Purity recenserar: L'oreal Studio Secrets Professional, Del 2


Nu har det gått ett tag sedan jag var på pressvisning hos L'oreal och har hunnit testa produkterna, så jag tänkte dela med mig av lite bilder, swatches och mina åsikter till er =) Då det var rätt många produkter så har jag delat upp det i två delar. I det här andra inlägget tänkte jag recensera produkter för ögon och läppar.

Studio Secrets Professional släpps i Sverige den 8 februari 2010.




In English: It's been a while since I visited L'oreal for their press release of Studio Secrets Professional, and I've been testing all the products. In this entry, I thought I'd share some pictures, thoughts and my opinions of the products with you guys =) Since it was quite a lot of products, I've decided to do my review in two separate entries. In this second one, I'll be reviewing products for the eyes and lips.

The collection launches in Sweden on february 8th 2010.




Eye intensifiers (eyeshadows)

Idén med ögonskuggorna i den här serien är att det ska vara lätt att hitta en färg som framhäver den egna ögonfärgen. Därför är skuggorna indelade i fyra grupper av "eye intensifiers" - för gröna, blåa, bruna eller mörka ögon. Samtliga ögonskuggor är skimriga i finishen, och helt okej att arbeta med. Tyvärr är dom inte tillräckligt pigmenterade för min smak; till och med ovanpå min trogna följeslagare UDPP så blir speciellt de mörka och färgstarka skuggorna mesiga och bleka. De lite ljusare skuggorna är däremot suveräna som highlighter på brynbenet!

Betyg: 3/5





In English: The idea behind the eyeshadows in this series is that it's going to be easy to find a shade that enhances the own eye colour. Therefore, the eyeshadows are separated into four groups of "eye intesifiers" for blue, green, brown and dark eyes. All of the eyeshadows has got a shimmer finish, and is pretty nice to work with. The pigmentation, however, isn't really top notch, especially when it comes to the brighter and darke shades.

Rating: 3/5



High definition eyeliner


Ögonpennorna som släpps är meningen att gå hand i hand med ögonskuggorna och vara lätta att matcha med den färg man använder sig av på locket. Pennorna är mjuka och trevliga att jobba med, och dom sitter på plats under många timmar.

Betyg: 4/5





In English: The eyeliners are meant to complement the eyeshadows in the series. The pencils are soft and nice to work with, and they stay put on the skin for many long hours.

Rating: 4/5



Lipstick

Något L'oreal är bra på så är det läppstift, och dessa är inget undantag. Luktar helt okej, glider på lätt på läpparna och är sköna att bära, sitter på plats en helt okej tid gör dom med.

Betyg: 4/5


 

 

In English: L'oreal are great at making lipsticks, and these are no exception. They smell just fine, are easy to apply and nice to wear, and they stay put on the lips for a decent ammount of time.

Rating: 4/5




High definition lip liner

Läppennorna i serien är tänkta att matcha läppstiften exakt för en perfekt definierad mun. De är fantastiskt sköna och lätta att applicera, det här är nog min favoritprodukt från Studio Secrets professional!

Betyg: 4.5/5


 

 

In English: The lip liners in this series are meant to match the lipsticks exactly for a perfectly defined pout. They are really nice and easy to work with and apply, and are probably my favourite product in the series!

Rating: 4.5/5




Ultra-glossy lip lacquer

Dessa läppglans kommer i en smart och hygienisk klämtub, vilket gör det lätt att använda och applicera. Själva formulan är ganska klistrig och känns lite som en hinna på läpparna; kanon då de sitter på plats under lång tid, mindre bra då jag själv tycker det är ganska obehagligt att bära läppglans som är alldeles för klistriga.

Betyg: 3/5




In English: These glosses come in a handy and hygienic squeeze tube, which makes it easy to use and apply. The lipgloss formula itself is pretty sticky; great for staying power, not so great for me who's not a big fan of lipglosses that are too sticky because I find them uncomfortable to wear.

Rating: 3/5






Sammanfattning av serien: Själva konceptet bakom serien är väldigt intressant, dock tycker jag att det saknas produkter i sortimentet för att jag själv ska kunna lägga en komplett makeup, så som concealer, puder och mascara. Överlag är det ingen av produkterna som riktigt har knockat mig av stolen, men jag har hittat vissa favoriter som inte kommer sitta och samla damm i sminkväskan! De produkter jag själv känner skulle vara värda att köpa är smoothing resurfacing primer, shine absorbing mattifying foundation stick, ögonpennorna, läppstiften och läppennorna. Skippa ögonskuggorna; för en tia mindre kan du köpa MAC-skuggor i refillpan som är betydligt mer pigmenterade.


My overall impression of the series: The concept idea is really interesting, allthough I find that the range is nowhere complete for me to apply a professional makeup; where are the concealers, powders and mascaras? Overall, none of the products really knocked me off my chair, but I've found some favourites that I'll definately use! The products I'd consider to buy again are smoothing resurfacing promer, shine absorbing mattifying foundation stick, the eyeliners, lipsticks and lip liners. Skip the eyeshadows; for 10 SEK less you can get a MAC shadow in pro pan which are way more pigmented!





Sublim

Tackar för recensionerna! Det lät inte som det var något som var ett måste direkt... Men läppennorna kan man ju spana in.:)

2010-01-07 @ 16:36:44
URL: http://www.sublimt.se
Anonym

"Mina förhoppningar med primern var att det skulle vara en mirakelprodukt jag har väntat på som ska kunna täcka mina förstorade porer på kinderna."



Har du provat "Pore Minimizing Skin Refinisher" från Estée Lauder? Den är verkligen härlig, ger silkeslen hud och får porerna att se och kännas mindre. Doftar dessutom svagt av härlig citrus och känns uppfriskande på huden.

2010-01-07 @ 19:54:57
Malin

Jag som skickade meddelandet över.



Kom på att det inte är en primer direkt, men den är underbar ändå.

2010-01-07 @ 19:56:39
matilda

Hej!

Läser din blogg dagligen och den är så jävla grym! Jag har en liten fråga som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på om du har tid.



Fråga: Jag undrar hur man uttalar Mac borstarna?

ex. säger man Mac "ett hundra tjugo fyra" eller "hundra tjugo fyra"? Har alltid undrat hur man "uttalar" de på svenska, de låter så dumt på nå vis :P



Hur säger du de?



Skulle uppskatta otroligt mkt om du kunde svara på frågan!



mvh

2010-01-08 @ 17:54:01
Amanda

Åh! Jävlars vad snyggt Ultra Glossy Lip Laquer är! :D Sånt måste införskaffas! Kram

2010-01-09 @ 09:51:13
URL: http://beauty.webblogg.se/
Marie B

Hej! Har en fråga som är lite off topic. Vet någon när MACs 'warm and cosy' kollektion släpps här i Sverige? Är så sugen på den!



Kram på er!

2010-01-09 @ 10:23:10
Sexy Sadie

Jeg hadde håpet det her ble den ultimate drugstoremerket som var og få kjøpt, men den her gangen ei.

2010-01-09 @ 17:17:11
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Sublim: Läppennorna och ögonpennorna var bäst i serien tycker jag, spana in dom när dom släpps!



Malin: Den har jag inte testat, ska kolla in den! Tack för tipset!



matilda: Tack, kul att du har hittat hit! Jag uttalar borstnamnen "MAC hundra tjugo fyra", men det finns väl inte direkt något rätt eller fel =)



Amanda: Kolla in övriga nyanser med, det kommer finnas i allt från skira till pigmenterade, glittriga nyanser!



Marie B: 15 januari släpps warm & cozy.



Sexy Sadie: Ja, det är lite synd för serien hade potential!

2010-01-10 @ 10:33:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Marie B

Kanon, tusen tack, då ska jag boka in ett Gbg-besök då! =)

2010-01-10 @ 13:07:55
Tiina

Tack för recensionerna! Det här är en kollektion som jag längtat mycket efter, och jag kommer definitivt kika närmare på den när den kommer =)

2010-01-12 @ 20:57:36
Emma P

Kul att du har testat och recenserat så mkt! En del grejer känns klart intressanta, framför allt läppstiftet. Påminner det om Slimshine?

2010-01-12 @ 23:58:34
Purity

Marie B: Warm & Cozy är verkligen helt underbar när man får se produkterna i verkligheten, över mina förväntningar! Hoppas du hittar något du gillar =)



Tina: Hoppas du hittar några produkter som faller dig i smaken =)



Emma P: Jag har aldrig testat slimshine, men formulan påminner lite om MACs amplified creme-formula!

2010-01-13 @ 13:06:03
URL: http://purity.webblogg.se/
rawr

Hur tycker du att ansiktsprimern är om man jämför den med till exempelvis MACs prep+prime eller Smashbox photo finish? Mäter den sig med dom eller är den sämre?

2010-01-16 @ 11:53:45
Purity

rawr: Den är lite grynigare liksom, både prep + prime och photo finish är ganska krämiga och lättflytande. Man får akta sig för att ta för mycket av den här primern för då blir det liksom flagigt, så jag tycker den är lite svårare att jobba med!

2010-01-16 @ 15:43:57
URL: http://purity.webblogg.se/
rawr

Ah okej, var väl det jag trodde. Tyckte den såg lite grynig ut på bilden :)Har photo finish själv så, men den finns inte att köpa i butik där jag bor, så tänkte prova den här då de landar i butik :)

2010-01-16 @ 17:03:09
Purity

rawr: Photo finish finns att köpa där jag bor, 5 min hemifrån på Kicks i Sollentuna centrum, så vill du ha en langad kan jag fixa =)

2010-01-16 @ 17:26:21
URL: http://purity.webblogg.se/
rawr

Det skulle vara snällt, men jag har än så länge mycket kvar i min förpackning så ännu är det inte aktuellt med ny primer ^^

2010-01-16 @ 20:45:01
Heidi

Studio Secrets finns på Kicks redan nu, faktiskt. Riktigt kul med något nytt, om än inte särskilt innovativt. Primern kändes farligt lik Clarins smoothing primer och de ligger nära i pris.. Undrar just hur de tänkt där?

2010-01-23 @ 02:26:06

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy