, which the motor and battery in the cork probably helps with. The wand is a double helix one, and the mascara itself is pitch black and nourishes and shapes the lashes with its wax formula.

It's a bit tricky to learn how to use this mascara - firstly, you have to figure out which way you want the brush to rotate (downwards on the lower lashes and upwards on the upper lashes, and you have to keep the wand quite still and let it do its job and not start to zig-zag, because then you will get too much mascara on the lashes which will make the clump. Once you've got the right technique, though, the result is bloody gorgeous - long, many, separated, clump-free, soft and curled lashes with lots of volume - I can honestly not wish more from a mascara.

If it hadn't been for the quite hefty price, I wouldn't have doubted to buy this again, but I really don't feel like splurging 400 SEK (about $60) on a product that I will have to toss in 3-6 months. I will buy this mascara when I'm travelling abroad and can get it cheaper, because it ROCKS!


Price: $36
Rating: 5/5




Lulillan

Jag älskar Diorshow mascaror och denna ser ju minst sagt jätte bra ut! Dock är priset nästan löjligt högt och min smärtgräns ligger nog på de 325 kr som jag köper min Diorshow Blackout för. För de torkar ut fort, jag byter efter ganska precis två månader. Fast jag ska hålla ögonen öppna efter denna om jag reser eller liknande!

2011-03-12 @ 13:22:35
URL: http://lulillan.wordpress.com
eidetik

Bourjois kommer släppa en liknande i maj, pixiwoo nämnde den:

http://www.youtube.com/watch?v=Tzqwhs3qCWU (vid 12.30 ungefär). Verkar som att roterande mascaror kommer att bli en fluga i år ;D



Om budgetmärken lanserar roterande mascaror i Sverige så kommer jag definitivt köpa mig en, men jag tänker mig ett skräckscenario där ögonfransarna fastnar i borsten och slits ut... Haha, lite paranoid får man väl vara :P

2011-03-12 @ 15:18:25
URL: http://eidetik.blogg.se/
Lilly

Oh har precis funderat över vilket mascara jag skall köpa och nu vet jag!Tack för tipset!:)

2011-03-12 @ 17:42:34
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Anna

Den ser verkligen jättebra ut :) Jag ägde en gång en mascara från Dior, fick den av min mamma då jag skulle få min studentexamen. Hade gått och suktat efter den länge. Det är helt klart en av de absolut bästa... nej vänta.. DEN BÄSTA mascara jag någonsin ägt. Jag har inte råd att köpa den själv för den var MYCKET dyr.

Kanske jag borde spara lite och köpa denna... för den ser toppen ut :D

2011-03-13 @ 01:55:58
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
bella

man kan väl spara borsten och tvätta den och använda den med en annan billigare mascara istället för att slänga allt efter 3 månader? :)

2011-03-13 @ 12:40:37
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Purity

Lulillan: Ja, det är inte billigt, men ack så fint resultat det blir...



eidetik: Tack för tips! Jag tror inte risken är speciellt stor att man trasslar in fransarna i borsten, den liksom rullar ovanpå fransarna och fransarna är inte tillräckligt långa för att vira sig ett varv runt borsten.



Lilly: Hoppas du gillar den!



Anna: Det är himla synd att dom är så dyra, men dom gör ju verkligen skäl för sina pengar.



bella: Det är ju en idé, om det enbart är borsten man är ute efter. Själva mascaraformulan har ju rätt mycket del i vilket resultat man får på fransarna också.

2011-03-13 @ 13:42:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Wow vilket resultat! Den skulle vara otroligt rolig att prova men det är ju ett saftigt pris för något som man måste slänga efter 3-6 mån....Ska också spana efter denna om/när jag åker utomlands.

2011-03-13 @ 15:38:46
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Sublim

Ojoj, vilket fint resultat! Däremot är jag inte villig att betala så mycket pengar för en produkt som dessutom verkar knepig att få till på ett snabbt och smidigt sätt. Men dina fransar ser fab ut.:)

2011-03-13 @ 18:31:46
URL: http://www.sublimt.se
Purity

Lina: Ja, det är verkligen ett sånt där typiskt taxfree-köp...



Sublim: Det är egentligen inte så svårt, det gäller bara att haja vilket håll borsten ska snurra åt för övre respektive undre fransarna och hejda sig från att sicksacka. Mer en vanesak än inlärning, skulle jag säga =)

2011-03-13 @ 19:01:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Jag tycker inte borsten ser ut att vara mycket för världen men resultatet blev ju supersnyggt, separerade fransar och bra svärta! Det saftiga priset är för min del för skrämmande för att jag någonsin kommer köpa produkten. Det känns inte värt det helt enkelt.

2011-03-14 @ 07:58:59
Veronica

Holy crap! Vilket resultat. Synd bara på priset.

2011-03-14 @ 14:53:15
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
BEAUTY TOOLS

Coolt! Jag älskar diors mascaror, dom är riktigt bra :)

2011-03-15 @ 19:09:26
URL: http://beautytools.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy