Purity recenserar: MAC Plush lash mascara


Jag har pratat mycket gott om denna volymmascara från MAC, men kom på att jag faktiskt aldrig har kommit mig för att skriva en recension om den... Så här kommer alltså ett litet utlåtande om denna fantastiska mascara!



MAC beskriver plush lash som en mascara som är formulerad för att bygga massor med volym i ett enda svep. Den stora borsten med v-formade borst är designad för att hjälpa till att lyfta och böja fransarna med de korta stråna, medan de längre stråna separerar fransarna från rot till topp. Jag tycker definitivt att den här mascaran lever upp till både produktbeskrivningen och mina förväntningar; med ett lager får jag långa, böjda fransar med lagom volym, perfekt till vardags. Lägger jag på två eller tre lager får fransarna ännu mer volym, utan att klumpa ihop nämnvärt. Den är varken för torr eller för blöt i formulan, och medan vissa har problem med att den stora borsten är ivägen så tycker jag tvärt om; den är lätt att jobba med, plockar upp tillräckligt med mascara och kommer åt varenda liten minifrans. Det här är lätt den bästa mascaran jag någonsin har testat, och det ska nog krävas mycket för att knuffa ner den från förstaplatsen!

Pris: ca 140 kr
Betyg: 5/5




Left: No mascara. Right: MAC Plush Lash mascara, 1 coat.



In English: I've raved a lot about this volume mascara from MAC, but I just realized that I've never reviewed it... So here goes!

MAC describes plush lash as a mascara formulated to build volume instantly. The large brush with v-shaped bristles is designed to lift and curl the lashes with the short bristles, and separate and comb the lashes from root to tip with the longer bristles. I definately think that this mascara lives up to both its product description and my expectations; one coat gives you long, separated lashes with lots of volume, perfect for an everyday look. If I apply two or three coats, the volume pumps up even more and they won't clump together. The formula is neither too wet or too dry, and while some people find the large brush to be in the way, I find it to be easy to work with, it picks up just the right ammount of product, and it reaches every single little lash. This is by far the best mascara I've ever tried, and it would probably take a lot for another mascara to push it off its throne!

Price: $13
Rating: 5/5





rebecca

Kan du inte lägga upp en bild, hur det ser ut före och efter mascara? Och gärna hur det ser ut med fler lager? :)

2009-11-02 @ 18:41:11
URL: http://bexinator.blogspot.com
Purity

rebecca: Shit, det glömde jag! Har ju tagit en bild och allt =P Tack för påminnelsen, lägger till bilden nu!

2009-11-02 @ 18:53:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Bah. Vad dumt att jag inte tittade in här innan jag köpte ny mascara. Införskaffade fibermascaran från MAC (superkonstig applicator) Tycker den blir tjock och klumpig med.

Den du har verkar dock grymt bra. Men du har ju så långa fransar så du behöver igentligen ingen mascara..

2009-11-03 @ 08:24:25
weezer

Hej, just wanted to inform you that it is now possible to post internationally from nordstrom. Thank you so much for posting this information, I have be stalking their site ever since :)

2009-11-03 @ 09:12:22
weezer

....but what is this shit? I was going to order one lippmann nailpolish and the postal fees for one nailpolish are 30 euros (~300 kronor)? Left the nailpolish there...

2009-11-03 @ 09:26:29
Purity

Anonym: Var det fibre rich du köpte? De är lite tjockare än vanliga mascaror eftersom den tillför extra fibrer, med en franskam brukar man få styr på spindelbenen!



weezer: Whoa, that's insane! Hope they lower the shipping rates soon...

2009-11-03 @ 13:57:11
URL: http://purity.webblogg.se/
Johanna

Hm... tycker inte att det är så stor skillnad mellan före/efter bilderna faktiskt :)

2009-11-03 @ 17:51:13
Leonie

Så olika man kan uppfatta samma produkt - jag är inte ett dugg imponerad av Macs mascaror, senast provade jag plush lash och för mig är den en medelmåtta i mängden.Jag har provat olika appliceringstekniker men nej, jag kommer inte köpa den igen.

2009-11-03 @ 18:01:50
Purity

Johanna: um, okej... vad är det du inte tycker att det syns nån skillnad på? Tänk på att jag bara har ett lager mascara på fransarna på efter-bilden med, det blir mycket mer intensivt med två eller tre lager.



Leonie: Alla produkter fungerar inte lika bra på alla, tyvärr! Olika fransar har ju en tendens att kräva olika sorters mascaror. Trist att den inte funkade för dig!

2009-11-05 @ 17:12:47
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy