Efwa recenserar: Eyliplex-2

 

Det här är en ögonkräm som kommer i en uppdelad form, dvs två burkar. Sanna har redan recenserat denna och det kan ni läsa här.

 

 

 

 

 

 

Jag gillar också den här ögonkrämen mycket bra. Det är krämer som lätt går in i huden och är lätta att applicera. Mest gillar jag den tunna morgongelén som jag tycker är väldigt skön för ögonen, sval och lätt. Nattkrämen är lite tjockare men för den delen inte svår att få huden att snabbt absorbera den. Den har en svag doftton av mynta och kanske lite dill men den är så svag att det bara kan anas lite doft ibland och då bara myntadoften.

 

Min bror höll på att skratta ihjäl sig när han såg reklambladet för den här krämen och sa med besk ton att han aldrig skulle köpa en kräm till ögonen för 400:-. Jag pausade lite i mitt funderande och undrade om jag kanske var dum som faktiskt gjort det? Det är mycket pengar för något som antagligen går att ersätta med något annat billigare, men nu var det ju redan gjort. Men jag tycker nog att det är för mycket pengar för en ögonkräm, även om den är mycket bra.

 

Som sagt gillar jag krämen och den är väldigt dryg, nästan larvigt dryg, men jag vet inte om jag tycker den gör så mycket med mörka ringar och rynkor, det har jag faktiskt inte tänkt på alls. Det brukar betyda att det inte är märkbart dock.

 

Det negativa, och det är faktiskt ganska irriterande, är att den inte alls passar med Too faced shadow insurance. Även om jag låter morgongelén torka i 10 minuter och den faktiskt känns både absorberad och torr så åker den av i små  rullor när jag applicerar Too faced. Det betyder att jag inte kan använda den här krämen på morgnarna när jag sminkar mig vilket är nästan varje dag jag jobbar. Det blir helt enkelt nattkrämen som används mest trots att jag gillar morgongelén bättre. Jag ersätter då båda med en annan kräm jag kan använda på både kvällen och morgonen och som inte gör att en av dem inte tar slut före den andra. 

Betyg: 4/5

 

 

In English: This is an eye cream that is split into two jars. Sanna have already written about it, you can read her review here.

I also really like this eye cream. The creams are easily absorbed by the skin and are easy to apply. My favourite is the light morning gel which feels nice against my skin, cool and light. The night cream is a bit heavier but is easily absorbed by the skin. It has got a vague mint scent and maybe a hint of dill.

My brother laughed his pants off when he saw the ad for this cream and said with a sarcastic tone that he would never buy an eye cream for 400 SEK. I paused in my thinking and wondered if I had made an uneccesary splurge? It's a lot of money for something that's probably replaceable by something cheaper, but the damage was already done. But I do think it's a lot of money for an eye cream, even though it's great.

As I said, I like the cream and a little goes a very long way, but I don't know if I agree with the promised reducing of dark circles and wrinkles, I haven't thought that much about it. It doesn't have to meen that it's not noticeable, though.

The negative part, which is pretty annoying, is that it doesn't go along with Too faced shadow insurance at all. Even if I let the morning gel dry for 10 minutes and it feels both absorbed and dry, it peels off in small rolls when I apply shadow insurance. It means that I can't use this creme in the mornings when I do my makeup which is almost every day when I'm at work, so it's the night cream that is being used the most even though I like the morning gel better. I replace them both from time to time with a cream that I can use both at night and day and helps with the fact that I won't finish one of the cremes before the other.

Rating:
4/5





Ninni

Min sambo (som är en man) har en ögonkräm för 475:- (Biotherm) så du är inte alls onormal - inte på något sätt! ;-) Min sambos bror däremot lånar sin tonårsdotters Date-deodorant bara för att den råkar stå närmast i badrummet, hihi, han är inte så noga han. Tänk vad två bröder kan vara olika!

2010-09-20 @ 18:41:02
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Efwa

Ja, det är ju värt det om det är så bra som det säger faktiskt, men jag undrar ibland (jag som verkligen är dålig på kemi och läsa mig till saker) om det inte går lika bra med billiga saker.

Ibland vet man ju att det gör det.



Men vi är ju så olika som du beskriver.........

2010-09-21 @ 15:38:13

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy