FOTD av Efwa: Cotton red


Den här sminkningen innehåller mest ”lågbudgetprodukter”. Det jag inte utmärkande använt lågbudget är basen eftersom jag testat genom det mesta och det faktiskt bara är dessa produkter som fungerat, så är det de jag använder. Jag sminkar mig mest dagarna jag jobbar och då sminkar jag mig på morgonen och fotar på eftermiddagen. Det betyder att det måste hålla hela dagen, annars blir det inget foto. Så, grunden tullar jag inte på ;-) Mascaran som jag har hemma har jag använt och inte på något sätt tänkt på om den klassas som lågbudget eller inte, jag tar det jag har eftersom just mascara är så personligt vad man gillar så har jag lämnat
den åt sidan, så att säga.


Eyes:
  • Too faced shadow insurance
  • MAC Paint pot Painterly
  • VLD Cotton candy
  • VLD Red
  • VLD Lilac glitter
  • VLD Golden white
  • Isa dora eyepencil Amethyst
Eyebrows:
  • H&M Glitter brown




 

 

In English: This makeup contains mostly "low budget" products. The only high-end products I've been using is my base products since I have worked my way through almost every kind of base products out there and these are the only products that have worked for me, so that's the ones I'm using. I mostly do my makeup on days when I work and I do my makeup in the morning and take pictures in the afternoon. Which means, it has to last all day long, or there won't be any pictures. So that's why I'm "cheating" a bit with the base ;-) The mascara I have open at the moment is the one I've used and haven't thought about if it's rated as a drugstore/low budget mascara or not, I take what I have at home since mascara is about a lot of personal preferences so I've chosen to exclude it, so to speak.





Sexy Sadie

Dødskult som vanlig.



Laget selv en øyesminke med rødt for noen uker siden og det ble dødsbra, enn at jeg skulle finne ut at Rød øyeskygge var anvendelig sammen med andre farger.



2010-11-24 @ 15:05:26
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Efwa

Sexy Sadie: Tack! Ja, röd skugga är verkligen snyggt. Jag har olika röda nyanser och några riktigt röda.

Jag älskar rött men tycker att det ibland är svårt att få den rätt. Antingen blir den rosa om man lägger den på något eller så blir den lite för framträdande så man inte ser de andra färgerna. Man gud så läckert det blir .-)

2010-11-24 @ 16:24:06
Anna

Jättefint :)

tror jag skall prova laga denna sminkning i helgen då vi skall fira en god vän som fyller :) På fredag skall vi och se på Harry Potter 7, då tänker jag laga en silver/grön sminkning (Slytherin) :D Lite crazy måst man ju få vara :)



hur som helst, jättefin sminkning :)

2010-11-25 @ 02:21:17
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
A

Cool sminkining :) Vem är på bilderna? Är det du? :)

2010-11-25 @ 08:45:35
Purity

A: det är min gästbloggare Efwa på bilderna, är även hon som har gjort sminkningen. Du kan läsa mer om henne här: http://purity.webblogg.se/2010/july/gastbloggare-efwa.html jag skriver alltid ut i inläggsrubriken om det är någon annan än jag som har gjort sminkningen =)

2010-11-25 @ 09:29:04
URL: http://purity.webblogg.se/
Efwa

Anna: Man måste få vara crazy, alldeles riktigt!! Det blir jättesnyggt med Slytherins färger, de är coola.



A: Tack! Resten har Purity redan svarat på ;-)



2010-11-25 @ 11:11:55
A

Jaha nu förstår jag! :) Blev lite förvirrad!

2010-11-25 @ 11:28:44

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy