Purity recenserar: Nuxe Eau Démaquillante aux 3 roses


Jag är ständigt på jakt efter den perfekta makeupremovern. Hittills har inget klått min favorit, tvåkomponentsremovern Gently off eye and lip makeup remover från MAC (den tar verkligen bort ALLT i ett svep!), men eftersom jag älskar att prova på nytt och inte ger upp tanken på att det alltid kan finnas något ännu bättre där ute så nöjer jag mig inte när jag har hittat en favorit.



Eau Démaquillante aux 3 roses

 



Senaste makeupremovern jag har testat heter Eau Démaquillante aux 3 roses och kommer från NUXE. Det är en oljefri, parfymfri och alkoholfri "allrengöring" som ska ta bort makeup både från ansikte och ögon. Den micellära formulan med elektriskt laddade partiklar gör den till en effektiv remover som drar till sig makeuppartiklarna från huden, vilket gör att inga starka kemikalier behövs. 90% av ingredienserna i den här removern har naturligt ursprung och den innehåller bland annat rosenvatten och grönt te som lugnar och stärker huden.






För att vara en oljefri remover så fungerar den här riktigt bra, med ett par svep med en indränkt bomullstuss avlägsnar den både mascara, ögonskugga och eyeliner och den varken irriterar hyn eller lämnar den oljig efteråt. Dock fungerar den inte lika bra på lite kraftigare sotningar eller om man har använt t.ex. ett shadestick som bas för ögonskuggan, då behöver man gnugga på rätt bra och det krävs ett par indränkta bomullstussar för att bli av med all ögonmakeup.

Jag har inte testat den här removern på ansiktsmakeup, den tar min vanliga ansiktsrengöring hand om, men jag har däremot provat den på läpparna och den avlägsnar de flesta läppstift och gloss snabbt och smärtfritt. Jag föredrar fortfarande en tvåkomponentsremover till borttagning av lite tyngre ögonmakeuper, men det här är en riktigt bra och mild vardagsremover som snabbt har blivit en favorit här hemma!


Pris: ca 195 kr för 200 ml hos Apoteket AB och Eleven
Betyg: 4/5




In English: I'm constantly on the hunt for the perfect makeup remover. Nothing has beaten my favourite so far, the two componen remover Gently off eye and lip makeup remover from MAC (it really takes EVERYTHING off in just one swipe!), but since I love trying out new stuff and don't give up the thought of finding something that's even better out there, I'm not satisfied even after I've found a favourite.

The latest makeup remover I have tried out is called Eau Démaquillante aux 3 roses and comes from NUXE. It's an oil-free, perfume-free and alcohol-free "multi use" remover, which is supposed to get rid of both face and eye makeup. The micellar formula with electric charged particles makes it an efficiant remover which attracts the makeup particles from the skin, which means that no strong chemicals are needed. 90% of the ingredients in this remover are from natural origin and it contains rose water and green tea which calms and strenghtens the skin, among other ingredients.

For an oil-free remover, this one works really great. With just a few sweeps with a dampened cotton pad it removes both mascara, eyeshadow and eyeliner, and it doesn't irritate the skin or leaves an oily membrane behind. Unfortunally, it doesn't work quite as well on heavy smoky eyes or if you have used something like a shadestick as an eyeshadow base, you need to rub quite vigirously with a few dampened pads to get rid of all makeup.

I haven't tried this remover on facial makeup, since my regular cleanser takes care of that, but I have tried it on my lips and it removes most lipsticks and glosses quick and efficiently. I still prefer a two component remover for heavier eye makeup, but this is a really good and mild every day remover that I've become really fond of!


Price: $23 for 200 ml
Rating: 4/5






Anna

Min absoluta favorit make-up remover kommer från Yves Rocher. Démaquillant Douceur yeux a la camomille :)

I LOVE IT.

Produkten är genomskinlig och flaskan är mörkblå med vit kork :) De har också en annan makeupremover som är en tvåkomponentsremover men den funkar inte alls på mig. Vete sjutton varför men den har ingen som helst effekt.

Den i mörkblå flaska har jag använt i flera år och jag kommer nog aldrig att byta ut den :)



kram

2010-10-14 @ 17:39:02
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
peachgirl

Jag måste vara rejält trött för jag läste "på en IRLÄNDSK bomullstuss" och tänkte bara att ånej vad har jag nu missat... :D

Verkar bekvämt att bara dra ett svep sådär..det tilltalar min lata sida. Kanske provar denna!

2010-10-14 @ 17:53:04
Purity

Anna: Den har jag inte testat, får spana in den om jag går in i nån Yves Rocher-butik nån gång! Tack för tipset =)



peachgirl: Haha =P

2010-10-14 @ 19:05:31
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy