MAC #187 + medium brush guard = MAC #188


Jag älskar att applicera färgstarka rouge och MSF med hjälp av MAC #187 eftersom den ger ett så fint och skirt resultat tack vare syntetfibrerna. Jag har däremot märkt att #187 är lite för stor ibland när man vill applicera rouge, och dess storlek gör det väldigt svårt att få upp färg från enbart den ena sidan av de nya MSF-duorougen från MAC, så jag har funderat på att införskaffa den lite mindre MAC #188 för rougeapplicering. Igår trillade jag däremot på den här videon hos EnKore där han visar hur man tillfälligt förvandlar sin #187 med hjälp av en medium brush guard, så var jag bara tvungen att testa om det verkligen funkade!




Som ni ser så blir borstens bredd betydligt mindre med brush guarden på. Det är väldigt lätt att plocka upp färg från enbart ena sidan i mina MSF-duorouge, och man får en mer exakt applicering med den mindre diametern. Hur smart som helst! Jag kommer nog däremot införskaffa i en #188 så småningom ändå, men det här är en jättesmart lösning tills vidare!




creme-idiot

Hej! Jag har sett i dina gamla inlägg att du har handlat från personer på Specktra. Hur hittar du dessa säljare? Jag är medlem men kan inte hitta detta... Kramar

2009-03-28 @ 02:01:31
Purity

creme-idiot: Man måste ha postat minst 25 inlägg och varit medlem i minst 5 dagar innan man får tillgång till köpes/säljesforumen på Specktra.

2009-03-28 @ 03:20:28
URL: http://purity.webblogg.se/
MissPurple

Har nu suttit och läst igenom alla dina inlägg från första början. (borde plugga, borde plugga, borde plugga) Jag tycker att du har så snygga bilder & intressanta inlägg, det var bland annat du och RQ som fick mig intresserad av MAC och nu tror jag att ett beroende är startat i och med första inköpet igår. Det blev bara en Bare Study, jag älskar den redan men nu när jag ser dina bilder så vill jag bara ha mer och mer och mer. Du är inte bra för min plånbok :p

Framför allt MACs läppstift, lipglass och övriga sådana produkter intresserar för det har jag inte så många innan även om pojkvännen knappast skulle hålla med.

Oj, detta är nog den längsta kommentaren jag skrivit någongång tror jag, men ville bara tacka för en välskriven och snygg blogg som jag läser varje dag :D

2009-03-29 @ 17:08:22
URL: http://misspurple.blogg.se/
Des

#188 är super, klart att du ska ha en!

2009-03-29 @ 22:44:18
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

MissPurple: Vad roligt att du har hittat hit, och vad glad jag blir av dina söta ord! =D Once you go MAC you never go back heter det ju ;)



Des: Ja det blir nog ett inköp nästa lön =)

2009-03-30 @ 02:29:30
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

Vad gav du för Ud-ögonpennorna?

2009-03-30 @ 17:31:05
Purity

creme-idiot: £16 betalade jag för ett set om 5 minipennor hos lookfantastic.com =)

2009-03-30 @ 23:04:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Åh, jag hade fått för mig tt du köpt dem från någon på Specktra, sorry!

2009-03-31 @ 19:07:51

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy