Studio fix lash


Idag trotsade jag snöstormen och tog mig in till stan, i jakt på en ny mascara bland annat. Det är snart dags att kasta min nuvarande, favoritmascaran Plush Lash från MAC, och trots att jag är himla nöjd med den egentligen så kan jag inte låta bli att testa andra mascaror för att se om jag kan hitta något som är ännu bättre, även fast jag vet innerst inne att jag alltid går tillbaka till den i slutänden...




MAC släppte en ny mascara i januari, Studio Fix Lash, och jag har hört så mycket gott om den att jag var tvungen att testa. Den ska tydligen ha en mousse-konsistens som ger en jämnare täckning av fransarna, och borsten med silikonpiggar ska separera och täcka fransarna i ett enda drag.

Borsten är väl det som skiljer sig mest markant från Plush lash vid en första titt; jag älskar den feta, täta borsten som fångar upp alla fransarna och ger massor med volym hos Plush Lash. Ska bli spännande att se om Studio fix lash är en värdig motståndare till Plush lash eller om det slutar med att jag kommer återgå till min gamla trotjänare, jag återkommer med en recension när jag har testat den ordentligt!




In English: Today I went to do some shopping, despite of the snow storm that has been raging here all weekend. I needed a new mascara since it's almost time to throw away my current tube of my favourite mascara, Plush Lash from MAC. I'm really happy with it but I can't resist trying out other alternatives to see if there's something even better out there, even though I know that I always go back to it in the end...

MAC released a new mascara here in Sweden in january, Studio Fix Lash, and I've heard so much good things about it that I had to try it out. According to MAC, the special mousse formula is supposed to give smoother coverage, and the moulded silicone brush will separate the lashes and cover the lashes in one quick sweep.



MAC Plush lash (top) vs. Studio fix lash (bottom) mascara wands

The wand is probably the thing that's most different from Plush Lash at a first look; I love the fat, thick wand that catches all the lashes and gives lots of volume with Plush Lash. It will be interesting to see if Studio fix lash is a worthy opponent to Plush Lash or if I'll end up with going back to my old favourite, I'll do a review when I've tried it out properly!




Emilie

Jag har inte använt någon sådan där fet borste på ett tag, borde kanske testa o_O Men den nya borsten var inte fy skam den heller, du får återkomma när du har använt den :D

2010-02-21 @ 18:04:58
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Längtar till resenscionen :)

2010-02-21 @ 20:21:34
URL: http://michilicious.blogg.se/
Purity

Emilie: Jag älskar feta borstar, det är så lätt att komma åt varenda frans! Ska bli kul att testa den här nya borsten, den verkar vara bra på att separera franseran =)



Potatisbruden: Den kommer inom kort!

2010-02-21 @ 21:18:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Ja jag tyckte den såg separationstrevlig ut ^^

2010-02-21 @ 21:37:09
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Linnea

Ser fram emot recensionen! Gillar också stora och täta borstar så som plush lash men är också ett stort fan av Maybelline's define-a-lash's gummiborste. Så denna ser klart intressant ut.

2010-02-21 @ 22:08:17
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Emilie

Gaah, fungerade det inte nu heller? :O

2010-02-21 @ 23:55:58
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy