Too Faced Peach leopard bronzer


En av produkterna som släpps med Too Faceds vårkollektion The look of love är bronzern Peach leopard. Den innehåller tre olika nyanser i ett leopardmönster - persika/korall, guld och brunt, och innehåller precis lagom med skimmer och glow för att ge en subtil lyster. 




Too Faced Peach leopard bronzer



Too Faced Peach leopard bronzer



Too Faced Peach leopard bronzer



Too Faced Peach leopard bronzer - heavy swatch



Wearing Too Faced Peach leopard bronzer on cheeks



Det här är en perfekt bronzer för dig som är lite blekare. Pigmenteringen är ganska skir, vilket gör att det är lätt att få den jämn på huden, och den är mer persikofärgad än brun vilket inte gör att den blir så skarp mot ljusare hy. Är du inte fullt lika ljus i hyn blir den mer som ett rouge än en bronzer, dock.

Peach leopard kostar 320 kr, och finns att köpa hos bland annat Matas, Eleven.se och Nelly.com från och med den 24:e januari.



In English: One of the products that were released with the Too Faced spring collection The look of love is the bronzer Peach leopard. It contains three different shades in a leopard pattern - peach/coral, gold and brown, and contains just the right ammount of shimmer to give a subtle glow.

This is a perfect bronzer for paler skin. The pigmentation is pretty sheer, which makes it easy to apply evenly, and it's more peach than brown which makes it less sharp against lighter skin. If your skin is light to medium toned, however, it works better as a blush than a bronzer.

Peach leopard costs $28 and is available where you can buy Too Faced products.





Viola, Killer Colours

Jag är verkligen förvånad över att jag gillade denna, den ser ju ut att gå på i typ marabou-brunt. Haha! Aprikosundertonen är så himla fin och ger liv åt ansiktet när man bara dammar på det lite snabbt, tacka skira pigment..!

2011-01-22 @ 11:46:43
URL: http://killercolours.blogg.se/
Busbruden

Jag har Snow Bunny och den är så fin! Blir lite sugen på denna också.

2011-01-22 @ 13:29:44
URL: http://makeup-dontfight.blogspot.com/
Michilicious ~

Snyggt! Jag är inte mycket för bronzers men någon kan ju vara bra att ha :D

Jag hade också Snow Bunny, fast den var min mammas :P

Purity

Viola: Nyansen är sjukt bärbar, jag trodde också att den skulle vara mer brun!



Busbruden: Ja den är också fin!



Michilicious: Det gäller att hitta rätt nyans! =)

2011-01-24 @ 20:40:58
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy