Purity recenserar: Eyliplex-2 Eye lift + Circle reducer


En produkt jag har testat på sistone är ögonkrämsduon Eyliplex-2 från GoodSkin. GoodSkin är företaget som ligger bakom succéprodukten TriAktline deep wrinkle filler, en punktbehandlare mot rynkor och fina linjer, och under hösten lanserar de även TriAktline total face, som är en fuktcreme för hela ansiktet som motverkar rynkor och ålderstecken.

Eyliplex-2 innehåller två ögoncremer i en förpackning - en snabbverkande, kylande gel för dagen (fast acting day gel) och en creme till natten som trollar bort mörka ringar och förbättrar hudens kollagenproduktion (long-lasting night balm). Jag har använt krämerna morgon och kväll dagligen under en månads tid så nu är det hög dags för en recension!



 

Eyliplex-2

 

 

Det första jag märkte med båda krämerna är hur extremt dryga de är. Jag behöver i princip bara snudda med fingret i krämen eller gelen för att få upp tillräckligt med produkt för att det ska räcka till hela området runt ett öga, inklusive ögonlocket, och efter en månads användning syns det knappt att jag har tagit något ur burkarna. Gelen, som man använder på morgonen, känns härligt svalkande och uppiggande och torkar snabbt in i huden, och krämen, som man använder till kvällen, är återfuktande och känns lugnande på huden.




 

Eyliplex-2: fast acting day gel and long-lasting night balm

 

 

Nästan omedelbart efter att jag började använda krämerna så upplevde jag att huden runt ögonen började kännas fastare, mer återfuktad och smidigare. De mörka ringarna under ögonen som gärna tittar fram på måndagmornar har dessutom blivit mindre och ljusare. Krämen är från början avsedd som en anti-agingprodukt, men jag tycker att den fungerar väldigt bra även på yngre och rynkfri hud. Jag är väldigt förtjust i den här ögonkrämen, den här kommer jag nog köpa igen när den här burken är slut, vilket antagligen kommer dröja ett bra tag med tanke på hur dryg den är!

 

 

Pris: ca 395 kr hos Åhléns och Kicks

Betyg: 5/5

 

 



 

In English: A product I've been trying out lately is the eye creme Eyliplex-2 from GoodSkin. GoodSkin is the company behind the success product TriAktline deep wrinkle filler, a spot treatment against wrinkles and fine lines, and this fall, they wil also launch TriAktline total face, which is a moisturiser for the whole face that works against wrinkles and ageing signs.


Eyliplex-2 contains two eye cremes in one packaging - one fast-acting, cooling gel for daytime (fast acting day gel) and one creme for nighttime that makes dark cirkles vanish and improves the skin's collagen production (long-lasting night balm). I've used the cremes day and night daily for a month now so it's time for a review!

The first thing I noticed with both cremes are how little you need for one application. I only need to dab my finger into the creme or gel to get enough product for the entire eye area, including the eyelid, and after a month's use I can barely see that I've used any of it. The gel, that you use in the morning, feels nice, cooling and refreshing and dries quickly into the skin, and the creme, used for nighttime, is moisturising and feels calming to the skin.

 

Almost immediately after I started to use the cremes, I experienced that the skin around my eyes started to feel firmer, more moisturised and smoother. The dark circles that often pop up on monday mornings have also gotten smaller and lighter. The creme is originally developled as an anti aging product, but I think that it works great on younger and wrinkle free skin aswell. I'm really fond of this creme, I will probably buy it again when I'm finished with this jar which probably will take a while since such a little goes a very long way!


Price: about $39.50 at Kohl's department store and Sephora / £28.37 at Boots

Rating: 5/5

 





Nailtastic

Denna ska jag testa! Priset är ju inte heller farligt med tanke på att man får två ögonkrämer. :-)

2010-07-14 @ 17:52:27
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Wingora

Finns den här i någon web-shop? Varken Åhlens eller Kicks säljer väl via nätet? Är sugen på något sånt här, tänker att ju bättre man tar hand om ögonområdet nu i unga dagar desto längre kommer det hålla... Det är iaf vad jag hoppas! :D

2010-07-15 @ 00:50:03
Purity

Nailtastic: Eller hur! Och dryg är den dessutom, ska bli spännande att se hur pass länge den här burken räcker för mig egentligen!



Wingora: Kicks lanserar sin webshop den 25/8, då kommer du att kunna köpa den här ögonkrämen och många andra produkter (bland annat MAC!) via kicks.se. Hudvårdsprodukter är alltid bra att börja använda i tid för att motverka torr hy och rynkor i framtiden, fukt är nyckeln till en vacker hy!

2010-07-15 @ 11:52:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Karin

Stör du dig inte på att det är en burk = svårt att få upp krämen?

2010-07-15 @ 23:32:17
URL: http://vackerunderbar.se
Purity

Karin: jag tar med rena fingrar i burken, man kan ju ta med en spatel också. Pumpflaskor är ju smidigare dock, men burkformen är inget jag stör mig på speciellt nämnvärt!

2010-09-20 @ 18:49:19
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy