Purity recenserar: MAC gently off eye and lip makeup remover


Jag har varit på jakt efter en bra makeupremover ett tag nu efter att jag började använda shadesticks, paintpots och urban decays vattenfasta pennor, tre ögonmakeupprodukter som är ganska svåra att få bort eftersom de sitter som berget. Tidigare har jag använt en makeupremover från Nivea som fungerar väldigt bra till enbart skuggor och icke-vattenfast mascara, men den har irriterat min hud väldigt mycket om jag har använt produkter som sitter lite bättre, eftersom jag har behövt gnugga massor för att få bort allt smink. Dessutom så fungerar den inge vidare för att ta bort läppstift. Därför beslutade jag mig för att skippa min budget-remover och investera i en som fungerar bättre för mina behov. Valet föll därmed på gently off eye and lip makeup remover från MAC.






Gently off eye and lip makeup remover är en tvåkomponentsremover, som innehåller en del "vanlig" remover och en del oljeremover. Därför måste man skaka flaskan innan man använder produkten för att de båda skikten ska blanda sig (olja är lättare än vatten, så därför lägger den sig ovanpå den vattenlösliga delen av removern om flaskan får stå ett tag). Den är oerhört effektiv för att vara så mild mot huden; jag vänder flaskan upp och ner mot en bomullstuss två gånger, lägger bomullstussen mot ögat i några sekunder och sedan torkar jag bort i princip allt smink i ett enda svep. Hur smidigt som helst, och oljan ser till att den känsliga huden runt ögonen inte blir uttorkad och irriterad. Oljan gör även ett superbt jobb när det kommer till att ta bort färgstarka läppstift, utan att man blir knallröd runt hela munnen. Det här är en remover jag gillar skarpt och defenitivt kommer att köpa igen! Purity rekommenderar!

Pris: 185 kr
Betyg:
5/5





P'ssion Emelie

Wow, den låter ju nästan för bra för att vara sann. Funkar den på vattenfast mascara också?

2009-01-15 @ 15:52:04
URL: http://www.pssion.se
Purity

P'ssion Emelie: Jag använder icke-vattenfast själv så jag har ingen erfarenhet av hur den funkar på vattenfast mascara, men enligt maccosmetics.com så ska det gå alldeles utmärkt!

2009-01-15 @ 20:28:52
aminda

Åh, måste nog ha den.

Har du tips på nån för hela ansiktet? Som tar bort all foundation, de blir lätt rester kvar :/

2009-01-15 @ 22:39:23
Purity

aminda: Jag använder cleanse off oil från MAC, som är en oljerengöring och löser upp smuts och foundationrester, och efter det använder jag en löddrande rengöring (Normaderm från Vichy) för att bli av med oljerester och känna mig riktigt ren i ansiktet!

2009-01-16 @ 00:50:50

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy