Purity recenserar: Lee Stafford Hold tight hairspray


Jag har inte recenserat så himla mycket hårvårdsprodukter här på bloggen, så jag tänkte skriva några rader om en hårspray jag köpte på rea för några veckor sen; Hold tight hairspray från Lee Stafford.


 

 

Jag är i regel lite skeptisk till Lee Staffords produkter eftersom de är ganska starkt parfymerade, men jag blir alltid lika sugen att köpa på mig av dom när jag ser de starkt rosa förpackningarna som står och lockar i hyllan! Jag gillar ju mitt torrschampo från samma märke, så när jag hittade både spray och mousse för 39 kr/st på Coop forum så var jag tvungen att slå till.

 

Hold Tight hairspray är en hårspray som ger hög stadga, utan att göra håret stelt och kladdigt. Den håller frisyren på plats under hela dagen och är förvånadsvärt lätt att borsta ur; något som ofta brukar vara ett problem hos hårsprayer som ger hög stadga. Angående parfymeringen så luktar den faktiskt inte så jättestarkt som vissa andra Lee Stafford-produkter gör, och jag föredrar lätt den här doften framför den på Elnett-sprayerna från L'oréal.

 

Det här är en bra hårspray till ett helt okej pris, så är du ute efter att prova en ny spray så är den här ett bra val! Den når inte riktigt upp till samma toppoäng som min favoritspray från Björn Axén, men å andra sidan så har den här ett betydligt trevligare pris så den får näst högsta betyg av mig =)

 

Pris: ca 59-79 kr för 250 ml, beroende på inköpsställe.

Betyg: 4.5/5




In English: I haven't reviewed that many hair products, so I thought I'd write about a hair spray I bought on sale a couple of weeks ago; Lee Stafford Hold tight hairspray.

Generally, I'm a bit sceptic towards the Lee Stafford products since they are so heavily perfumed, but I'm always tempted to grab some of those pretty pink cans when I see them in the store shelves! I do like my dry shampoo from the same brand though, so when I saw these at sale at the grocery store, I couldn't resist.

Hold Tight hairspray is a strong hold hairspray that won't make the hair stiff or sticky. It keeps your hair in place all day long and it's really easy to brush it out, something that's a bit unusual when it comes to strong hold hairsprays. When it comes to the perfume, it's not that heavy as in other products from the brand, and I definately prefer it to the smell of the L'oréal Elnett hairsprays.

This is a really good hairspray for a decent price, so this one might be worth checking out if you're looking for a new hairspray! It's almost as good as my favourite hairspray from Björn Axén, but with a lower price tag.


Price: £4.49
Rating: 4.5/5





Karolina

Jag kan inte hålla mig längre.

Är de någon av er som bloggar och provar smink som tänker på om företagen testar på djur el inte?



När jag började söka om ämnet blev jag chockad över att de verkligen finns företag i dag År 2010 som fortfarande testar på djur.

2010-02-19 @ 17:48:14
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Purity

Karolina: Ett tips är att bli medlem på det svenska sminkforumet pret-ty.se och ställa frågan där om du vill ha svar från sminkbloggare i regel, jag känner inte riktigt att jag vill tala för alla Sveriges sminkbloggare här.

2010-02-20 @ 12:42:05
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy