Beauty Basics


När man först introduceras i sminkets stora värld finns det så mycket att lära att man inte riktigt vet vart man ska börja gräva i den stora sminkdjungeln. Därför tänkte jag starta en ny serie; Beauty Basics, där jag kommer skriva om de mest grundläggande teknikerna som behövs för att skapa en enkel och klassisk makeup. Dessa tekniker kan självklart sedan utvecklas och spinnas vidare på; det är bara fantasin som sätter gränserna! Jag kommer att sammanställa länkar till de olika inläggen allt eftersom de skrivs längre ner i detta inlägg.






In English: When you're first introduced in the big world of makeup, there are so many new things to learn that you really don't know where to start. Therefore, I'm starting a new series; Beauty Basics, where I'll write about the foundations in creating a simple and classic makeup. These techniques can of course be developed and tweaked; your own fantasy is the only limit! I'll list the links to the different entries below as I write them.


Länkar till inläggen / Links to the entries:

Beauty Basics - Bas / Base
Beauty Basics - Ögonbryn / Eyebrows
Beauty Basics - Rouge / Blush
Beauty Basics - Contouring & Highlighting

Beauty Basics - Eyeliner
Beauty Basics - Röda läppar / Red lips
Beauty Basics - Ögonskugga / Eyeshadow





Veronica

åh, vilken bra guide, ser fram emot fler, det enda jag har som bas är prep+prime, studio fix fluid, blot powder pressed och fix+ nu har jag förresten äntligen fått min första UDPP :D med den vinklade borsten dessutom, blir spännande och se hur mycket produkt den kan gräva ut :)

2009-08-25 @ 18:17:12
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Veronica

Oops, kommenterade i fel inlägg, haha, sorry :)

2009-08-25 @ 18:18:21
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Purity

Veronica: UDPP rocks my socks! Är också nyfis på om den sneda applikatorn pillar upp mer produkt än den raka...

2009-08-26 @ 13:10:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Är ute efter en bra (och gärna mångsidig) borste till som funkar till både fast och löst puder. Vilken borste skulle du rekommendera, 129 eller 150?

2010-05-02 @ 01:13:48
Purity

Carolina: Vill du kunna använda borsten till rouge också så skulle jag rekommendera #129, dock så tycker jag att den är aningen för stor för min smak för att applicera rouge med (jag föredrar #116) men smaken är ju som baken. Jag gillar #150 enormt mycket till både löst och pressat puder, den är stor och fluffig men samtidigt tät och är lättare att jobba in pudret i ansiktet med än med #129 som är mindre och plattare.

2010-05-02 @ 11:09:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy