Purity recenserar: Lee Stafford Poker straight dry shampoo


De flesta av oss har väl varit med om att håret är smutsigt och äckligt precis i lagom tid att man ska iväg någonstans och verkligen inte hinner tvätta håret... Som tur är finns det en eminent uppfinning som kallas torrschampo, som är räddaren i nöden i sådana situationer! Lee Stafford's Poker straight dry shampoo är det torrschampo jag har testat, så därför tänkte jag skriva några rader om det =)



Torrschampo är ett pulver som appliceras i hårbotten som suger upp överflödigt fett. Det gör alltså inte "rent" håret på något sätt, men det får onekligen håret att både se och kännas fräschare på en gång! Det ger dessutom extra volym i hårbotten vilket är super. Poker Straight dry shampoo är ett torrschampo i sprayflaska, vilket gör det lätt att applicera. Spraya helt enkelt torrschampot i hårbotten, med flaskan på ca 15 cm avstånd, och gnugga igenom hårbotten med fingrarna för att få bort det mesta av torrschamporesterna. Håret kan kännas lite strävt och liksom matt efteråt, och har du mörkt hår finns det en risk för att torrschampot lämnar vita spår i håret. Det går däremot enkelt att reda bot på genom att blöta händerna och svepa lätt över de ställen där torrschampot har samlat sig. Ett torrschampo är en produkt som alla borde ha hemma tycker jag, det är speciellt super för er som har pannlugg (jag har snedlugg så min håller sig fräsch nästan lika länge som resten av håret) och upplever att luggen blir fetare snabbare än resten av håret!

Pris: 79-99 kr, beroende på inköpsställe
Betyg: 4/5




Emma

Ett torrshampoo som jag brukar ha/använda är Dust it från Schwartskopf, tykcer att det är bättre speciellt för att bygga volym till håret.

2009-03-23 @ 17:38:10
URL: http://emla82.blogspot.com
Sofia (heartcore)

jag brukar köra på Kisbys torrschampo när tiden är knapp, det är grymt bra!

2009-03-23 @ 18:30:43
URL: http://www.heartcore.se
P'ssion Emelie

Jag kör också på kisbys, i sprayform då då, och gillar det bättre än lee's lila och toni&guys.

2009-03-23 @ 19:37:35
URL: http://www.pssion.se
Purity

Emma: Dust it är väl egentligen inget torrschampo, utan gjort för att vara en volymprodukt? Det ger bättre volym till håret tycker jag eftersom det är anpassat till det, men tycker ett torrschampo kör att håret känns renare...



Sofia: Har inte testat det!



P'ssion: Finns det ett lila också? Har bara använt det rosa.

2009-03-23 @ 23:45:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Emmelie/Diabolica

Precis som du säger är Dust it inget torrschampo, det är ett torrVAX däremot, som är till för att ge volym från botten :)



Har hört bra om det där torrschampot du testade men har fasiken inte hittat det någonstans, så verkar väldans svårt att få tag på :/

2009-03-24 @ 06:46:11
URL: http://mliie.blogspot.com/
Purity

Diabolica: Jag har köpt mitt på Åhléns, dock var det på Åhléns city i Stockholm som har lite större sortiment än andra Åhléns... Kicks har ni ju inte i Luleå så det är väl inget bra tips för dig kanske, men det ska finnas där med. Välsorterade Ica Maxi har Lee Stafford i sortimentet med!

2009-03-24 @ 11:03:46
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy